Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS R7 - test trybu filmowego

11 października 2022
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 38
Komentarze czytelników (38)
  1. gamma
    gamma 11 października 2022, 18:42

    Kto pierwszy ;-) zaczyna czytać?

  2. PDamian
    PDamian 11 października 2022, 19:05

    Ciekawie wygląda porównanie zakresu tonalnego w trybach neutralnych.

    Aparat: WYSOKA JAKOŚĆ [EV]

    Canon EOS R7: 5.89
    Sony FX30: 6.63
    Fujifilm X-H2S: 6.86
    Panasonic GH6: 5.52
    Fujifilm X-T30 II: 7.68
    Olympus OM-1: 6.13
    Nikon Zfc: 7.56

    Zakresowi tonalnemu Canon R7 to bliżej do m4/3 niż aps-c.

  3. gamma
    gamma 11 października 2022, 19:06

    Ehr... czyli nic ciekawego... Średnia stabilizacja, kiepski rolling shutter tam gdzie jego wartość powinna być najmniejsza (czyli 4k fine), średnia dynamika obrazu, i brak dedykowanych szkieł... AF działa dobrze, acz widać minimalne dobicie po wyostrzeniu (na oknie czasem widać)...

    Największe wpadki to chyba rolling shutter i dynamika obrazu

  4. Amadi
    Amadi 11 października 2022, 19:16

    @PDamian - a rozmiar piksela w R7 czasem nie jest zbliżony do tych w M43? Nie chce mi się googlować, jesteś w tym lepszy ;)

  5. PDamian
    PDamian 11 października 2022, 19:21

    Ale ty chyba mierzyłeś z 4K, więc ten zysk z większej powierzchni matrycy
    powinien gdzieś być widoczny.

  6. Amadi
    Amadi 11 października 2022, 19:24

    Mam wrażenie, że ewentualny zysk z nadpróbkowania bardziej widać przy szumie niż przy zakresie tonalnym, mimo że jedno z drugim jest w miarę powiązane (tak ogólnie mówię, nie w kontekście jakiegoś konkretnego testu)

  7. PDamian
    PDamian 11 października 2022, 19:30

    Czym się różni 4K Fine 25 kl/s od 4K, z wykorzystaniem całej szerokości matrycy, 25 kl/s?

    -Ten drugi to jakiś pixel binning?

  8. gamma
    gamma 11 października 2022, 20:22

    To teraz czekamy na Canona R8, oraz "Olka" O-M5

  9. Amadi
    Amadi 11 października 2022, 20:45

    @PDamian - tak, jakiś pixel binning albo pomijanie linii. Obejrzyj sobie film ze szczegółowością obrazu 4K, tam najlepiej widać różnicę.

  10. drukowki
    drukowki 11 października 2022, 20:52

    Ale proponowany przez Was Canon EOS R7 nagrywa tylko w 4K, co jak dla mnie całkowicie dyskwalifikuje ten sprzęt, bo jest to już jak dla mnie przestarzała technologia. Obecnie przyszłość należy do aparatów 8K.

  11. gamma
    gamma 11 października 2022, 20:56

    @drukowki
    Ty tak serio, czy żartujesz? Siedząc na kanapie raczej nie zobaczysz różnicy między bdb FHD a 4k, nie mówiąc o 8k. Lepiej ulepszać inne rzeczy, niż tylko iść w megapiksele. Gdyby ten aparat kręcił 8k, to rolling shutter by zaginał czasoprzestrzeń

  12. PDamian
    PDamian 11 października 2022, 22:55


    loso
    9 października 2022, 23:04:
    "Co z SONY RX100 / SONY RX10 w wersji 8K? Kiedy te modele wypuszczone zostaną? Na razie te modele oferują nagrywanie tylko w 4K...
    /.../4K to przeżytek.
    link
    -Użytkownik zarejestrowany: Nie 09 Paź, 2022.

    drukowki
    11 października 2022, 20:52:
    "... nagrywa tylko w 4K, co jak dla mnie całkowicie dyskwalifikuje ten sprzęt, bo jest to już jak dla mnie przestarzała technologia. Obecnie przyszłość należy do aparatów 8K."
    -Użytkownik zarejestrowany: Dzisiaj 20:27






  13. przybylskipawel
    przybylskipawel 12 października 2022, 06:16

    Canon R7 ma ponoć bug, który powoduje, że stabilizacja praktycznie w ogóle nie działa z obiektywami manualnymi, dla których ogniskową się podaje z palca. Podobno niebo a ziemia w porównaniu z obiektywami, które się komunikują.

  14. przybylskipawel
    przybylskipawel 12 października 2022, 07:25

    Z radością informuję, że AF również ciągły i również w wideo działa płynnie i szybko w R7 po przejściówce EF-RF zarówno Canona, jak i Meike (z filtrami) na takich obiektywach jak Sigma 18-35 i Sigma 50-100 oraz Tokina 14-20 (trochę wolniej) i Sigma 8-16 (jeszcze wolniej). Stabilizacja działa względnie dobrze na trzech pierwszych obiektywach, a na Sigmie 8-16 na szerokim końcu obraz w rogach faluje jak startująca gęś wyścigowa. Na Sigmie 60-600 AF działa w każdym trybie, ale muszę przetestować w lepszym świetle płynność i szybkość.

  15. Shwarc
    Shwarc 12 października 2022, 08:15

    PDamian,
    jak tylko przeczytałem, to dokładnie te samo skojarzenie miałem :)

  16. RobKoz
    RobKoz 12 października 2022, 14:28

    @gamma

    "Siedząc na kanapie raczej nie zobaczysz różnicy między bdb FHD a 4k, nie mówiąc o 8k."

    Jeśli nie ma kanapy bliżej niż metr od telewizora to 8K nie zobaczy, ale różnicę między FHD a 4K w przeciętnych warunkach (3m odległości, 65") ma szansę zobaczyć.

  17. BlindClick
    BlindClick 12 października 2022, 14:49

    Mhm, zdjęcia oglądamy w rozdzielczości 2mp a robimy 50mp....

  18. sektoid
    sektoid 12 października 2022, 17:34

    I tak nikt tego później nie ogląda.

  19. dwpl
    dwpl 12 października 2022, 19:18

    Może to jest badanie rynku i odbiorców czy są gotowi na 8k czy nie :D

  20. Szabla
    Szabla 12 października 2022, 19:33

    @BlindClick
    Powiększasz film w trakcie oglądania, żeby przyjrzeć się detalom?

  21. Amadi
    Amadi 12 października 2022, 19:47

    Dzięki 8K w nowych sezonach CSI będą robić "enhance that" na filmach a nie na zdjęciach :D

  22. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 10:02

    Tutaj Olympus OM-1 i Panasonic GH6 wcale dobrze nie wyglądają:

    UHD 4K 24p
    link

    link

    UHD 4K 60p
    link

    link

    DCI 4K
    link

    link

    DCI 4K 60p
    link

    A7 IV
    link

  23. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 10:07

    Coś źle się zalinkowało.
    UHD 4K 60p
    link
    link

  24. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 10:15
  25. RobKoz
    RobKoz 13 października 2022, 11:01

    @BlindClick

    "Mhm, zdjęcia oglądamy w rozdzielczości 2mp a robimy 50mp...."

    Z ciekawości - gdzie oglądasz zdjęcia w 2mpix?

    Telewizory od lat mają 4K, monitory komputerowe w większości też. Nawet telefony mają dziś większa rozdzielczość.

    Rozdzielczość FullHD to mają dziś chyba tylko tanie laptopy. Ale one mają tak podłe ekrany, że niska rozdzielczość to najmniejszy problem jeśli chodzi o oglądanie zdjęć.

    4k już dawno weszło pod strzechy i dobrze bo różnica jest widoczna i na komputerowym monitorze i na telewizorze.

  26. ems
    ems 13 października 2022, 18:57

    Ciekawe ile lat temu ta matryca miała swoją premierę ? ktoś coś wie ?

  27. Amadi
    Amadi 13 października 2022, 19:18

    Wygląda na spokrewnioną z sensorem z 90D i M6 Mark II, co by znaczyło że ma ~3 lata

  28. maciej.latallo
    maciej.latallo 14 października 2022, 12:07

    Swoją drogą, cena R7 dziś to już nie 7K, a 8,4K...

  29. Artur Dusza
    Artur Dusza 14 października 2022, 12:14

    @Amadi

    Bardzo czekałem na test tego sprzętu - niestety filmy przykładowe nic nie pokazują. Czy jest szansa przede wszystkim na dłuższe filmy i ze statywu? Przydałoby się także aby filmy w najlepszej jakości w 4k 25fps i 4k50fps były w różnych ISO. Najlepiej w LOG.

  30. Amadi
    Amadi 14 października 2022, 12:18

    @Artur Dusza - taka ilość filmów zabiłaby serwer. Plus filmy na różnych ISO we wszystkich możliwych trybach nagrywania, ale nie w LOG-u masz w 4 rozdziale. Z powiększeniem 400% więc wszystko widać. A takie krótkie sample jak są na końcu wciągnięte do programu do montażu naprawdę potrafią sporo powiedzieć, trzeba tylko wiedzieć gdzie patrzeć.

  31. Artur Dusza
    Artur Dusza 14 października 2022, 13:45

    @Amadi Nie oglądam inaczej filmów tego typu niż w Resolvie Studio. Owszem mogę sobie zapętlić nawet krótki film ale te Twoje sample są z ręki i się po prostu telepią. Czy nie można dawać takich sampli na zewnętrzny serwer? Np. na google drive?

  32. Amadi
    Amadi 14 października 2022, 14:38

    To już byś musiał z kierownictwem pogadać. Ja ze swojej strony spróbuję więcej sampli ze statywu robić :)

  33. Noname
    Noname 22 października 2022, 00:25

    Czy mi się wydaje, czy robkiz żyje w innym alternatywnym świecie... Praktycznie nikt poza maniakami i grafikami nie używa 4k do oglądania i obróbki zdjęć. Żaden portal nie przyjmie takich fotek. A który program tv oferuje 4k? Że niby tak chętnie ludzie 4k kupują i taki super obraz mają....

  34. Maciox
    Maciox 22 października 2022, 21:11

    Dodam jeszcze, że nawet jak TV nadaje 4k to nie jest to obraz pozbawiony kompresji i to wyraźnie widać - szczególnie w jednorodnych cieniach, ale ja o czym innym. Od kilku miesięcy użytkuję R7 i gdybym miał się sugerować testem, nigdy bym go nie kupił, chociaż głównym powodem było to, że miałem tamrona 150-600G2 C i nie stać mnie było na zmianę. Filmuję głównie przez sigmę 28/1,4 i używam 4k fine albo najwyższych ustawień FHD i jakby nie krytykować jakości, to z canal+ na TV takiej jakości nie uzyskam, więc mnie w pełni zadowala, choć 4k fine mogłoby być też 50fps. Ostrzenie działa wyśmienicie i nic nie pulsuje, ale ciągłe korygowanie ostrości tym obiektywem hałasuje. Po za tym ewidentnie jest to sprzęt wg canona dla amatorów - widać po ustawieniach. W trybach filmowania do końca nawet nie wiadomo co to za format, a w instrukcji tylko odnośnie c-log napisali dokładniej - h.265 4-2-0.

  35. Maciox
    Maciox 22 października 2022, 21:16

    Przepraszam za pomyłkę - c-log h.265 10bit 4-2-2

  36. Zbyszek Gajda
    Zbyszek Gajda 9 listopada 2022, 18:08

    A kiedy test trybu fotograficznego ?

  37. leszek3
    leszek3 8 marca 2023, 20:40

    przybylskipawel, jakieś nowe wrażenia z użytkowania 60-600 na R7?

  38. leszek3
    leszek3 8 marca 2023, 20:46

    Amadi, ja się na filmowaniu znam tak jak na spawaniu ;-) Może jak zmienię DSLR na bezlustro, to się poznam lepiej i ... dlatego zapytam zanim coś kupię:

    Piszesz, że a6600 nie ma startu do R7, a na forach zagranicznych te urządzenia są dość śmiało porównywane bez jednoznacznego wskazania zwycięzcy... Generalnie rozumiem, że istnieją różne plusy dodatnie i ujemne (że np. do profesjonalnego użytku są potrzebne czy bardziej przydatne określone formaty zapisu itd., co może nie obchodzić niedzielnego pstrykacza rodziny), ale czy mógłbyś jakoś krótko wypunktować, czym (i w jakim kontekście użytkowym) R7 bije a6600, a gdzie przewagę zachowuje starszy a6600? Pomijam obiektywy, bo tu przewaga a6600 jest miażdżąca, choć równocześnie dla wielu osób będzie bez znaczenia (taki paradoks).

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział