Porównanie aparatów

Producent PentaxSonyPanasonicOlympusNikon
Model QNEX-C3Lumix DMC-GF3E-PM11 J1
Data premiery 2011-06-23 2011-06-08 2011-06-13 2011-06-30 2011-09-21
Liczba pikseli 12 Mpix 16 Mpix 12 Mpix 12.2 Mpix 10 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4000x3000
• 3456x2592
• 2688x2016
• 1920x1440
• 4000x2664 (3:2)
• 4000x2248 (16:9)
• 2992x2992 (1:1)
• dostępne także mniejsze rozdzielczości dla 3:2, 16:9, 1:1
• 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy i panoramy 3D
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 3872 × 2592
• 2896 × 1944
• 1936 × 1296
• 3840 × 2160 (16:9)
Matryca 1/2.3 cala, CMOS BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli: 12.75 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DRII
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.06 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
13.2 x 8.8 mm (CX) CMOS , 3:2
• Szklana osłona przed kurzem
Procesor obrazu brak danych BIONZ Venus Engine VII HD TruePic VI EXPEED 3
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (12bit), JPEG+RAW,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Best / Better / Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.1), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MPEG-4 Visual
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0) , RAW (12-bit, skompresowany), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: AAC stereo
Zakres ISO Auto, 125 - 6400 ISO w skoku co 1/3 EV,
w trybie Bulb do 1600 ISO,
Auto, 100 - 25600 ISO Auto, Inteligentne ISO, 160 - 6400 ISO z krokiem co 1 EV Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV Auto (100-3200, 100-800, 100-400 ISO),
• 100-3200 ISO w krokach co 1 EV
• tryb rozszerzony 6400 ISO
Migawka Migawka obiektywu (wbudowana w obiektyw) lub migawka elektroniczna z krokiem co 1/3 EV
• 30 s - 1/2000 s migawka obiektywu*
• 30 s - 1/8000 s migawka elektroniczna*
• 2 s - 1/8000 s migawka elektroniczna**
*- dla obiektywów wyposażonych we wbudowaną migawkę)
*- dla obiektywów nie wyposażonych we wbudowaną migawkę)
Filtr ND wł/wył.
Bulb
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Elektroniczna,
30 s - 1/16 000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
(bulb; wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3)
Konstrukcja obiektywu Bagnet PENTAX Q,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax Q
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: ok x5.5
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF).
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Nikon 1
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.7
• Opcjonalnie adapter FT1 umożliwiający instalowanie dowolnych obiektywów NIKKOR z bagnetem Nikon F
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 4x 2x 0x
Stabilizacja obrazu Tak Nie Nie Tak Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 (Full HD, 16:9, 1080p)z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, 720p) z szybkością 30 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s.
Wbudowany mikrofon mono
Zapis do 25 min, automatyczne zatrzymanie rejestracji w przypadku przekroczenia dozwolonej temperatury
• 1280 x 720 pix (HD), MP4, 9 lub 6 Mbit/s
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów.
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon mono z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub 3 poziomy).
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/60i) 59.94 kl./s
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/30p) 29.97 kl./s
• 1280 x 720 (HD 720/60p) 59,94 kl./s
• Filmy spowolnione: 640x240 z szybkością 400 kl./s lub 320x120 z szybkością 1200 kl./s (odtwarzanie w trybie 30p/29.97 kl./s)
• Filmy nagrane w trybie fotografowania: 1072 x 720 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
• Ruchome zdjęcie: 1920 × 1080 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
Maksymalny czas nagrania: 1080/60i - 20 minut, 1080/30p - 20 minut, 720/60p -29 minut.
Wbudowany mikrofon stereo, możliwość regulowania czułości
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Obszary AF: automatyczny wybór z 25 punktów, ręczny wybór jednego z punktów, centralny punk AF, z funkcją śledzenia, wykrywanie twarzy
• Zakres detekcji: od 1 do 18 EV (ISO 125)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Powiększenie w trybie MF: wył/ x2 / x4
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralny, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Hybrydowy AF (autofokus z detekcją fazową/detekcją kontrastu), MF
• Tryby pól AF-detekcja kontrastu: Jednopolowy (135 pól ostrości), automatyczny wybór pola (41 pól ostrości), śledzenie obiektów w ruchu,
• Tryby pól AF-detekcja fazowa: 73 pola ostrości
• Tryby AF: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A); ciągły AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Funkcja wykrywania twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
Pomiar światła Pomiar TTL, tryby:
• segmentowy,
• centralnie ważony,
• punktowy.
Zakres pomiaru: od 1.3 do 17 EV (dla f/1.9, ISO125)
Pomiar 49-segmentowy przez przetwornik obrazu
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (49 pól),
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony (obszar o średnicy 4,5 mm na środku kadru),
• Punktowy (pomiar w kole o średnicy 2 mm na środku wybranego pola ostrości).
Ostrość od zależne od obiektywu w zależności od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarowe, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• ustawienia własne wg wzorca,
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (19-stopniowa purpura / zieleń)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Predefiniowane WB dla programów tematycznych
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło słoneczne, Chmury, Światło żarówki, Cień, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli.
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki
Tryb HDR (High Dynamic Range) - Auto, HDR1, HDR2
Wielokrotna ekspozycja (2-9 ujęć)
Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu).
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
Programy Program, Priorytet migawki, Priorytet przysłony, Ręczna ekspozycja, Bulb, Kontrola rozmycia (tylko JPEG),
• Tryb Auto (Standard, Portret, Krajobraz, Makro, Nocny Portret, Nocny krajobraz, Błękitne niebo, Las)
• Programy tematyczne: (Portret, Krajobraz, Makro, obiekty ruchome, Nocny portret, Zachód słońca, Błękitne niebo, Nocny krajobraz, Nocny krajobraz HDR, Nocne ujęcie, Jedzenie, Szybkie Makro, Zwierzęta, Dzieci, Las, Plaża i śnieg, HDR, Pod Słońce, Światło świec, Światło sceniczne, Muzeum).
iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama, Korekcja drgań, Panorama 3D, Filtry artystyczne
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, Zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
Inteligentne Auto (iA), Inteligentne Auto Plus (iA+), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C), Filtry kreatywne
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualna ekspozycja (M), programy tematyczne
Zdjęcia seryjne • Tryb szybki (Hi), 5 kl./s, maksymalnie 5 zdjęć w formacie JPEG,
• Tryb wolny (Lo), 1.5 kl./s, maksymalnie 100 zdjęć w formacie JPEG,
• Zdjęcia z interwałem czasowym od 1 s do 24 godz. (do 999 zdjęć).
• Z szybkością do 5.5 kl.s w trybie z priorytetem szybkości • Tryb szybki: szybkość 3.8 kl./s,
• Tryb średni: szybkość 2.8 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu) • Tryb elektroniczny (Hi): około 10, 30 lub 60 kl./s
• Inne tryby: do 5 kl./s
ok 13 klatek przy prędkości fotografowania 10 kl./s;
ok 12 klatek przy prędkości fotografowania 30 kl./s lub 60 kl./s.
Lampa błyskowa Typu pop-up, P-TTL, liczba przewodnia 5.6 (ISO 125), 7 (ISO 200).
• Kąt pokrycia błyskiem: 28 mm dla ekwiwalentu 35 mm
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Synchronizacja: 1/2000 s (dla obiektywów z wbudowaną migawką) lub 1/13 s (dla migawki elektronicznej).
• Tryby pracy: P-TTL, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki,
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.3 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
Wbudowana (podnoszona po naciśnięciu dźwigni podnoszenia lampy błyskowej), i-TTL, liczba przewodnia: 5 (ISO 100)
• Tryby: Błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 EV
• Synchronizacja do 1/60s
Złącze hot-shoe Tak Nie Nie Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s 2 s lub 10 s 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2 s lub 12 s 2 s, 5 s, 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC
LCD stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, regulowana jasność i kolorystyka, powłoki przeciwodblaskowe
pole widzenia 100%,
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół),
3-calowy, kolorowy LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480 pix),
regulowana jasność
stały, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Stały, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
jasność regulowana
Wizjer Opcjonalnie optyczny O-VF1 mocowany w złączu hot-shoe Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach. brak Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
brak
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed (MSC/PTP) / wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI typu D
• Opcjonalnie zdalne sterowanie
• PIM III
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C)
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Uniwersalne złącze USB / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C,
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy D-LI68 (3.7V, pojemność 1000 mAh, wydajność do 250 zdjęć, bez lampy)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC115
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E (7.2 V, pojemność 940 mAh, wydajność ok 320 zdjęć z obiektywem 14-42 mm),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy.
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 330 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). Akumulator litowo-jonowy EN-EL20 (pojemność 1020 mAh, wydajność ok. 230 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b, poprzez złącze EP-5C
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy D-LI68, Kabel USB I-USB7, ładowarka K-BC68, pasek O-ST115, zaślepka złącza Hotshoe, zaślepka bagnetu Q, CDROM z oprogramowaniem Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, lampa błyskowa HVL-F7S, futerał lampy błyskowej, instrukcja, oprogramowanie (Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR, PMB) Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.2 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE
• Super LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki
Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator jonowo-litowy EN-EL20, ładowarka MH-27, kabel USB UC-E6, kabel audio-wideo EG-CP14, pasek AN-N1000, pokrywka bagnetu korpusu BF-N1000, dysk CD z programami ViewNX 2/Short Movie Creator
Waga 180 g (bez akumulatora, samo body)
200 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
225 g (sam aparat)
283 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
225 g (bez akumulatora i obiektywu)
319 g (z akumulatorem i obiektywem 14 mm)
429 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm)
215 g (bez akumulatora)
ok. 263 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
ok. 234 g (sam korpus)
ok. 277 g (z akumulatorem i kartą pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu),
Wymiary 98 x 57.5 x 31mm 109.6 × 60.0 × 33.0 mm 107.7 x 67.1 x 32.5 mm 109.5 x 63.7 x 34.0 mm (bez elementów wystających) 106 x 61 x 29.8 mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje Dostępny w kolorze czarnym i biało-beżowym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
11 filtrów cyfrowych.
Filtry kolorystyki zdjęć Smart Effect (9 + użytkownika).
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 4 EV.
Funkcja automatycznej korekcji dystorsji obiektywów.
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Filtry artystyczne (11)
Model NEX-C3A- sprzedawany w komplecie z obiektywem E16mm,
Model NEX-C3D - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E16mm,
Model NEX-C3K - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Filtry kreatywne (6)
Dostępny w kolorze czarnym, białym, czerwonym, brązowym i różowym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w czarnej, białej, srebrnej, ciemnobrązowej, fioletowej oraz srebrno-różowej kolorystyce.
Polskie menu.
Opcjonalnie uchwyt GR-N2000,
Dostępny w wielu kolorach.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.00 (1)
4.64 (5)
Brak ocen
4.20 (2)
4.60 (2)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu