Porównanie aparatów

Producent NikonOlympusPanasonicSony
Model 1 V1E-PL3Lumix DMC-GF3NEX-5N
Data premiery 2011-09-21 2011-06-30 2011-06-13 2011-08-25
Liczba pikseli 10 Mpix 12.2 Mpix 12 Mpix 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 3872 × 2592
• 2896 × 1944
• 1936 × 1296
• 3840 × 2160 (16:9)
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
• 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy
Matryca 13.2 x 8.8 mm (CX) CMOS , 3:2
• Szklana osłona przed kurzem
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.06 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
23.4 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i ultradźwiękowy mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu EXPEED 3 TruePic VI Venus Engine VII HD BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0) , RAW (12-bit, skompresowany), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: AAC stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC
Zakres ISO Auto (100-3200, 100-800, 100-400 ISO),
• 100-3200 ISO w krokach co 1 EV
• tryb rozszerzony 6400 ISO
Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV Auto, Inteligentne ISO, 160 - 6400 ISO z krokiem co 1 EV Auto (100-3200 ISO)
Ręcznie 100-25.600 ISO z krokiem co 1 EV
Migawka • Migawka elektroniczna:
30 s - 1/16000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb, ustawienie T
(wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3)
• Migawka mechaniczna sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości
30 s - 1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb, ustawienie T
(wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3)
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Nikon 1
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.7
• Opcjonalnie adapter FT1 umożliwiający instalowanie dowolnych obiektywów NIKKOR z bagnetem Nikon F
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania.
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 2x 4x 10x
Stabilizacja obrazu Nie Tak Nie Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 (Full HD 1080/60i) 59.94 kl./s
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/30p) 29.97 kl./s
• 1280 x 720 (HD 720/60p) 59,94 kl./s
• Filmy spowolnione: 640x240 z szybkością 400 kl./s lub 320x120 z szybkością 1200 kl./s (odtwarzanie w trybie 30p/29.97 kl./s)
• Filmy nagrane w trybie fotografowania: 1072 x 720 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
• Ruchome zdjęcie: 1920 × 1080 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
Maksymalny czas nagrania: 1080/60i - 20 minut, 1080/30p - 20 minut, 720/60p -29 minut.
Wbudowany mikrofon stereo, możliwość regulowania czułości
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo ME-1
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon mono z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub 3 poziomy).
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Długość zapisu do 29 minut, w formacie MP4 do 2 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów.
Ogniskowanie Hybrydowy AF (autofokus z detekcją fazową/detekcją kontrastu), MF
• Tryby pól AF-detekcja kontrastu: Jednopolowy (135 pól ostrości), automatyczny wybór pola (41 pól ostrości), śledzenie obiektów w ruchu,
• Tryby pól AF-detekcja fazowa: 73 pola ostrości
• Tryby AF: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A); ciągły AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Funkcja wykrywania twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (25 pól) / Centralnie ważony / Punktowy z wyborem czujnika
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.) z adapterem LA-EA2
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony (obszar o średnicy 4,5 mm na środku kadru),
• Punktowy (pomiar w kole o średnicy 2 mm na środku wybranego pola ostrości).
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło słoneczne, Chmury, Światło żarówki, Cień, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli.
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Predefiniowane WB dla programów tematycznych
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
Programy Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualna ekspozycja (M), programy tematyczne iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
Inteligentne Auto (iA), Inteligentne Auto Plus (iA+), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C), Filtry kreatywne
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
iAUTO, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), panorama, panorama 3D, tryb wyraźnego ruchu,
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, akcja w sporcie, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu.
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki obraz high-key, miękka ostrość, obraz HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Zdjęcia seryjne • Tryb elektroniczny (Hi): około 10, 30 lub 60 kl./s
• Inne tryby: do 5 kl./s
ok 34 klatek przy prędkości fotografowania 10 kl./s;
ok 30 klatek przy prędkości fotografowania 30 kl./s lub 60 kl./s.
Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu) • Tryb szybki: szybkość 3.8 kl./s,
• Tryb średni: szybkość 2.8 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
• Z szybkością do 3 kl./s,
• Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
do 10 zdjęć JPEG (Fine / Standard), do 6 zdjęć RAW lub do 4 zdjęć RAW+JPEG
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy
• Opcjonalnie zewnętrzna lampa błyskowa SB-N5 o liczbie przewodniej 8.5 (ISO 100), podłączana przez wielofunkcyjne mocowanie akcesoriów
• Sterowanie błyskiem w trybie i-TTL
• Tryby: Błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 EV
• Synchronizacja do 1/60 s (migawka elektroniczna) lub 1/250 s (migawka mechaniczna)
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.3 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów Smart Accessory Terminal 2,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
Złącze hot-shoe Nie Tak Nie Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s, 5 s, 10 s 2 s lub 12 s 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2 s lub 10 s, samowyzwalacz (seria) (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 / 5 klatek),
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów,
jasność regulowana
Odchylany, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
stały, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny, pokrycie kadru: ok. 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce)
Wizjer Wbudowany elektroniczny, przekątna 0.47 cala, rozdzielczość ok. 1.440.000 punktów, punkt oczny: 17 mm (od środka soczewki okularu wizjera),
korekcja dioptrażu w zakresie od –3 do +1, regulacja jasności, pokrycie kadru ok 100% w poziomie i pionie, czujnik zbliżenia oka
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
brak • Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer elektroniczny FDA-EV1S,
XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera)
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze USB / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C, wyjście audio stereo typu minijack (średnica 3.5 mm), wielofunkcyjne mocowanie akcesoriów
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-N100
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3.
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów Smart Accessory Terminal 2
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh, wydajność ok. 400 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b, poprzez złącze EP-5B
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E (7.2 V, pojemność 940 mAh, wydajność ok 320 zdjęć z obiektywem 14-42 mm),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy.
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 430 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator jonowo-litowy EN-EL15, ładowarka MH-25, kabel USB UC-E6, kabel audio-wideo EG-CP14, pasek AN-N1000, pokrywka bagnetu korpusu BF-N1000, pokrywka wielofunkcyjnego mocowania akcesoriów BS-N1000, dysk CD z programami ViewNX 2/Short Movie Creator Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.2 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE
• Super LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, lampa błyskowa, futerał lampy błyskowej, przedłużacz do lampy błyskowej, futerał przedłużacza, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja.
Waga ok. 294 g (sam korpus)
ok. 383 g (z akumulatorem i kartą pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu),
265 g (bez akumulatora)
ok. 313 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
225 g (bez akumulatora i obiektywu)
319 g (z akumulatorem i obiektywem 14 mm)
429 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm)
210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 113 × 76 × 43.5 mm (bez elementów wystających) 109.5 x 63.7 x 37.3 mm (bez elementów wystających) 107.7 x 67.1 x 32.5 mm 110.8 × 58.8 × 38.2 mm
Dodatkowe informacje Polskie menu,
Korpus ze wzmocnionymi elementami ze stopu magnezu,
Opcjonalnie uchwyt GR-N1000,
Dostępny w kolorze czerni lub bieli.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: czarnej, białej, srebrnej oraz czerwonej.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Filtry kreatywne (6)
Dostępny w kolorze czarnym, białym, czerwonym, brązowym i różowym.
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Polskie menu
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO i przy długich czasach ekspozycji
Automatyka ostrości działa dwa razy szybciej niż w modelu NEX-5 (wg. danych producenta).
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
3.96 (5)
4.53 (6)
Brak ocen
4.67 (9)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu