Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalne zdjęcia ślubne

30 października 2009

21. Najprostszy efekt „najazdu kamery”



----- R E K L A M A -----

TYLKO DO 15.04.2024 - RABAT DO 8000zł!

Fujifilm GFX 50S II

18998 zł 10998 zł

FujiFilm 55/1.7 GF R WR

11996 zł 9996 zł

Fujifilm GFX 50S II

18998 zł 10998 zł

FujiFilm 55/1.7 GF R WR

11996 zł 9996 zł

Profesjonalne zdjęcia ślubne - Najprostszy efekt „najazdu kamery”
©SCOTT KELBY

Oto bardzo popularna sztuczka, która umożliwia uzyskanie dynamicznej, wręcz kipiącej energią kompozycji (znakomicie nadaje się do ożywiania zdjęć z parkietu sali balowej). Mam na myśli efekt „najazdu kamery”. Wydaje się on bardzo trudny, lecz w rzeczywistości wcale taki nie jest. Aby go wypróbować, wystarczy lampa błyskowa i obiektyw zmiennoogniskowy. Przygotowania do zdjęcia rozpocznij od wydłużenia czasu naświetlania do około 1/8 s (lub dłużej), a następnie zwiększ ogniskową obiektywu, by przybliżyć jedną z tańczących par. Gdy to zrobisz, naciśnij spust migawki jedną ręką i jednocześnie błyskawicznie skróć ogniskową. Ponieważ przysłona aparatu będzie otwarta podczas ręcznej zmiany ogniskowej obiektywu, to na zdjęciu zostanie zarejestrowany efekt nagłego oddalenia sceny, który zostanie w pewnym momencie „zamrożony” błyskiem flesza. Kluczem do wykonania udanego zdjęcia tego typu jest synchronizacja zmiany ogniskowej i wciśnięcia spustu migawki. Najlepiej jeśli samodzielnie poeksperymentujesz z tego typu ujęciami, by nabrać trochę wprawy. (Możliwość wykonywania dobrych zdjęć tego typu w pewnym sensie zawdzięczamy fotografii cyfrowej — nieudaną fotografię można w każdej chwili skasować i spróbować jeszcze raz, do skutku).

Weź ze sobą coś na ząb
Podczas gdy wszyscy inni będą jedli, Ty będziesz musiał fotografować, nie zapomnij więc o kilku przysmakach, gdy na widok weselnych potraw zaczniesz odczuwać solidne ssanie w żołądku. Najlepiej będzie, jeśli zabierzesz kilka batonów i butelkę wody mineralnej. Nawet jeśli państwo młodzi zaproponują Ci jakiś posiłek, to zapewne nie będziesz miał czasu go spożyć — na dużym weselu bez przerwy coś się dzieje.