Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
PhotoPlus Expo to największe targi poświęcone fotografii odbywające się w Stanach Zjednoczonych. Obok Photokiny w Kolonii i CP+ w Jokohamie to jedna z najważniejszych imprez tego typu na świecie. Jak co roku, odbyły się w hali Javits Center na zachodnim Manhattanie, a odwiedziło je kilka tysięcy gości. Mimo że na samych targach zabrakło dużych premier, to impreza i tak cieszyła się sporym zainteresowaniem – dla Amerykanów jest to bowiem najlepsza okazja, żeby zapoznać się z nowościami zaprezentowanymi podczas wspomnianych wcześniej targów Photokina czy CP+.
W tym roku PhotoPlus Expo doczekały się jednej, znaczącej zmiany. Zazwyczaj obok przestrzeni wystawienniczej organizowane były również, dodatkowo płatne, warsztaty i wykłady dla chętnych w osobnej części hali. Zrezygnowano z nich na rzecz prezentacji odbywających się w hali wystawienniczej. Ciężko było mi też pozbyć się wrażenia, że sama impreza, pod kątem liczby odwiedzających, jest dużo mniejsza niż w zeszłym roku. Zabrakło również niektórych wystawców, których mieliśmy okazję spotkać rok temu. Wielkim nieobecnym było na przykład Sony.
Zabrakło również nowości, który przyciągnęłyby rzesze fotografów – tak jak w 2018 zrobiły to pierwsze pełnoklatkowe bezlusterkowce Canona i Nikona. Największe koncerny fotograficzne skupiły się na rozwoju systemów, które już mają w swojej ofercie. Do tego, większość produktów obecnych na wystawienniczych halach jest obecna w sklepach już od jakiegoś czasu – jak chociażby pełnoklatkowe Lumiksy, które już nie wzbudzają tyle emocji, co kilka miesięcy temu.
Co również warte jest wzmianki – targi PhotoPlus Expo są przede wszystkim skierowane do konsumentów, a obsługa większości stoisk nastawiona jest głównie na sprzedaż. Dość wspomnieć, że chyba największe stoisko na całym targach należało do sklepu fotograficznego B&H. Sam sklep znajduje się również niedaleko Javits Center, a gości wychodzących z Expo żegnał sporych rozmiarów baner reklamujący B&H sloganem “Where expo continues”.
Nie jest oczywiście tak, że na targach nie było kompletnie nic nowego. Dla amerykańskich konsumentów była to pierwsza okazja do zapoznania się chociażby z nowymi bezlusterkowcami Fujifilm, Nikonem Z50 oraz rzeszą innych produktów, które oficjalnie zaprezentowane zostały w ostatnich miesiącach.
Aby omówić wszystkie części targów, wybierzmy się na wycieczkę po poszczególnych stoiskach.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.