Porównanie aparatów

Producent FujifilmFujifilmCanonOM SystemPanasonic
Model X-H2X-H1EOS R7OM-1Lumix DC-GH6
Data premiery 2022-09-08 2018-02-15 2022-05-24 2022-02-15 2022-02-22
Liczba pikseli 40.2 Mpix 24.3 Mpix 32.5 Mpix 20.4 Mpix 25.21 Mpix
Dostępne rozdzielczości • Rozmiar L - (4:3) 6864 x 5152, (3:2) 7728 x 5152, (16:9) 7728 x 4344, (1:1) 5152 x 5152, (5:4) 6432x5152
• Rozmiar M - (4:3) 4864 x 3648(3:2) 5472 x 3648, (16:9) 5472 x 3080, (1:1) 3648 x 3648, (5:4) 4560x3648
• Rozmiar S - (4:3) 3464 x 2592, (3:2) 3888 x 2592, (16:9) 3888 x 2184, (1:1) 2592 x 2592, (5:4) 3264x2592
• 6000 x 4000 px
• 4240 x 2832 px
• 3008 x 2000 px
• 6000 x 3376 px (16:9)
• 4000 x 4000 px (1:1)
• RAW / C-RAW: 6960x4640,
• JPEG / HEIF: 3:2 (L) 6960x4640, (M) 4800x3200, (S1) 3472x2320, (S2) 2400x1600
4:3 (L) 6160x4640, (M) 4256x3200, (S1) 3072x2320, (S2) 2112x1600
16:9 (L) 6960x3904, (M) 4800x2688, (S1) 3472x1952, (S2) 2400x1344
1:1 (L) 4640x4640, (M) 3200x3200, (S1) 2320x2320, (S2) 1600x1600
• RAW: 5184 x 3888
• JPEG: 5184 x 3888 ~ 1024 x 768
• 4:3: 5776x4336(L) / 4096x3072(M) / 2944x2208(S) / 11552x8672(XL) / 8192x6144(LL)
• 3:2: 5776x3848(L) / 4096x2728(M) / 2944x1960(S) / 11552x7696(XL) / 8192x5464(LL)
• 16:9: 5776x3248(L) / 4096x2304(M) / 2944x1656(S) / 11552x6496(XL) / 8192x4608(LL)
• 1:1: 4336x4336(L) / 3072x3072(M) / 2208x2208(S) / 8672x8672(XL) / 6144x6144(LL)
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS 5 HR, 3:2 z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS III, 3:2 z filtrem barw podstawowych, bez filtra AA
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
22.3 x 14.8 mm (APS-C), CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 34.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
stabilizacja matrycy o wydajności do 8 EV
17.3 x 13 mm (4/3) Stacked BSI Live MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 22.9 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
powłoka redukująca osiadanie kurzu
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 26.52 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu X-Processor 5 X-Processor PRO DIGIC X TruePic X Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.32, DPOF, DCF 2.0), HEIF (4:2:2, 10-bit), RAW, RAW+JPEG, TIFF 8-bit / 16-bit RGB
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265, ProRes 422,
• Audio: Linearny PCM / stereo, próbkowanie 24bit / 48KHz
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW (14-bit), RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4, H.264
• JPEG (2 poziomy kompresji),
• HEIF (2 poziomy kompresji),
• RAW: 14-bit
• (filmy) MP4: H.264 (4:2:0 / 8-bit), H.265 (4:2:2 / 10-bit)
• Zdjęcia: JPEG (DCF2.0, Exif2.31), RAW (12-bit, kompresja bezstratna), JPEG+RAW
• Zdjęcia High Res (50 lub 80 Mpix)
• Filmy (MOV)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.31, DPOF, DCF), RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC, Apple ProRes
MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC
• Dźwięk: MOV: LPCM - 2 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity, 4 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity
MP4: AAC - 2 kanały, 48 kHz/16 bitów
Zakres ISO • natywny zakres czułości: 125-12800 ISO
• rozszerzone czułości: 64, 80, 100, 25600, 51200 ISO
• zakres czułośc przy filmowaniu: 125-25600 ISO
• 3 tryby Auto ISO
Auto, 200-12800 ISO
100, 12800, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
Auto, 100-32000 w skoku co 1/3 lub 1 EV, rozszerzalne do 51200, 200 - 102400, rozszerzalny do zakresu 80 - 204800
Auto ISO
• Przy zdjęciach i filmowaniu: 100-25600 z możliwością rozszerzenia do ISO 50
• Przy filmowaniu w V-Log: 250-25600 z możliwością rozszerzenia do ISO 125
Migawka • migawka mechaniczna: 30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
• migawka elektroniczna: 15 s - 1/180000 s
15 min - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
• szczelinowa sterowana elektronicznie: 30 s - 1/8000 s, Bulb
• w pełni elektroniczna 30 s - 1/16000 s, Bulb
zmiany w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV,
Szczelinowa sterowana elektronicznie,
Mechaniczna: 1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną 1/320 - 60 s
Elektroniczna: 1/32000 - 60 s
Szczelinowa
• Mechaniczna: 60 s - 1/8000 s, Bulb (do 30 minut),
• Mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną: 60 x - 1/2000 s,
• Elektroniczna 60s - 1/32000 s,
• W trybie filmowym 1/8 - 1/25000 s,
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6
Obiektywy systemu Mikro Cztery Trzecie,
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: 2.0x
Obiektywy systemu Mikro Cztery Trzecie
Mnożnik ogniskowej względem pełnej klatki: 2x
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 0x 2x 2x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Tak Tak Tak
Zapis wideo • 8K UHD 7680 x 4320 / 29.97, 25, 24 23.98p
• 6.2K 16:9 6240 x 3510 / 29.97, 25, 24 23.98p
• 4K DCI 4096 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24 23.98p
• 4K UHD 3840 x 2160 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• 2K DCI 2048 x 1080 / 240, 200, 120, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p,
• Full HD 1920 x 1080 / 240, 200, 120, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p,
• All Intra/Long-GOP
• 4K 4096 x 2160p, 30, 25, 24 kl./s, 200, 100 i 50 Mbps., do 15 minut
• 4K 3840 x 2160p, 30, 25, 24 kl./s, 200, 100 i 50 Mbps., do 15 minut
• Full HD 2048 x 1080p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 100, 50 Mbps., do 20 minut 
• Full HD 1920 x 1080p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 100, 50 Mbps., do 20 minut 
• Full HD 1920 x 1080p, 120, 100 kl./s, 200 Mbps., do 20 minut 
• HD 1280 x 720p, 60, 30, 25, 24 kl./s, do około 29 minut
Formaty:
• MP4: 4K lub Full HD (8bit MPEG4 AVC/H.264 lub 10bit MPEG4/HEVC ze wsparciem Canon Log), dźwięk: Linear PCM
Jakości:
• 4K UHD (16:9) 3840 x 2160 (23.98, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s) kompresja międzyklatkowa (IPB)
• 4K UHD Timelapse (16:9) 3840 x 2160 (25, 29.97 kl/s), kompresja wewnątrzklatkowa (All-I)
• Full HD (16:9) 1920 x 1080 (23.98, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 kl/s) kompresja międzyklatkowa (IPB)
• Full HD Timelapse (16:9) 1920 x 1080 (25, 29.97 kl/s), kompresja wewnątrzklatkowa (All-I)
Maksymalny czas nagrania: 6 godzin
• 4K UHD (3840 x 2160) - 24, 25, 30, 50, 60 kl/s
• 4K DCI (4096 x 2160) - 24, 25, 30, 50, 60 kl/s
• Full HD (1920 x 1080) - 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120, 200, 240 kl/s
• Dostępne kodeki: H.264 (4:2:0 / 8-bit), H.265 (4:2:0 / 10-bit),
• Filmowe profile obrazu: płaski ("zgaszony kolor"), Hybrid Log Gamma, OM-Log400,
• Brak ograniczeń czasu nagrywania.
• 5.8K 4:3 (5760 x 4320) do 30 kl/s
• 5.7K 17:9 (5728 x 3024) do 60 kl/s
• 4.4K 4:3 (4352 x 3264) do 60 kl/s
• 4K DCI 17:9 (4096 x 2160) do 120 kl/s
• 4K UHD 16:9 (3840 x 2160) do 120 kl/s
• Full HD (1920 x 1080) do 240 kl/s z dźwiękiem, do 300 kl/s bez dźwięku jako slow motion
• brak ograniczeń czasu nagrywania
• profile V-Log oraz Hybrid Log Gamma
Ogniskowanie Autofokus hybrydowy, korzystający z zarówno detekcji fazy jak i kontrastu, 425 punktów, ustawianie ostrości od -7 EV przy detekcji fazy (od -4 EV przy detekcji kontrastu), śledzenie celu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, wykrywanie twarzy i oczu, głów i oczu zwierząt lądowych i ptaków a także pojazdów (rowery, samochody, motocykle, pociągi, samoloty), • Detekcja fazy i kontrastu
• 91-punktowy AF (do 325 pkt.)
• Detekcja twarzy
• Live View
• Dioda wspomagająca AF
Dual Pixel CMOS AF, piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę
• 100% pokrycia kadru
• 5915 punktów
• Wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (651 stref do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (9 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa)
• Tryby AF: Auto, One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo AF III+ (ciągły), Tryb Manualny (MF)
• zakres pracy: -5 - 20 EV (23°C, ISO 100)
• wykrywanie twarzy, wykrywanie oka, wykrywanie zwierząt, wykrywanie samochodów i motocykli
• Asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• 1053 punkty krzyżowe
• wykrywanie obiektów: samochody, motocykle, samoloty, pociągi, ludzi (w tym twarze i oczy), zwierzęta oraz ptaki
• zakres działania: -5.5 - 18 EV,
• rodzaje obszarów: pojedynczy punkt, mały cel (9 punktów), krzyż (39 punktów), średni cel (63 punkty), duży cel (165 punktów), cel niestandardowych rozmiarów, wszystkie punkty.
• tryby: pojedynczy, pojedynczy z manualną korektą, ciągły, ciągły z manualną korektą, ręczny, śledzenie, śledzenie z manualną korektą, preset, starry sky AF, starry sky AF z manualną korektą.
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking
• Powiększenie wybranego wycinka kadru
Autofokus oparty o detekcję kontrastu, pracujący w zakresie od -4 do 18 EV (dla f/2.0 i ISO 100)
• Tryby: pojedynczy AF-S, ciągły AF-C, manualny MF
• Tryby AF: Śledzenie / Pełny obszar AF / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint
• Inteligentne wykrywanie obiektów (ludzie, twarze, oczy, zwierzęta, głowy i oczy zwierząt)
• Inteligentne śledzenie wybranego celu
• Technologia DFD
• Post Focus
• Focus Stacking
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 256-strefowy TTL
Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Uśredniony, Punktowy
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy.
384-strefowy TTL
Tryby pomiaru:
• matrycowy (384 strefy)
• centralnie ważony uśredniony
• skupiony
• punktowy
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (ISO 100, 23°C)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla obiektywu f/2.8 przy ISO 100)
System pomiaru 1728 -strefowy,
• Tryby pomiaru: Wielokrotny / Centralnie ważony / Punktowy /
• Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla f/2.0 i ISO 100)
Ostrość od Zależne od obiektywu Zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu Zależne od obiektywu
Balans bieli Auto z priorytetem nastroju lub priorytetem bieli, słońce, cień, pochmurny dzień, światło fluorescencyjne (dzień, ciepła biel, zimna biel), światło żarowe, podwodne, własne (1-3), wybór temperatury barwowej 7 ustawień zdefiniowanych + ustawienia własne (3x) Auto (priorytet bieli lub klimatu sceny), Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (możliwość zapamiętania 1 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• dodatkowa korekta od -9 do +9 niezależnie na osi żółty/niebieski i zielony/magenta
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Korekta na osi niebieski-żółty i zieleń-magenta (+/- 7 stopni z krokiem jednostkowym)
• AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
• ustawienia wg skali Kelvina w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji • +/-5EV (+/-2EV - film)
• Braketing: +/-3EV (liczba klatek: 2, 3, 5, 7, 9 Stopniowanie co 1/3EV)
• +/-5EV
• Braketing: +/-5EV (3 klatki co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 i 1/3 EV, 1 i 2/3 EV, 2 EV)
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (2, 3, 5 lub 7 zdjęć)
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne • Tryby: zaawansowana automatyka ujęć, 13 programów scen tematycznych, w tym panoramy, filtry kreatywne, elastyczny priorytet AE, program AE, priorytet migawki, priorytet przysłony, tryb ręczny, Bulb, ustawienia własne (C1, C2, C3)
• Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, szczegółowy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
• Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Film, HDR, Tryb użytkownika 1-4
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy
Program AE (P) / Priorytet przysłony AE (A) / Priorytet migawki AE (S) / Ekspozycja manualna (M) / Creative Video (P/A/S/M) / Niestandardowy 1, 2, 3, 4 / inteligentny automatyczny
Zdjęcia seryjne • do 15 kl./s - z mechaniczną migawką (bufor na 1000 lub więcej zdjęć JPEG lub skompresowany RAW, do 400 nieskompresowanych zdjęć RAW),
• do 13 kl./s - z elektroniczną migawką (bufor na 1000 lub więcej zdjęć niezależnie od formatu),
• do 20 kl/s - z elektroniczną migawką z przycięciem obrazu o czynnik 1.29x (bufor na 1000 lub więcej zdjęć JPEG lub skompresowany RAW, do 202 nieskompresowanych zdjęć RAW),
• 14 kl./s - z elektroniczną migawką
• 8 kl./s - z mechaniczną migawką
• 11 kl./s - z mechaniczną migawką, gdy dołączony jest uchwyt zasilający VPB-XH1
• Migawka mechaniczna: do 15 kl/s (bufor na ok. 51 plików RAW lub 224 pliki JPEG)
• Migawka elektroniczna: do 30 kl/s ze śledzeniem AF (bufor na ok 42 pliki RAW lub 126 plików JPEG)
• 1-10 kl/s z migawką mechaniczną
• 5, 10, 15 lub 20 kl/s z migawką elektroniczną
• 50 kl/s z migawką elektroniczną z ciągłym autofokusem (tryb SH2), działa tylko z wybranymi obiektywami
• 120 kl/s z migawką elektroniczną z zablokowaną ostrością (tryb SH1)
Migawka mechaniczna:
• H: 14 kl./s (AFS/MF), 8 kl./s (AFC), M: 6 kl./s (AFS/MF), 5 kl./s (AFC), L: 2 kl./s (AFS/MF/AFC)
Migawka elektroniczna:
• SH75: 75 kl./s (AFS/MF), SH60: 60 kl./s (AFS/MF), SH20: 20 kl./s (AFS/MF), H: 14 kl./s (AFS/MF), 7 kl./s (AFC), M: 6 kl./s (AFS/MF), 5 kl./s (AFC), L: 2 kl./s (AFS/MF/AFC)
Lampa błyskowa • Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych
• Dedykowana lampa Fujifilm EF-X8 (liczba przewodnia 11 dla ISO 200 i 8 dla ISO 100),
• Synchronizacja: 1/250 s z migawką mechaniczną, 1/25 s z migawką elektroniczną,
• Synchronizacja na pierwszą lub drugą kurtynę,
• Tryby: TTL (TTL Auto / Standard / Synchronizacja z długimi czasami migawki) / Manualny / Sterowanie innymi lampami, Lampa błyskowa wyłączona
Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami EX Speedlite, pomiar E-TTL II,
• Synchronizacja do 1/250s z migawką mechaniczną i do 1/320s z elektroniczną pierwszą kurtyną, brak synchronizacji błysku z migawką elektroniczną
• Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
Brak wbudowanej lampy błyskowej, możliwość użycia zewnętrznej mocowanej na gorącej stopce
• Tryby: Auto, Manualny (1/1 - 1/64), Super FP,
• Funkcje: Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja: 1/250 s z migawką mechaniczną, 1/100 s z elektroniczną,
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: Auto / auto/redukcja czerwonych oczu / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi
• Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 10 lub 2s 10 lub 2s 10 lub 2 s 2 s lub 12 s lub użytkownika 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia), czas niestandardowy
Karta pamięci • 1 gniazdo kart SD/SDHC/SDXC kompatybilne ze standardem UHS-II,
• 1 gniazdo kart CFexpress typu B,
Dwa sloty, karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-II) Dwa gniazda: SD/SDHC/SDXC UHS-II Podwójne gniazdo kart SD (kompatybilne z UHS-II) • 1 x Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-II
• 1 x CFexpress typu B
LCD • 3.0-calowy, w pełni rozkładany do boku, dotykowy, proporcje obrazu 3:2, około 1.62 tys. punktów, 100% pokrycia kadru
• górny wyświetlacz monochromatyczny o rozdzielczości 128 x 128 i przekątnej 1.28''
3.0-calowy, odchyalny, proporcje obrazu 3:2, około 1,040 tys. punktów, dotykowy, niemal 100% pokrycie pola kadru • W pełni rozkładany dotykowy, 2.95 cala, format obrazu 3:2, rozdzielczość ok. 1.620.000 punktów, pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów Rozkłądany do boku, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.620.000 punktów, proporcje 3:2
• Jasność regulowana w 15 poziomach
• Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach, Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
W pełni rozkładany do boku, 3.0-calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.840.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Wizjer Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.5-calowy, rozdzielczość 5.760.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 24 mm, powiększenie 0.8x (ekwiwalent dla pełnej klatki), korekcja dioptrii od -5 do +3, kąty widzenia: 40 stopni (diagonalnie), 32 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.5-calowy, rozdzielczość 3.690.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.75, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 30 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka OLED, 0.39 cala, 2.360.000 punktów (1024 x 768 px), powiększenie ok. 0.72x (ekwiwalent dla pełnej klatki), pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 22 mm, korekta dioptrii od -4 do +2 Elektroniczny, 5.760.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.66x (0.83x dla pełnej klatki), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 Elektroniczny, kolorowy OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.76x (ekwiwalent dla formatu 35 mm), korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza • Złącze USB Typu-C (USB 3.2 Gen 2x1)
• Pełnowymiarowe HDMI typu A
• Wi-Fi IEEE802.11a/b/g/n/ac
• Bluetooth 4.2 (BLE)
• Gniazdo mikrofonowe jack 3.5 mm
• Gniazdo słuchawkowe jack 3.5 mm
• Gniazdo wężyka spustowego 2.5 mm
• Gniazdo synchronizacji lamp błyskowych
• Złącze USB 3.0
• mini HDMI
• Wi-Fi
• Bluetooth
• gniazdo mikrofonowe 3.5 mm
• gniazdo wężyka spustowego 2.5 mm
• USB 3.2 Gen 2 (złącze USB-C),
• mikro HDMI (typu D),
• wejście mikrofonu mini-jack (3.5 mm) stereo,
• wyjście słuchawkowe 3.5 mm,
• złącze wężyka spustowego E3,
• Moduł Wi-Fi (IEEE802.11 b/g/n, 2.4 GHz)
• Bluetooth 4.2
• Uniwersalne złącze USB PD 3.0 typu C, wyjście HDMI (mikro HDMI typu D), wejście mikrofonu (jack 3.5 mm), wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm)
• Wi-Fi IEEE 802.11a/b/g/n/ac), Bluetooth Low Energy 4.2
Złącza:
• złącze USB 3.2 gen 2 typu C,
• wyjście HDMI typu A
• wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm,
• wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm
• wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm,
• gniazdo synchronizacji lampy błyskowej, używane również jako wejście / wyjście kodu czasowego (z dołączoną przejściówką na BNC),
Komunikacja:
•  Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac 2.4 oraz 5 GHz,
• Bluetooth 5.0, Bluetooth Low Energy (BLE),
Zasilanie Akumulator NP-W235 (2200 mAh), wydajność ok. 680 zdjęć w trybie Eco i ok. 540 zdjęć w trybie standardowym Akumulator NP-W126S (1260 mAh), możliwość wykonania do 310 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH lub LP-E6N albo LP-E6
Dla LP-E6NH wydajność ok. 770 zdjęć przy włączonym ekranie oraz ok. 500 zdjęć przy korzystaniu z wizjera
Akumulator litowo-jonowy BLX-1 - 7.2 V, 2280 mAh
USB PD (USB Power Delivery) - przy odpowiednio mocnej ładowarce można naraz zasilać aparat i ładować baterię
• Akumulator litowo-jonowy 7.2 V, 2200 mAh, 16 Wh,
• wydajność: 330-380 zdjęć w trybie normalny, 750-900 w trybie oszczędzania energii, wyniki zależą od stosowanego rodzaju kart pamięci,
• Możliwość zasilania przez USB,
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-W235, ładowarka baterii BC-W235, pasek na ramię, zaślepka otworu mocowania obiektywu w korpusie, zaczep do paska, zaślepka ochronna, narzędzie dołączania zaczepu, zaślepka gorącej stopki, zaślepka złącza pionowego uchwytu, zaślepka załączy (zdejmowana), zaślepka terminala synchronizacyjnego, zabezpieczenie kabla, Instrukcja obsługi Bateria litowo-jonowa NP-W126S, ładowarka baterii BC-W126, pasek na ramię, zakrywka otworu mocowania obiektywu w korpusie, Metalowy zaczep paska, pokrywa ochronna, narzędzie mocowania zaczepu, zakrywka "gorącej stopki", lampa błyskowa EF-X8, zakrywka terminala synchronizacyjnego, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna Zaślepka korpusu, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, pasek na ramię, akumulator, ładowarka, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB (A-C), uchwyt kabla, kabel konwertera BNC
Waga • Około 660 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 579 g (bez baterii i karty pamięci))
• Około 673 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 623 g (bez baterii i karty pamięci))
530 g (samo body), 612 g (z baterią i kartą pamięci) 511 g (samo body), 599 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 739 g (bez akumulatora i karty pamięci)
823 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 136.3 x 92.9 x 84.6 mm 139.8 x 97.3 x 85.5 mm 132 × 90.4 × 91.7 mm 134.8 x 91.6 x 72.7 mm 138.4 x 100.3 x 99.6 mm
Dodatkowe informacje • Stabilizacja obrazu do max. 7 EV (wg standardów CIPA) Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (16 ustawień)
Funkcja elektronicznej poziomicy
Skuteczność stabilizacji: do 5.5 EV
Odporność na mróz do -10 stopni C
Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
Magnezowy korpus
Opcjonalny uchwyt MHG-XH1
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB. • Joystick do zmiany obszaru AF
• Uszczelnienia – odporność na pył, zachlapania oraz mróz
• Live Composite
• Symulacja filtra szarego do 6 EV
• Stabilizacja o wydajności do 7 EV (samo body) lub 8 EV (we współpracy z obiektywem)
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• Języki: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki
• Stabilizacja: 5-osi, Dual I.S.
• Aktywne chłodzenie
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen
4.10 (2)
4.07 (3)
5.00 (2)
Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu