Porównanie aparatów

Producent CanonPanasonicSamsungOlympusFujifilm
Model PowerShot G15Lumix DMC-LX7EX2FStylus XZ-2XF1
Data premiery 2012-09-17 2012-07-18 2012-07-03 2012-09-17 2012-09-17
Liczba pikseli 12 Mpix 10 Mpix 12 Mpix 12 Mpix 12 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4000 x 3000
• 2816 x 2112
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 4000 x 2248 (16:9)
• Inne tryby z proporcjami 16:9, 3:2, 4:5 i 1:1
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3648 x 2736
• 3776 x 2520 (3:2)
• 3072 x 2304
• 2736 x 2736 (1:1)
• 2560 x 1920
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• Dostępne także inne tryby dla : 3:2, 16:9, 1:1
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 3264 x 2448
• 2832 x 2832 (1:1)
• 2592 x 1944
• 1984 x 1488
• 1920 x 1080 (16:9)
• 1024 x 768
• 3968x2976 (RAW, JPEG)
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 640x480
• Proporcje obrazu: 4:3(domyślnie), 3:2, 16:9, 1:1
• 4000 × 3000
• 4000 ×2664 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992×2992 (1:1)
• 2816 × 2112
• 2816 × 1864 (3:2)
• 2816×1584 (16:9)
• 2112×2112 (1:1)
• 2048× 1536 
• 2048 × 1360 (3:2)
• 1920×1080 (16:9)
• 1536×1536 (1:1)
• Tryby panoramy
Matryca 1/1.7 cala, CMOS, 4:3, 1/1.7 cala, MOS, całkowita liczba pikseli: ok. 12.7 Mpix 1/1.7 cala (7.44 x 5.58 mm), CMOS-BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli: 12.76 Mpix 1/1.7 cala, CMOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 12.76 Mpix 2/3 cala, EXR CMOS, 4:3
Procesor obrazu DIGIC 5 z technologią iSAPS Venus Engine VII FHD brak danych TruePic VI EXR Processor
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (Exif 2.3, DCF, DPOF 1.1),
RAW (.CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV [H.264 + Linear PCM (stereo)], iFrame
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
RAW, RAW+JPEG,
• Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: stereo
• Zdjęcia: JPEG
RAW, RAW+JPEG
• Filmy: H.264 (MPEG-4, AVC) z dźwiękiem stereo
• Dźwięk: AAC
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MOV (H.264)
• Dźwięk: stereo
Zakres ISO AUTO, 80, 100, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800 ISO Auto, i.ISO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800* ISO z możliwością zmiany w krokach co 1/3 EV
* - z funkcją Pixel Mixed Readout
Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 ISO
W trybie rozszerzonym: 6400, 12800 ISO
Auto (100-12800 ISO, możliwość dostosowania zakresu),
Ręcznie: 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing ISO: 3 klatki co 1/3 lub 2/3 EV
Auto (100-3200 ISO), 100, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000*, 5000*, 6400*, 12800** ISO
* - rozdzielczość ograniczona do 6 Mpix,
** - rozdzielczość ograniczona do 3 Mpix.
• Bracketing ISO : +/- 1/3, 2/3, 1 EV
Migawka Auto: 1 s - 1/4000 s
15 s - 1/4000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania)
Filtr szary (3 przesłony)
250 - 1/4000 s (ISO80-ISO1600)
30 - 1/4000 s (ISO2000 - ISO3200)
8 - 1/4000 s (ISO4000 - ISO12800)
• Wbudowany filtr szary ND
30 s – 1/2000 s
Wbudowany filtr szary ND
Migawka centralna
60 s – 1/2000 s, Bulb do 16 min.
30 s – 1/4000* s
w trybie auto 1/4 s – 1/4000* s
* 1/1000 s dla pełnej przysłony
Konstrukcja obiektywu Canon,
11 elementów w 9 grupach
(1 element dwustronnie asferyczny, 1 element UD i 2 elementy dwustronnie asferyczne)
LEICA DC VARIO-SUMMILUX,
11 elementów w 10 grupach,
(5 soczewek asferycznych /9 powierzchni asferycznych)
2 elementy ED (w tym 1 asferyczny)
1 soczewka z powłokami Nano Surface
Schneider-Kreuznach Varioplan
11 elementów w 9 grupach w tym 4 soczewki asferyczne i 2 soczewki o wysokim współczynniku załamania
i.ZUIKO DIGITAL
11 elementów w 8 grupach
w tym 6 powierzchni asferycznych
Fujinon
7 elementów w 6 grupach w tym:
(4 elementy asferyczne, 3 elementy za szkła ED)
Przysłona 6 listkowa
Ogniskowa obiektywu 6.1 - 30.5 mm
(ekwiwalent małoobrazkowy 28-140 mm)
4.7 - 17.7 mm
(ekwiwalent: 24-90 mm dla filmu 35 mm)
5.2 – 17.2 mm
(ekwiwalent: 24 – 80 mm dla filmu 35 mm)
6.0 – 24.0 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter TCON17 (1.7 x)
6.4 – 25.6 mm
(ekwiwalent: 25 – 100 mm dla filmu 35 mm)
Światłosiła: f/1.8 - 2.8 f/1.4-2.3 f/1.4 – 2.7 f/1.8 – 2.5 f/1.8 - 4.9
Zoom optyczny 5x 3.8x 3.3x 4x 4x
Zoom cyfrowy 4x 4x 4x 4x 2x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Tak Tak Tak
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD), z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (FullHD, HD) lub 1 godz. (VGA, QVGA)
Film w zwolnionym tempie:
• 640 x 480 z szybkością 120 kl./s,
• 320 x 240 z szybkością 240 kl./s,
Efekt miniatury (HD, VGA): 6 kl./s, 3 kl./s, 1.5 kl./s
iFrame Movie (HD)
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4) z jakością 20 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4) z jakością 10 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4), na wyjściu z matrycy z szybkością 100 kl./s
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4) z jakością 4 Mbit/s
• 1920x1080 (Full HD 1080p), z szybkością 30 kl./s
• 1280x720 (HD 720p), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 (VGA), z szybkością 120 lub 30 kl./s
• 320 × 240 (QVGA), z szybkością 30 kl./s
• 384 × 288, z szybkością 240 kl./s
• 192 × 144, z szybkością 480 kl./s
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 18 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 9 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
czas zapisu do 29 min.
maks. rozmiar pliku 4 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Redukcja szumu wiatru,
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s
Tryby super szybkich filmów:
• z szybkością 70 kl./s,
• z szybkością 120 kl./s,
• z szybkością 200 kl./s.
Ogniskowanie AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• Tryby AF: AiAF (9-punktowy lub wykrywanie twarzy z wyborem i śledzeniem), 1-punktowy AF (dostępna każda pozycja lub ustalony środek)
• Tryby napędu AF:pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, śledzenie AF
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
AF lub MF,
• Tryby AF: Normalny, Makro.
• Tryby pól AF: wykrywanie twarzy, śledzenie AF, wielostrefowy (23 punkty), 1 strefowy (o zmiennej wielkości strefy),
• Szybki AF (wł./wył.),
• Ciągły AF (tylko w trybie filmowania),
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Tryby AF: Normalny, Makro
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 35 lub 25 punktów AF
• Wybór punktu AF: 35-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole
25-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Pojedyncze pole
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy AF (AF) / Ciągły AF (C-AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb Super Makro / Śledzący AF (C-AF + TR),
• Wykrywanie twarzy (do 8 twarzy)
• Wykrycie oka AF (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Wielopunktowy, Jedno strefowy dla wybranej strefy, Śledzenie AF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Super Makro
• Tryb napędu AF: Pojedynczy - AF/S, Ciągły - AF/C (EXR Auto, Film), Ręczny MF
• Funkcja wykrywania i rozpoznawania twarzy
• Dioda wspomagająca AF
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (w centrum / w ramce wykrywania twarzy / w ramce FlexiZone)
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy,
• Centralnie ważony,
• Punktowy.
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
• Na wykrytej twarzy
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony
• punktowy
• punktowy z kontrolą świateł
• punktowy z kontrolą cieni
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy.
Ostrość od AF w trybie makro (szeroki kąt): od 1 cm • AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Makro, MF, iA (szeroki kąt): od 1 cm do nieskończoności,
• AF Makro, MF, iA (tele): od 30 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, szeroki kąt: od 40 cm do nieskończoności
• AF Makro, szeroki kąt: od 1 do nieskończoności
• AF Normalny, szeroki kąt: od 5 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele: od 20 cm do nieskończoności,
• AF Super Makro, szeroki kąt: od 1 cm do 60 cm.
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 3 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 50 cm do 3 m.
Balans bieli Auto (z balansem bieli dla twarzy), Słoneczny dzień, Pochmurny dzień, Żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą,
• 2 ustawienia własne według wzorca
• Korekcja balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Chmury, Zacienienie, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• korekcja balansu bieli w 2 osiach.
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje),
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia temperatury barwowej wg skali Kelvina,
• korekcja i bracketing balansu bieli
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Pod wodą
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli
Auto, Ładna pogoda, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• ustawienia własne wg wzorca.
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
i-Contrast dla automatycznej, dynamicznej korekcji zakresu
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV,
Bracketing: 3 klatki, w krokach co 1/3 EV, zakres +/- 3 EV
• Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 zdjęcia
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 2 lub 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Funkcja wielokrotnej ekspozycji
Programy Smart Auto (58 wykrywanych scen), Programowa AE - P, Preselekcja czasu - Tv, Preselekcja przysłony - Av, Nast. ręczne - M, Ustawienia własne - C1 i C2, Film, Movie Digest
• Specjalne Sceny (SCN): portrety, gładka skóra, inteligentna migawka (uśmiech, wyzwalanie mrugnięciem, samowyzwalacz dla twarzy), szybka seria w wysokiej jakości, nocne ujęcie z ręki, pod wodą, śnieg, sztuczne ognie, asystent łączenia
• Filtry kreatywne: wysoki zakres dynamiczny, nostalgia, efekt rybiego oka, efekt miniatury, efekt aparatu zabawki, rozmycie, monochromatyczny, super żywe kolory, efekt plakatu, tylko jeden kolor, zamiana koloru.
• Efekty fotograficzne: Moje kolory (moje kolory wyłączone, żywe, neutralne, sepia, czarno-biały, film pozytywowy, jaśniejszy odcień skóry, ciemniejszy odcień skóry, żywy niebieski, żywy zielony, żywy czerwony, kolor niestandardowy).
Tryb Inteligentny Auto (iA), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Ręczna Ekspozycja (M), 2 Tryby użytkownika (C1,C2), Tryb kreatywnej kontroli (filtry cyfrowe), Tryb kreatywnego filmowania,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Panorama, Sport, Nocny portret, Nocny krajobraz, Nocne zdjęcia z ręki, HDR, Jedzenie, Dzieci (2 tryby), Zwierzęta, Zachód słońca, Przez szybę, Zdjęcia 3D
• Filtry cyfrowe: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Duża dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Rozmycie stonowane, Rozmycie radialne.
Smart Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Wi-Fi, Film
• Magic Plus: Panorama, Magiczne ramki, Zdjęcie połączone, Zdjęcie w zdjęciu, Artystyczny pędzel, HDR
• Programy tematyczne (Scene): Beauty Shot, Noc, Krajobraz, Tekst, Zachód Słońca, Świt, Pod światło, Plaża i śnieg, Zdjęcia 3D
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Filtry artystyczne (ART), Własne (C1, C2)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portert, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Wielokrotna ekspozycja, Pod wodą - szerokokątny, Pod wodą - makro, HDR.
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line.
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba.
Auto, EXR, Zaawansowany (Adv), Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), SP, Film, Własny (C1, C2).
• EXR: Auto, Priorytet rozdzielczości, Priorytet zakresu tonalnego, Priorytet wysokiej czułości i niskich szumów
• Programy tematyczne: Naturalne oświetlenie, Naturalne oświetlenie i błysk lampy, Portret, Wzbogacanie portretu, Krajobraz, Sport, Nocna sceneria, Nocna sceneria (statyw), Sztuczne ognie, Zachód słońca, Śnieg, Plaża, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst, Fotografia podwodna.
• Filtry cyfrowe: Kolorystyka Pop, Zabawkowy aparat, Miniatura, Jasna tonacja, Dynamiczna tonacja oraz sześć opcji częściowego koloru (fotografowanie w trybie czarno-białym oraz jeden z następujących kolorów: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy)
Zdjęcia seryjne • W trybie szybkie zdjęcia:
z szybkością ok 2.1 kl./s ,
z nastawą AF: ok. 0.9 kl./s,
z wyświetlaniem LV: ok. 0.9 kl./s
• W trybie szybka seria w wysokiej jakości:
z szybkością 10 kl./s, do 10 zdjęć,
z AF, z szybkością 5.2 kl./s, do 10 zdjęć.
• Tryb Normalny: szybkość 11 kl./s, maks. 12 zdjęć lub z szybkością 5 kl./s z AF z funkcją śledzenia
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne: szybkość 40 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix lub 60 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 2.5 Mpix
Z szybkością 10, 5 lub 3 kl./s Z szybkością 5 kl./s do 200 zdjęć
Tryby zdjęcia seryjne i szybkie zdjęcia seryjne
• Tryb TOP z szybkością 7, 5 lub 3 kl./s w pełnej rozdzielczości (do 16 zdjęć z rozdzielczością do 6 Mpix lub do 8 zdjęć z pełną rozdzielczością),
• Tryb TOP z szybkością 10 z rozdzielczością ograniczoną do 6 Mpix (do 16 zdjęć z rozdzielczością 3 Mpix lub do 8 zdjęć z rozdzielczością 6 Mpix).
Lampa błyskowa Tryby: Auto, Włączona/wyłączona, Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacja z długim czasem naświetlania, Synchronizacja na 2-gą kurtynę,
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Ekspozycja lampy z wykrywaniem twarzy, bezpieczna ekspozycja lampy, inteligentna ekspozycja lampy
• Ręczne nastawy błysku (3 poziomy z wykorzystaniem wbudowanej lampy błyskowej, maksymalnie 19 poziomów z wykorzystaniem zewnętrznych lamp błyskowych Speedlite 270EX II i 430EX II, 22 poziomy z wykorzystaniem lamp 580EX II, 600EX i 600EX-RT)
• Zasięg błysku: od 50cm do 7 m (szeroki kąt), 4.5 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: Automatyka E-TTL dla Speedlite z serii EX, lampy błyskowe Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Ring Lite MR-14EX, lampy błyskowe dużej mocy Canon High Power Flash HF-DC1 i HF-DC2
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem, Synchronizacja na 1 i 2 kurtynę.
• Zasięg (Auto ISO): 0.8-8.5 m (szeroki kąt), 0.3-5.2 m (tele).
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długim czasem, Ręczne ustawienie siły błysku
• Zakres błysku (ISO Auto): 0.8-7.8 m (szeroki kąt), 0.8-4.1 m (tele)
Wbudowana
• Funkcje: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow, Synchronizacja Slow, Full,1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64, 1/128.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-14, FL-300R, FL-600R
• Tryb pracy lamp zewnętrznych: TTL Auto, Auto, Manual
• Bezprzewodowe sterowanie błyskiem (4 kanały, 4 grupy)
Funkcje:
Redukcja czerwonych oczu wyłączona: Auto, Błysk dopełniający, Brak błysku, Synchronizacja z długimi czasami migawki,
Redukcja czerwonych oczu włączona: Automatyka z redukcją czerwonych oczu, Redukcja czerwonych oczu i błysk dopełniający, Brak błysku, Redukcja czerwonych oczu i Synchronizacja z długimi czasami migawki
• Zakres (czułość ISO 800): 0.5-7.4 m (szeroki kąt), 0.8-2.7 m (tele).
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 lub 10 s, Nastawy użytkownika, 2, 10 s, 10s (3 zdjęcia) 2 s lub 10 s 2 s lub 12 s 10 lub 2s,
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Pamięć wewnętrzna ok 70MB,
• Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Pamięć wewnętrzna
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Wbudowana pamięć 39 MB,
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I, Flash Air i Eye-Fi.
Pamięć wewnętrzna (około 25 MB)
• Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I)
LCD stały, 3.0 calowy, kolorowy, PureColor II G LCD (TFT), ok. 922.000 punktów, pole obrazu 100% Stały, 3.0-calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów, pole widzenia ok. 100%, powłoki przeciwodblaskowe AR, Odchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy AMOLED, 614.000 punktów odchylany (do 80 stopni w górę lub 50 stopni w dół), dotykowy, 3.0 calowy, kolorowy Hypercrystal LCD, 920.000 punktów, proporcje 3:2, jasność regulowana w 5 poziomach, kolorystyka regulowana w 7 poziomach stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru
Wizjer Tak, optyczny z korekcją dioptrii Opcjonalne: zewnętrzny elektroniczny EVF DMW-LVF2 montowane w złączu hot-shoe Opcjonalnie elektroniczny Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe i przez złącze akcesoriów.
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Brak
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, MTP, PTP), wyjście mini-HDMI (Typu C) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC)
• Opcjonalnie wężyk spustowy RS-60E3
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze USB 2.0 High-speed / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), wyjście mini HDMI, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze USB 2.0 / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC) / wejście zasilacza sieciowego, wyjście HDMI 1.4
• Opcjonalnie zdalne sterownie pilotem
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI (typ D), złącze akcesoriów (wizjera VF-2, VF-3, mikrofonu lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Złącze USB 2.0 Hi-speed / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC) / wyjście Mini HDMI
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NB-10L (wydajność ok 350 zdjęć),
Opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC80
Akumulator litowo-jonowy (3.6V, pojemność 1250 mAh, wydajność ok 330 zdjęć),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy .
Akumulator litowo-jonowy SLB-10A Akumulator litowo-jonowy Li-90B (wydajność ok 310 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy F-3AC
Akumulator litowo-jonowy NP-50A (3.7V, pojemność 1000 mAh, wydajność ok 300 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy CP-50 poprzez adapter AC-5VX
Akcesoria Akumulator NB-10L, ładowarka CB-2LCE, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowaniem:
• ImageBrowser - przeglądanie, drukowanie
• PhotoStitch - łączenie zdjęć w panoramy,
• RemoteCapture - fotografowanie z komputera
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa wodoodporna (40 m) WP-DC48
Akumulator litowo-jonowy , ładowarka, zaślepka obiektywu, kabel USB, pasek, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO - 8.3 PE
• SilkyPix Developer Studio,
• sterowniki
Akumulator litowo-jonowy SLB-10A, oprogramowanie: iLauncher, PC Auto Backup, Samsung Raw Converter Akumulator litowo-jonowy Li-90B, F-2AC , kabel USB cable, pasek na ramię, zakrywka obiektywu, CD-ROM (OLYMPUS Viewer2), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna Akumulator litowo-jonowy NP-50A, ładowarka BC-50B, pasek na rękę, zakrywka obiektywu, kabel USB, CD-ROM, instrukcja
Waga 352 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 269 g (bez akumulatora i karty pamięci),
ok. 298 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
294 g 346 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 204 g (bez akumulatora i karty pamięci)
225 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 106.6 x 75.9 x 40.1 mm 110.5 x 67.1 x 46.6 mm 112 x 62 x 29 mm 113 x 65.4 x 48 mm 107.9 x 61.5 x 33.0 mm
Dodatkowe informacje Polskie menu.
Dostępne przestrzenie kolorów: sRGB.
Funkcja poziomicy.
Polskie menu.
Stabilizacja Power O.I.S.
Korpus magnezowy
Obsługa e-mail
Cyfrowa stabilizacja obrazu (dodatkowo poza optyczną)
3 tryby stabilizacji (IS1: dwuwymiarowa aktywacja, IS2: jednowymiarowe aktywacja pionowego poruszenia dla kadru poziomego, IS3: jednowymiarowe aktywacja poziomego poruszenia dla kadru pionowego)
Zdjęcie z dźwiękiem.
Wielokrotna ekspozycja (2 klatki).
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB i Adobe RGB.
Metalowy korpus w kolorze czarnym lub białym.
Wymienny grip dostępny w trzech kolorach: czerwonym, beżowym i purpurowym.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia o Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Aluminiowy korpus.
Panorama 120, 180 i 360 stopni (do 11520 x 1624 pix w pionie lub 11520 x 1080 pix w poziomie).
Dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, czerwonej oraz brązowej.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.45 (4)
4.56 (5)
4.09 (7)
4.62 (10)
1.00 (1)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu