Porównanie aparatów

Producent CanonCanonPentaxNikonNikon
Model EOS 5DsEOS 5Ds R645ZD810D800E
Data premiery 2015-02-06 2015-02-06 2014-04-15 2014-06-26 2012-02-07
Liczba pikseli 50.6 Mpix 50.6 Mpix 51.4 Mpix 36.3 Mpix 36 Mpix
Dostępne rozdzielczości Pełnoklatkowa matryca:
• 8688 × 5792
• 7680 × 5120
• 5760 × 3840
• 4320 × 2880
• 1920 × 1280
• 720 × 480
Kadr 1,3x:
• 6768 × 4512 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1,6x:
• 5424 × 3616 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1:1:
• 5792 × 5792 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
RAW:
• 8688 × 5792
• 6480 × 4320
• 4320 × 2880
Pełnoklatkowa matryca:
• 8688 × 5792
• 7680 × 5120
• 5760 × 3840
• 4320 × 2880
• 1920 × 1280
• 720 × 480
Kadr 1,3x:
• 6768 × 4512 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1,6x:
• 5424 × 3616 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1:1:
• 5792 × 5792 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
RAW:
• 8688 × 5792
• 6480 × 4320
• 4320 × 2880
• JPEG: L[51M]8256x6192 pikseli, M[36M]6912x5184 pikseli, S[21M]5376x4032 pikseli, XS[3M]1920x1440 pikseli
• RAW: L[51M]8256x6192 pikseli
• TIFF: L[51M]8256x6192 pikseli
• FX (36 x 24) obszar zdjęcia: (L) 7360 x 4912, (M) 5520 x 3680, (S) 3680 x 2456.
• 1,2X (30 x 20) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4080, (M) 4608 x 3056, (S) 3072 x 2040.
• DX (24 x 16) obszar zdjęcia: (L) 4800 x 3200, (M) 3600 x 2400, (S) 2400 x 1600.
• 5 : 4 (30 x 24) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4912, (M) 4608 x 3680, (S) 3072 x 2456.
• Zdjęcia w formacie FX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 6720 x 3776, (M) 5040 x 2832, (S) 3360 x 1888.
• Zdjęcia w formacie DX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 4800 x 2704, (M) 3600 x 2024, (S) 2400 x 1352.
Format FX:
• 7360 x 4912, 5520 x 3680, 3680 x 2456
Format DX:
• 4800 x 3200, 3600 x 2400, 2400 x 1600
Format 1.2x (3:2):
• 6144 x 4080, 4608 x 3056, 3072 x 2040
Format 5:4:
• 6144 x 4912, 4608 x 3680, 3072 x 2456
Zdjęcia formatu FX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo (16:9):
• 6720 x 3776, 5040 x 2832, 3360 x 1888
Zdjęcia formatu DX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo (16:9):
• 4800 x 2704, 3600 x 2024, 2400 x 1352
Matryca CMOS 36 × 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 53 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
CMOS 36 × 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, brak filtra AA, całkowita liczba pikseli: 53 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
• 43.8 x 32.8 mm CMOS z filtrem kolorów podstawowych
• Efektywna rozdzielczość 51.4 Mpix
• Czyszczenie matrycy za pomocą ultradźwięków (DR II) z funkcją Dust Alert
CMOS, 35.9 mm × 24.0 mm (bez optycznego filtra dolnoprzepustowego) 35.9 x 24.0 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 36.8 Mpix,
• ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy
• Aparat wyposażony w filtr optyczny z usuniętymi funkcjami antyaliasingu. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej ostrości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów w porównaniu z aparatem D800.
Procesor obrazu DIGIC 6 DIGIC 6 PRIME III EXPEED 4 EXPEED 3
Format zapisu • Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW, M-RAW, S-RAW (14-bitowy, oryginalny RAW firmy Canon wersja 2),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+ S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW, M-RAW, S-RAW (14-bitowy, oryginalny RAW firmy Canon wersja 2),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+ S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM
• RAW (PEF/DNG), JPEG (Exif 2.21), RAW+JPEG
• RAW(14 bit): (PEF/DNG), JPEG: ***(Best), **(Better), *(Good)
• NEF (RAW): 12- lub 14-bitowe z kompresją bezstratną, skompresowane lub nieskompresowane; dostępny mały rozmiar (tylko w trybie nieskompresowanym 12-bitowym)
• TIFF (RGB)
• JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG z kompresją fine (ok. 1 : 4), normal (ok. 1 : 8) lub basic (ok. 1:16) (Priorytet wielkości); Dostępna opcja kompresji - optymalna jakość
• NEF (RAW)+JPEG: jedno zdjęcie zapisane zarówno w formacie NEF (RAW), jak i JPEG
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez),
NEF+JPEG, TIFF (RGB) bez kompresji
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
Zakres ISO Auto, 100-6400 w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone: L: 50 lub H1: 12800
Auto, 100-6400 w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone: L: 50 lub H1: 12800
• Auto: 100-204800
• (krok 1EV lub 1/2EV lub 1/3EV)
• ISO 64–12 800 z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Rozszerzenie do wartości ISO 32-51 200)
• Tryb Auto ISO
Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV
• 4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50),
5 trybów Hi powyżej ISO 6400: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 12800)/2 (ISO 25600).
Migawka 30-1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (Pełny zakres czasów otwarcia migawki. dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)
Miękki spust elektromagnetyczny
30-1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (Pełny zakres czasów otwarcia migawki. dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)
Miękki spust elektromagnetyczny
• Sterowana elektronicznie o przebiegu pionowym
• Auto: 1/4000 - 30 sek,
• Ręcznie:1/4000 - 30 sek (1/3 EV lub 1/2 EV), bulb
• Mechaniczna migawka, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• Elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie podniesienia lustra
• Czas otwarcia migawki: od 1/8000 do 30 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV czas B
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
• żywotność: ponad 200 tys. cykli wyzwoleń
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S / EF-M)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S / EF-M)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0
• Mocowanie obiektywu: PENTAX 645AF2
• Użyteczne obiektywy: PENTAX 645AF2, 645AF, oraz 645A
W zależności od wybranego modelu. Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a W zależności od wybranego modelu. n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a W zależności od wybranego modelu. n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 0x 0x 0x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Nie Nie Nie
Zapis wideo • 1920 × 1080 (29,97; 25; 23,976 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 1280 × 720 (59,94, 50 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 640 × 480 (29,97; 25 kl./s), tylko kompresja międzyklatkowa
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Film poklatkowy: interwał fotografowania można ustawić w zakresie od 1 s do 99 godz. 59 min i 59 s. Sekwencja obrazów może obejmować od 2 do 3600 zdjęć; maks. długość to 2 min i 24 s (PAL). Format MOV, Full HD (1920 × 1080), 25p (ALL-I)
• 1920 × 1080 (29,97; 25; 23,976 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 1280 × 720 (59,94, 50 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 640 × 480 (29,97; 25 kl./s), tylko kompresja międzyklatkowa
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Film poklatkowy: interwał fotografowania można ustawić w zakresie od 1 s do 99 godz. 59 min i 59 s. Sekwencja obrazów może obejmować od 2 do 3600 zdjęć; maks. długość to 2 min i 24 s (PAL). Format MOV, Full HD (1920 × 1080), 25p (ALL-I)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 60i/50i)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p/25p/24p)
• 1280 x 720 pix (HD, 60p/50p/30p/25p/24p)
Długość filmów ograniczona do 25 min.
Wbudowany mikrofon stereo,
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo.
• 1920 x 1080; 60 p (progresywnie) 50 p, 30 p, 25 p, 24 p 1280 x 720; 60p, 50p. Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 60p, 50p, 30p, 25p i 24p to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s. W każdym przypadku obsługiwana jest zarówno wysoka, jak i normalna jakość obrazu.
• Pomiar ekspozycji: pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem
• Format plików: MOV
• Fompresja wideo: H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding)
• Format zapisu dźwięku: liniowy PCM
• Czułość ISO: tryby ekspozycji P, S i A: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2) z możliwością wyboru maksymalnej wartości, Tryb ekspozycji M: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2), z możliwością wyboru maksymalnej wartości; wybór ręczny (od ISO 64 do 12800 z krokiem 1/3, 1/2 i 1 EV) z możliwością zwiększenia o około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 51200) powyżej wartości ISO 12800.
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 (29,97), 25, 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94), 50, 30 (29,97), 25 kl./s,
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
Filmy poklatkowe
Ogniskowanie TTL-CT-SIR ze specjalną matrycą CMOS
• 61 punktów / 41 punktów krzyżowych (f/4), w tym 5 podwójnie krzyżowych (f/2,8) i 1 krzyżowy (f/8)¹
• Liczba punktów krzyżowych AF zależy od obiektywu.
Tryby AF:
• AI Focus
• One Shot
• Tryb AI Servo z funkcją przewidywania
Wybór punktu AF:
• Wybór automatyczny: 61-punktowy system AF
• Wybór ręczny: pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 15 lub 9 punktów albo tylko punkty krzyżowe)
• Wybór ręczny: punktowy AF
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF (4 punkty w górę, w dół, w lewo, w prawo lub 8 otaczających punktów)
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów
• Wybór ręczny: strefowy AF
• Wybór ręczny: wielkostrefowy AF
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
TTL-CT-SIR ze specjalną matrycą CMOS
• 61 punktów / 41 punktów krzyżowych (f/4), w tym 5 podwójnie krzyżowych (f/2,8) i 1 krzyżowy (f/8)¹
• Liczba punktów krzyżowych AF zależy od obiektywu.
Tryby AF:
• AI Focus
• One Shot
• Tryb AI Servo z funkcją przewidywania
Wybór punktu AF:
• Wybór automatyczny: 61-punktowy system AF
• Wybór ręczny: pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 15 lub 9 punktów albo tylko punkty krzyżowe)
• Wybór ręczny: punktowy AF
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF (4 punkty w górę, w dół, w lewo, w prawo lub 8 otaczających punktów)
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów
• Wybór ręczny: strefowy AF
• Wybór ręczny: wielkostrefowy AF
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• TTL detekcja fazy, 27-punktowy (SAFOX XI)
• Tryby: AF-pojedynczy, AF-ciągły
• Punkty AF: Auto, Wybór, Środek
• Tryby ustawiania ostrości: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu, Ręczne ustawianie ostrości (M): możliwość korzystania ze wskaźnika ustawienia ostrości
• Pola AF: możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryb pól AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF
• Blokada AF: ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF) lub naciskając przycisk AE-L/AF-L
Detekcja fazowa TTL, Nikon Advanced Multi-CAM 3500FX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Asysta AF: dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości
Pomiar światła • Czujnik pomiarowy RGB+IR, 150 000 pikseli
• System EOS iSA z funkcją pomiaru z użyciem 252 stref:
• (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
• (2) Pomiar skupiony (około. 6,1% wizjera na środku)
• (3) Pomiar punktowy (około 1,3% wizjera na środku)
* Pomiar połączony z polem AF jest niedostępny (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: EV 0-20 (przy temp. 23°C w przypadku obiektywu 50 mm f/1,4, ISO 100)
• Czujnik pomiarowy RGB+IR, 150 000 pikseli
• System EOS iSA z funkcją pomiaru z użyciem 252 stref:
• (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
• (2) Pomiar skupiony (około. 6,1% wizjera na środku)
• (3) Pomiar punktowy (około 1,3% wizjera na środku)
* Pomiar połączony z polem AF jest niedostępny (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: EV 0-20 (przy temp. 23°C w przypadku obiektywu 50 mm f/1,4, ISO 100)
• System pomiaru: TTL, 86K pixel RGB sensor
• Tryby pomiaru: (1) wielosegmentowy (2) centralnie ważony (3) punktowy
• Zakres ekspozycji: EV -1 to 21 (ISO100 at 55mmF2.8)
• Pomiar ekspozycji TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy: matrycowy pomiar ekspozycji 3D Color Matrix III (obiektywy typu G, E i D); matrycowy pomiar ekspozycji Color Matrix III (inne obiektywy z procesorem); pomiar matrycowy Color Matrix dostępny w przypadku obiektywów bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi dane obiektywu. Pomiar centralnie ważony: przypisanie około 75% wagi pomiaru okręgowi o średnicy 12 mm na środku kadru. Można wybrać średnicę koła 8, 15 albo 20 mm lub ważenie w oparciu o średnią całego kadru (w przypadku obiektywów bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm). Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora). Pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: dostępny z obiektywami typu G, E i D, równoważnik pomiaru centralnie ważonego w przypadku używania innych obiektywów.
• Zakres pomiaru ekspozycji (ISO 100, obiektyw f/1,4): omiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: od 0 do 20 EV Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV
TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 91 000 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy typu D/G
• matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C)
Ostrość od W zależności od obiektywu W zależności od obiektywu n/a W zależności od obiektywu. zależne od obiektywu
Balans bieli Auto (dostosowanie do otoczenia/punktu w kolorze białym), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, biel światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej
Korekcja balansu bieli:
• niebieski/bursztynowy +/-9
• purpurowy/zielony +/-9
Auto (dostosowanie do otoczenia/punktu w kolorze białym), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, biel światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej
Korekcja balansu bieli:
• niebieski/bursztynowy +/-9
• purpurowy/zielony +/-9
• Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło fluorescencyjne( D, N, W, L), Światło żarowe, Flash, CTE, Ustawienia ręczne 1, Ustawienia ręczne 2, Ustawienia ręczne 3,
• Ustawienia temperatury barwowej (3 typy) z regulacją.
• Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości; punktowy balans bieli dostępny w trybie podglądu na żywo) i wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K)
• Wszystkie tryby z dokładną regulacją
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 9 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3.
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Wielokrotne naświetlanie
• Obrazy HDR, 5 ustawień
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Wielokrotne naświetlanie
• Obrazy HDR, 5 ustawień
• Zakres kompensacji: ±5EV
• Tryby zapisu: interwał, auto-bracketing, rozszerzony braketing oraz wielokrotna ekspozycja.
• Od -5 do +5 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Od 2 do 9 klatek z krokiem 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV; od 2 do 5 klatek z krokiem 2 lub 3 EV
• Blokada ekspozycji: blokada zmierzonej wartości natężenia światła przyciskiem AE-L/AF-L Czułość ISO (Indeks zalecanych ekspozycji) ISO 64
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV.
• Funkcja D-Lighting: Auto, 4 poziomy, Wyłączona.
• Braketing funkcji D-Lighting: 2 klatki
• Funkcja HDR (wysoka rozpiętość tonalna)
Programy Inteligentna scena auto, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny (zdjęcia i filmy), Bulb, własny (x3)
• Style obrazu: Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, szczegółowy, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
Inteligentna scena auto, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny (zdjęcia i filmy), Bulb, własny (x3)
• Style obrazu: Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, szczegółowy, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
• Tryby: (1) Program, (2) Priorytet czułości, (3) Priorytet migawki, (4) Priorytet przysłony, (5) Priorytet migawki i przysłony, (6) Ustawienia ręczne, (7) synchronizacja Flash X-sync Speed, (8) Bulb
• Custom Image: Jasny, Naturalny, Portret, Krajobraz, Żywy, Zgaszony, Odwrócony film, Pomijanie wybielania, Czarno-biały, Krosowany.
Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M) Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M).
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste.
Zdjęcia seryjne około 5 kl./s (szybkość utrzymywana dla 510 obrazów JPEG lub 14 obrazów RAW) w przypadku kart UDMA7. około 5 kl./s (szybkość utrzymywana dla 510 obrazów JPEG lub 14 obrazów RAW) w przypadku kart UDMA7. • Tryby Hi i Lo
• Hi: 3 kl/s (JPEG, seria do 30 zdjęć, RAW, seria do 10 zdjęć)
• Lo: 1 kl/s (JPEG, seria do 300 zdjęć, RAW, seria do 25 zdjęć)
Około 5 kl./s, z akumulatorem EN-EL15:
• Obszar zdjęcia: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: DX/1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s.
Inne źródła zasilania:
• Obszar zdjęć: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: DX CL: 1–6 kl./s CH: 7 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: 1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s
• Szybkość w formacie FX i 5:4: 4 kl./s (tryb szybki - CH), 1-4 kl./s (tryb wolny - CL).
• Szybkość w formacie DX i 1.2x: 5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-5 kl./s (tryb wolny - CL).
• Szybkość w formacie DX: do 6 kl./s podczas używania opcjonalnego pojemnika na baterie MB-D12.
Lampa błyskowa Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu
• Brak wbudowanej lampy błyskowej
• Gorąca stopka, gniazdo synchronizacji, czas synchr.: 1/125 sek., P-TTL, high-speed-sync, wyzwalanie bezprzewodowe
• Wbudowana lampa błyskowa: manualne podnoszenie lampy za pomocą przycisku; liczba przewodnia 12 (m, ISO 100, 20°C)
• Sterowanie błyskiem - TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli możliwe z wbudowaną lampą błyskową
• Zrównoważony błysk wypełniający i-TTL z pomiarem matrycowym centralnie ważonym i pomiarem ekspozycji chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem
• Standardowy błysk i-TTL z pomiarem punktowym
Lampa wbudowana manualnie podnoszona za pomocą przycisku, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing błysku: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV.
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki.
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s 2 s lub 10 s • Samowyzwalacz (12s, 2s)
• Pilot (0s, 3s)
• Zdalne zdjęcia seryjne
• 2 s, 5 s, 10 s, 20 s
• Od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0,5, 1, 2 lub 3 s
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s.
Karta pamięci Dwa gniazda: CompactFlash typ I (zgodne z UDMA 7), karta SD, SDHC lub SDXC. Obsługa szybkiego zapisu na kartach SD typu UHS-I Dwa gniazda: CompactFlash typ I (zgodne z UDMA 7), karta SD, SDHC lub SDXC. Obsługa szybkiego zapisu na kartach SD typu UHS-I Dwa sloty kart SD/SDHC/SDXC (UHS-I)/Eye-Fi/FLUCARD CompactFlash (CF) (Typ I, zgodna z UDMA), SD, SDHC (zgodna z UHS-I), SDXC (zgodna z UHS-I) Podwójne gniazdo kart pamięci
• Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA
Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub zapasowej albo służyć do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami.
LCD • Główny: TFT Clear View II o przekątnej 8,11 cm (3,2 cala) i rozdzielczości około 1,04 mln punktów, kąt widzenia (poziomo/pionowo) około 170°
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: TFT Clear View II o przekątnej 8,11 cm (3,2 cala) i rozdzielczości około 1,04 mln punktów, kąt widzenia (poziomo/pionowo) około 170°
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Typ: TFT kolorowy monitor LCD, regulacja jasności, reg. kolorów, powłoki AR, wzmocnione szkło zewnętrzne
• Rozmiar: 3.2 cale
• Rozdzielczość: ok. 1037 tys. punktów
• Przekątna 3,2 cala; TFT z kątem oglądania 170°, ok. 100% pokrycia kadru i regulacja jasności;
• Rozdzielczość: ok.1 229 000 punktów (VGA; 640 x RGBW x 480 = 1 228 800 punktów)
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
automatyczną regulacją jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
Wizjer Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) • Typ: Pryzmat trapezoidalny
• Matówka: Natural-Bright-Matte
• Pole widzenia: ok. 98%
• Regulacja dioptrii: ok. -3.5 - +2.0m-1
• Powiększenie: ok. 0.62 x (D FA645 55 mm f/2.8), ok. 0.85 x (FA645 75mmF2.8)
• Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka
• Matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić linie kadrowania)
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 17 mm (–1.0 dptr., licząc od wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF i liniami kadrowania.
Komunikacja i złącza • USB 3.0 Hi-Speed (PTP)
• Złącze HDMI typu C
• Mikrofon zewnętrzny (stereofoniczne gniazdo minijack)
• USB 3.0 Hi-Speed (PTP)
• Złącze HDMI typu C
• Mikrofon zewnętrzny (stereofoniczne gniazdo minijack)
• USB 3.0 (micro B),
• HDMI (typ D),
• DC złącze,
• wężyk spustowy,
• X-sync
• wejście mikrofonowe
• USB SuperSpeed (złącze mikro-B USB 3.0)
• HDMI typ C
• Wejście audio mini-jack 3.5 mm
• Wyjście audiostereo mini-jack 3,5 mm)\
• Złącze akcesoriów: do podłączania opcjonalnego modułu zdalnego sterowania, opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania WR-R10 lub WR-1, odbiornika GPS GP-1/GP-1A lub innego w standardzie NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01
USB 3.0 SuperSpeed (Mikro-B), wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście mini HDMI (typu C), 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• opcjonalnie zdalne sterowanie
• opcjonalnie modułu GPS GP-1 lub odbiornika GPS zgodnego ze standardem NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy LP-E6N (dostarczony)/LP-E6
• Żywotność akumulatora: około 700 zdjęć (temp. 23°C)¹
• Około 660 zdjęć (temp. 0°C)
• Zasilanie i ładowarki: zestaw zasilający ACK-E6, ładowarka LC-E6, ładowarka samochodowa CBC-E6
• Akumulator litowo-jonowy LP-E6N (dostarczony)/LP-E6
• Żywotność akumulatora: około 700 zdjęć (temp. 23°C)¹
• Około 660 zdjęć (temp. 0°C)
• Zasilanie i ładowarki: zestaw zasilający ACK-E6, ładowarka LC-E6, ładowarka samochodowa CBC-E6
• Ładowalny akumulator D-LI90
• opcjonalny zasilacz
• Ilość zdjęć: ok. 650 (23°C)
• Czas odtwarzania: ok. 400 minut (23°C)
• Akumulator jonowo-litowy EN-EL15
• Opcjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D12
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D12 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15, albo z ośmioma bateriami R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy LP-E6N, ładowarka, pasek na ramię, kabel USB, instrukcja, oprogramowanie: Digital Photo Professional 4 (obróbka obrazów RAW), PhotoStitch, EOS Utility 3 (w tym program Remote Capture, narzędzie WFT*), Picture Style Editor Akumulator litowo-jonowy LP-E6N, ładowarka, pasek na ramię, kabel USB, instrukcja, oprogramowanie: Digital Photo Professional 4 (obróbka obrazów RAW), PhotoStitch, EOS Utility 3 (w tym program Remote Capture, narzędzie WFT*), Picture Style Editor Oprogramowanie PENTAX Digital Camera Utility 5 Dostarczane akcesoria: osłona monitora BM-12, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z osłoną styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem do gniazda elektrycznego lub kablem zasilającym z wtyczką odpowiednią dla danego kraju lub regionu sprzedaży), zacisk kabla USB, zacisk kabla HDMI, kabel USB UC-E22, pasek AN-DC12, płyta CD z instalatorem programu ViewNX 2 Akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25, pasek, kabel USB, klips do kabla USB, pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, pokrywa wyświetlacza, płyta CD z pakietem oprogramowania ViewNX 2.
Waga 845 g (bez akumulatora) 845 g (bez akumulatora) • ok. 1550g (z baterią i dwiema kartami)
• ok. 1470g (bez baterii i kart)
• Około 980 g z akumulatorem i kartą pamięci SD, bez pokrywki bagnetu korpusu
• Około 880 g (sam korpus)
900 g (bez akumulatora)
ok. 1000g (z akumulatorem i kartą pamięci SD)
Wymiary 152 × 116.4 × 76.4 mm 152 × 116.4 × 76.4 mm ok. 156 x 117 x 123 mm 146 x 123 x 81,5 mm 146 x 123 x 81.5 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu.
• Metody podglądu zdjęć: optyczny lub cyfrowy
• Odtwarzanie: pojedyncze zdjęcie, multi (6, 12, 20, 35, 80 zdjęć),
• Powiększenie zdjęć (max 16X),
• Rotacja, Widok folderu, Pokaz slajdów, Histogram, Obszary jasne/ciemne, Widok kalendarza,
• Dostępna też wersja aparatu pozbawiona filtra IR - Pentax 645Z IR
Współpracujące obiektywy: współpraca z obiektywami AF NIKKOR, w tym obiektywami typu G, E i D (pewne ograniczenia dotyczą obiektywów PC), obiektywami DX (z użyciem obszaru zdjęcia DX 24 x 16 1,5x), obiektywami NIKKOR AI-P oraz obiektywami AI bez procesora (tylko tryby ekspozycji A i M). Nie można używać obiektywów IX NIKKOR, obiektywów do aparatu F3AF ani obiektywów non-AI / pre-AI. Wskaźnik ustawienia ostrości może być używany z obiektywami o jasności f/8 lub większej (11 pól ostrości działa z obiektywami o jasności f/8 lub większej). Polskie menu,
Wirtualny horyzont.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Przetwarzanie obrazów RAW z poziomu aparatu.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen
5.00 (1)
5.00 (1)
4.80 (9)
4.80 (2)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu