|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 43 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.31 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 26 mm, f/8.0, exp. 1/80 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.99 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.7 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/60 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.11 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 30 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.16 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 37 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.25 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 37 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.22 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/100 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.31 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 23 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.08 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.76 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.75 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 18 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.56 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.75 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 30 mm, f/5.6, exp. 1/40 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.56 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.27 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 28 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.34 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 28 mm, f/5.6, exp. 1/125 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.17 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.87 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 18 mm, f/8.0, exp. 1/60 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.01 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 34 mm, f/8.0, exp. 1/60 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.22 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 37 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.67 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 37 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.04 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/40 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.31 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 30 mm, f/5.6, exp. 1/50 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.34 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 51200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.23 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 28 mm, f/5.6, exp. 1/125 sek., ISO 51200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.61 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 23 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.89 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 18 mm, f/4.0, exp. 1/25 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.28 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/50 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.11 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 26 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.57 MB
|
|
|
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.92 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 21 mm, f/5.6, exp. 1/125 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.24 MB
|
Aparat: Pentax K-S2 + DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.58 MB
|
Może się czepiam za nadto, ale ostrość nie zachwyca, wyższe ISO też nie.
Ale aparat ładny ;)
@maarten mógłbyś dla mnie sprawdzić czy zdjęcia z tegorocznego wold press photo są zachwycająco ostre i odszumione?
Pentax K-S2, porządna matryca daje rewelacyjne obrazki. Mały szum na wyższych czułościach, ostrość też jest OK. Widać nową jakość. Zaskakująco dobrą na tle Nikona i Canona
Dajcie szansę testerom. Niech podepną porządne szkło, zamiast tej musztardówki.
@jausmas problemy z łączem?
@jausmas:
Planując udział w konkursie warto rozważyć zakup PENTAXA? ;)
ncc23marek, nowa jakość to nadużycie. Jest dobrze, jak to u Pentaxa.
To szkło wygląda słabo, zwłaszcza, że aparat nie ma filtra AA. Swoją drogą moglibyście robić sample z obiektywu w dobrych, stabilnych warunkach, a sample z aparatu z dobrym, sprawdzonym obiektywem? Bo jak się poskłada nieznane szkło, z nowym aparatem i dołoży do tego nieostrzone, nieodszumione JPG-i w słabych warunkach, to robi się z tego za duży bigos zmiennych.
Zaskakująco dobra na tle Nikona i Canona?
Od czasu k-5 najlepsze matryce APS-C robi właśnie Pentax, więc co ma tu zaskakiwać?
Pentax robi matryce?
@masrten mam problem z osobnikami szukającymi jakości stałki i topowych osiągów highiso w najbardziej amatorskich kitach z małym plastikowym zoomem
@maarten (wybacz przekręcony nick)
pomyliłeś bajki. Ty szukasz puszki i ostrego zooma za piętnaście tysięcy, którym będziesz robił zdjęcia głównie tablic testowych. jednak wiele znanych mi osób niechętnie spojrzy na 5dIII z eLką w zestawie z uwagi na gabaryty. nie będzie mieć dla nich większego znaczenia highiso ale całkiem prawdopodobne, że materiał zdjęciowy który gromadzą będzie bardziej obfity w treści niż analityka którą się pasjonujesz. miej więc dystans w krytycznej ocenie
całkiem uzywalne 6400.. przynajmniej na jpg. ale optyczni pewnie zjadą puszke za to ze pentax odszumia rawy ;D
Ale z tej matrycy akurat odszumianie wchodzi dopiero od ISO12800 (przynajmniej tak było w przypadku K-S1).
Pewnie się nie znam, ale to ISO25600, wygląda jak ISO1600 w D300 - jestem w szoku. Nie wiem jak można kręcić nosem.
@septemberlight
Jak napisno powyżej Pentax nie robi matryc, k-5 to stare dzieje, a imho bez dwóch zdań aktualnie najlepszy obrazek w apsc ma d5300 ( zalozyc mozna, ze d5500 i d7200 mają bliźniacze osiągi) przy dużej pomocy Sony.
@ncc23marek
Nikona w to nie mieszaj, tej 24mp matrycy jeszcze długo nikt nie podskoczy.
@FalconPL "to ISO25600, wygląda jak ISO1600 w D300"
Bez przesady. Ale swoją drogą D300, to już sprzęt z zamierzchłych czasów, trudno porównywać tę jakość do współczesnych matryc, bo postęp nastąpił spory już w kolejnej generacji, teraz w zasadzie to są drobne kroczki i akurat nie zawsze w przód.
@staytuned "bez dwóch zdań aktualnie najlepszy obrazek w apsc ma d5300"
Czy bez dwóch zdań, to bym nie powiedział. Zależy na co patrzeć. Tak, czy inaczej na pewno ta 20MPix matryca nie jest lepsza ani od 24-ki od Sony, czy Toshiby, ani od poprzedniej 16-stki.
większy nacisk kładłbym na kadrowanie i inne użyteczne funkcje tego małego body bo znajdą zauważalne przełożenie na zdjęcia
W prównaniu z moim Canonem 7D mark I to ISO 800 jak ISO 200 na Canonie. :) Brawo Pentax.
Eh, podoba mi sie ten Pentax, zresztą - jak zwykle. Może zrobię drugą przymiarkę do tej marki - ma wszystko czego potrzebuję do codziennej (mojej!) pracy i zabvawy ( ;) ), a klamociarską "piatkę" zostawię sobie na okolicznosci świąteczne...
PS Ja jestem marnym amatorem i tego powodu znam się słabo albo wcale, ale -imho - pisanie o tych zdjęciach, przy założeniach "Optycznych" i danym obiektywie, że cos jest nie tak, zakrawa na celowe bicie piany...
Własnie to odszumianie na wyższych iso powoduje ze zdjęcia są troszkę " plastikowe "..cóż ciekawe jak to w testach wyjdzie ..
Ja z kolei nie mam problemu z osobnikami szukającymi jakości "stałki" i topowych osiągów w amatorskich kitach plastikowych , a niekiedy lubię poczytać co piszą gdyż między wierszami zawsze znajdę jakąś informację istotną dla mnie. Po prostu ich wywody traktuję z przymrużeniem oka . Natomiast nie omieszkam takowym przypomnieć , a w szczególności tym z pod znaku "P" o ułomnościach ich cudownych obiektywów systemowych , chociażby Pentax HD DA 20-40 mm f/2.8-4.0 ED Limited DC WR, Pentax smc FA 31 mm f/1.8 AL,Pentax smc DA 15 mm f/4 ED AL Limited i kilku innych. Oczywiście niczego nikomu nie sugerując i nikogo konkretnego nie mając na myśli. W tym temacie z mojej strony tylko tyle....
No i chyba dobrze, że na tym poprzestałeś i nic więcej już nie napiszesz.
w chorobie każdy skłonny jest do refleksji nad słabościami
nad słabosciami matryc sony ;
link
Zdecydownie wole cos takiego - iso 6400 to jest to czego maksymalnie wymagam od aparatu ..lepije się skupic na szczegółowości obrazu na iso 3200 - 6400 niż slepo isć z kierunku odszumiania najwyższych czułości
lepiej skupić się na kompozycji i kadrowaniu niż mamrotaniu o odszumianiu
jausmas
ale akurat mamrotanie ,na każdy z tematów foto dobrze ci wychodzi ...dlaczego zakładasz z góry tak prostą zależność : ...kolega jaumas powiedział " ci co mamrotają o innych spawach jak kompozycja nie dostąpią królestwa profesjonalnego ! ci zaś co nie mamrotają dostąpią ! Nie tylko profesjonalnego co nawet World Presowego "
Czy TY siebie słyszysz..?
Dla mnie osiągi Pentaxa K-s2 nie są zasadniczo gorsze ani lepsze od APS-sowej konkurencji. Trochę to przypomina na patrzenie się na grafiki na których jedni widzą piękną kobietę a inni starca z wielką brodą.
@SKkamil nadinterpretacje zostaw dla siebie i jeszcze raz ze zrozumieniem przeczytaj od początku moje komentarze
Zdjęcia ze spaceru bez ustawień standardowych to "profanacja" ;-)
Zupełnie bezużyteczne dla amatora.
Takie mydło i powidło nie mówi nic o osiągach aparatu "out box" a chyba o takie chodzi na spacerze ze spacer-zoomem :-)
Chyba dobry ten aparat...
jausmas
nie chodzi o interpretację Twoich wypowiedzi bo prawd wiary się nie interpretuje ...
to tak jakbys napisał " w czasie jazdy autem skupiamy się n a drodze a nie na rozmowie z pasażerem " 100 % prawdy w Twoich wypowiedziach ale w takim razie na czym polegac ma dyskusja jeśli wypowiadasz się kategorycznie i jednocześnie bardzo ogólnie ..?
Przepraszam wypowiadałeś się również na t emat funkcji kadrowania w tym aparacie ...racja ..
Bardzo ładny aparat. Dla kochających inaczej. Maciek, dużo chłopców Cię zaczepiało kiedy robiłeś zdjęcia?
@SKkamil wciąż nie nadążasz i próbujesz tu zaszczepić jakąś ideologię. to jest dobrej klasy amatorska lustrzanka apsc. jej zaletą są m.in. niewielkie rozmiary i miniaturyzacja podstawowego zooma dorzucanego w kicie. całe to bicie piany o większych czy mniejszych szumach jest tu o kant dupy. może jakieś 0.2 promila użytkowników kreatywnie wykorzysta nieznaczącą przewagę w szumach czy innej charakterystyce matrycy ale spuszczanie się nad tym jest niczym litrurgia i w całej swojej krasie trąci głębokim upośledzeniem, co najlepiej oddają prawdy objawione w rodzaju - ostrość nie zachwyca, wyższe ISO też nie
nie mam zamiaru nikogo nawracać ale proponuję rozważyć więcej czasu z aparatem w dłoniach
jausmas
kolega zembaty wyjaśnił ci o co chodzi prawdopodobnie z tego powodu że nie ma P nie został nigdy zaczepiony i nad tym boleje ;
Troszke jednak nie rozumiem dlaczego miałbym wydawać sporo forsy dla samego potencjalnego zaczepiania przez kogokolwiek ( troszkę to jednak poza moim sposobem myślenia i pewnie znów nie nadążam ) ,a wiec jeśli wydawac nie dla zaczepiania to dla lepszych jakościowo zdjęć lub lepszej funkcjonalności ;
akurat mam takie samo zdanie co do tak zwanych róznic w jakości matryc a nawet uważam ze róznice w jakości Apsc i FF o tej samej liczbie MPx są na tyle małe ze kupowanie lustrzanek FF jest dla osób bardzo wrażliwych na jakość obrazu ;
Wszystkie zdjęcia wykonaliśmy jak zwykle przy wyłączonej redukcji szumów, minimalnym wyostrzaniu i kompresji.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeżeli skala wyostrzania zawiera się między -4, a +4 to rozumiem , iż minimalne wyostrzanie to -4(być może coś przeoczyłem i optyczne.pl ma inaczej) . W moim pojęciu 0 ,to neutralne wyostrzanie . Jeżeli jest tak jak napisałem powyżej to, nadal będę twierdził, że tym obiektywem zrobił bym bardzo porządne zdjęcia , jeżeli jednak minimalne wyostrzanie oznaczało by ustawienia neutralne (choć według mnie było by to co najmniej dziwne) to mimo wszystko nie jest tak źle . Każdy ma swoje kryteria oceny i w związku z tym zdaję sobie sprawę z faktu , iż dla jednego będzie to obiektyw spełniający jego oczekiwania , a dla drugiego zaś przysłowiowy "szajs"
Czy z czegoś wynika, że K-S2 ma robić lepsze zdjęcia niż K-S1. Bo z zamieszczonych zdjęć to raczej przeciwnie. I chyba nie wynika to z zastosowania taniego obiektywu podstawowego.
@SKkamil Ty z tych przerażonych kolorami tęczy? wybierz wersję czerń sutanny
@bodzio239 - 0, to domyślne wyostrzanie producenta, -4 oznacza minimalne dostępne wyostrzanie. To ostatnie tylko w niektórych aparatach oznacza faktycznie brak jakiegokolwiek. W aparacie bez filtra AA, przy dobrym obiektywie i optymalnej przysłonie, 0 jest wystarczająco ostre, by normalnie go używać.
Suma sumarum te zdjęcia jako przykładowe (nie testowe) są do du...
Ciekawe ile Pentax utopił kasy w K-S1?
Według pomiarów DXO wszystkie naleśnikowe kity typu Sony 16-50PZ, Samsung 20-50, itd nie wyciągają więcej niż 6-8Mpx, więc ograniczając rozdzielczość w aparacie (~6Mpx), przeglądanie zdjęć nawet na 100% stanie się przyjemniejsze i zaoszczędzimy ~70% miejsca na karcie.
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem dostępną w sieci instrukcje do K-S1, ale wydaje mi się, że ma on nieco uproszczoną skale wyostrzania mającą tylko po jednym stopniu w każdą stronę. Może w tym tkwi przyczyna, że zamieszczone tu zdjęcia przykładowe z K-S2 zrobione przy największym rozmyciu -2 są bardziej rozmyte niż te z Pentaxa X-S1 robione przy jego największym rozmyciu?