Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO w naszych rękach

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO w naszych rękach
11 stycznia 2018

1. Wstęp

Wczoraj mieliśmy okazję wybrać się na polską premierę obiektywów Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO, która odbyła się w studio fotograficznym Las. Za zaproszenie serdecznie dziękujemy firmie Olympus Polska.

W portfolio Olympusa znajdują się już obiektywy o ogniskowych 17 mm oraz 45 mm - oba ze światłem f/1.8. Systemowi Micro 4/3 często zarzuca się jednak, że fotografując tym sprzętem nie jesteśmy w stanie stworzyć tak plastycznego obrazu, jaki dawałaby pełna klatka. I tak jest w rzeczywistości, bowiem aby otrzymać rzeczywistą głębię ostrości należy, podobnie jak ogniskową, przemnożyć przysłonę dwa razy. Tak więc obiektyw o ogniskowej 45 mm i świetle f/1.8 to nic innego jak odpowiednik instrumentu 90 mm f/3.6 dla filmu małoobrazkowego - nie liczymy tu oczywiście strumienia światła padającego na matrycę, ten bowiem wciąż odpowiada przysłonie f/1.8 dla tego obiektywu.

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO w naszych rękach - Wstęp



----- R E K L A M A -----

OBIEKTYWY DLA PRZYRODNIKÓW

Aby wyjść na przeciw doceniającym system Olympusa, lecz nie znajdującym dla siebie wystrarczająco "plastycznych" obiektywów Olympus zdecydował się na stworzenie serii instrumentów stałoogniskowych oznaczonych dopiskiem PRO. Charakteryzują się one stałą ogniskową oraz światłosiłą f/1.2. Pierwszym obiektywem tej serii, który ujrzał światło dzienne na Photokinie w 2016 roku była konstrukcja o ogniskowej 25 mm i świetle f/1.2 - czyli klasyczna "pięćdziesiątka". Test tej konstrukcji został opublikowany na naszym portalu i pokazał równą ostrość dla wszystkich przysłon zarówno w centrum, jak i na brzegu kadru - za co został zresztą pochwalony. Kolejne dwa obiektywy zaprezentowane przez producenta również charakteryzują się klasycznymi wartościami ogniskowej - mamy więc do czynienia z instrumentem o ekwiwalencie 34 mm oraz "portretówkę" o odpowiedniku ogniskowej 90 mm. Podczas przemowy wstępnej przedstawiciel Olympus Polska zapewniał słuchaczy, że również w przypadku tych obiektywów priorytetem było w pełni użyteczne zachowanie na otwartej przysłonie. Czy tak będzie w rzeczywistości, pokażą pełne testy, rezultaty 25 f/1.2 pokazują jednak, że Olympus jest w stanie takie osiągi zapewnić. Kolejną cechą mającą charakteryzować najnowsze obiektywy jest miękki bokeh oraz szybkość - obie konstrukcje mają ustawiać ostrość najszybciej w swojej klasie na rynku. To ostatnie zapewnienie postaramy się zweryfikować w następnych rozdziałach artykułu.



Poprzedni rozdział