Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jak widać, to dobrze sprawdzone ":lustrzankowe" konstrukcje przystosowane do bezlusterkowych aparatów. Charakterystyczne długie tubusy przed bagnetem. No i dobrze po co wyważać otwarte już drzwi.
Nie, to zupełnie inne konstrukcje. Długie lustrzankowe konstrukcje z długimi dupkami zakończonym bagnetem FE były przez chwilę oferowane przez Sigmę, teraz mogą odejść na śmietnik historii.
Widac jaki postep nastapil w jasnych WA przez ostatnie ~20 lat.. Wystarczy porownac sample z link czy link Oba wezsze, a mimo to jakosc obrazu przy pelnym otworze znacznie gorsza
Kolejny,bardzo dobry obiektyw serii ART z mocowaniem Sony FE.Tylko za duży,za ciężki i z ogromnym "wiadrem" 82mm.W przedziale stałek 20-21mm pozostanę przy moim małym,lekkim,świetnym optycznie i solidnym obiektywie Voigtlander Nokton 21/1.4 FE i całkiem malutkim ale bardzo dobrym Voigtlander Color Skopar 21/3.5 FE.
Ta Sigma przypomina mi moją ulubioną Sigmę ART 35/1.2 DG DN do Sony FE.Też wielką,z takim samym filtrem i wagą ponad 1kg.Używałem jej przez rok,ale bywało,że jej waga trochę mi doskwierała.Zamieniłem ją w końcu z ciężkim sercem na doskonały Sony GM 35/1.4 i bardzo dobry Voigtlander Nokton 35/1.2 SE do Sony FE.
lumiks - tak,to on.Nie jest wiele lżejszy ale ponieważ ma mniejsze rozmiary to ogólnie sprawia wrażenie mniejszego.
qqrq - ja też mam Noktona Classic 35/1.4 do Sony FE.Najbardziej lubię go za bąbelkowe odwzorowanie nieostrości na pełnym otworze przesłony przy zbliżeniach.Zupełnie jak Trioplan.Ale ma też kilka innych zalet.
Właśnie za to. Piękne szkło, pięknie zrobione, pięknie kreśli, pięknie bokeszy :) Technicznie to to będzie zmodyfikowany podwójny Gauss, więc szkło takie jak Planar, Biotar, Helios, Aero Ektar. Trioplan przez trzysoczewkową budowę miałby w tle bardziej okrągłe pierścienie w odblaskach na całej powierzchni kadru, w typowych podwójnych gaussach są w miarę okrągłe przy centrum kadru, ale oddalająć się od centrum robią się łuskowate. Tutaj jest trochę po środku.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Jak widać, to dobrze sprawdzone ":lustrzankowe" konstrukcje przystosowane do bezlusterkowych aparatów. Charakterystyczne długie tubusy przed bagnetem. No i dobrze po co wyważać otwarte już drzwi.
Nie, to zupełnie inne konstrukcje. Długie lustrzankowe konstrukcje z długimi dupkami zakończonym bagnetem FE były przez chwilę oferowane przez Sigmę, teraz mogą odejść na śmietnik historii.
@Piter
"Jak widać, to dobrze sprawdzone ":lustrzankowe" konstrukcje przystosowane do bezlusterkowych aparatów."
Zdradź sekret, po czym wnosisz?
Co spowodowało, że nie mogłeś chociażby spojrzeć w specyfikację obu szkieł, żeby nie wypisywać bajek?
link
link
link
... link
Ta 20 stka to zupełnie inna bajka. Przede wszystkim ma filtr 82mm.
@Arek
To chyba nie są przedprodukcyjne egzemplarze. Mają normalne numery seryjne.
Do Sony:
φ87.8mm × 113.2mm
630g
a 20mm F1.4 DG HSM Art z dupką:
φ90.7mm × 155.8mm
1015g
@Cichy
Soft jeszcze się zmieni (można go później wgrać do wcześniejszych egzemplarzy).
przyjemne bokeszki
Widac jaki postep nastapil w jasnych WA przez ostatnie ~20 lat..
Wystarczy porownac sample z link czy link
Oba wezsze, a mimo to jakosc obrazu przy pelnym otworze znacznie gorsza
APS-H ?
Wydaje się że Sigma wypada troszkę lepiej od Sony
Sigma
link
Sony
link
Kolejny,bardzo dobry obiektyw serii ART z mocowaniem Sony FE.Tylko za duży,za ciężki i z ogromnym "wiadrem" 82mm.W przedziale stałek 20-21mm pozostanę przy moim małym,lekkim,świetnym optycznie i solidnym obiektywie Voigtlander Nokton 21/1.4 FE i całkiem malutkim ale bardzo dobrym Voigtlander Color Skopar 21/3.5 FE.
Ta Sigma przypomina mi moją ulubioną Sigmę ART 35/1.2 DG DN do Sony FE.Też wielką,z takim samym filtrem i wagą ponad 1kg.Używałem jej przez rok,ale bywało,że jej waga trochę mi doskwierała.Zamieniłem ją w końcu z ciężkim sercem na doskonały Sony GM 35/1.4 i bardzo dobry Voigtlander Nokton 35/1.2 SE do Sony FE.
Masz na myśli tego Noktona?
link
To prawda, jest mniejszy (w końcu to manual) ale z tego co widzę to on waży prawie tyle samo co ta SIGMA 20/1.4 DG DN.
Z jasnych 35mm pod Sony to dla mnie istnieje tylko Voigtlander 35/1.4 Nokton Classic.
Ta Sigma zapowiada się świetnie, nawet jakiś bokeh taki jak nie z Sigmy, bo w ogóle istnieje :D
lumiks - tak,to on.Nie jest wiele lżejszy ale ponieważ ma mniejsze rozmiary to ogólnie sprawia wrażenie mniejszego.
qqrq - ja też mam Noktona Classic 35/1.4 do Sony FE.Najbardziej lubię go za bąbelkowe odwzorowanie nieostrości na pełnym otworze przesłony przy zbliżeniach.Zupełnie jak Trioplan.Ale ma też kilka innych zalet.
Właśnie za to. Piękne szkło, pięknie zrobione, pięknie kreśli, pięknie bokeszy :)
Technicznie to to będzie zmodyfikowany podwójny Gauss, więc szkło takie jak Planar, Biotar, Helios, Aero Ektar. Trioplan przez trzysoczewkową budowę miałby w tle bardziej okrągłe pierścienie w odblaskach na całej powierzchni kadru, w typowych podwójnych gaussach są w miarę okrągłe przy centrum kadru, ale oddalająć się od centrum robią się łuskowate. Tutaj jest trochę po środku.
Na DPR już jest recenzja:
link
Na moim blogu też jest trochę wypocin na temat 20A wiec zapraszam :)