|
|
|
|
Producent |
Olympus | Olympus | Olympus |
Model |
E-P1 | E-P2 | E-PL1 |
Data premiery |
2009-06-16 |
2009-11-05 |
2010-02-03 |
Liczba pikseli |
12.2 Mpix |
12.2 Mpix |
12.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
|
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
|
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu |
TruePic V |
TruePic V |
TruePic V |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE |
Zakres ISO |
Auto (200–6400 ISO), 100–6400 ISO
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Auto (200–6400 ISO), 100–6400 ISO
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Auto (200–3200 ISO), 100–3200 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Migawka |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
60 s – 1/2000 s, Bulb do 30 min. |
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA). |
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA). |
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA), maks. wielkość pliku 2 GB,
• Wbudowany mikrofon mono, opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1 |
Ogniskowanie |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
25 punktów, wybór automatyczny z funkcją wykrywania twarzy
225 punktów, w trybie MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF.
• Funkcja wykrywania twarzy |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
25 punktów, wybór automatyczny z funkcją wykrywania twarzy
225 punktów, w trybie MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
25 punktów, wybór automatyczny z funkcją wykrywania twarzy
225 punktów, w trybie MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy |
Pomiar światła |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
|
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
|
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV |
Programy |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Krajobraz i ludzie, Makro, Sport, Nocny krajobraz, Nocny portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Cyfrowa stabilizacja obrazu (DIS), Makrofotografia przyrody, Świece, Zachód słońca, Fajerwerki, Dokumenty, Panorama, Plaża i śnieg |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Krajobraz i ludzie, Makro, Sport, Nocny krajobraz, Nocny portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Cyfrowa stabilizacja obrazu (DIS), Makrofotografia przyrody, Świece, Zachód słońca, Fajerwerki, Dokumenty, Panorama, Plaża i śnieg |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Krajobraz i ludzie, Makro, Sport, Nocny krajobraz, Nocny portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Cyfrowa stabilizacja obrazu (DIS), Makrofotografia przyrody, Świece, Zachód słońca, Fajerwerki, Dokumenty, Panorama, Plaża i śnieg |
Zdjęcia seryjne |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (12 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (12 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (13 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Obsługa typów błysku: TTL AUTO, AUTO, MANUAL, FP TTL AUTO, FP MANUAL
• Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode)
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Lampa wyłączona. |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Obsługa typów błysku: TTL AUTO, AUTO, MANUAL, FP TTL AUTO, FP MANUAL
• Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode)
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Lampa wyłączona. |
WBUDOWANA lampa błyskowa:,
• Liczba przewodnia 7 dla ISO100,
• Obsługa typów błysku: TTL-Auto, Ręczny (Pełny błysk, 1/4, 1/16, 1/64)
• Synchronizacja: 1-30 - 1/160 s,
ZEWNĘTRZNE lampy błyskowe:
• Obsługa typów błysku: TTL Auto, Auto, Ręczny, FP-TTL-Auto, FP-Ręczny
• Synchronizacja w trybie Super FP Mode: 1/180 s - 1/2000 s,
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Lampa wyłączona.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bezprzewodowego sterowania błyskiem (3 grupy, 4 kanały) |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 12 s |
2 s lub 12 s |
2 s lub 12 s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC) |
Secure Digital (SD/SDHC) |
Secure Digital (SD/SDHC) |
LCD |
Stały, 3 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD, 230.000 pikseli
Jasność regulowana w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Stały, 3 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD, 230.000 pikseli
Jasność regulowana w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Stały, 2.7 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD, 230.000 pikseli
Jasność regulowana w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Wizjer |
Opcjonalnie, zewnętrzny VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów (wizjera elektronicznego lub mikrofonu)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów (wizjera elektronicznego lub mikrofonu)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć), |
Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć), |
Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh, wydajność ok 280 zdjęć), |
Akcesoria |
Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramię, kabel USB, kabel audio-wideo, pokrywka bagnetu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• OLYMPUS Master 2 |
Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramię, kabel USB, kabel audio-wideo, pokrywka bagnetu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• OLYMPUS Master 2 |
Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramię, kabel USB, kabel audio-wideo, pokrywka bagnetu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• OLYMPUS Master 2 |
Waga |
335 g (bez akumulatora)
ok. 395 g (z akumulatorem) |
335 g (bez akumulatora)
ok. 395 g (z akumulatorem) |
300 g (bez akumulatora)
ok. 360 g (z akumulatorem) |
Wymiary |
120.5 x 70.0 x 35.0 mm |
120.5 x 70.0 x 35.0 mm |
120.6 x 69.9 x 36.4 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 4EV.
Filtry artystyczne (6).
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Dwie wersje kolorystyczne: srebrno-czarna i srebrno-brązowa. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 4EV.
Filtry artystyczne (8).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny EMA-1 |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 3 EV.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Wersje kolorystyczne: czarna, szampańsko-srebrna, biało-srebrna, czerwono-czarna |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
Test |
|
|
|