Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Wyszukiwanie i komponowanie tematu zdjęcia

8 sierpnia 2012

11. Łączenie rzemiosła i sztuki

Kiedy będziesz ćwiczył twórcze podejście do fotografii, które omówiliśmy w tym rozdziale, będziesz posługiwał się pojęciami technicznymi, które zostały opisane w poprzednich rozdziałach.

Powiedzmy na przykład, że podczas pracy nad zdjęciem — zmieniania pozycji, zbliżania się i wykonywania tych wszystkich innych pozytywnych czynności, które już omówiliśmy — znajdziesz długość ogniskowej i pozycję aparatu, które stworzą cudowną kompozycję z idealnymi relacjami przestrzennymi, dobrze zrównoważonymi elementami, dobrze współgrającym połączeniem tematu i tła. Na tym etapie pracy może się okazać, że wszystko, czego jeszcze potrzebujesz, to mniejsza głębia ostrości, która pozwoliłaby jeszcze bardziej uwydatnić temat zdjęcia. Ustawiasz zatem większy otwór przysłony, posługując się funkcją Shift. Wybierasz połączenie parametrów, które zawiera mniejszą liczbę przysłony, a następnie używasz poglądu głębi ostrości, aby zobaczyć, jaki da to rezultat.

Potem możesz jednak stwierdzić, że równowaga całego zdjęcia opiera się na tym, iż lewa strona kadru jest zacieniona, ale cień ten nie jest wystarczająco ciemny. Używasz więc funkcji kompensacji ekspozycji i nie doświetlasz zdjęcia o 1/3 EV.


----- R E K L A M A -----


Robisz zdjęcie, a następnie korzystasz z podglądu, aby sprawdzić kompozycję i histogram, dzięki któremu będziesz wiedział, jak dobrze dobrałeś parametry ekspozycji. W ten sposób wiedza techniczna łączy się z wyborami artystycznymi w procesie tworzenia fotografii.

Inne książki wydawnictwa Helion S.A.: