Porównanie aparatów

Producent OlympusOlympusOlympusOlympus
Model E-PL5E-PL6E-PL7E-PL8
Data premiery 2012-09-11 2013-05-10 2014-08-28 2016-09-19
Liczba pikseli 16 Mpix 16.1 Mpix 16.1 Mpix 16.1 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4
RAW:
• 4608 x 3456 skompresowany / 17 MB
• 4608 x 3456 Fine (kompresja: 1/4) / 7.5 MB
• 4608 x 3456 Normal (kompresja: 1/8) / 3.5 MB
• 2560 x 1920 Normal (kompresja: 1/8) 1.1 MB
• 1024 x 768 Normal (kompresja: 1/8) / 0.3 MB
RAW:
• 4608 x 3456 skompresowany / 17 MB
• 4608 x 3456 Fine (kompresja: 1/4) / 7.5 MB
• 4608 x 3456 Normal (kompresja: 1/8) / 3.5 MB
• 3200 x 2400 (kompresja: 1/8) 1.7 MB
• 1280 x 960 (kompresja: 1/8) 0.4 MB
• 4608 x 3456 skompresowany / 17 MB
• 4608 x 3456 Fine (kompresja: 1/4) / 7.5 MB
• 4608 x 3456 Normal (kompresja: 1/8) / 3.5 MB
• 3200 x 2400 (kompresja: 1/8) 1.7 MB
• 1280 x 960 (kompresja: 1/8) 0.4 MB
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB)
• 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB)
• 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB)
Procesor obrazu TruePic VI TruePic VI n/a TruePic VII
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
Zakres ISO Auto (200–25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Auto (100-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 100-1600 ISO)
Ręcznie: 100, 200-25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Auto (100-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 100-1600 ISO)
Ręcznie: 100, 200-25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Auto (200-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: ISO LOW-25600 w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Migawka Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 2x 2x 2x 2x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Tak Tak
Zapis wideo MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
Tryb interwału: 1 sec. - 24 godz. (możliwość automatycznego tworzenia filmów poklatkowych)
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 24 lub 16 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 12 lub 8 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
Tryb interwału: AVI Motion JPEG 1280 × 720 (1 s. - 24 godz.)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9), 30 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB AVCHD, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru
Stabilizacja podczas nagrywania
Regulacja poziom nagrania dźwięku
Ogniskowanie 35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
81-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
81-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Funkcja wykrywania oka
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło słoneczne (5300K), Cień (7500K), Chmury (6000K), Światło żarówki (3000K), Światło jarzeniowe (4000K), Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli (5500K)
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło słoneczne (5300K), Cień (7500K), Chmury (6000K), Światło żarówki (3000K), Światło jarzeniowe (4000K), Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli (5500K)
• ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło słoneczne (5300K), Cień (7500K), Chmury (6000K), Światło żarówki (3000K), Światło jarzeniowe (4000K), Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli (5500K)
• ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia wg skali Kelvina
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Nocne niebo z ręki, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela, Vintage, Selektywny kolor
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu, Efekt nieostrości, Efekt cieniowania
Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, i-Auto, Programy tematyczne, Filtr, artystyczny, Fotostory, Film, HDR, Mój tryb
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Portret na tle krajobrazu, Zdjęcia sportowe, Tryb fotografowania z ręki przy świetle gwiazd, Sceny nocne, Portret na tle sceny nocnej, Dzieci, Tryb jasnej tonacji, Tryb ciemnej tonacji, Cyfrowa stabilizacja obrazu, Makro, Makrofotografia - przyroda, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter "Rybie oko", Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Kolorowe elementy, Vintage
Zdjęcia seryjne • Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 16 zdjęć RAW lub 36 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 20 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8.5 kl./s
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.7 kl./s
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 2. kurtynę), Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64)
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode)
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Kompatybilna zewnętrzna lampa błyskowa: FL‑36R, FL‑50R, FL‑300R, FL‑600R, FL‑900R
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10) 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10) 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30 sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3 s., liczna zdjęć 1-10) 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30 sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3 s., liczna zdjęć 1-10)
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, UHS-2, Eye-Fi, Flash Air
LCD Odchylany (w górę do 170 stopni, w dół do 65 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Odchylany (w górę do 170 stopni, w dół do 65 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Odchylany (w górę do 80 stopni, w dół do 180 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 14 poziomach
Temp. barwowa regulowana 14 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Odchylany (w górę do 80 stopni, w dół do 180 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.040.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 14 poziomach
Temp. barwowa regulowana 14 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
• Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• Wi-Fi (IEEE 802.11b/g/n)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
• Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• Wi-Fi(IEEE 802.11b/g/n)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok. 360 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 350 zdjęć Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 350 zdjęć
Akcesoria Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna, wymienny grip MCG-4.
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP10, wodoszczelną do 45 metrów.
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna, wymienny grip MCG-4.
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP10, wodoszczelną do 45 metrów.
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-50, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 3 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP12
Korpus, lampa błyskowa, akumulator, ładowarka, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna
Waga 279 g (bez akumulatora)
ok. 325 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
279 g (bez akumulatora)
ok. 325 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
309 g (bez akumulatora)
ok. 357 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
329 g (bez akumulatora)
ok. 374 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 110.5 x 63.7 x 38.2 mm (bez elementów wystających) 110.5 x 63.7 x 38.2 mm (bez elementów wystających) 114.9 x 67 x 38.4 mm (bez elementów wystających) 117.1 x 68.3 x 38.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu
Wymienny, zdejmowany grip
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu
Wymienny, zdejmowany grip
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3.5 EV (stabilizacja 3-osiowa)
4 tryby stabilizacji obrazu
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, brązowym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3.5 EV (stabilizacja 3-osiowa)
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.44 (5)
3.40 (2)
4.80 (2)
Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu