|
|
|
|
|
Producent |
Samsung | Panasonic | Nikon | Fujifilm |
Model |
EX2F | Lumix DMC-LX7 | Coolpix P7700 | X-S1 |
Data premiery |
2012-07-03 |
2012-07-18 |
2012-08-22 |
2011-11-24 |
Liczba pikseli |
12 Mpix |
10 Mpix |
12 Mpix |
12 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 3264 x 2448
• 2832 x 2832 (1:1)
• 2592 x 1944
• 1984 x 1488
• 1920 x 1080 (16:9)
• 1024 x 768 |
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3648 x 2736
• 3776 x 2520 (3:2)
• 3072 x 2304
• 2736 x 2736 (1:1)
• 2560 x 1920
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• Dostępne także inne tryby dla : 3:2, 16:9, 1:1 |
• 4000 x 3000
• 3264 x 2448
• 2272 x 1704
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 3984 x 2656 (3:2)
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3000 x 3000 (1:1) |
• 4000 x 3000
• 4000 x 2664 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• Dostępne także niższe rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
Matryca |
1/1.7 cala (7.44 x 5.58 mm), CMOS-BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli: 12.76 Mpix |
1/1.7 cala, MOS, całkowita liczba pikseli: ok. 12.7 Mpix |
1/1.7-cala CMOS BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli ok. 12.76 miliona |
2/3 cala, EXR CMOS, 4:3 |
Procesor obrazu |
brak danych |
Venus Engine VII FHD |
EXPEED C2 |
EXR Processor (dwurdzeniowy) |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG
RAW, RAW+JPEG
• Filmy: H.264 (MPEG-4, AVC) z dźwiękiem stereo
• Dźwięk: AAC
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
RAW, RAW+JPEG,
• Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF, MPF) ,
RAW (12-bit, nieskompresowany, pliki .NRW), RAW+JPEG
MPO (zdjęcia 3D)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: WAV (notatki dźwiękowe) / AAC stereo (film) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: stereo |
Zakres ISO |
Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 ISO
W trybie rozszerzonym: 6400, 12800 ISO |
Auto, i.ISO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800* ISO z możliwością zmiany w krokach co 1/3 EV
* - z funkcją Pixel Mixed Readout |
80 – 1600 ISO, 3200 ISO, Hi 1 (równoważny ISO 6400, dostępny w trybach P, S, A i M) |
Auto (400,800,1600,3200), 100, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000*, 5000*, 6400*, 12800** ISO
* - rozdzielczość ograniczona do 6 Mpix,
** - rozdzielczość ograniczona do 3 Mpix,
• Bracketing ISO : +/- 1/3, 2/3, 1 EV |
Migawka |
30 s – 1/2000 s
Wbudowany filtr szary ND
|
250 - 1/4000 s (ISO80-ISO1600)
30 - 1/4000 s (ISO2000 - ISO3200)
8 - 1/4000 s (ISO4000 - ISO12800)
• Wbudowany filtr szary ND |
Mechaniczna oraz elektroniczna CMOS
1 s - 1/4000 s
60 s - 1/4000s (przy czułości ISO 80–400 w trybie M)
Sterowana elektronicznie 7-segmentowa przysłona irysowa |
30 s – 1/4000 s
W trybie auto 1/4 s – 1/4000 s |
Konstrukcja obiektywu |
Schneider-Kreuznach Varioplan
11 elementów w 9 grupach w tym 4 soczewki asferyczne i 2 soczewki o wysokim współczynniku załamania |
LEICA DC VARIO-SUMMILUX,
11 elementów w 10 grupach,
(5 soczewek asferycznych /9 powierzchni asferycznych)
2 elementy ED (w tym 1 asferyczny)
1 soczewka z powłokami Nano Surface |
NIKKOR
13 elementów w 10 grupach (2 soczewki ze szkła ED) |
Fujinon
17 elementów w 12 grupach
4 soczewki asferyczne, 2 soczewki ze szkła ED
przysłona 9 listkowa |
Ogniskowa obiektywu |
5.2 – 17.2 mm
(ekwiwalent: 24 – 80 mm dla filmu 35 mm)
|
4.7 - 17.7 mm
(ekwiwalent: 24-90 mm dla filmu 35 mm) |
6.0-42.8 mm
(28-200 mm – odpowiednik formatu 35mm) |
6.1 – 158.6 mm
(ekwiwalent: 24 – 624 mm dla filmu 35 mm) |
Światłosiła: |
f/1.4 – 2.7 |
f/1.4-2.3 |
f/2.0-4.0 |
f/2.8 - 5.6 |
Zoom optyczny |
3.3x |
3.8x |
7.1x |
26x |
Zoom cyfrowy |
4x |
4x |
4x |
2x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920x1080 (Full HD 1080p), z szybkością 30 kl./s
• 1280x720 (HD 720p), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 (VGA), z szybkością 120 lub 30 kl./s
• 320 × 240 (QVGA), z szybkością 30 kl./s
• 384 × 288, z szybkością 240 kl./s
• 192 × 144, z szybkością 480 kl./s |
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4) z jakością 20 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4) z jakością 10 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4), na wyjściu z matrycy z szybkością 100 kl./s
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4) z jakością 4 Mbit/s |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 (HD 720p) z szybkością 30 kl./s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 kl./s,
Szybkie filmy:
• 640x480 z szybkością 120 kl./s,
• 1280 x 720 z szybkością 60 kl./s,
• 1920 x 1080 z szybkością 15 kl./s. |
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 60 kl./s
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s
Tryby super szybkich filmów (bez dźwięku):
• z szybkością 70 kl./s,
• z szybkością 120 kl./s,
• z szybkością 200 kl./s. |
Ogniskowanie |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Tryby AF: Normalny, Makro
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF lub MF,
• Tryby AF: Normalny, Makro.
• Tryby pól AF: wykrywanie twarzy, śledzenie AF, wielostrefowy (23 punkty), 1 strefowy (o zmiennej wielkości strefy),
• Szybki AF (wł./wył.),
• Ciągły AF (tylko w trybie filmowania),
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka |
AF oparty o detekcje kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Priorytet twarzy, automatycznie (automatyczny wybór z 9 pól AF), centralny (szeroki, normalny), manualny z 99 polami ostrości, śledzenie obiektów w ruchu, AF z wyszukiwaniem celu
• Funkcja śledzenia AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Tryby AF: Normalny, Makro, Nieskończoność, MF |
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Wielopunktowy, Strefowy, Śledzenie AF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Super Makro, Ciągły
• Funkcja wykrywania i rozpoznawania twarzy
• Dioda wspomagająca AF |
Pomiar światła |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
• Na wykrytej twarzy |
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy,
• Centralnie ważony,
• Punktowy. |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy (224 segmentowy),
• Centralnie ważony, uśredniony,
• Punktowy (centralny),
• Punktowy w aktywnym polu AF (99 pól) |
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Punktowy
• Uśredniony |
Ostrość od |
• AF Normalny, szeroki kąt: od 40 cm do nieskończoności
• AF Makro, szeroki kąt: od 1 do nieskończoności |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Makro, MF, iA (szeroki kąt): od 1 cm do nieskończoności,
• AF Makro, MF, iA (tele): od 30 cm do nieskończoności, |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności
• AF Makro (szeroki kąt): od 2cm do nieskończoności
• AF Makro (tele): od 50 cm do nieskończoności |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 30 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 2 m do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 7 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 2 m do 3.5 m,
• AF Super Makro: od 1 cm do 1 m. |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje),
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia temperatury barwowej wg skali Kelvina,
• korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Zacienienie, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• korekcja balansu bieli w 2 osiach. |
Auto (1,2), Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca.
• wybór temperatury barwowej (K)
• bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina (2500-10000K). |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 zdjęcia
|
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV,
Bracketing: 3 klatki, w krokach co 1/3 EV, zakres +/- 3 EV |
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki |
Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400% |
Programy |
Smart Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Wi-Fi, Film
• Magic Plus: Panorama, Magiczne ramki, Zdjęcie połączone, Zdjęcie w zdjęciu, Artystyczny pędzel, HDR
• Programy tematyczne (Scene): Beauty Shot, Noc, Krajobraz, Tekst, Zachód Słońca, Świt, Pod światło, Plaża i śnieg, Zdjęcia 3D |
Tryb Inteligentny Auto (iA), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Ręczna Ekspozycja (M),
2 Tryby użytkownika (C1,C2), Tryb kreatywnej kontroli (filtry cyfrowe), Tryb kreatywnego filmowania,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Panorama, Sport, Nocny portret, Nocny krajobraz, Nocne zdjęcia z ręki, HDR, Jedzenie, Dzieci (2 tryby), Zwierzęta, Zachód słońca, Przez szybę, Zdjęcia 3D
• Filtry cyfrowe: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Duża dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Rozmycie stonowane, Rozmycie radialne. |
Auto, Automatyka programowa (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ekspozycja Manualna (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2, U3), Film, Efekty specjalne
• Programy tematyczne (SCENE): Automatyczny wybór programu, Portret, Krajobraz, Sport, Portret nocny, Przyjęcie/wnętrza, Plaża, Śnieg, Zachód słońca, Zmierzch/świt, Krajobraz nocny, Makro, Żywność, Muzeum, Sztuczne ognie, Kopia czarno-biała, Zdjęcia pod światło, Panorama, Portret zwierzaka, Zdjęcia 3D
• Filtry efektów: Zmiękczenie, Nostalgiczna sepia, Rozjaśnienie, Przyciemnienie, zdjęcia monochromatyczne o wysokim kontraście, Kolor selektywny, Krosowanie, Ekspozycja z zoomem, Rozogniskowanie podczas ekspozycji, kreatywne zdjęcia monochromatyczne, malowanie |
Auto, EXR, Zaawansowany (Adv), Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Użytkownika (C1, C2, C3),
• Programy tematyczne (SP): Naturalne oświetlenie, Naturalne oświetlenie z lampą, Portret, Ulepszony portret, Pies, Kot, Krajobraz, Sport, Noc, Noc ze statywem, Sztuczne ognie, Zachód słońca, Śnieg, Plaża, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst.
• EXR: Auto, Priorytet rozdzielczości, Priorytet zakresu tonalnego, Priorytet wysokiej czułości i niskich szumów |
Zdjęcia seryjne |
Z szybkością 10, 5 lub 3 kl./s |
• Tryb Normalny: szybkość 11 kl./s, maks. 12 zdjęć lub z szybkością 5 kl./s z AF z funkcją śledzenia
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne: szybkość 40 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix lub 60 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 2.5 Mpix |
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 8 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 4 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 1 kl./s do 30 zdjęć
• Szybkie zdjęcia seryjne: z szybkością 120 lub 60 kl./s do 60 zdjęć
• Zdjęcia z interwałem czasowym
• Funkcja Najlepsze zdjęcie BSS automatycznie wybiera najostrzejszą fotografię z maks. 16 zarejestrowanych kolejno zdjęć. |
• Tryb TOP L, z szybkością 7, 5 lub 3 kl./s w pełnej rozdzielczości, do 8 zdjęć JPEG
• Tryb TOP M, z szybkością 10, 7, 5 lub 3 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 6 Mpix, do 16 zdjęć JPEG
• Tryb TOP S, z szybkością 10, 7, 5 lub 3 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 3 Mpix, do 16 zdjęć JPEG |
Lampa błyskowa |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długim czasem, Ręczne ustawienie siły błysku
• Zakres błysku (ISO Auto): 0.8-7.8 m (szeroki kąt), 0.8-4.1 m (tele) |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem, Synchronizacja na 1 i 2 kurtynę.
• Zasięg (Auto ISO): 0.8-8.5 m (szeroki kąt), 0.3-5.2 m (tele). |
Wbudowana, Błysk automatyczny TTL z przedbłyskami monitorującymi lub tryb manualny
• Kompensacja błysku: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Zakres (ISO auto): 0.5-10 m (szeroki kąt), 0.5-5.5 m (tele).
• Obsługa sterowania lampą błyskową w trybie i-TTL z lampami współpracującymi systemem Nikon CLS
• Bezprzewodowy system oświetlenia obsługiwany po ustawieniu wbudowanej lampy błyskowej w tryb sterownika (ma zastosowanie tylko w grupie A i dla stałego ustawienia 3 CH) |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony
• Zakres (czułość ISO 800): 0.3-8 m (szeroki kąt), 2.0-4 m (tele). |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 10 s |
2, 10 s, 10s (3 zdjęcia) |
1, 2 i 10 s |
10 lub 2s |
Karta pamięci |
Pamięć wewnętrzna
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
|
Pamięć wewnętrzna ok 70MB,
• Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Pamięć wewnętrzna: ok. 86 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC
Współpraca z kartami Eye-Fi X2 (i nowszymi)
|
Pamięć wewnętrzna: ok. 26 MB,
• Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
LCD |
Odchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy AMOLED, 614.000 punktów |
Stały, 3.0-calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów, pole widzenia ok. 100%, powłoki przeciwodblaskowe AR, |
uchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów,
jasność regulowana w 5 poziomach
pokrycie ok. 100% pola widzenia w trybie fotografowania w poziomie i 100% w pionie; w trybie odtwarzania 100% (w pionie i poziomie) |
odchylany, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
pokrycie ok. 100 % kadru |
Wizjer |
Opcjonalnie elektroniczny |
Opcjonalne: zewnętrzny elektroniczny EVF DMW-LVF2 montowane w złączu hot-shoe |
brak |
Elektroniczny EVF, 0.47 cala, 1.440.000 punktów, pokrycie ok 100% kadru, korekcja dioptrii od -5 do +3 (dpt) |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB 2.0 / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC) / wejście zasilacza sieciowego, wyjście HDMI 1.4
• Opcjonalnie zdalne sterownie pilotem
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
Uniwersalne złącze USB 2.0 High-speed / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), wyjście mini HDMI, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-speed (MTP/PTP) / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm, gniazdo akcesoriów
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3.
• Opcjonalnie moduł GPS GP-1 |
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście mini HDMI, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo ø3.5 mini
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RR-80
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
|
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy SLB-10A |
Akumulator litowo-jonowy (3.6V, pojemność 1250 mAh, wydajność ok 330 zdjęć),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy . |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14 (7.4 V, pojemność 1030 mAh, wydajność ok. 330 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b (używany w połączeniu ze złączem zasilania EP-5A) |
Akumulator litowo-jonowy NP-95 (wydajność ok 460 zdjęć przy użyciu ekranu LCD lub 500 zdjęć przy użyciu wizjera)
|
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy SLB-10A, oprogramowanie: iLauncher, PC Auto Backup, Samsung Raw Converter
|
Akumulator litowo-jonowy , ładowarka, zaślepka obiektywu, kabel USB, pasek, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO - 8.3 PE
• SilkyPix Developer Studio,
• sterowniki |
Pasek aparatu, pokrywka obiektywu, akumulator jonowo-litowy EN-EL14 (z pokrywką styków), ładowarka MH-24, kabel USB, kabel audio-wideo, dysk CD-ROM z programem ViewNX 2, dysk CD-ROM z dokumentacją aparatu |
Akumulator litowo-jonowy NP-95, ładowarka BC-65N, kabel USB, pokrywka obiektywu, osłona przeciwsłoneczna obiektywu, pasek, CD-ROM z oprogramowaniem, instrukcja |
Waga |
294 g |
269 g (bez akumulatora i karty pamięci),
ok. 298 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
ok 392 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
905 g (bez akumulatora i karty pamięci)
945 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
112 x 62 x 29 mm |
110.5 x 67.1 x 46.6 mm |
118.5 x 72.5 x 50.4 mm (bez części wystających) |
135 x 107 x 149 mm |
Dodatkowe informacje |
Korpus magnezowy
Obsługa e-mail
Cyfrowa stabilizacja obrazu (dodatkowo poza optyczną) |
Polskie menu.
Stabilizacja Power O.I.S. |
Polskie menu
|
Elektroniczna poziomica,
Motion Panorama 120, 180 i 360 stopni (do 11520 x 1624 pix w pionie lub 11520 x 1080 pix w poziomie).
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia o Velvia |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|