Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50-135 mm f/2.8 - test obiektywu

5 stycznia 2007

3. Budowa i jakość wykonania

Kampania reklamowa obiektywów Tokiny w Polsce opiera się o hasło sugerujące, że solidniejsze są tylko czołgi. Biorąc do ręki model 50-135 f/2.8 mamy okazję przekonać się, że w haśle tym zbyt dużo przesady nie ma. Obiektyw jest naprawdę bardzo solidny, słusznej wagi, gustownie zaprojektowany z wbudowanym łącznikiem statywowym o przyjemnym lekko obłym kształcie. W całym instrumencie trudno doszukać się jakichkolwiek elementów ze słabej jakości tworzywa.

Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50-135 mm f/2.8 - Budowa i jakość wykonania

Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50-135 mm f/2.8 - Budowa i jakość wykonania

Pierścień zmiany ogniskowej jest duży i wygodny. Obracając nim nie zmieniamy rozmiarów instrumentu, a wszystkie elementy optyczne ruszają się wewnątrz. Tokina nie będzie więc zasysać kurzu i pyłu, a dodatkowo zapewni przyjemną pracę z wszelkiego rodzaju filtrami (w tym przypadku na gwincie 67 mm).

----- R E K L A M A -----

Jeszcze większy jest pierścień do manualnego ustawiania ostrości, dzięki czemu robi się to bardzo precyzyjnie i płynnie. Niestety nie obyło się tutaj bez małej wpadki. Przejście z trybu AF do MF odbywa się przez przesunięcie całego pierścienia w kierunku korpusu aparatu. Przesunięcie to nie odbywa się jednak idealnie płynnie lecz skokowo i często, w jego trakcie, ustawiona ostrość przeskakuje o ułamek metra w jedną lub drugą stronę.

Jeśli chodzi o konstrukcję wewnętrzną to Tokina ma dokładnie taką samą liczbę elementów jak Sigma 50-150 mm składając się z 18 soczewek ustawionych w 14 grupach. Producent także i w tym przypadku nie szczędził specjalnego szkła. Mamy więc do czynienia z jednym elementem o niskiej dyspersji (SD) oraz soczewkami asferycznymi. Do tego wszystkiego dochodzi 9-cio listkowa przysłona i dodawana w zestawie tulipanowa osłona przeciwsłoneczna BH-671.

Jako ciekawostkę można dodać, że Tokina chwali się zastosowaniem nowych powłok WP (od Water Proof) na przedniej soczewce, co ma ułatwiać usuwanie wszelkiego rodzaju zacieków i zabrudzeń pozostawionych na szkle przez wodę czy nawet nasze palce.