Porównanie aparatów

Producent PanasonicPanasonicOlympusOlympus
Model Lumix DMC-GF1Lumix DMC-GF2E-PL2E-P3
Data premiery 2009-09-02 2010-11-04 2011-01-06 2011-06-30
Liczba pikseli 12.1 Mpix 12 Mpix 12.3 Mpix 12.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4000 x 3000 (12.0 Mpix)
• 4000 x 2672 (10.7 Mpix, 3:2)
• 4000 x 2248 (9.0 Mpix, 16:9)
• 2816 x 2112 (5.9 Mpix)
• 2816 x 1880 (5.3 Mpix, 3:2)
• 2816 x 1584 (4.5 Mpix, 16:9)
• 2992 x 2992 (9.0 Mpix, 1:1)
• 2112 x 2112 (4.5 Mpix, 1:1)
• 2048 x 1536 (3.1 Mpix)
• 2048 x 1360 (2.8 Mpix, 3:2)
• 1920 x 1080 (2.1 Mpix, 16:9)
• 1504 x 1504 (2.3 Mpix, 1:1)
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
• 4032 x 3042 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.06 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
Procesor obrazu Venus Engine HD Venus Engine FHD brak danych TruePic VI
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD-Lite
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
Zakres ISO Auto, 100 - 3200 ISO z krokiem co 1 EV, Inteligentne ISO Auto, Inteligentne ISO, 100 - 6400 ISO z krokiem co 1 EV Auto (200-6400), 200–6400 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV
Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Migawka 60s - 1/4000s, Bulb (do 4 min.) 60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s – 1/4000 s, Bulb do 30 min.
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 4x 4x 0x 2x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Tak Tak
Zapis wideo • AVCHD Lite : 1280 x 720 pix. 60p (SH: 17 Mb/s, H: 13 Mb/s, L: 9 Mb/s)
• Motion JPEG:
1280 x 720 pix. z szybkością 30kl/s,
848 x 480 pix. z szybkością 30kl/s,
640 x 480 pix. z szybkością 30kl/s
320 x 240 pix. z szybkością 30kl/s
• Tryby filmowe: portret, piękna skóra, krajobraz, architektura, sport, kwiaty, jedzenie, słabe światło, przyjęcie, zachód słońca
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps, H:13Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps, H:13Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 848x480 (WVGA) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub 3 poziomy).
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA), maks. wielkość pliku 2 GB,
• Wbudowany mikrofon mono, opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 17 lub 13 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 60p ) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu,
• Funkcja wykrywania twarzy,
• Funkcja śledzenia punktu AF,
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AF-S), Tryb ciągły AF (AF-C), Manual Focus (MF) z powiększeniem 5x/10x, Szybki AF, AF+MF
• Strefy AF: AF 23 strefowy, AF 1 strefowy
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana lampka
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy,
• Strefy AF sterowane dotykiem: 1 strefowy z wykrywaniem twarzy, Śledzenie AF, wielostrefowy, 1 strefowy,
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF: 11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Pomiar światła System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• automatyczny balans bieli zachowujący ciepłe kolory wł./wył.
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3, 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 EV, w zakresie +/- 2 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3, 5 kadrów z krokiem co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 kadrów z krokiem co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (Custom C1,C2), Tryb My Color Mode, Film
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Kreatywny portret, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryb My Color Mode
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód Słońca, Dokument, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter "Rybie oko", Konwerter szerokokątny, Konwerter makro
• Tryby ekspozycji podczas filmowania: Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART)
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
Zdjęcia seryjne • Tryb szybki: szybkość 3 kl./s,
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
• Tryb szybki: szybkość 3.2 kl./s,
• Tryb średni: szybkość 2.6 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (12 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 17 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG do zapełnienia karty pamięci
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
WBUDOWANA lampa błyskowa,
• Liczba przewodnia 7 dla ISO100, 10 dla ISO200
• Obsługa typów błysku: TTL-Auto, Ręczny (Pełny błysk, 1/4, 1/16, 1/64)
• Synchronizacja: 1-30 - 1/180 s,
ZEWNĘTRZNE lampy błyskowe:
• Obsługa typów błysku: TTL Auto, Auto, Ręczny, FP-TTL-Auto, FP-Ręczny
• Synchronizacja w trybie Super FP Mode: 1/125 s - 1/4000 s,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bezprzewodowego sterowania błyskiem (3 grupy, 4 kanały)
Wbudowana lampa błyskowa o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 3 grupy+wbudowana lampa błyskowa),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem wbudowana lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2 s lub 12 s 2 s lub 12 s
Karta pamięci Karty pamięci:
• Secure Digital (SD/SDHC),
• Multi Media Card (MMC)
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
LCD stały, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 pikseli, 100% pokrycie kadru
• Regulowana jasność i kolor w 7 poziomach
stały, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność i kolorystyka (w 7 poziomach)
Stały, 3.0 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD z powłoką przeciwodblaskową AR, 460.000 punktów
Jasność i balans kolorów regulowane w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 614.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Wizjer opcjonalny, zewnętrzny elektroniczny DMW-LVF1 o rozdzielczości 202.000 pikseli i 100% polu widzenia opcjonalny, zewnętrzny elektroniczny DMW-LVF1 o rozdzielczości 202.000 pikseli i 100% polu widzenia Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C), wyjście wężyka zdalne sterowanie, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego.
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C), złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego.
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2 (wizjera elektronicznego, mikrofonu, modułu komunikacyjnego lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• opcjonalnie moduł komunikacyjny Bluetooth Olympus PENPAL
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy DMC-BLB13PP (7.2 V, pojemność 1250 mAh, wydajność ok 350 zdjęć wg. standardu CIPA),
• Zasilacz sieciowy
Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 300 zdjęć z obiektywem 14-42 mm), Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 270 zdjęć). Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 330 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh).
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 4.0 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.0 SE
• sterowniki
Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, osłona akumulatora, pasek na ramie, zaślepka złącza hot-shoe, rysik, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.0 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE
• Super LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki
Bateria litowo-jonowa BLS-5, Ładowarka BCS-5, Wielofunkcyjny kabel USB/wideo, Pasek na ramię, CD-ROM z oprogramowaniem [ib], Instrukcja obsługi.
• Opcjonalnie obudowa do fotografii podwodnej PT-EP03
Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, kabel USB/wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi.
Waga 285 g (bez akumulatora) 265 g (bez akumulatora i obiektywu)
475 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm)
317 g (bez akumulatora)
ok. 362 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
321 g (bez akumulatora)
ok. 369 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 119 x 71 x 36.3mm 112.8 x 67.8 x 32.8 mm 115.4 x 72.7 x 42.0mm (bez elementów wystających) 122.0 x 69.1 x 34.2mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Dostępny w kolorze czarnym, srebrnym tytanowym, białym i czerwonym perłowym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb My Color Mode (9 filtrów)
Dostępny w kolorze czarnym, srebrnym, białym, różowym i czerwonym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 3 EV.
Polskie menu.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s.
Wersje kolorystyczne: czarna, biało-srebrna, wiśniowo-czarna
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (10).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w kolorze czarnym, srebrno-czarnym i biało-beżowym.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.50 (2)
4.00 (4)
4.53 (3)
Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu