Porównanie aparatów

Producent PentaxFujifilmOlympusSamsungSony
Model K-01X-Pro1OM-D E-M5NX210NEX-F3
Data premiery 2012-02-02 2012-01-09 2012-02-08 2012-04-20 2012-05-17
Liczba pikseli 16 Mpix 16 Mpix 16 Mpix 20 Mpix 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4928x3264 (JPEG, RAW)
• 4352x3264 (4:3)
• 4928x2776 (16:9)
• 3264x3264 (1:1)
• 4224x2816
• 3456x2304
• 2688x1792
• Tryby 1:1, 16:9 i 4:3 dostępne także dla mniejszych rozdzielczości
• 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664 
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 5472x3648 (RAW, JPEG)
• 3888x2592 (JPEG)
• 2976x1984 (JPEG)
• 2736x1824 ((JPEG, tylko w trybie zdjęć seryjnych)
• 1728x1152 (JPEG)
• 5472x3080 (JPEG 16:9)
• 3648x3648 (JPEG 1:1)
• Dostępne także mniejsze rozmiary JPEG dla proporcji 16:9 i 1:1
• 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy 2D i 3D
Matryca 23.7 x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.49 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS, 3:2
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
23.5 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.6 Mpix,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu PRIME M EXR Pro TruePic VI brak danych BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (12 bit, nieskompresowany - pliki .DNG) , JPEG+RAW,
Rodzaje JPEG: Best/Better/Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0),
RAW (.SRW) skompresowany, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, H.264 (MPEG-4.AVC)
• Dźwięk: stereo (AAC)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC stereo
Zakres ISO Auto, 100 - 12800 ISO ze skokiem co 1, 1/2, lub 1/3 EV,
Tryb rozszerzony: do 25600 ISO.
Auto (400, 800, 1600, 3200 ISO), 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto, 100 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
Możliwość ustawienia górnego poziomu Auto ISO (max. do 3200 ISO)
Auto (200-1600 ISO)
Ręcznie 200-12800 ISO z krokiem co 1 EV
Migawka 1/4000 do 30 s, Bulb 30 s – 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie P 1/4 s – 1/4000 s
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30 - 1/4000 s z krokiem co 1/3EV, Bulb (do 4 min.)
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF 3, KAF2 (poza power zoom), KAF, KA
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function 2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter).
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 2x 0x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Nie Tak Nie Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) z szybkością 30, 25 i 24 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p, 16:9) z szybkością 60, 50, 30, 25 i 24 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30, 25 i 24 kl./s.
Wbudowany mikrofon stereo,
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo,
Możliwość regulacji poziomu głośności podczas zapisu filmów
Możliwość zapisu filmów o długości do 25 min.
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 24 kl./s
Maksymalna długość: 29 minut.
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 59.94i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 59.94i ) 13 lub 10 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
• 1920 x 1080 (Full HD)
• 1920 x 810 (HD)
• 1280 x 720 (HD)
• 640 x 480 (VGA)
• 320 x 240 (QVGA)
z szybkością 30 kl./s lub 24 kl./s (1920 x 810 tylko).
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalnie zewnętrzny mikrofon np ECM-SST1
Długość zapisu do 29 minut
Ogniskowanie AF, MF
• System AF SAFOX IX połączony z 81 polowym systemem automatycznej detekcji kontrastu
• Tryby AF: Detekcja twarzy, Z funkcją śledzenia, Wybór obszaru AF o zmiennej wielkości, zawierającego: 100 (10x10), 36, 16 lub 4 pola, Punktowy centralny
• Zakres detekcji: od 1 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
• Powiększenie w AF: 2x, 4x, 6x,
• Tryb peaking
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Strefa (49 stref EVF/LCD 7x7, 25 stref OVF 5x5), Multi
• Zmienny rozmiar ramki AF (5 rodzajów)
• Tryb napędu AF: Pojedynczy , Ciągły, Ręczny MF
• Dioda wspomagająca AF
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 35-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: tryb wielostrefowy (15 stref), tryb wielostrefowy makro (35 stref), Ręcznie wybrany obszar 1 punktowy
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły
• Funkcja wykrywania twarzy (do 10 twarzy)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralny, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
Pomiar światła Pomiar TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od -1 do 21 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100)
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy (ok 2% kadru)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Pomiar TTL 221 strefowy (17x3), tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla ISO 100 i f/2.0)
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• Ustawienia własne wg wzorca,
• Ustawiane poprzez wyświetlacz,
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków)
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• ustawienia własne wg wzorca.
