Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Panasonic LUMIX S1 okiem filmowca

12 sierpnia 2019
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 24
Komentarze czytelników (24)
  1. grigri
    grigri 12 sierpnia 2019, 21:04

    Bardzo fajny filmik. Przyjemnie mi się go oglądało. Gratuluję. Mimo, że jestem użytkownikiem Sony uważam, że Panas robi całkiem udane aparaty ale z linią S poszedł według mnie w ślepą uliczkę. Na obecną chwile brak natywnych szkieł czyni ten system martwym no i 2kg na gimbalu zdecydowanie za dużo jak na bezlustra. Na Sony będzie w podobnej konfiguracji poniżej 1kg. Do tego dochodzi słaby autofokus w słabym świetle (co widać, w nie których scenach). Bitrate przy 10bit powinien być minimum 100Mb/s

  2. focjusz
    focjusz 12 sierpnia 2019, 21:15

    Sony też miało podobny a nawet większy problem ze szkłami na początku i jakoś przeżyło. Nie wiem jaka będzie przyszłość tego systemu ale na pewno w interesie klientów jest aby miał się jak najlepiej.

  3. romeczek
    romeczek 12 sierpnia 2019, 21:41

    Świetny test i wspaniały reportaż wideo.

  4. Borat
    Borat 12 sierpnia 2019, 22:45

    @focjusz

    Tylko firma Sony przez 5 lat nie miała żadnej konkurencji bo była jedynym producentem bezstekowców FF. Panasonic musi już konkurować z 3 systemami.

  5. Opilek
    Opilek 12 sierpnia 2019, 23:51

    W tekście, Wada tego body jaką jest Crop przy 4k 50kl/s została przedstawiona niewystarczająco dobitnie.

    Niby fajnie że jest Crop, ale dla mnie utrudnia to planowanie kadrowania, bo chciałbym zrobić lekkie slowmo ale muszę się cofnąć o 3 metry

    Nie zauważyłem żebyś wspomniał o limicie długości nagrywanego materiału.
    Coś z czym GH5 radzi sobie tak po prostu w S1 zostało Upośledzone.

    Mam GH5 i GH5s. Dla mnie S1 to bardziej aparat niż kamera. A już na pewno nie urządzenie które mogłoby zastąpić moje piąteczki

  6. veto
    veto 13 sierpnia 2019, 06:43

    "... najchętniej bym aparatu po prostu nie oddawał, tylko sobie zostawił."

    Jak się jest filmowcem zarabiającym trochę pieniędzy - to się go kupuje . Jak się liczy na gratisa, to jest to tekst naginany, niedopowiedziany - czytaj sponsorowany . Może filmowiec nie ma pieniędzy i oczekuje jakiegoś rabatu od firmy Panasonic ?

    Na rynku jest też Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K za chwilę 6K ,A7III , Z6 i inne ,jakieś porównania ?
    Tak to Kowalski nic nie wie z tego tekstu, a obraz z YT na 77" rewelacji nie ma .

  7. sanescobar
    sanescobar 13 sierpnia 2019, 08:21


    @veto, napisał:
    "Jak się liczy na gratisa, to jest to tekst naginany, niedopowiedziany - czytaj sponsorowany"

    Czytanie ze zrozumieniem się kłania, pod artykułem jak byk:
    "Artykuł powstał na zlecenie firmy Panasonic."


    @veto, napisał:
    "Może filmowiec nie ma pieniędzy i oczekuje jakiegoś rabatu od firmy Panasonic ?"

    Przecież to jest zwrot kolokwialny, nie chodzi o to, że autor nie oddałby sprzętu bo liczy na gratis czy rabat a o to, że mimo jakiś swoich preferencji co do sprzętu nie miałby problemów z przestawieniem się na ten system, czy takie oczywistości naprawdę trzeba tłumaczyć.


    @Opilek, napisał:
    "Mam GH5 i GH5s. Dla mnie S1 to bardziej aparat niż kamera."

    Moim zdaniem nie, af tego aparatu nie zadowoliłby chyba nawet amatora, czym innym jest praca w studio a czym innym jednak pewny i szybki af w warunkach ogólnego zastosowania. Ze specyfikacji wynika jednak, że to sprzęt do filmowania.




  8. KrzysztofK
    KrzysztofK 13 sierpnia 2019, 12:13

    Miesiąc temu kupiłem Sony A7III i nie zamieniłbym na tego Panasa nawet z dopłatą. AF, który działa, waga puszki, cena, bateria i oczywiście jakość. Panasonic - lepsza stabilizacja i tyle.

