Porównanie aparatów

Producent PentaxFujifilmNikonOlympusSony
Model K-3 IIIX-T4D500OM-D E-M1 Mark IIIA6600
Data premiery 2021-03-31 2020-02-26 2016-01-05 2020-02-12 2019-08-28
Liczba pikseli 25.7 Mpix 26.1 Mpix 20.9 Mpix 20.4 Mpix 24.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6192x4128 (RAW, JPEG)
• 4752x3168 (JPEG)
• 3648x2432 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG)
• 6240 x 4160
• 6240 x 3512 (16:9)
• 4160 x 4160 (1:1)
• Dostępne mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9, 1:1
Format DX
• 5568 x 3712
• 4176 x 2784
• 2784 x 1856
Format 1.3x crop
• 4272 x 2848
• 3200 x 2136
• 2128 x 1424
• RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Dostępny też tryb 3:2
Matryca 23.3 mm x 15.5 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 26.78 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
• Aparat z usuniętym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. Możliwość włączenia funkcji symulującej działania filtru antyaliasingowego (poprzez mikrodrgania matrycy).
23.5 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS IV, 3:2 z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
23.5 x 15.7 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.56
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D).
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
powłoka redukująca kurz
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
Procesor obrazu PRIME V X-Processor 4 EXPEED 5 TruePic IX BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW skompresowany - pliki .PEF,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Best/Better/Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264(MOV)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265
• Audio: Linearny PCM / stereo, próbkowanie 24bit / 48KHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją bezstratną, stratną lub bez kompresji),
NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: Format MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Zdjęcia 50MP High Res
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
Zakres ISO Auto, 100 - 1600000 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV Auto (1-3), 160-12800 ISO
80, 100, 125, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
Auto, 100 - 51200 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV, możliwość rozszerzenia czułości do ISO 50 i 1.640.000. • Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600
• Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV
Auto (100-32000 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 102400
Migawka Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
Mechaniczna migawka sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości; elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie z podniesieniem lustra.
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
Tryby wyzwalania migawki: S (pojedyncze zdjęcie), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (ciche wyzwalanie migawki), samowyzwalacz, MUP (podnoszenie lustra)
• Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s
• Wytrzymałość do 400 tys. zdjęć
Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF3, KAF2, KAF oraz KA
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Z bagnetem Nikon F Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 0x 2x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Nie Tak Tak
Zapis wideo • 4K(3840x2160, 30p/24p)
• Full HD(1920x1080, 60p/30p/24p)
Długość filmów ograniczona do 25 minut lub 4GB rozmiaru pliku
Wbudowany mikrofon stereo,
• DCI 4K 4096 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24 23.98p
• 4K 3840 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD 2048 x 1080 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD1920 x 1080 / 120, 100p
• All Intra/Long-GOP
• 3840 x 2160 px (4K UHD), 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080 px, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080 px przycinanie, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 px, 60p, 50p
Wysoka lub normalna jakość obrazu.
Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon zewnętrzny; możliwość regulowania czułości.
• Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps
• Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 120p, 60p, 30p, 25p, 24p
• HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 px (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 px, 30p
• Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG)
• Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Redukcja szumu wiatru
• Regulowana głośność nagrywania
• Stabilizacja
• Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s
• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL, system SAFOX 13,
101-punktowy (25 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór, wybór strefy, poszerzony obszar (S, M, L), ręczny wybór, punktowy
• Tryby AF: Auto (AF-A), Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -4 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w zakresie +/-10 kroków, z pamięcią dla 20 obiektywów.
• Detekcja fazy i kontrastu
• 2.16 mln pikseli detekcji fazowej
• Detekcja twarzy
• Live View
• Dioda wspomagająca AF
Multi-CAM 20K z detekcją fazową TTL, precyzyjnym dostosowaniem
• 153 pola AF (w tym 99 polami krzyżowymi i 15 polami współpracującymi z obiektywami z otworem względnym f/8), z których można wybierać 55 pól (35 pól krzyżowych i 9 pól dla f/8)
• Strefy AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (liczba pól: 25, 72 lub 153), Śledzenie 3D, Wybór pola AF z grupy, Automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), ręczne ustawianie ostrości (M)
• Zakres detekcji: od -4 do +20 EV (ISO 100, 20°C)
• Tryb pól AF w LV: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu, AF-F
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych
• Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel 800 punktów
• Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu
• Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking
• Tryb Starry Sky AF
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Dioda LED wspomagająca AF
Pomiar światła TTL, w oparciu o czujnik RGBIr 307000 pikseli
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony,
• punktowy,
• ekspozycja na światła.
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (dla ISO100, 50mm f/1.4)
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy.
System TTL korzystający z matrycy RGB o rozdzielczości ok.180 000 pikseli
Tryby pomiaru:
• Matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy Nikkor typu G, E i D
• Matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• Matrycowy Color Matrix (obiektywy bez procesora, o ile użytkownik wprowadzi dane obiektywu)
• Centralny: przypisanie 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 8 mm na środku kadru (średnicę koła można zmienić na 6, 10 lub 13 mm) lub uśrednienie na podstawie całego kadru (w przypadku używania obiektywu bez procesora używane jest koło o średnicy 8 mm lub średnia z całego kadru)
• Punktowy: pomiar w kole o średnicy 3.5 mm (około 2.5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora)
• Chroniący jasne obszary przed prześwietleniem (dostępny w przypadku obiektywów G, E i D)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV
Ostrość od zależne od obiektywu Zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu Zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), CTE
• Ustawienia własne wg wzorca (do 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków)
Auto, cień, fine, światło fluorescencyjne (dzień, ciepła biel, zimna biel), światło żarowe, podwodne, własne (1-3), wybór temperatury barwowej Auto (3 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• Pomiar manualny - 6 ustawień własnych
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M)
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek
Tryby HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji
• +/-5EV (+/-2EV - film)
• Braketing: +/-3EV (liczba klatek: 2, 3, 5, 7, 9 Stopniowanie co 1/3EV)
Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV
Programy Automatyczna analiza sceny, Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync – blokada czasu synchronizacji lampy błyskowej na 1/200 sek (X) , Własny użytkownika (USER 1-5) Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M)
• Ustawienia Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz
• Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy
Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena
Zdjęcia seryjne • Tryb szybki zdjęć seryjnych (H) - szybkość 12 kl./s,
maksymalnie 32 zdjęcia w formacie RAW lub 37 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb średnich zdjęć seryjnych (M) - szybkość 7 kl./s
maksymalnie 37 zdjęcia w formacie RAW lub 60 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb wolnych zdjęć seryjnych (L) - szybkość 2.5 kl./s
maksymalnie 39 zdjęcia w formacie RAW lub 90 zdjęć w formacie JPEG
• 20 kl./s - z elektroniczną migawką
• 15 kl./s - z mechaniczną migawką
• 30 kl./s - tryb crop 1.25x
Maks. 10 kl./s (CL); 1-9 kl./s (CH); 3 kl./s (tryb cichych zdjęć seryjnych). • Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s
• Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s
Do 11 kl./s (8 kl./s w trybie cichej migawki)
Lampa błyskowa Brak wbudowanej, obsługa zewnętrznej lampy
• Synchronizacja do 1/200s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Tryby pracy: Auto, Ręczny (wł./wył.), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb błysku bezprzewodowego, P-TTL, HSS
• Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych
• Tryb TTL
• Synchronizacja 1/250 s
Brak
• Kompatybilność z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL,
• Synchronizacja do 1/250s
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, lampa wyłączona; obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie)
• Liczba przewodnia: 12.9 (ISO 200)
• Tryby: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP)
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2s lub 12s 10 lub 2s 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s 2 s lub 12 s lub użytkownika 10, 5 lub 2 s
Karta pamięci Dwa gniazda dla kart typu Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), gniazdo 1 zgodne z UHS-II, gniazdo 2 z UHS-I SD, SDHC, SDXC (UHS-I / UHS-II / V90) SD/SDHC/SDXC oraz XQD Podwójne gniazdo kart SD (jedno kompatybilne z UHS-II) • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD • Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.620.000 punktów
ekran dotykowy
powłoki AR, regulacja jasności, nasycenia i kolorów
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
tryb nocny
• Pomocniczy: monochromatyczny na górnej ściance.
3.0-calowy, odchylany, proporcje obrazu 3:2, około 1.62 tys. punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru LCD TFT, około 2359 tys. punktów (XGA), przekątna 3,2 cala, dotykowy, uchylny, kąt oglądania 170 stopni, pokrycie kadru około 100%, ręczne sterowanie jasnością monitora Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
Odchylany (o 180 stopni), 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer • pentapryzmatyczny,
• powiększenie: 1.05x (ekwiwalent 0.70x dla pełnej klatki),
• pokrycie: ok. 100% kadru,
• korekcja dioptrii: od -4 do +1,
• punkt oczny: 22 mm od środka soczewki,
• matówka wymienna Natural-Brite-Matte III
Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.5-calowy, rozdzielczość 3.690.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.75, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 30 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka, pokrycie kadru około 100% w poziomie i 100% w pionie (DX), powiększenie ok. 1.0x (obiektyw 50 mm f/1.4 ustawiony na nieskończoność; -1,0 m-1), dystans widzenia całej matówki 16 mm (-1,0 m-1; od wizjera), korekcja dioptrażu od -2 do +1 m-1. Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera)
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze USB 3.2 Gen 1 (typu C), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-sync, wyjście mikro HDMI typu D, wejście mikrofonu stereo, wyjście słuchawek
• moduł GPS O-GPS1
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wodoodpornego pilota O-RC1 lub wężyka spustowego CS-205
• Złącze USB Typu-C
• HDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n
• Bluetooth 4.2
• Gniazda mikrofonowe / słuchawkowe 3.5 mm
• Gniazdo wężyka spustowego 2.5 mm
USB 3.0 SuperSpeed, wyjście HDMI typu C, 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm), złącze akcesoriów do przekaźnika bezprzewodowego
• Wi-Fi, Bluetooth, NFC
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalny moduł GPS GP-1A
Uniwersalne złącze USB PD 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• USB (MTP)
• HDMI (typu D)
• Multi Interface
• Minijack 3.5 mm
• Bluetooth 4.1
• Wi-Fi
• NFC
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy D-LI90 (wydajność ok. 800 zdjęć - bez lampy błyskowej)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC166
• opcjonalnie uszczelniony uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG8
Akumulator NP-W235 (2200 mAh), możliwość wykonania do 500 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal Akumulator litowo-jonowa EN-EL15
• Zasilacz sieciowy EH-5b
Akumulator litowo-jonowy BLH-1 USB PD (USB Power Delivery) • Akumulator litowo-jonowy NP-FZ100 (2280 mAh), wydajność do 810zdjęć (LCD)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy
Akcesoria Pasek O-ST162, zaślepka na wizjer, akumulator litowo-jonowy D-LI90, zasilacz USB, wtyczka do sieci, kabel USB I-USB166, muszla oczna wizjera, zaślepka na gorącą stopkę, zaślepka na złącze X-sync, zaślepka bagnetu, zaślepka terminala battery gripa Akumulator litowo-jonowy NP-W235, ładowarka baterii BC-W235, pasek na ramię, zaślepka otworu mocowania obiektywu w korpusie, zaczep do paska, zaślepka ochronna, narzędzie dołączania zaczepu, zaślepka gorącej stopki, zaślepka złącza pionowego uchwytu, zaślepka załączy (zdejmowana), zaślepka terminala synchronizacyjnego, zabezpieczenie kabla, Instrukcja obsługi Pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, akumulator jonowo-litowy, ładowarka i in. Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi Brak danych
Waga 735 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 820 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Około 607 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 526 g (bez baterii i karty pamięci))
760 g (bez akumulatora i karty pamięci) Ok. 580 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 503 g
Wymiary 134.5 x 103.5 x 73.5 mm 134.6 x 92.8 x 63.8 mm 147 x 115 x 81 mm 134.1 x 90.9 x 68.9 mm (bez elementów wystających) 120 x 66.9 x 69.3 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony, odporny na pył i trudne warunki atmosferyczne oraz temperaturę do -10 stopni C.
Polskie menu.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 5.5 EV.
Technologia Pixel Shift Resolution System (polega na wykonaniu czterech ekspozycji, składanych potem w jedno zdjęcie. Każdy piksel zawiera pełne dane kolorów RGB, bez konieczności interpolacji, jak ma to miejsce w klasycznej siatce Bayera)
Funkcja korekcji dystorsji, wzdłużnej aberracji chromatycznej i winietowania.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
• Stabilizacja obrazu do max. 6,5 EV (wg standardów CIPA)
• Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std, Czarno-biały, Czarno-biały + filtr żółty, Czarno-biały + filtr czerwony, Czarno-biały + filtr zielony, Sepia, ACROS, ACROS + filtr żółty, ACROS + filtr czerwony, ACROS + filtr zielony, ETERNA/Cinema)
• Funkcja elektronicznej poziomicy
• Odporność na mróz do -10 stopni C
• Czas uruchamiania ok. 0.3 sek.
• Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
• Magnezowy korpus
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Funkcja Active D-Lighting
• Joystick do zmiany obszaru AF
• Uszczelnienia – odporność na pył, zachlapania oraz mróz
• Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski
• Edycja RAW
• Stabilizacja o wydajności do 7.5 EV
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
• Kolor obudowy: czarny
Funkcja „Real-time Eye Autofocus”
Funkcja „Real-time Tracking”
Profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma)
Krzywe gamma S-Log2 i S-Log3
Funkcja „zebra”
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
5.00 (1)
4.80 (1)
4.78 (12)
4.90 (2)
4.60 (1)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu