Porównanie aparatów

Producent OlympusOlympusSony
Model E-PL3E-P3NEX-C3
Data premiery 2011-06-30 2011-06-30 2011-06-08
Liczba pikseli 12.2 Mpix 12.2 Mpix 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy i panoramy 3D
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu TruePic VI TruePic VI BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.1), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MPEG-4 Visual
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały
Zakres ISO Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV Auto, 100 - 25600 ISO
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF).
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 2x 2x 0x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Nie
Zapis wideo AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 17 lub 13 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 60p ) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
• 1280 x 720 pix (HD), MP4, 9 lub 6 Mbit/s
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów.
Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralny, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Pomiar 49-segmentowy przez przetwornik obrazu
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (49 pól),
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• automatyczny balans bieli zachowujący ciepłe kolory wł./wył.
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (19-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu).
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama, Korekcja drgań, Panorama 3D, Filtry artystyczne
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, Zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
Zdjęcia seryjne Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu) Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 17 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG do zapełnienia karty pamięci • Z szybkością do 5.5 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
Wbudowana lampa błyskowa o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 3 grupy+wbudowana lampa błyskowa),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem wbudowana lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
Złącze hot-shoe Tak Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s 2 s lub 12 s 2 s lub 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD Odchylany, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 614.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół),
3-calowy, kolorowy LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480 pix),
regulowana jasność
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C)
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 330 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, kabel USB/wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, lampa błyskowa HVL-F7S, futerał lampy błyskowej, instrukcja, oprogramowanie (Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR, PMB)
Waga 265 g (bez akumulatora)
ok. 313 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
321 g (bez akumulatora)
ok. 369 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
225 g (sam aparat)
283 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 109.5 x 63.7 x 37.3 mm (bez elementów wystających) 122.0 x 69.1 x 34.2mm (bez elementów wystających) 109.6 × 60.0 × 33.0 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: czarnej, białej, srebrnej oraz czerwonej.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (10).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w kolorze czarnym, srebrno-czarnym i biało-beżowym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Filtry artystyczne (11)
Model NEX-C3A- sprzedawany w komplecie z obiektywem E16mm,
Model NEX-C3D - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E16mm,
Model NEX-C3K - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.53 (6)
Brak ocen
4.64 (5)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu