Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych

25 sierpnia 2014

5. Edukowanie klientów i wzbudzanie zaufania

Niektórzy klienci nie wiedzą, że tak naprawdę chcą nowszego rodzaju pełnych emocji, poruszających zdjęć, chociaż część z nich instynktownie skłania się ku takim fotografiom. W niektórych przypadkach mają tylko przeczucie w związku z rodzajem zdjęć i oferowaną przez Ciebie jakością. Czasem okazują wzruszenie lub silnie reagują na pokazywane im próbki. Aby z powodzeniem praktykować ten styl fotografii, często konieczne jest edukowanie klienta. Tylko panna młoda, która w pełni rozumie rodzaj tworzonych przez Ciebie zdjęć, będzie w stanie je prawdziwie docenić.

Ograniczenia fotoreportażu. Klienci muszą poznać poważne ograniczenia tego typu fotografii. Panna młoda powinna wiedzieć, że nie jesteś w stanie przewidzieć, jakiego rodzaju obrazy otrzyma. Gdy fotografujesz w tym stylu, nie możesz jej zagwarantować żadnych konkretnych ujęć. Musi też zrozumieć, że fotoreportaż wymaga, aby się nie angażowała. Zgodnie z wymogami stylu ona ma się rozluźnić i cieszyć dniem — czyli żyć chwilą. Gdy zrozumie te ograniczenia, będzie potrafiła się zrelaksować jako modelka.

Pamiętaj, żeby od razu fotografować ulotne przedmioty, takie jak kwiaty czy ciasta. Staraj się znaleźć nowy i świeży punkt widzenia. Co by było, gdybyś sfotografował bukiet panny młodej pod koniec dnia? Kwiaty byłyby zwiędnięte, obwisłe i zbrązowiałe. Budziłyby skojarzenia z ponurą i męczącą ceremonią z niewielką koncentracją na szczegółach. Z kolei na początku dnia kwiaty są żywe i świeże, mają charakter i klimat planowany przez pannę młodą od wielu miesięcy. Będą stanowiły radosny dodatek do tworzonego przez Ciebie albumu.


----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - RABAT DO 500zł!

Sony 55/1.8 FE

4388 zł 3888 zł

Sony 70-200/4 FE G OSS

6449 zł 5949 zł

Sony 50/1.4 FE GM

8178 zł 7678 zł

Sony 16-55/2.8 E G

5488 zł 4988 zł

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Edukowanie klientów i wzbudzanie zaufania

A to pomaga. Gdy tylko zobaczy zdjęcia, wpadnie w podziw. Będzie zachwycona i zaskoczona tym, co zrobiłeś — szczególnie że nie musiała się rozdrabniać w tym dniu i angażować w Twoją pracę.

Zalety fotoreportażu. Klienci powinni także zrozumieć, że należy podchodzić z ekscytacją i pasją do tego, co oferujesz. Gdy będą w stanie wyłuskać niezwykłe aspekty Twojej metody, znacznie bardziej docenią swoje zdjęcia. Jeśli panna młoda nie potrafi odróżnić fotografii pozowanej od fotoreportażowej, nie zrozumie w pełni Twoich zdjęć. Tak samo gdy nie widzi różnicy między oklepanymi ujęciami oraz pełnymi ekscytacji, na których postacie są zaangażowane w to, co je otacza, tego rodzaju zdjęcia nie wzbudzą w niej takiej reakcji jak u Ciebie.

Uświadamiając swoich klientów, intensyfikujesz ich reakcje na tego rodzaju zdjęcia.

Uświadamiając klientom bogactwo spersonalizowanego podejścia, intensyfikujesz ich reakcje na tego rodzaju zdjęcia — i to zanim jeszcze zobaczą własne. Klientka, która ekscytuje się tego typu momentami, w pełni zaakceptuje to, co jej dostarczysz. A to przekłada się na sprzedaż i zaangażowaną reklamę szeptaną w otoczeniu. Panna młoda będzie dwukrotnie bardziej zadowolona z produktu, gdy zrozumie jego wartość i ulotną naturę. Taka uświadomiona postawa działa na Twoją korzyść.

Nie sposób powielić pełnych ekspresji chwil, które niosą ze sobą pewną historię. Sposób poruszania się danej osoby oraz jej ekspresja podlegają nieustannym zmianom. Okoliczności, w jakich się znajdujesz, dyktują rodzaj zdjęć — nie jesteś w stanie tego kontrolować.

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Edukowanie klientów i wzbudzanie zaufania

Zaawansowany fotoreportaż ślubny polega na znalezieniu nowych metod pokazania intensywności uczuć panny młodej. Chodzi o opowiedzenie tej samej historii w świeży sposób.

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Edukowanie klientów i wzbudzanie zaufania

Znaczenie zaufania. Poza koniecznością uświadomienia klientki przed rozpoczęciem sesji musisz także zyskać jej zaufanie w takim stopniu, aby potrafiła się rozluźnić w dniu ślubu. Sama obecność aparatu wpływa na sposób zachowania i działania ludzi, a Tobie chodzi o to, aby do tego nie doszło. Musisz pobudzać ich do pełnego zaufania, aby nie zastanawiali się nad tym, czy dobrze wyglądają z danego punktu widzenia lub czy w ogóle zrobiłeś jakiekolwiek zdjęcie.

Jeśli klientki będą wiedziały, czego od nich oczekujesz, i w pełni Ci zaufają, rozluźnią się i poczują się komfortowo same ze sobą. Wspieranie tej pewności siebie to proces rozpoczynający się jeszcze przed ślubem. Pamiętaj: tak jak Ty wymagasz od nich określonych rzeczy, tak i one potrzebują, żebyś uśmierzył obawy i niepewność związaną z wielkim dniem. Spędź z nimi trochę czasu. Wyjaśnij swój sposób pracy oraz co chciałbyś zrobić w dzień ślubu. Odpowiedz na wszystkie pytania. Okaż zainteresowanie ich procesem decyzyjnym. Pokazuj liczne przykłady i bądź szczery — zawsze. Im lepiej kogoś poznasz, tym większe prawdopodobieństwo stworzenia fotografii dopasowanych do jego indywidualnych potrzeb.

Przygotowane przez Ciebie przykłady mają kluczowe znaczenie w procesie zdobywania zaufania.

Jeśli panna młoda w pełni Ci ufa przed rozpoczęciem ceremonii, będzie w stanie się rozluźnić i przestanie się kontrolować w obecności aparatu, czyli po prostu będzie sobą.

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Edukowanie klientów i wzbudzanie zaufania

Pokaż potencjalnym klientom mnóstwo przykładów. Łatwiej zrozumieją to, co oferujesz, i będą potrafili docenić Twoją pracę jeszcze przed wielkim dniem. Podekscytowany i zapalony klient znacznie bardziej ucieszy się z produktu, który mu dostarczysz.

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Edukowanie klientów i wzbudzanie zaufania

Prace powinny być aktualne i niepowtarzalnie nowoczesne. Nikt nie chce oglądać przestarzałych lub zniszczonych prac, bo to wzbudza obawy, a nie zaufanie. Nie wahaj się prócz albumów przedstawić także skończonych i oprawionych dzieł. Im więcej przykładów masz pod ręką, tym łatwiej przekażesz swój punkt widzenia. Pokazanie szerokiego wachlarza prac demonstruje także młodej parze, że potrafisz poradzić sobie ze wszystkim, co się wydarzy.

Jeśli para wciągnie się w Twoją pracę i osobowość, zacznie ufać Tobie i Twojemu talentowi. A gdy tak się stanie, zyskasz swobodę, która jest niezbędna, aby niepostrzeżenie wejść w ich życie. Staniesz się częścią dnia, a nie dodanym do niego elementem z zewnątrz. Ich zachowanie będzie bardziej naturalne, niż gdyby zamartwiali się tym, gdzie właśnie jesteś. W ten sposób w wielki dzień wyrzucą Cię ze swoich myśli, a to duża zaleta w trakcie sesji.