|
|
|
|
|
Producent |
OM System | Fujifilm | Panasonic | Sony |
Model |
OM-1 | X-T4 | Lumix DC-G9 | A6600 |
Data premiery |
2022-02-15 |
2020-02-26 |
2017-11-08 |
2019-08-28 |
Liczba pikseli |
20.4 Mpix |
26.1 Mpix |
20.3 Mpix |
24.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• RAW: 5184 x 3888
• JPEG: 5184 x 3888 ~ 1024 x 768 |
• 6240 x 4160
• 6240 x 3512 (16:9)
• 4160 x 4160 (1:1)
• Dostępne mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9, 1:1 |
• 5184 x 3888
• 3712 x 2784
• 2624 x 1968
• 10368 x 7776 (XL - tryb Hi Res)
• 7296 x 5472 (LL - tryb Hi Res)
• 4992 x 3744 (6K PHOTO)
• 3328 x 2496 (4K PHOTO)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Dostępny też tryb 3:2 |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Stacked BSI Live MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 22.9 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
powłoka redukująca osiadanie kurzu |
23.5 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS IV, 3:2 z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
17.3 x 13 mm (4/3) Live MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 Mpix, brak filtra AA
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
|
Procesor obrazu |
TruePic X |
X-Processor 4 |
Venus Engine |
BIONZ X |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (DCF2.0, Exif2.31), RAW (12-bit, kompresja bezstratna), JPEG+RAW
• Zdjęcia High Res (50 lub 80 Mpix)
• Filmy (MOV) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265
• Audio: Linearny PCM / stereo, próbkowanie 24bit / 48KHz)
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• 6K PHOTO: MP4 (H.265/HEVC)
• 4K PHOTO: MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
• Filmy: AVCHD, MP4 (H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), LPCM, AAC stereo (MP4) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
|
Zakres ISO |
200 - 102400, rozszerzalny do zakresu 80 - 204800
Auto ISO
|
Auto (1-3), 160-12800 ISO
80, 100, 125, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone) |
Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 100 ISO
Wideo: Auto, 100 (rozszerzony), 200 - 12800 ISO |
Auto (100-32000 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 102400 |
Migawka |
Szczelinowa sterowana elektronicznie,
Mechaniczna: 1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną 1/320 - 60 s
Elektroniczna: 1/32000 - 60 s |
30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
|
• Szczelinowa, 60 s - 1/8000 s, Bulb (max. 30 min.)
• Migawka elektroniczna: 1 s - 1/32000 s
• Wideo: 1/25 s - 1/16000 s |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
|
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu Mikro Cztery Trzecie,
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: 2.0x |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
|
Obiektywy systemu micro 4/3 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
2x |
0x |
4x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 4K UHD (3840 x 2160) - 24, 25, 30, 50, 60 kl/s
• 4K DCI (4096 x 2160) - 24, 25, 30, 50, 60 kl/s
• Full HD (1920 x 1080) - 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120, 200, 240 kl/s
• Dostępne kodeki: H.264 (4:2:0 / 8-bit), H.265 (4:2:0 / 10-bit),
• Filmowe profile obrazu: płaski ("zgaszony kolor"), Hybrid Log Gamma, OM-Log400,
• Brak ograniczeń czasu nagrywania.
|
• DCI 4K 4096 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24 23.98p
• 4K 3840 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD 2048 x 1080 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD1920 x 1080 / 120, 100p
• All Intra/Long-GOP |
MP4, AVCHD:
• 4K 3840 x 2160, 60, 30, 25 i 24 kl./s
• Full HD 1920 x 1080, 60, 30, 25 kl./s
Hi-speed (tryb Creative Video):
• 4K: 60, 50, 48 kl./s
• Full HD: 180, 150 kl./s |
• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps |
Ogniskowanie |
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• 1053 punkty krzyżowe
• wykrywanie obiektów: samochody, motocykle, samoloty, pociągi, ludzi (w tym twarze i oczy), zwierzęta oraz ptaki
• zakres działania: -5.5 - 18 EV,
• rodzaje obszarów: pojedynczy punkt, mały cel (9 punktów), krzyż (39 punktów), średni cel (63 punkty), duży cel (165 punktów), cel niestandardowych rozmiarów, wszystkie punkty.
• tryby: pojedynczy, pojedynczy z manualną korektą, ciągły, ciągły z manualną korektą, ręczny, śledzenie, śledzenie z manualną korektą, preset, starry sky AF, starry sky AF z manualną korektą.
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking
• Powiększenie wybranego wycinka kadru |
• Detekcja fazy i kontrastu
• 2.16 mln pikseli detekcji fazowej
• Detekcja twarzy
• Live View
• Dioda wspomagająca AF |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• 225-polowe ustawianie ostrości
• Dodatkowe funkcje: One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa
• Zasięg EV -4 - 18 (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Dioda LED wspomagająca AF |
Pomiar światła |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla obiektywu f/2.8 przy ISO 100) |
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy. |
System pomiaru 1728 -strefowy
Tryby pomiaru:
• matrycowy
• centralnie-ważony
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO 100) |
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
Zależne od obiektywu
|
Zależne od obiektywu |
Zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Korekta na osi niebieski-żółty i zieleń-magenta (+/- 7 stopni z krokiem jednostkowym) |
Auto, cień, fine, światło fluorescencyjne (dzień, ciepła biel, zimna biel), światło żarowe, podwodne, własne (1-3), wybór temperatury barwowej |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło halogenowe, Lampa błyskowa, Nastawy własne (4x), Ustawianie temperatury barwowej 2500-10000K (4x) |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
• +/-5EV (+/-2EV - film)
• Braketing: +/-3EV (liczba klatek: 2, 3, 5, 7, 9 Stopniowanie co 1/3EV) |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla wideo)
• Bracketing AE: 3, 5, 7 klatek co 1/3, 2/3 lub 1 stopnia EV, maks. +/- 3.0, pojedyncze/seryjne |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV |
Programy |
• Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Film, HDR, Tryb użytkownika 1-4
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy |
Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne |
iAuto, program AE, priorytet przysłony, priorytet migawki, ręczny |
Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena |
Zdjęcia seryjne |
• 1-10 kl/s z migawką mechaniczną
• 5, 10, 15 lub 20 kl/s z migawką elektroniczną
• 50 kl/s z migawką elektroniczną z ciągłym autofokusem (tryb SH2), działa tylko z wybranymi obiektywami
• 120 kl/s z migawką elektroniczną z zablokowaną ostrością (tryb SH1) |
• 20 kl./s - z elektroniczną migawką
• 15 kl./s - z mechaniczną migawką
• 30 kl./s - tryb crop 1.25x |
• Do 12 kl./s - mechaniczna migawka, AFS/MF
• Do 60 kl./s - elektroniczna migawka, AFS/MF
• Tryby: 6K PHOTO i 4K PHOTO: 60 i 30 kl./s |
Do 11 kl./s (8 kl./s w trybie cichej migawki) |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy błyskowej, możliwość użycia zewnętrznej mocowanej na gorącej stopce
• Tryby: Auto, Manualny (1/1 - 1/64), Super FP,
• Funkcje: Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja: 1/250 s z migawką mechaniczną, 1/100 s z elektroniczną,
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV |
• Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych
• Tryb TTL
• Synchronizacja 1/250 s |
Obsługa lamp zewnętrznych TTL
• Synchronizacja do 1/250 s
• Tryby: auto, Auto/redukcja czerwonych oczu, włączona, redukcja czerwonych oczu, slow sync, slow sync/redukcja czerwonych oczu, wyłączona
• Synchronizacja na 1 i 2 kurtynę
• Zdalne sterowanie: modele DMW-FL200L, FL360L, FL580L |
Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 12 s lub użytkownika |
10 lub 2s |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
10, 5 lub 2 s |
Karta pamięci |
Podwójne gniazdo kart SD (kompatybilne z UHS-II) |
SD, SDHC, SDXC (UHS-I / UHS-II / V90) |
2 sloty na karty Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD |
Rozkłądany do boku, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.620.000 punktów, proporcje 3:2
• Jasność regulowana w 15 poziomach
• Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
|
3.0-calowy, odchylany, proporcje obrazu 3:2, około 1.62 tys. punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru |
Odchylany, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, o rozdzielczości 1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki |
Odchylany (o 180 stopni), 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer |
Elektroniczny, 5.760.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.66x (0.83x dla pełnej klatki), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 |
Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.5-calowy, rozdzielczość 3.690.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.75, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 30 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka |
Elektroniczny, kolorowy, OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.83x |
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
Komunikacja i złącza |
• Uniwersalne złącze USB PD 3.0 typu C, wyjście HDMI (mikro HDMI typu D), wejście mikrofonu (jack 3.5 mm), wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm)
• Wi-Fi IEEE 802.11a/b/g/n/ac), Bluetooth Low Energy 4.2 |
• Złącze USB Typu-C
• HDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n
• Bluetooth 4.2
• Gniazda mikrofonowe / słuchawkowe 3.5 mm
• Gniazdo wężyka spustowego 2.5 mm |
• Złącze USB 3.0 Hi Speed
• HDMI (A)
• Wejście mikrofonowe. wyjście słuchawkowe
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
|
• USB (MTP)
• HDMI (typu D)
• Multi Interface
• Minijack 3.5 mm
• Bluetooth 4.1
• Wi-Fi
• NFC |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy BLX-1 - 7.2 V, 2280 mAh
USB PD (USB Power Delivery) - przy odpowiednio mocnej ładowarce można naraz zasilać aparat i ładować baterię |
Akumulator NP-W235 (2200 mAh), możliwość wykonania do 500 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal |
Akumulator litowo-jonowy, 7.2V, 1860mAh, 14Wh, wydajność ok. 400 zdjęć (monitor), ładowanie przez USB |
• Akumulator litowo-jonowy NP-FZ100 (2280 mAh), wydajność do 810zdjęć (LCD)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy |
Akcesoria |
Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi |
Akumulator litowo-jonowy NP-W235, ładowarka baterii BC-W235, pasek na ramię, zaślepka otworu mocowania obiektywu w korpusie, zaczep do paska, zaślepka ochronna, narzędzie dołączania zaczepu, zaślepka gorącej stopki, zaślepka złącza pionowego uchwytu, zaślepka załączy (zdejmowana), zaślepka terminala synchronizacyjnego, zabezpieczenie kabla, Instrukcja obsługi
|
Brak danych |
Brak danych |
Waga |
511 g (samo body), 599 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
• Około 607 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 526 g (bez baterii i karty pamięci)) |
658 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
503 g |
Wymiary |
134.8 x 91.6 x 72.7 mm |
134.6 x 92.8 x 63.8 mm |
136.9 x 97.3 x 91.6 mm |
120 x 66.9 x 69.3 mm |
Dodatkowe informacje |
• Joystick do zmiany obszaru AF
• Uszczelnienia – odporność na pył, zachlapania oraz mróz
• Live Composite
• Symulacja filtra szarego do 6 EV
• Stabilizacja o wydajności do 7 EV (samo body) lub 8 EV (we współpracy z obiektywem)
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
|
• Stabilizacja obrazu do max. 6,5 EV (wg standardów CIPA)
• Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO
Neg.Hi, PRO Neg.Std, Czarno-biały, Czarno-biały + filtr żółty, Czarno-biały + filtr czerwony, Czarno-biały + filtr zielony, Sepia, ACROS, ACROS + filtr żółty, ACROS + filtr czerwony, ACROS + filtr zielony, ETERNA/Cinema)
• Funkcja elektronicznej poziomicy
• Odporność na mróz do -10 stopni C
• Czas uruchamiania ok. 0.3 sek.
• Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
• Magnezowy korpus |
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
• Technologia DFD
• Technologia Post Focus
• Funkcja Point Scope autofocusa
• Obudowa magnezowa
• 5-osiowa stabilizacja matrycy, wydajność do 6.5 EV (wg producenta) |
Funkcja „Real-time Eye Autofocus”
Funkcja „Real-time Tracking”
Profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma)
Krzywe gamma S-Log2 i S-Log3
Funkcja „zebra” |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|