|
|
|
|
|
|
Producent |
Pentax | Fujifilm | Nikon | Olympus | Sony |
Model |
K-3 III | X-T4 | D500 | OM-D E-M1 Mark III | A6600 |
Data premiery |
2021-03-31 |
2020-02-26 |
2016-01-05 |
2020-02-12 |
2019-08-28 |
Liczba pikseli |
25.7 Mpix |
26.1 Mpix |
20.9 Mpix |
20.4 Mpix |
24.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 6192x4128 (RAW, JPEG)
• 4752x3168 (JPEG)
• 3648x2432 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG) |
• 6240 x 4160
• 6240 x 3512 (16:9)
• 4160 x 4160 (1:1)
• Dostępne mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9, 1:1 |
Format DX
• 5568 x 3712
• 4176 x 2784
• 2784 x 1856
Format 1.3x crop
• 4272 x 2848
• 3200 x 2136
• 2128 x 1424 |
• RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Dostępny też tryb 3:2 |
Matryca |
23.3 mm x 15.5 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 26.78 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
• Aparat z usuniętym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. Możliwość włączenia funkcji symulującej działania filtru antyaliasingowego (poprzez mikrodrgania matrycy). |
23.5 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS IV, 3:2 z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.5 x 15.7 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.56
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D). |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) powłoka redukująca kurz |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
|
Procesor obrazu |
PRIME V |
X-Processor 4 |
EXPEED 5 |
TruePic IX |
BIONZ X |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW skompresowany - pliki .PEF,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Best/Better/Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264(MOV) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265
• Audio: Linearny PCM / stereo, próbkowanie 24bit / 48KHz)
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją bezstratną, stratną lub bez kompresji),
NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: Format MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Zdjęcia 50MP High Res
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
|
Zakres ISO |
Auto, 100 - 1600000 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Auto (1-3), 160-12800 ISO
80, 100, 125, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone) |
Auto, 100 - 51200 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV, możliwość rozszerzenia czułości do ISO 50 i 1.640.000. |
• Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600
• Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV
|
Auto (100-32000 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 102400 |
Migawka |
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb |
30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
|
Mechaniczna migawka sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości; elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie z podniesieniem lustra.
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
Tryby wyzwalania migawki: S (pojedyncze zdjęcie), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (ciche wyzwalanie migawki), samowyzwalacz, MUP (podnoszenie lustra)
|
• Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s
• Wytrzymałość do 400 tys. zdjęć |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
|
Konstrukcja obiektywu |
Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF3, KAF2, KAF oraz KA
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
|
Z bagnetem Nikon F |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
2x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Nie |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 4K(3840x2160, 30p/24p)
• Full HD(1920x1080, 60p/30p/24p)
Długość filmów ograniczona do 25 minut lub 4GB rozmiaru pliku
Wbudowany mikrofon stereo, |
• DCI 4K 4096 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24 23.98p
• 4K 3840 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD 2048 x 1080 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD1920 x 1080 / 120, 100p
• All Intra/Long-GOP |
• 3840 x 2160 px (4K UHD), 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080 px, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080 px przycinanie, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 px, 60p, 50p
Wysoka lub normalna jakość obrazu.
Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon zewnętrzny; możliwość regulowania czułości. |
• Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps
• Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 120p, 60p, 30p, 25p, 24p
• HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 px (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 px, 30p
• Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG)
• Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Redukcja szumu wiatru
• Regulowana głośność nagrywania
• Stabilizacja
• Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s |
• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps |
Ogniskowanie |
Detekcja fazowa TTL, system SAFOX 13,
101-punktowy (25 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór, wybór strefy, poszerzony obszar (S, M, L), ręczny wybór, punktowy
• Tryby AF: Auto (AF-A), Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -4 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w zakresie +/-10 kroków, z pamięcią dla 20 obiektywów. |
• Detekcja fazy i kontrastu
• 2.16 mln pikseli detekcji fazowej
• Detekcja twarzy
• Live View
• Dioda wspomagająca AF |
Multi-CAM 20K z detekcją fazową TTL, precyzyjnym dostosowaniem
• 153 pola AF (w tym 99 polami krzyżowymi i 15 polami współpracującymi z obiektywami z otworem względnym f/8), z których można wybierać 55 pól (35 pól krzyżowych i 9 pól dla f/8)
• Strefy AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (liczba pól: 25, 72 lub 153), Śledzenie 3D, Wybór pola AF z grupy, Automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), ręczne ustawianie ostrości (M)
• Zakres detekcji: od -4 do +20 EV (ISO 100, 20°C)
• Tryb pól AF w LV: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu, AF-F
|
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych
• Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel
800 punktów
• Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu
• Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking
• Tryb Starry Sky AF |
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Dioda LED wspomagająca AF |
Pomiar światła |
TTL, w oparciu o czujnik RGBIr 307000 pikseli
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony,
• punktowy,
• ekspozycja na światła.
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (dla ISO100, 50mm f/1.4) |
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy. |
System TTL korzystający z matrycy RGB o rozdzielczości ok.180 000 pikseli
Tryby pomiaru:
• Matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy Nikkor typu G, E i D
• Matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• Matrycowy Color Matrix (obiektywy bez procesora, o ile użytkownik wprowadzi dane obiektywu)
• Centralny: przypisanie 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 8 mm na środku kadru (średnicę koła można zmienić na 6, 10 lub 13 mm) lub uśrednienie na podstawie całego kadru (w przypadku używania obiektywu bez procesora używane jest koło o średnicy 8 mm lub średnia z całego kadru)
• Punktowy: pomiar w kole o średnicy 3.5 mm (około 2.5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora)
• Chroniący jasne obszary przed prześwietleniem (dostępny w przypadku obiektywów G, E i D) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
Zależne od obiektywu
|
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), CTE
• Ustawienia własne wg wzorca (do 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) |
Auto, cień, fine, światło fluorescencyjne (dzień, ciepła biel, zimna biel), światło żarowe, podwodne, własne (1-3), wybór temperatury barwowej |
Auto (3 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• Pomiar manualny - 6 ustawień własnych
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K) |
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M) |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek
Tryby HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji |
• +/-5EV (+/-2EV - film)
• Braketing: +/-3EV (liczba klatek: 2, 3, 5, 7, 9 Stopniowanie co 1/3EV) |
Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV |
Programy |
Automatyczna analiza sceny, Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync – blokada czasu synchronizacji lampy błyskowej na 1/200 sek (X) , Własny użytkownika (USER 1-5) |
Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne |
Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M)
• Ustawienia Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz |
• Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy |
Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb szybki zdjęć seryjnych (H) - szybkość 12 kl./s,
maksymalnie 32 zdjęcia w formacie RAW lub 37 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb średnich zdjęć seryjnych (M) - szybkość 7 kl./s
maksymalnie 37 zdjęcia w formacie RAW lub 60 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb wolnych zdjęć seryjnych (L) - szybkość 2.5 kl./s
maksymalnie 39 zdjęcia w formacie RAW lub 90 zdjęć w formacie JPEG |
• 20 kl./s - z elektroniczną migawką
• 15 kl./s - z mechaniczną migawką
• 30 kl./s - tryb crop 1.25x |
Maks. 10 kl./s (CL); 1-9 kl./s (CH); 3 kl./s (tryb cichych zdjęć seryjnych). |
• Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s
• Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s |
Do 11 kl./s (8 kl./s w trybie cichej migawki) |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej, obsługa zewnętrznej lampy
• Synchronizacja do 1/200s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Tryby pracy: Auto, Ręczny (wł./wył.), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb błysku bezprzewodowego, P-TTL, HSS |
• Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych
• Tryb TTL
• Synchronizacja 1/250 s |
Brak
• Kompatybilność z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL,
• Synchronizacja do 1/250s
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, lampa wyłączona; obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie)
• Liczba przewodnia: 12.9 (ISO 200)
• Tryby: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP)
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV |
Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2s lub 12s |
10 lub 2s |
2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s
|
2 s lub 12 s lub użytkownika |
10, 5 lub 2 s |
Karta pamięci |
Dwa gniazda dla kart typu Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), gniazdo 1 zgodne z UHS-II, gniazdo 2 z UHS-I
|
SD, SDHC, SDXC (UHS-I / UHS-II / V90) |
SD/SDHC/SDXC oraz XQD
|
Podwójne gniazdo kart SD (jedno kompatybilne z UHS-II) |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD |
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.620.000 punktów
ekran dotykowy
powłoki AR, regulacja jasności, nasycenia i kolorów
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
tryb nocny
• Pomocniczy: monochromatyczny na górnej ściance.
|
3.0-calowy, odchylany, proporcje obrazu 3:2, około 1.62 tys. punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru |
LCD TFT, około 2359 tys. punktów (XGA), przekątna 3,2 cala, dotykowy, uchylny, kąt oglądania 170 stopni, pokrycie kadru około 100%, ręczne sterowanie jasnością monitora |
Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
Odchylany (o 180 stopni), 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer |
• pentapryzmatyczny,
• powiększenie: 1.05x (ekwiwalent 0.70x dla pełnej klatki),
• pokrycie: ok. 100% kadru,
• korekcja dioptrii: od -4 do +1,
• punkt oczny: 22 mm od środka soczewki,
• matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.5-calowy, rozdzielczość 3.690.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.75, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 30 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka |
Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka, pokrycie kadru około 100% w poziomie i 100% w pionie (DX), powiększenie ok. 1.0x (obiektyw 50 mm f/1.4 ustawiony na nieskończoność; -1,0 m-1), dystans widzenia całej matówki 16 mm (-1,0 m-1; od wizjera), korekcja dioptrażu od -2 do +1 m-1.
|
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 |
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB 3.2 Gen 1 (typu C), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-sync, wyjście mikro HDMI typu D, wejście mikrofonu stereo, wyjście słuchawek
• moduł GPS O-GPS1
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wodoodpornego pilota O-RC1 lub wężyka spustowego CS-205 |
• Złącze USB Typu-C
• HDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n
• Bluetooth 4.2
• Gniazda mikrofonowe / słuchawkowe 3.5 mm
• Gniazdo wężyka spustowego 2.5 mm |
USB 3.0 SuperSpeed, wyjście HDMI typu C, 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm), złącze akcesoriów do przekaźnika bezprzewodowego
• Wi-Fi, Bluetooth, NFC
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalny moduł GPS GP-1A |
Uniwersalne złącze USB PD 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
• USB (MTP)
• HDMI (typu D)
• Multi Interface
• Minijack 3.5 mm
• Bluetooth 4.1
• Wi-Fi
• NFC |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90 (wydajność ok. 800 zdjęć - bez lampy błyskowej)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC166
• opcjonalnie uszczelniony uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG8 |
Akumulator NP-W235 (2200 mAh), możliwość wykonania do 500 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal |
Akumulator litowo-jonowa EN-EL15
• Zasilacz sieciowy EH-5b |
Akumulator litowo-jonowy BLH-1
USB PD (USB Power Delivery) |
• Akumulator litowo-jonowy NP-FZ100 (2280 mAh), wydajność do 810zdjęć (LCD)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy |
Akcesoria |
Pasek O-ST162, zaślepka na wizjer, akumulator litowo-jonowy D-LI90, zasilacz USB, wtyczka do sieci, kabel USB I-USB166, muszla oczna wizjera, zaślepka na gorącą stopkę, zaślepka na złącze X-sync, zaślepka bagnetu, zaślepka terminala battery gripa |
Akumulator litowo-jonowy NP-W235, ładowarka baterii BC-W235, pasek na ramię, zaślepka otworu mocowania obiektywu w korpusie, zaczep do paska, zaślepka ochronna, narzędzie dołączania zaczepu, zaślepka gorącej stopki, zaślepka złącza pionowego uchwytu, zaślepka załączy (zdejmowana), zaślepka terminala synchronizacyjnego, zabezpieczenie kabla, Instrukcja obsługi
|
Pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, akumulator jonowo-litowy, ładowarka i in. |
Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi |
Brak danych |
Waga |
735 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 820 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
|
• Około 607 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 526 g (bez baterii i karty pamięci)) |
760 g (bez akumulatora i karty pamięci) |
Ok. 580 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
503 g |
Wymiary |
134.5 x 103.5 x 73.5 mm |
134.6 x 92.8 x 63.8 mm |
147 x 115 x 81 mm |
134.1 x 90.9 x 68.9 mm (bez elementów wystających) |
120 x 66.9 x 69.3 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony, odporny na pył i trudne warunki atmosferyczne oraz temperaturę do -10 stopni C.
Polskie menu.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 5.5 EV.
Technologia Pixel Shift Resolution System (polega na wykonaniu czterech ekspozycji, składanych potem w jedno zdjęcie. Każdy piksel zawiera pełne dane kolorów RGB, bez konieczności interpolacji, jak ma to miejsce w klasycznej siatce Bayera)
Funkcja korekcji dystorsji, wzdłużnej aberracji chromatycznej i winietowania.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
|
• Stabilizacja obrazu do max. 6,5 EV (wg standardów CIPA)
• Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO
Neg.Hi, PRO Neg.Std, Czarno-biały, Czarno-biały + filtr żółty, Czarno-biały + filtr czerwony, Czarno-biały + filtr zielony, Sepia, ACROS, ACROS + filtr żółty, ACROS + filtr czerwony, ACROS + filtr zielony, ETERNA/Cinema)
• Funkcja elektronicznej poziomicy
• Odporność na mróz do -10 stopni C
• Czas uruchamiania ok. 0.3 sek.
• Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
• Magnezowy korpus |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Funkcja Active D-Lighting |
• Joystick do zmiany obszaru AF
• Uszczelnienia – odporność na pył, zachlapania oraz mróz
• Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski
• Edycja RAW
• Stabilizacja o wydajności do 7.5 EV
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
• Kolor obudowy: czarny
|
Funkcja „Real-time Eye Autofocus”
Funkcja „Real-time Tracking”
Profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma)
Krzywe gamma S-Log2 i S-Log3
Funkcja „zebra” |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|