|
|
|
|
|
|
Producent |
Canon | Canon | Fujifilm | Olympus | Nikon |
Model |
PowerShot G1 X | PowerShot G12 | X10 | XZ-1 | Coolpix P7100 |
Data premiery |
2012-01-09 |
2010-09-14 |
2011-09-01 |
2011-01-06 |
2011-08-25 |
Liczba pikseli |
14 Mpix |
10 Mpix |
12 Mpix |
10 Mpix |
10 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4352 x 3264
• 3072 x 2304
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 4352 x 2248 (16:9)
• Inne tryby z proporcjami 16:9, 3:2, 4:5 i 1:1 |
• 3648 x 2736
• 2816 x 2112
• 2272 x 1704
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 3648 x 2048 (16:9)
• Inne tryby z proporcjami 16:9, 3:2, 4:5 i 1:1 |
• 4000 × 3000
• 4000 ×2664 (3:2)
• 4000×1584 (16:9)
• 2992×2992 (1:1)
• 2816 × 2112
• 2816 × 1864 (3:2)
• 2816×1584 (16:9)
• 2112×2112 (1:1)
• 2048× 1536
• 2048 × 1360 (3:2)
• 1920×1080 (16:9)
• 1536×1536 (1:1)
• Tryby panoramy |
• 3648x2736
• 3200x2400
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 1024x768
• 640x480
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6 |
• 3648 x 2736 (10M)
• 3264 x 2448 (8M)
• 2592 x 1944 (5M)
• 2048 x 1536 (3M)
• 1600 x 1200 (2M)
• 1280 x 960 (1M)
• 1024 x 768 (PC)
• 640 x 480 (VGA)
• 3648 x 2432 (3:2)
• 3584 x 2016 (16:9)
• 2736 x 2736 (1:1) |
Matryca |
18.7 x 14.0 mm, CMOS, 4:3 |
1/1.7 cala, CCD, 4:3, Całkowita liczba pikseli: 10.4 Mpix |
2/3 cala, EXR CMOS, 4:3 |
1/1.63 cala, HS CCD, 4:3, całkowita liczba pikseli 11.3 Mpix |
1/1.7-cala CCD, 4:3, całkowita liczba pikseli ok. 10.39 miliona |
Procesor obrazu |
DIGIC 5 z technologią iSAPS |
DIGIC IV z technologią iSAPS |
EXR Processor (dwurdzeniowy) |
TruePic V |
EXPEED C2 |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (Exif 2.3, DCF, DPOF 1.1),
RAW 14 bit (.CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV [H.264 + Linear PCM (stereo)], iFrame |
• Zdjęcia: JPEG (Exif 2.3, DCF, DPOF 1.1),
RAW (.CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV [H.264 + Linear PCM (stereo)] |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264/AVC)
• Dźwięk: stereo
Możliwość edycji i konwersji plików RAW z poziomu aparatu
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: AVI Motion JPEG
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE
|
JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF) , RAW (12-bit, nieskompresowany, pliki .NRW), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: WAV / AAC stereo |
Zakres ISO |
AUTO, 100, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800 ISO |
AUTO, 80, 100, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200 ISO
• W trybie słabego oświetlenia ISO 12800 z ograniczoną rozdzielczością |
Auto (100-3200 ISO), 100, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000*, 5000*, 6400*, 12800** ISO
* - rozdzielczość ograniczona do 6 Mpix,
** - rozdzielczość ograniczona do 3 Mpix.
• Bracketing ISO : +/- 1/3, 2/3, 1 EV |
Auto (100-800 ISO), 100-6400 ISO z krokiem co 1/3 EV, Filmowanie ISO |
Auto (automatyczne zwiększenie czułości w zakresie ISO 100-800),
• 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400 (Hi 1) ISO
• tryb Wysoka czułość (ISO 100-1600),
• automatyczny stały zakres (ISO 100-200, 100-400)
• tryb zdjęć nocnych z niskim poziomem szumów (ISO 400-12800) z rozdzielczością ograniczoną do 3 MPix |
Migawka |
Auto: 1 s - 1/4000 s
60 s - 1/4000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania) |
Auto: 1 s - 1/4000 s
15 s - 1/4000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania) |
30 s – 1/4000* s
w trybie auto 1/4 s – 1/4000* s
* 1/1000 s dla pełnej przysłony
|
60 s – 1/2000 s, Bulb do 16 min.
|
8 s - 1/4000 s
60 s - 1/4000s (tryb ręcznej ekspozycji M)
4 s (program tematyczny Sztuczne ognie) |
Konstrukcja obiektywu |
Canon,
11 elementów w 10 grupach w tym
2 elementy dwustronnie asferyczny UA
1 element dwustronnie asferyczny |
Canon,
11 elementów w 9 grupach
(1 element dwustronnie asferyczny) |
Fujinon Aspherical Super EBC
11 elementów w 9 grupach w tym:
(3 elementy asferyczne ze szkła odlewanego, 2 elementy ze szkła ED),
powłoki Super EBC, przysłona o 7 listkach
|
i.ZUIKO DIGITAL
11 elementów w 8 grupach
w tym 6 powierzchni asferycznych |
NIKKOR
11 elementów w 9 grupach (2 soczewki ze szkła ED, 4 soczewki asferyczne) |
Ogniskowa obiektywu |
15.1 - 60.4 mm (ekwiwalent małoobrazkowy 28-112 mm) |
6.1 - 30.5 mm (ekwiwalent małoobrazkowy 28-140 mm) |
7.1 – 28.4 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm) |
6.0 – 24.0 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter TCON17 (1.7 x) |
6.0-42.6 mm
(28-200 mm – odpowiednik formatu 35mm) |
Światłosiła: |
f/2.8 - 5.8 |
f/2.8 - 4.5 |
f/2.0 - 2.8 |
f/1.8 – 2.5 |
f/2.8-5.6 |
Zoom optyczny |
4x |
5x |
4x |
4x |
7.1x |
Zoom cyfrowy |
4x |
4x |
2x |
4x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 pix (Full HD), z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s
• Efekt miniatury z jakością HD lub VGA z szybkością 6, 3 lub 1.5 kl./s
• Filmy iFrame z jakością HD.
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (Full HD i HD) lub 1 godz. (VGA) |
• 1280 x 720 pix (HD), z szybkością 24 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s
• 320 x 240 pix (QVGA), z szybkością 30 kl./s
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (HD) lub 1 godz. (VGA, QVGA) |
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s
Tryby super szybkich filmów:
• z szybkością 70 kl./s,
• z szybkością 120 kl./s,
• z szybkością 200 kl./s. |
• 1280 x 720 (HD, bez przeplotu), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 (VGA), z szybkością 30 kl./s
czas zapisu HD do 7 min., VGA do 14 min.
maks. rozmiar pliku 2 GB
Wbudowany mikrofon mono
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1 |
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 24 kl./s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 kl./s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30 kl./s, |
Ogniskowanie |
AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• Tryby AF: AiAF (wykrywanie twarzy/9-punktowy), 1-punktowy AF (dostępna każda pozycja, stały centralny lub wybór i śledzenie twarzy)
• Tryby napędu AF:pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, śledzenie AF
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
|
AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• Tryby AF: Wykrywanie twarzy, AiAF (automatyczny) 9 punktowy, 1 punktowy (dostępna każda pozycja, stały centralny lub wybór i śledzenie twarzy)
• Tryby napędu AF:pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, śledzenie AF
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
|
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Wielopunktowy (49 strefowy), Jedno strefowy, Śledzenie AF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Super Makro
• Tryb napędu AF: Pojedynczy - AF/S, Ciągły - AF/C (EXR Auto, Film), Ręczny MF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Dioda wspomagająca AF |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 11 punktów AF
• Wybór punktu AF: Automatyczny wybór z 11 punktów AF, Pojedynczy punkt AF wybierany ręcznie z 11 dostępnych, Automatyczny gdy włączona jest funkcja detekcji twarzy, Swobodny wybór (spośród 225 punktów) , gdy wybrany jest tryb powiększonego podglądu.
• Tryby AF: Pojedynczy AF (AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb makro / Tryb SuperMakro / Śledzący AF (TR)
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy) |
AF oparty o detekcje kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Priorytet twarzy, automatyczny (jeden z 99 pól), wybór ręczny (z 99 pól ostrości), punktowy (szeroki, normalny, centralny),
• Funkcja śledzenia AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Tryby AF: Normalny, Makro, Nieskończoność, MF |
Pomiar światła |
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (w centrum / w ramce wykrywania twarzy / w ramce FlexiZone) |
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (w centrum / w ramce wykrywania twarzy / w ramce FlexiZone) |
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy (ok 2% centralnego obszaru w wizjerze).
|
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (około 1% powierzchni kadru),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 17 EV |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy (256 segmentowy),
• Centralnie ważony, uśredniony,
• Punktowy (centralny),
• Punktowy w aktywnym polu AF (99 pól) |
Ostrość od |
• AF w trybie makro (szeroki kąt): od 20 cm
|
• AF w trybie normalnym: od 50 cm do nieskończoności,
• AF w trybie makro (szeroki kąt): od 1 cm do 50 cm,
• AF w trybie makro (tele): od 30 cm do 50 cm,
• w trybie ręcznym (szeroki kąt): od 1 cm do nieskończoności,
• w trybie ręcznym (tele): od 30 cm do nieskończoności. |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 10 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 50 cm do 3 m.
• AF Super Macro: od 1 cm do 1 m.
|
• AF Normalny: od 60 cm do nieskończoności,
• AF Makro, szeroki kąt: od 10 cm do do nieskończoności
• AF Makro, tele: od 30 cm do do nieskończoności |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności
• AF Makro (szeroki kąt): od 2cm do nieskończoności
• AF Makro (tele): od 50 cm do nieskończoności |
Balans bieli |
Auto (z balansem bieli dla twarzy), Słoneczny dzień, Pochmurny dzień, Żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą,
• 2 ustawienia własne według wzorca
• korekcja balansu bieli w trybie Smart Auto |
Auto (z balansem bieli dla twarzy), Słoneczny dzień, Pochmurny dzień, Żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą,
• 2 ustawienia własne według wzorca |
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• korekta balansu bieli w 2 osiach czerwień-błękit (cyan) / niebieski-żółty w +/- 9 krokach
• ustawienia własne wg wzorca. |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Automatyka dla fotografii podwodnej
• ustawienia własne wg wzorca,
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli |
Auto (1,2), Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca.
• wybór temperatury barwowej (K)
• bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
i-Contrast dla automatycznej, dynamicznej korekcji zakresu
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Filtr ND (3 stopnie) |
• Kompensacja: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV
i-Contrast dla automatycznej, dynamicznej korekcji zakresu
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV |
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400% |
• Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki w zakresie 0.3-1.7 EV
• Filtr ND 3 EV (wł/wył)
|
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV |
Programy |
Smart Auto (32 wykrywane sceny), Programowa AE, Priorytet migawki AE, Priorytet przysłony AE, Ręczny, Niestandardowy (2 tryby), SCN (Movie Digest, Portret, Krajobrazy, Dzieci i zwierzęta, Inteligentna migawka (Uśmiech, Wyzwalanie mrugnięciem, Samowyzwalacz dla twarzy), Szybka seria zdjęć w wysokiej jakości, Nocne ujęcie z ręki, Plaża, Zdjęcia podwodne, Liście, Śnieg, Fajerwerki, Panorama), Filtr kreatywny (Wysoki zakres dynamiczny, Nostalgia, Efekt rybiego oka, Efekt miniatury, Efekt aparatu zabawki, Monochromatyczny, Super żywe kolory, Efekt plakatu, Tylko jeden kolor, Zamiana koloru), Film
• Efekty fotograficzne: Moje kolory (moje kolory wyłączone, żywe, neutralne, sepia, czarno-biały, film pozytywowy, jaśniejszy odcień skóry, ciemniejszy odcień skóry, żywy niebieski, żywy zielony, żywy czerwony, kolor niestandardowy) |
Auto, Programowa AE - P, Preselekcja czasu - Tv, Preselekcja przysłony - Av, Nast. ręczne - M, Ustawienia własne - C1 i C2, Film, Słabe oświetlenie, Szybkie zdjęcia
• Specjalne Sceny (SCN): Portret, Krajobraz, Sceny nocne, Sport, Nocne migawki, Dzieci i zwierzęta, Wnętrza, Zachód słońca, Liście, Śnieg, Plaża, Fajerwerki, Akwarium, Pod wodą, Tylko jeden kolor, Zamiana koloru, Panorama |
Auto, EXR, Zaawansowany (Adv), Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), SP, Film, Własny (C1, C2).
• EXR: Auto, Priorytet rozdzielczości, Priorytet zakresu tonalnego, Priorytet wysokiej czułości i niskich szumów
• Programy tematyczne: Naturalne oświetlenie, Naturalne oświetlenie z lampą, Portret, Ulepszony portret, Krajobraz, Sport, Noc, Noc ze statywem, Sztuczne ognie, Zachód słońca, Śnieg, Plaża, Pod wodą, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst. |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Słabe oświetlenie, Filtry artystyczne,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sceny Nocne, Sceny nocne + Portret, W pomieszczeniach, Autoportret, Zdjęcia sportowe, Zachód słońca, Sztuczne ognie, Wielokrotna ekspozycja, Potrawy, Dokumenty, Plaża i Śnieg, Szerokokątne zdjęcia podwodne, Podwodna makrofotografia, Zwierzaki, Panorama. |
Tryby fotografowania:
Auto, Automatyka programowa (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ekspozycja Manualna (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2, U3), Film, Tryb zdjęć nocnych z niskim poziomem szumów
• Programy tematyczne (SCENE): Portret, Krajobraz, Zdjęcia sportowe, Portret nocny, Przyjęcie/wnętrza, Plaża, Śnieg, Zachód słońca, Zmierzch/świt, Krajobraz nocny, Makro, Żywność, Muzeum, Sztuczne ognie, Kopiowanie, Zdjęcia pod światło i Panorama
• Filtry efektów: Zmiękczenie, Nostalgiczna sepia, Rozjaśnienie, Przyciemnienie, zdjęcia monochromatyczne o wysokim kontraście, Kolor selektywny, Krosowanie, Ekspozycja z zoomem, Rozogniskowanie podczas ekspozycji, kreatywne zdjęcia monochromatyczne, malowanie |
Zdjęcia seryjne |
• W trybie szybkie zdjęcia seryjne:
z szybkością do 4.5 kl./s, do 6 zdjęć
• Normalne zdjęcia seryjne:
z szybkością 1.9 kl./s
z AF lub Lv: ok. 0.7 kl./s. |
• W trybie szybkie zdjęcia:
z szybkością ok 2 kl./s ,
z nastawą AF: ok. 0.7 kl./s,
z wyświetlaniem LV: ok. 0.8 kl./s
• W trybie słabego oświetlenia z szybkością 4.2 kl./s z ograniczoną rozdzielczością |
• Tryb TOP z szybkością 7, 5 lub 3 kl./s w pełnej rozdzielczości (ograniczona liczba zdjęć),
• Tryb TOP z szybkością 10 z rozdzielczością ograniczoną do 6 Mpix (ograniczona liczba zdjęć),
• Tryb Najlepsze zdjęcie z szybkością 7, 5, lub 3 kl./s w pełnej rozdzielczości, do 8 zdjęć JPEG
• Tryb Najlepsze zdjęcie z szybkością 10, 7, 5 lub 3 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 6 Mpix, do 16 zdjęć JPEG |
• Tryb ciągły, z szybkością 2 kl./s do 8 zdjęć RAW
• Tryb szybko1, z szybkością 7 kl./s zdjęć JPEG z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix.
• Tryb szybko2, z szybkością 15 kl./s zdjęć JPEG z rozdzielczością ograniczoną do 1.2 Mpix.
|
Z szybkością do 1.2 kl./s (pełna rozdzielczość) do 90 zdjęć,
• zdjęcia z interwałem czasowym
• Tryb BSS automatycznie wybiera najostrzejszą fotografię z maksymalnie 10 zarejestrowanych kolejno zdjęć. |
Lampa błyskowa |
Tryby: Auto, Ręczne wł./wył., Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami, Synchronizacja na 2-gą kurtynę,
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Ręczne nastawy błysku (3 poziomy z lampą wbudowaną, do 19 z zewnętrznymi lampami Speedlite 270EX i 430EX II, do 22 z zewnętrzną lampą Speedlite 580EX II)
• Najkrótsze czasy: 1/2000 s (dla lampy wbudowanej)
1/250 s (dla lampy zewnętrznej), 1/4000 s (dla lampy zewnętrznej wspierającej tryb HSS)
• Zasięg błysku: od 50 cm do 7 m (szeroki kąt), od 1.0 m do 3.1 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: Automatyka E-TTL dla lamp Speedlite EX, Macro Twin Lite MT-14EX, Macro Ring Lite MR-24EX. |
Tak, tryby: Auto, On, Off, Redukcja czerwonych oczu, Slow Synchro, Synchronizacja na 2-gą kurtynę,
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Bezpieczny błysk,
• Ręczne nastawy błysku
• Zasięg błysku: od 50cm do 7 m (szeroki kąt), 4.0 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: Automatyka E-TTL dla Speedlite EX, Macro Twin Lite MT-14EX, Macro Ring Lite MR-24EX, Canon High Power Flash HF-DC1 |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony
• Zakres (czułość ISO 800): 0.5-7 m (szeroki kąt), 0.8-5.0 m (tele). |
Wbudowana
• Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
• Kompensacja błysku: +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-36R, FL-20, FL-14, FL-50R* (*Może być używana tylko bezprzewodowo) |
Wbudowana, liczba przewodnia: 7 (ISO 100)
• Tryby: automatyczny, automatyka z redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, wyłączona, ręczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki
• Kompensacja błysku: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Zakres (ISO auto): 0.3-8 m (szeroki kąt), 0.3-4 m (tele). |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 lub 10 s, Nastawy użytkownika, |
2 lub 10 s, Nastawy użytkownika, samowyzwalacz z wykrywaniem twarzy |
10 lub 2s, |
2 s lub 12 s |
10 lub 2s, samowyzwolenie po wykryciu uśmiechu |
Karta pamięci |
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) lub
• MultiMediaCard (MMC, MMC Plus, HC MMC plus)
Obsługa Eye-Fi |
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
Wbudowana pamięć 55 MB,
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
|
Pamięć wewnętrzna: ok. 94 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-1)
Kompatybilność z kartami Eye-Fi |
LCD |
uchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy, PureColor LCD II VA (TFT), ok. 920.000 punktów, pole obrazu 100%, jasność regulowana w 5 poziomach |
uchylany i obrotowy, 2.8 calowy, kolorowy, PureColor LCD II VA (TFT), ok. 461.000 punktów, pole obrazu 100% |
stały, 2.8 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru |
Stały, 3.0 calowy, kolorowy OLED, 614.000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie pola kadru 100%, jasność regulowana w 5 poziomach |
uchylany, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów,
jasność regulowana w 5 poziomach
pokrycie ok. 96% pola widzenia w trybie fotografowania w poziomie i 100% w pionie; w trybie odtwarzania 100% (w pionie i poziomie) |
Wizjer |
Tak, optyczny z korekcją dioptrii |
Tak, optyczny z korekcją dioptrii w zakresie od -3 do +1 m-1, pokrycie 77% kadru, punkt oczny: 15mm |
Optyczny typu zoom (zmiana kąta widzenia w zależności od ogniskowej obiektywu). W konstrukcji zastosowano miedzy innymi dwa pryzmaty dachowe i 3 soczewki asferyczne. Pokrycie 85% kadru, korekcja dioptrii: od -3.5 do +1.5 (dpt). |
Opcjonalnie zewnętrzny VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Optyczny z korekcją dioptrii, ok 80% pola widzenia (w pionie i poziomie) |
Komunikacja i złącza |
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, MTP, PTP) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście mini-HDMI
• Opcjonalnie wężyk spustowy RS-60E3
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, MTP, PTP) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wejście wężyka spustowego, wyjście mini-HDMI (Typu C)
• Opcjonalnie wężyk spustowy RS-60E3
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 Hi-speed / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC) / wyjście Mini HDMI
• Opcjonalnie możliwość podłączenia mechanicznego wężyka spustowego
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI (typ D), złącze akcesoriów (wizjera VF-2, mikrofonu lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-speed (MTP/PTP) / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), złącze HDMI mini, wejście mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3. |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NB-10L (7.4V, pojemność 920 mAh, wydajność ok 250 zdjęć),
Opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC80 |
Akumulator litowo-jonowy NB-7L (7.4V, pojemność 1050 mAh, wydajność ok 370 zdjęć),
Opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC50 |
Akumulator litowo-jonowy NP-50 (3.7V, pojemność 1000 mAh)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy CP-50 poprzez adapter AC-5VX |
Akumulator litowo-jonowy Li-50B (3.6V, pojemność 925 mAh, wydajność ok 320 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy F-3AC |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14 (7.4 V, pojemność 1030 mAh, wydajność ok. 450 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5a |
Akcesoria |
Akumulator NB-10L, ładowarka CB-2LCE, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowaniem:
• ZoomBrowser EX / ImageBrowser - przeglądanie, drukowanie
• PhotoStitch - łączenie zdjęć w panoramy,
• CameraWindow
• Movie Uploader dla YouTube
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa do zdjęć podwodnych WP-DC44 przeznaczona do zdjęć na głębokości do 40 m. |
Akumulator NB-7L, ładowarka CB-2LZE, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowaniem:
• ZoomBrowser EX / ImageBrowser - przeglądanie, drukowanie
• PhotoStitch - łączenie zdjęć w panoramy,
• RemoteCapture - fotografowanie z komputera
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa wodoodporna (40 m) WP-DC34 |
Akumulator litowo-jonowy NP-50, ładowarka BC-45W, pasek, kabel USB, kabel A/V, CD-ROM, instrukcja |
Akumulator litowo-jonowy Li-50B, zakrywka obiektywu, pasek zakrywki obiektywu, zasilacz F2AC , wielofunkcyjny kabel USB/wideo, pasek na ramię, płyta CD-ROM (oprogramowanie [ib] oraz OLYMPUS Viewer2), instrukcja obsługi.
• Opcjonalnie obudowa do fotografii podwodnej PT-050 |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14, ładowarka, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, Płyta CD z oprogramowaniem ViewNX 2 |
Waga |
534 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
351 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 401 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
330 g (bez akumulatora i karty pamięci)
350 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
275 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
ok 395 g (z akumulatorem) |
Wymiary |
116.7 x 80.5 x 64.7 mm |
112.1 x 76.2 x 48.3 mm |
117.0 x 69.6 x 56.8 mm |
110.6 x 64.8 x 42.3 mm |
116.8 x 99.1 x 48.3 mm |
Dodatkowe informacje |
Polskie menu.
Wydajność stabilizacji wg producenta do 4 EV |
Polskie menu.
Funkcja poziomicy. |
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia o Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Magnezowy korpus.
Stabilizacja OIS (optyczna w obiektywie).
Panorama 120, 180, 240, 300 i 360 stopni (do 11520 x 1624 pix w pionie lub 11520 x 1080 pix w poziomie). |
Elektroniczna stabilizacja obrazu z funkcją Multi-motion (dodatkowo poza optyczną).
Skuteczność stabilizacji wg producenta ok. 2 EV.
Zdjęcie z dźwiękiem do 30 s.
Wielokrotna ekspozycja.
6 filtrów artystycznych.
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB.
Dostępny w kolorze czarnym i białym z czarnymi elementami. |
Elektroniczny wirtualny horyzont
Polskie menu
Retusz zdjęć w formacie RAW |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|