  9. hajmanek
    hajmanek 13 sierpnia 2019, 12:56

    Ale wy ludzie biadolicie. Jak tonie ma szkieł? Do wyboru do koloru, jest Leica SL, jest Sigma L, są wszystkie EF obiektywy od Canona i innych producentów. Jakby filmowcy siedzieli tylko na obiektywach natywnych za daleko by nie doszli.
    Na przejściówce Sigmy można podpinać wszystkie obiektywy do filmowania z bagnetem EF.
    To jest aparat dla profesjonalisty, trzymaliście go może w rękach, że tak narzekacie?
    Moim zdaniem najlepsza w tym momencie hybryda do zdjęć i filmu na rynku w dobrej cenie.
    Brawo Panasonic za super robotę

  10. Szabla
    Szabla 13 sierpnia 2019, 13:19

    Jaka znowu hybryda?

  11. r2mdi
    r2mdi 13 sierpnia 2019, 14:17

    Panie wiedzą o jaką hybrydę chodzi. :)

  12. Borat
    Borat 13 sierpnia 2019, 15:35

    @hajmanek

    Obiektywy Leica SL to ciekawostka gdzie ciemny jak dupa zoom 16-35 f/3.5-4.5 ASPH kosztuje 23 500 zł. Popatrz sobie na ceny tych wynalazków link

  13. hajmanek
    hajmanek 13 sierpnia 2019, 16:16

    Borat, dobrze wiem ile co kosztuje.
    Dlatego przerabiam i podpinam stare manualne obiektywy.
    Jak wpadnie więcej kasy to kupie SL, kwestia czasu.

  14. domek
    domek 13 sierpnia 2019, 17:42

    Fajny artykuł
    :P
    Brakuje tylko odnośników w filmach do jakiegoś forum dyskusyjnego
    np. tego forum:P

    albo videodslr :))).....:P

  15. domek
    domek 13 sierpnia 2019, 17:44

    Panie Amadeuszu ...:P


    sorry skleroza

  16. sanescobar
    sanescobar 13 sierpnia 2019, 20:14

    @hajmanek, napisał:
    "To jest aparat dla profesjonalisty, trzymaliście go może w rękach, że tak narzekacie? "

    Jezeli ma ten sam moduł af co starszy mocniejszy bart, to do fotografi poza studiem średnio się nadaje, chyba że do landszaftów, bo tam nic sie nie rusza.
    Nawet zmiana pozy modelki na pilotach to była rywalizacja z czasem.


    @Szabla

    "Jaka znowu hybryda?"

    Pewnie chodzi o to ze do foto i filmu. Chociaż moim zdaniem nie, af rodem z przed 10 lat jak z el to nie na obecne czasy. Do filmu jak najbardziej.


  17. Szabla
    Szabla 13 sierpnia 2019, 21:49

    Określenie z epoki wczesnocyfrowej :)

  18. Opilek
    Opilek 14 sierpnia 2019, 12:42

    @sanescobar

    Nie przeczę że S1 ma lepszy AF od GH5.
    Tylko moje Gh5-tki pracują w manualAF i S1 też bym tak używał w mojej pracy gdyby S1 nie posiadała wad filmowych jakie powstały w procesie projektowania tego body które opisałem powyżej.

    Poczekam aż wyjdzie S1 w wersji dla filmowców lub S1 mk II
    i ponownie zastanowię się czy to już czas by wymienić moje kamery

  19. Opilek
    Opilek 14 sierpnia 2019, 12:50

    A żeby nie było że tylko narzekam.
    Miałem to body jest mega solidne, świetnie się trzyma. (Choć moje kamery siedzą albo na statywach lub gimbalach )

    Daje świetny obrazek. Ergonomia przycisków kładzie konkurencję na łopatki.
    Menu bardziej mi się podoba niż w GH

    Jeśli Panasonic Zdjąłby z niej blokadę długości czasu nagrywania naprawdę ta kamera byłaby dla mnie atrakcyjna,
    Nie mogę pozwolić sobie na podchodzenie do kamery i klikanie wyłącz i włącz nagrywanie by znowu mieć czas.

    CZY KTOŚ WIE JAKI JEST POWÓD TEGO OGRANICZENIA ?

  20. Borat
    Borat 14 sierpnia 2019, 14:50

    @Opilek
    CZY KTOŚ WIE JAKI JEST POWÓD TEGO OGRANICZENIA ?


    Pieniądze.

  21. BlindClick
    BlindClick 14 sierpnia 2019, 15:52

    @Opilek, To jest informacja ze bedzie mark2, heheh.
    Tak wyglada kapitalizm. Szybki biznes, wolny postep.

  22. sanescobar
    sanescobar 14 sierpnia 2019, 19:26


    @Opilek, napisał:
    "Nie przeczę że S1 ma lepszy AF od GH5."

    Nie wiem jaki af ma gh5, wiem ze starszy brat S1 ma gorszy af od obecnie przeze mnie uzywanych aparatów(5d3/d8XX/A7rII/A7II), w studio wydał mi się gorszy nawet od 5d2 i to przy pilotach i wcale bardzo ciemno nie było. Bezpośrednio nawet 6D (na srodkowym) nie miał klopotów a panas walczył z czasem.

    @Opilek, napisał:
    "Jeśli Panasonic Zdjąłby z niej blokadę długości czasu nagrywania naprawdę ta kamera byłaby dla mnie atrakcyjna(............)
    CZY KTOŚ WIE JAKI JEST POWÓD TEGO OGRANICZENIA ? "

    Ja przyznaje, że ani s1 ani s1r nie uzywałem w trybie filmowym ale możesz powiedzieć w jakim trybie ty filmujesz?
    Bo oficjalne źródła /panasonic.com/ podają, (cyt.)
    / – Nagrywanie w formacie [MP4] w trybie [6K PHOTO] zostanie zatrzymane, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 10 minut./

    źródł, śćieżka: link

    W innych trybach jest tylko lepiej. Bardziej chyba powinien cię crop martwić.
    Wyjaśnisz mi co to za specyfika pracy gdzie robi sie ujęcia powyżej 10min?
    Pytam z ciekawości, bo zdarza mi się uczestniczyć przy zdjęciach na planie filmowym czy np. robieniu filmów instruktażowych bądź reklamowych.

    @Borat, napisał:
    "Pieniądze. "

    No tak, jak się nie wie co napisać to najlepiej zacząć od tego.....


    @BlindClick, napisał:
    "Tak wyglada kapitalizm. Szybki biznes, wolny postep."

    Dałbys juz z tą pseudo propagandą spokój.





  23. veto
    veto 15 sierpnia 2019, 07:35

    san esco bar

    Nie mam czasu czytać artykułu , odpalam film na tv z YT ,czytam wnioski ,szkoda czasu i wzroku na cały artykuł.
    Proszę mi pokazać chociaż jeden interesujący film " OKIEM FILMOWCA" Amadeusza Andrzejewskiego ("głównie jako montażysta i samodzielny realizator filmowy") .
    Ja uważam ,iż artykuł powstał na zlecenie Optycznych.pl , a po drodze każdy coś zarobi, tak żeby się kręciło .
    Mnie zainteresowało HLG zdjęcia i film w wypocinach dostałem dogłębną wiedzę na ten temat :-) ,kończę szkoda czasu .

  24. sanescobar
    sanescobar 15 sierpnia 2019, 09:27


    @veto, napisał:
    "Nie mam czasu czytać artykułu , odpalam film na tv z YT ,czytam wnioski ,szkoda czasu i wzroku na cały artykuł."

    @Komor? To jest kwestia kultury czy głupoty?

    @veto jak mozna wypowiadać się na temat artykułu nie czytając go?
    Mozna czegos nie zauważyć, mozna sie pomylić ale otwarcie przyznać,że zabrało się głos na temat czegoś czego się nawet nie przeczytało to jak przyznać się do tego że jest się idiotą.

    @veto i co ja mam ci poradzić?


    "Proszę mi pokazać chociaż jeden interesujący film " OKIEM FILMOWCA" Amadeusza Andrzejewskiego "

    Ty oceniasz sprzęt na podstawie czyjegos portfolio? Wysiliłeś się chociaż, żeby obejrzeć kanał tego człowieka? To całkiem rozgarniety gość i widać że wie co mówi opowiadając temat z punktu widzenia swojego doświadczenia a nie wykresów..

    @veto to jak mam ciebie oceniać, bo domyslam się że twój dorobek nawet nie dobija do 10% autora artykułu, czy sie mylę?


    --------------------------


    "Mnie zainteresowało HLG zdjęcia i film w wypocinach dostałem dogłębną wiedzę na ten temat :-) ,kończę szkoda czasu . "

    No tak pokolenie igeneration :P Bez portfolia, hejt nawet bez przeczytania co się komentuje a ocena sprzetu na podstawie montażu materiału. Jakie wnioski takie veto.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział