|
|
|
|
|
|
Producent |
Nikon | Olympus | Panasonic | Sony | Sony |
Model |
1 V1 | E-PM2 | Lumix DMC-GX1 | NEX-3N | NEX-F3 |
Data premiery |
2011-09-21 |
2012-09-11 |
2011-11-07 |
2013-02-20 |
2012-05-17 |
Liczba pikseli |
10 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 3872 × 2592
• 2896 × 1944
• 1936 × 1296
• 3840 × 2160 (16:9) |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4
|
• 4592 x 3448
• 4576 x 3056 (3:2)
• 4576 x 2576 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 4912 x 3264
• 3568 x 2368
• 2448 x 1624
• Tryby panoramy (max. 12416 x 1856) |
• 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy 2D i 3D |
Matryca |
13.2 x 8.8 mm (CX) CMOS , 3:2
• Szklana osłona przed kurzem |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.68 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
|
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
Procesor obrazu |
EXPEED 3 |
TruePic VI |
Venus Engine |
BIONZ |
BIONZ |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0) , RAW (12-bit, skompresowany), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: AAC stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, MPO+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD
• Dźwięk: Dolby Digital Stereo w AVCHD, AAC Stereo w MP4, Dolby Digital Stereo Creator |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC stereo |
Zakres ISO |
Auto (100-3200, 100-800, 100-400 ISO),
• 100-3200 ISO w krokach co 1 EV
• tryb rozszerzony 6400 ISO |
Auto (200–25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV |
Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO |
Auto, 200 - 16000 ISO |
Auto (200-1600 ISO)
Ręcznie 200-12800 ISO z krokiem co 1 EV |
Migawka |
• Migawka elektroniczna:
30 s - 1/16000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb, ustawienie T
(wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3)
• Migawka mechaniczna sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości
30 s - 1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb, ustawienie T
(wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3) |
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Nikon 1
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.7
• Opcjonalnie adapter FT1 umożliwiający instalowanie dowolnych obiektywów NIKKOR z bagnetem Nikon F |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF). |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter). |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
4x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
2x |
0x |
0x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/60i) 59.94 kl./s
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/30p) 29.97 kl./s
• 1280 x 720 (HD 720/60p) 59,94 kl./s
• Filmy spowolnione: 640x240 z szybkością 400 kl./s lub 320x120 z szybkością 1200 kl./s (odtwarzanie w trybie 30p/29.97 kl./s)
• Filmy nagrane w trybie fotografowania: 1072 x 720 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
• Ruchome zdjęcie: 1920 × 1080 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
Maksymalny czas nagrania: 1080/60i - 20 minut, 1080/30p - 20 minut, 720/60p -29 minut.
Wbudowany mikrofon stereo, możliwość regulowania czułości
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo ME-1 |
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku |
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD), z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (20 Mbit/s),
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (10 Mbit/s),
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (4 Mbit/s),
W Europie czas zapisu ograniczony do 29 min. 59 s.
Wbudowany mikrofon stereo.
Funkcja wyciszania głosu wiatru. |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA, MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
|
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalnie zewnętrzny mikrofon np ECM-SST1
Długość zapisu do 29 minut |
Ogniskowanie |
Hybrydowy AF (autofokus z detekcją fazową/detekcją kontrastu), MF
• Tryby pól AF-detekcja kontrastu: Jednopolowy (135 pól ostrości), automatyczny wybór pola (41 pól ostrości), śledzenie obiektów w ruchu,
• Tryby pól AF-detekcja fazowa: 73 pola ostrości
• Tryby AF: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A); ciągły AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Funkcja wykrywania twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Ręczne ustawienie ostrości (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, Śledzenie ostrości (Predictive Focus Control), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 3 m dla obiektywu E PZ 16 - 50 mm f/3.5-5.6 OSS). |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralny, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm). |
Pomiar światła |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony (obszar o średnicy 4,5 mm na środku kadru),
• Punktowy (pomiar w kole o średnicy 2 mm na środku wybranego pola ostrości). |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref przetwornika CMOS
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Punktowy,
• Centralnie ważony. |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8). |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło słoneczne, Chmury, Światło żarówki, Cień, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli. |
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń, bursztyn/niebieski) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (purpura / zieleń) |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
|
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3, 1, 2, 3 EV
• Optymalizacja zakresu dynamicznego (DRO) |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range), wł. auto/wył.
• Tryb DRO (Dynamik Range Optimizer), wył/auto/ręcznie |
Programy |
Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualna ekspozycja (M), programy tematyczne |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu |
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2), Tryb Kreatywne sterowanie,
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
• Tryby "Kreatywnego sterowania": Niski klucz (ang. Low key), Aparat zabawka, Ekspresyjny, Retro, Wysoki klucz (High key), Sepia, Wysoka dynamika i Efekt miniatury.
• Style obrazu: Standardowy, Żywe barwy, Naturalne, Monochromatyczne, Krajobraz, Portret, Własny. |
iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Tryb Sweep Panorama, Tryb wyraźnego ruchu
• Programy tematyczne
• Filtry cyfrowe: 11 trybów (15 efektów) |
iAuto, iAuto+, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama (2D, 3D), Korekcja drgań,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, Zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
• Filtry cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb elektroniczny (Hi): około 10, 30 lub 60 kl./s
• Inne tryby: do 5 kl./s
ok 34 klatek przy prędkości fotografowania 10 kl./s;
ok 30 klatek przy prędkości fotografowania 30 kl./s lub 60 kl./s. |
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG |
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 4.2 kl./s,
• Tryb średni (M): szybkość 3 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV.
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Z szybkością do 2.5 kl./s, do 9 zdjęć JPEG (rozmiar L, Fine), do 5 zdjęć RAW lub 4 zdjęć RAW+JPEG
• Z szybkością do 4 kl.s w trybie z priorytetem szybkości (ostrość i ekspozycja blokowana na pierwszej klatce) |
• Szybkość w trybie ciągłym do 2.5 kl/s lub 5.5 kl./s z priorytetem szybkości, seria do 18 zdjęć JPEG Fine lub 30 zdjęć JPEG Standard lub 7 zdjęć RAW lub 6 zdjęć RAW + JPEG |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy
• Opcjonalnie zewnętrzna lampa błyskowa SB-N5 o liczbie przewodniej 8.5 (ISO 100), podłączana przez wielofunkcyjne mocowanie akcesoriów
• Sterowanie błyskiem w trybie i-TTL
• Tryby: Błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 EV
• Synchronizacja do 1/60 s (migawka elektroniczna) lub 1/250 s (migawka mechaniczna) |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 7.6 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe FL220 / FL360 / FL500 w trybie TTL Auto |
Wbudowana lampa błyskowa TTL
• Liczba przewodnia 6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: Lampa wyłączona, Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny. |
Wbudowana lampa błyskowa TTL,
• Liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
• Opcjonalnie zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F20S |
Złącze hot-shoe |
Nie |
Tak |
Tak |
Nie |
Nie |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s, 5 s, 10 s |
2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10) |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
2 s lub 10 s |
3 s lub 10 s |
Karta pamięci |
Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) w tym UHS-1 |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), Mikro Secure Digital (SD/SDHC) poprzez adapter
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
LCD |
stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów,
jasność regulowana |
stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
stały, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach |
odchylany (do 180 stopni), 3-calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 460.800 punktów,
regulowana jasność |
odchylany (regulacja kąta 180 stopni w górę / 13 stopni w dół),
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480), pole widzenia 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce) |
Wizjer |
Wbudowany elektroniczny, przekątna 0.47 cala, rozdzielczość ok. 1.440.000 punktów, punkt oczny: 17 mm (od środka soczewki okularu wizjera),
korekcja dioptrażu w zakresie od –3 do +1, regulacja jasności, pokrycie kadru ok 100% w poziomie i pionie, czujnik zbliżenia oka |
Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni. |
Opcjonalnie zewnętrzny, elektroniczny DMW-LVF2.
kolorowy, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, regulowany kąt podniesienia do 90 stopni |
brak |
Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach. |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C, wyjście audio stereo typu minijack (średnica 3.5 mm), wielofunkcyjne mocowanie akcesoriów
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-N100
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3. |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1.
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed, złącze HDMI (typu D)
• Obsługa PIM III |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh, wydajność ok. 400 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b, poprzez złącze EP-5B |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10 (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 310 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC9 |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 480 zdjęć). |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność 470 zdjęć).
Ładowanie przez USB
• Zgodność z PIM III
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akcesoria |
Akumulator jonowo-litowy EN-EL15, ładowarka MH-25, kabel USB UC-E6, kabel audio-wideo EG-CP14, pasek AN-N1000, pokrywka bagnetu korpusu BF-N1000, pokrywka wielofunkcyjnego mocowania akcesoriów BS-N1000, dysk CD z programami ViewNX 2/Short Movie Creator |
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna. |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10, ładowarka BTC7, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 7.0 HD Edition,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• LoiLoScope. |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, adapter zasilający, pasek na ramię, przewód USB, instrukcja, CD-ROM z oprogramowaniem (Image Data Converter 4, Play Memories Home) |
Waga |
ok. 294 g (sam korpus)
ok. 383 g (z akumulatorem i kartą pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu), |
223 g (bez akumulatora)
ok. 269 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
272 g (bez akumulatora)
318 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
255 g (sam aparat)
314 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
113 × 76 × 43.5 mm (bez elementów wystających) |
109.8 x 64.2 x 33.8 mm (bez elementów wystających) |
116.3 x 67.8 x 39.4 mm |
109.9 x 62.0 x 34.6 mm |
117.3 x 66.6 x 41.3 mm |
Dodatkowe informacje |
Polskie menu,
Korpus ze wzmocnionymi elementami ze stopu magnezu,
Opcjonalnie uchwyt GR-N1000,
Dostępny w kolorze czerni lub bieli. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym, białym i czerwonym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja poziomicy.
Polskie menu.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrnym.
Metalowy korpus.
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Dostępny w kolorach: czarnym i białym.
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
Polskie menu,
Model NEX-F3KB - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm w wersji czarnej,
Model NEX-F3KS - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm w wersji srebrnej,
Model NEX-F3DB - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E 16 mm w wersji czarnej. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|