|
|
|
|
|
|
Producent |
Fujifilm | Olympus | Panasonic | Sony | Canon |
Model |
X-A3 | OM-D E-M10 Mark II | Lumix DMC-GX80 | A6000 | EOS M6 |
Data premiery |
2016-08-25 |
2015-08-25 |
2016-04-05 |
2014-02-12 |
2017-02-15 |
Liczba pikseli |
24.2 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
24 Mpix |
24.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 6000 x 4000
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4000 x 4000 (1:1)
• 4240 x 2832
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2832 x 2832 (1:1)
• 3008 x 2000
• 3008 x 1688 (16:9)
• 2000 x 2000 (1:1)
• Tryby panoramy |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 3200 x 2400 (JPEG)
• 1280 x 960 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
RAW:
• 6000 × 4000
• 5328 × 4000
• 6000 × 3376
• 4000 × 4000
JPEG 3:2:
• 6000 × 4000
• 4320 × 2880
• 2880 × 1920
• 2304 × 1536
• 720 × 480
• Dostępne są także tryby 4:3, 16:9 i 1:1 |
Matryca |
23.6 x 15.6 mm (APS-C) CMOS, 3:2
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.2 x 15.4 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
|
22.3 × 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 25.8 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy |
Procesor obrazu |
Brak danych |
TruePic VII |
Venus Engine |
BIONZ X |
DIGIC 7 |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: PCM stereo
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: AVCHD: Dolby Digital (AC-3), stereo; Dolby Digital Stereo Creator; MP4: MPEG-4 AAC-LC stereo
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MP4 (MPEG-4 AVC / H.264)
• Dźwięk MPEG-4 AAC-LC (stereo) |
Zakres ISO |
Auto, 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 100 ISO
Filmy: do ISO 6400 |
Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
100-25600 ISO (z krokiem co 1/3 EV)
Filmy: 100-12800 ISO (z krokiem co 1/3 EV)
|
Auto ISO 100-6400, ISO 25600 (P), z przyrostem co 1/3 stopnia EV |
Migawka |
30 s - 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie SR AUTO 1/4 s - 1/4000 s
Elektroniczna: 1 s - 1/32000 s |
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/16000 - 60 s
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.) |
• Szczelinowa, 60 s - 1/4000 s, Bulb
• Migawka elektroniczna: 1 s - 1/16000 s |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb |
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
|
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - możliwość podłączenia obiektywów z mocowaniem Sony A. |
Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
4x |
4x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Tak |
Tak |
Nie |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p), 60, 50 i 24p
• 1280 x 720 (HD 720p), 60, 50 i 24p
Maksymalna długość: 14 min. w Full HD i 27 min. w HD |
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
AVI:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
• Film poklatkowy: 4k, 1080p, 720p (AVI Motion JPEG®)
• Szybki zapis obrazu: VGA / 120 klatek na sekundę
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania. |
MP4:
• 4K 3840x2160: 4K/25p 100 Mb/s, 4K/24p 100 Mb/s
• Full HD 1920x1080: FHD/50p 28 Mb/s, FHD/25p 20 Mb/s
• HD 1280x720: HD/25p 10 Mb/s/
• VGA 640x480: VGA/25p 4 Mb/s
AVCHD:
• Full HD 1920x1080 FHD/50p: nagrywanie 28 Mb/s, 50p
• Full HD 1920x1080 FHD/50i: nagrywanie 17 Mb/s, 50i/
• Full HD 1920x1080 FHD/25p: nagrywanie 24 Mb/s / 50i (wydajność matrycy wynosi 25 kl./s)
• Full HD 1920x1080 FHD/24p: nagrywanie 24 Mb/s, 24p |
• 1920x1080 (Full HD, 60p/50p, 60i/50i lub 24p/25p)
Wbudowany mikrofon stereo |
• 1920 x 1080 px (60, 30, 24 kl./s)
• 1280 x 720 px (60 kl./s)
• 640 x 480 px (30 kl./s)
• Czas nagrywania: do 29 min. 59 s. |
Ogniskowanie |
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 77 stref (3x3 / 5x5 / 7x7), zmiana wielkości ramki AF
• Tryby pól AF: Pojedynczy AF, Ciągły AF, MF, AF + MF
• Dioda wspomagająca AF |
AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedyncze pole (normalne/małe)
• Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Funkcja peaking
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie i śledzenie twarzy i oczu, 49-polowe ustawianie ostrości, niestandardowe ustawianie obszarów ostrości, 1-polowe ustawianie ostrości, punktowe ustawianie ostrości (dostępny pełny obszar wyświetlacza)
• Dodatkowe funkcje: One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF
• Obszary AF: 179 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Zakres czułości: 0-20 EV (ISO 100, f/2.8)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu
• Dioda LED wspomagająca AF (zasięg od 0.3 do 3 m) |
System Dual Pixel CMOS AF
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 49 dostępnych
• Tryby AF: TTL (One-Shot AF, Servo AF), ręczny, AF+MF
• Zakres pracy: -1-18 EV
Asysta AF: dioda LED |
Pomiar światła |
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
System pomiaru 1728 -strefowy, wielowzorcowy
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: 0-20 EV (ISO 100, f/2.8) |
• Wielosegmentowy
• Skupiony na środku
• Punktow
• Centralnie ważony uśredniony
• Zakres pomiaru: 1-20 EV |
Ostrość od |
zależne od obiektywu
|
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
W zależności od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Podwodne
• ustawienia własne wg wzorca. |
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Korekcja (+/- 7 kroków)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło halogenowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca
• Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone
• ustawienia wg skali Kelvina (2500 - 10000 K z krokiem 100 K) |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe(4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K)
• Korekcja balansu bieli w dwóch osiach (GM-AB)
• Bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Automatyczny balans bieli, światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja z zakresie +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV (wideo +/- 2 EV)
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Funkcja Bracketing dla HDR 3, 5 klatek (+/- 2 / 3 kroki EV), 7 klatek (+/- 2 kroki EV)
|
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
• Dla filmów: +/- 3.0
• Braketing AE: 3, 5, 7 klatek co 1/3, 2/3 lub 1 stopnia EV, maks. +/- 3.0, pojedyncze/seryjne |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (1, 2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Funkcja D-Range Optimizer (automatyka/poziom (1-5))
• Automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV)
< |
• +/-3 EV z przyrostem co 1/3 stopnia |
Programy |
Auto, SR Auto +, Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Własny (C), Noc, Sport, Krajobraz, Portret, SP, Adv
• Filtry artystyczne (Adv): Aparat zabawkowy, Miniatura, Pop color, Dynamiczna tonacja, Wzmocnienie kolorów, Zmiękczona ostrość, Jasna tonacja, Ciemna tonacja i Częściowy kolor, Fish eye |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Czas, Programy tematyczne, Filtr Artystyczny, Fotostory, Film, HDR, Mój tryb
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Portret na tle krajobrazu, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Portret na tle sceny nocnej, Dzieci, Tryb jasnej tonacji, Tryb ciemnej tonacji, Cyfrowa stabilizacja obrazu, Makrofotografia - przyroda, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter "Rybie oko", Konwerter makro, 3D, Konwerter szerokokątny, Tryb fotografowania z ręki przy świetle gwiazd
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie. Akwarela, Kolorowe elementy, Vintage
|
• Inteligentne Auto, P, A, S, M, M Film, C - tryby użytkownika, Tryb panoramy, Tryb programów tematycznych, Tryb kreatywnego sterowania
• Rodzaje zdjęć: Standardowy, Żywy, Naturalny, Monochromatyczny, L. monochromatyczny, Sceneria, Portret, Niestandardowy
• Tryb 4K Photo: 4K Burst: 30 kl./s, 4K Burst (S/S): 30 kl./s, 4K Pre-Burst: 30 kl./s |
iAUTO, lepsza automatyka, zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny, film (zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny) panorama,
• Tryby tematyczne: portret, sport, makro, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, portret nocą, wyraźny ruch
• Efekty cyfrowe: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpurowo-różowy), high-key: miękki, miękka ostrość (silny, średni, słaby), malowidło HDR (silny, średni, słaby), obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), akwarela, ilustracja (silny, średni, słaby) |
• Programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, nastawa własna |
Zdjęcia seryjne |
• Z szybkością do 6 kl./s do 10 klatek JPEG
• Z szybkością 3 kl./s do 50 klatek JPEG |
• Tryb H: z szybkością do 8.5 kl./s w serii do 22 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością 4 kl./s w serii do 22 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF) |
Przysłona mechaniczna:
• AFS: H: 8 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFC: H: 6 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Przysłona elektroniczna:
• SH: 40 kl./s
• AFS: H: 10 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFC: H: 6 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Maksymalnie 13 zdjęć w formacie RAW, ponad 100 zdjęć w formacie JPEG |
• Szybkość do 11.5 kl./s ze śledzeniem ostrości |
Około 9 kl./s dla około 26 obrazów JPEG, 17 obrazów RAW |
Lampa błyskowa |
Wbudowana typu pop-up (Super Intelligent Flash)
• Liczba przewodnia 7 (ISO 200)
• Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Synchronizacja na tylną kurtynę, Błysk stłumiony, Sterowanie
• Synchronizacja do 1/180s |
Wbudowana lampa błyskowa TTL o liczbie przewodniej 8.2 (dla ISO 200).
• Tryby sterowania dla wbudowanej lampy błyskowej: TTL Auto, Manualny,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, Super FP (FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL)
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa wbudowana). Wyzwalane i kontrolowane z wbudowanej lampy błyskowej.
• Synchronizacja do 1/250 s dla lampy wbudowanej lub od 1/250 s do 1/4000 s (Tryb Super FP) dla lampy zewnętrznej
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Tryby pracy: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami, naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku) |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.0 (ISO 200), 4.2 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160 s
• Tryby pracy: Auto, auto+redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie+redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja+redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie, synchronizacja na 1. kurtynę, synchronizacja na 2. kurtynę |
Typu pop-up, TTL
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
Wbudowana lampa: GN 5 (ISO 100)
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
10 lub 2s, Wykrywanie uśmiechu, Samowyzwalacz dla dwojga (poziom 1-3), Samowyzwalacz grupowy (od 1 do 4 obiektów) |
2 s / 12 s / Definiowalne |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
10 lub 2 s |
2 s,10 s, nastawa własne + zdalne wyzwalanie |
Karta pamięci |
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
SD (SDHC, SDXC, UHS-I/II) |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
SD, SDHC, SDXC (zgodność z UHS-I) |
LCD |
Odchylany w górę i w dół, 3 calowy, kolorowy, TFT LCD, 1.040.000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100% kadru |
Uchylny. 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
Odchylany, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, o rozdzielczości 1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki |
odchylany (około 90 stopni w górę, 45 stopni w dół), 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Odchylany ekran dotykowy LCD (TFT), 3 cale, format obrazu 3:2, około 1.040.000 punktów, pojemnościowy, panelowy.
|
Wizjer |
brak |
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1,23 x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii (zależnie od wybranego stylu wizjera), punkt oczny 19.2 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności |
Elektroniczny, kolorowy, 2.764.800 punktów, pole widzenia: 100%, proporcje 16:9, powiększenie: x1.39, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0 |
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 1.440.000 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
Opcjonalny, elektroniczny (EVF-DC2 - 2.36 mln punktów) |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście mini HDMI typu D
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RR-90
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu D,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
• Złącze USB 2.0 Hi Speed
• Mini HDMI (Typu D)
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
|
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście mikro HDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie pilotem
• Obsługa Print Image Matching III
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication) |
• USB 2.0
• HDMI (typu D)
• Wejście mikrofonowe
• Wi-FI 802.11/b/g/n
• NFC
• Bluetooth |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NP-W126S (wydajność ok. 410 zdjęć)
|
Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 320 zdjęć
|
Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1025 mAh, wydajność ok. 290 zdjęć) |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (wydajność ok 360 zdjęć z LCD).
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akumulator litowo-jonowy LP-E17, wydajność około 295 zdjęć |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy NP-W126S, ładowarka, przejściówka, pasek naramienny, kabel USB, zaślepka korpusu, instrukcja |
Korpus, bateria BLS‑50, ładowarka BCS-5, zakrywka mocowania obiektywu w korpusie Mikro Cztery Trzecie (BC-2), pasek na ramię, kabel USB CB-USB6, oprogramowanie Olympus Viewer, instrukcje obsługi, karta gwarancyjna |
Pokrywa gorącej stopki, akumulator, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB, pasek na ramię, osłona korpusu |
Przewód zasilający, zasilacz sieciowy (AC-UB10), akumulator (NP-FW50), pasek na ramię, przykrywka korpusu, muszla oczna, przewód Micro USB |
Korpus EOS M5, dekiel na korpus, pasek, kabel, ładowarka, akumulator |
Waga |
290 g (bez akumulatora i karty pamięci)
339 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
342 g (bez akumulatora)
ok. 390 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
383 g (bez akumulatora)
426 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
285 g (sam korpus)
344 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
390 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
116.9 x 66.9 x 40.4 mm |
119.5 x 83.1 x 46.7 mm (bez elementów wystających) |
122 x 70,6 x 43,9 mm |
120 x 66.9 x 45.1 mm |
112 x 68 x 45 mm |
Dodatkowe informacje |
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych: PROVIA/STANDARD, Velvia/VIVID, ASTIA/SOFT, CLASSIC CHROME, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std, MONOCHROME, MONOCHROME+Ye FILTER, MONOCHROME+R FILTER, MONOCHROME+G FILTER, SEPIA
Wbudowana obsługa formatu RAW |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu o wydajności wg producenta 4 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Magnezowy korpus.
Dostępne wersje kolorystyczne: czarny, srebrny |
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
• Języki menu: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki
• Tryb cichy
• Animacja i fotografia poklatkowa
• Technologia DFD
• Technologia Post Focus |
Dostępny w kolorze srebrnym i czarnym.
Korekcja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji obiektywów |
• 5-osiowa wewnętrzna cyfrowa stabilizacja
• Polskie menu (łącznie 25 języków) |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
Brak ocen |
|
|
|
Brak ocen |
Test |
|
|
|
|
|