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (2500K - 10000K z krokiem 100K)
• korekcja balansu bieli (w zakresie +/- 7, w 2 osiach niebieski/bursztynowy, magenta/zielony)
• bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 3.0 EV w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki
• Tryby HDR (High Dynamic Range): Auto, HDR 1, 2, 3, Auto korekta
• Funkcja korekcji prześwietleń i cieni
• Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 9 zdjęć)
• Zdjęcia z interwałem Interwał: 1 s. do 24 godzin, liczba zdjęć: do 999.
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja.
• Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range), wł. auto/wył.
• Tryb DRO (Dynamik Range Optimizer), wył/auto/ręcznie
Programy Auto (Green), Program (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), HDR, Rejestracja filmów, Bez lampy
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Krajobraz, Makro, Obiekt ruchomy, Nocny portret, Zachód słońca, Niebieskie niebo, Las, Nocne zdjęcia, Nocne zdjęcia HDR (JPG), Nocne ujęcie, Jedzenie, Zwierze, Dzieci, Plaża i śnieg, Pod słońce, Światło świec, Oświetlenie sceniczne, Muzeum
• Cyfrowe filtry (Wybrany kolor, Aparat zabawka, Retro, Wysoki kontrast, zamiana koloru, Kolor)
Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S) iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
Smart Auto (2.0), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Priorytet obiektywu (i), Film, Magic, Wi-Fi
• Programy tematyczne (SCN) : Live Panorama (2D, 3D), Upiększenie, Noc, Krajobraz, Portret, Dzieci, Sport, Makro, Tekst, Zachód Słońca, Wschód Słońca, Pod światło, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Zdjęcie z notatką dźwiękową, Zdjęcia 3D
• Filtry cyfrowe: Winietowanie, Miniatura, Rybie oko, Szkic, Usunięcie zamglenia, Halftone Dot (Raster), Miękkie ujęcie, Stare kino 1, Stare kino 2, Negatyw, Wybrany kolor (R,G,B,Y)
• Magiczne ramki
iAuto, iAuto+, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama (2D, 3D), Korekcja drgań,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, Zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
• Filtry cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Zdjęcia seryjne • W trybie Hi z szybkością ok. 6 kl./s, tylko dla zdjęć JPEG Hi
• W trybie Lo z szybkością ok. 3 kl./s, dla zdjęć JPEG Lo
• W trybie Lo z szybkością ok. 1 kl./s, dla zdjęć RAW
Z szybkością 6 lub 3 kl./s • Tryb H: z szybkością do 9 kl./s w serii do 11 zdjęć RAW lub 17 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 3.5 lub 4.2 kl./s z włączoną stabilizacją w serii do 17 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG
• Tryb ciągły z pełną rozdzielczością: z szybkością do 8 kl./s (tryb Hi) lub do 3 kl./s (tryb Lo), do 8 zdjęć RAW lub 11 JPEG (w trybie Hi) lub 15 JPEG (w trybie Lo)
• Tryb szybki: z szybkością 10, 15 lub 30 kl./s, do 30 zdjęć z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix
• Szybkość w trybie ciągłym do 2.5 kl/s lub 5.5 kl./s z priorytetem szybkości, seria do 18 zdjęć JPEG Fine lub 30 zdjęć JPEG Standard lub 7 zdjęć RAW lub 6 zdjęć RAW + JPEG
Lampa błyskowa Typu pop-up, P-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV w krokach co 1/2 EV
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 28 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb szybkiej synchronizacji z dedykowanymi lampami zewnętrznymi.
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Funkcje dostępne dla lamp zewnętrznych: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony, Synchronizacja na tylną kurtynę
• Synchronizacja do 1/180s
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/4000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie zewnętrzna lampa błyskowa SEF8A o liczbie przewodniej 8 (dla ISO100) i kącie pokrycia błyskiem dla obiektywu 28 mm,
• Synchronizacja do 1/180s
• Współpraca z zewnętrznymi lampami błyskowymi tj Samsung SEF42A, SEF220A .
• Obsługiwane tryby pracy lampy błyskowej: Brak błysku, Smart (inteligentne auto), Auto, Auto z redukcją czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony z redukcją czerwonych oczu, Synchronizacja z 1 kurtyną lub 2 kurtyną migawki.
• Regulacja siły błysku w zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/2 EV.
Wbudowana lampa błyskowa TTL,
• Liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
• Opcjonalnie zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F20S
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2s lub 12s 10 lub 2s, 2 s lub 12 s od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) 3 s lub 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD, SDHC, SDXC) Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), Mikro Secure Digital (SD/SDHC) poprzez adapter
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów (640x480 pix.),
szerokie kąty widzenia, powłoki AR
regulowana jasność i kolorystyka LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
stały, 3.0 calowy, kolorowy RGBW (White) LCD, 1.230.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru
nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 610.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
stały, 3 calowy, kolorowy AMOLED, 614.000 punktów (4:3, VGA 640x480, PenTile), 100% pokrycie kadru odchylany (regulacja kąta 180 stopni w górę / 13 stopni w dół),
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480), pole widzenia 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce)
Wizjer brak Hybrydowy, optyczno-elektroniczny, pentapryzmatyczny, punk oczny 14 mm,
• W trybie EVF (elektronicznym): 0.47 cala, rozdzielczość 1.440.000 punktów, pole widzenia 100% kadru
• W trybie OVF (optycznym): powiększenie x0.37 / x0.6, pokrycie 90% kadru z możliwością wyświetlania informacji z wbudowanego ekranu LCD
Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 0.92x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.15x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 18 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +1, kontrola jasności i temperatury barwowej w 15 poziomach, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-11. Opcjonalnie zewnętrzne:
• Opcjonalnie zewnętrzne wizjery VF-1 lub VF-2 przez złącze AP2
brak Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed (MSC/PTP) / wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI typu C, wejście mikrofonu stereo
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota Remote Control F lub wodoodpornego Remote Control O-RC1
• Opcjonalnie odbiornik GPS O-GPS1
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście Mini HDMI
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL PP-1.
Złącze micro USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI 1.4a (PAL/NTSC), wyjście wężyka spustowego, wejście zewnętrznego mikrofonu
• Wbudowana karta sieciowa Wi-Fi (IEEE 802.11n)
• sterowanie zdalne za pomocą opcjonalnego wężyka spustowego SR2NX02 (poprzez port Micro USB)
• Opcjonalnie odbiornik GPS WGS84
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge 1.0)
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy D-LI90 (7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 540 zdjęć bez lampy)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC1202
Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy BLN-1
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-6 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 (wydajność na 2 akumulatorach ok 650 zdjęć)
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akumulator litowo-jonowy BP1030 (7.4 V, pojemność 1030 mAh, wydajność ok 320 zdjęć) Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność 470 zdjęć).
Ładowanie przez USB
• Zgodność z PIM III
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy D-LI90, ładowarka D-BC90, pasek, kabel USB, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, zaślepka bagnetu, sterowniki, oprogramowanie SILKYPIX Developer Studio 3.0 dla PENTAX Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, kabel USB, zaślepka korpusu, CD-ROM, instrukcja Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator litowo-jonowy BP1030, ładowarka BC1030, pasek, instrukcja, kabel USB, lampa błyskowa SEF8A, płyta z oprogramowaniem:
• Intelli-studio 3.0
• Samsung RAW Converter 4
• PC Auto Backup
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, adapter zasilający, pasek na ramię, przewód USB, instrukcja, CD-ROM z oprogramowaniem (Image Data Converter 4, Play Memories Home)
Waga 480 g (bez akumulatora)
560g (z akumulatorem i kartą SD)
400 g (bez akumulatora i karty pamięci)
450 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
373 g (bez akumulatora)
ok. 425 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
222.2 g (bez akumulatora) 255 g (sam aparat)
314 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 121 × 79× 59 mm 139.5 x 81.8 x 42.5 mm 121.0 x 89.6 x 41.9 mm (bez elementów wystających) 116.5 x 62.5 x 36.6 mm 117.3 x 66.6 x 41.3 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja korekcji dystorsji i aberracji chromatycznej
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia, Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Motion Panorama (do 7680 x 2160 pix w pionie lub 7680 x 1440 pix w poziomie).
Przestrzenie kolorów: sRGB, Adobe RGB.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
Polskie menu,
Model NEX-F3KB - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm w wersji czarnej,
Model NEX-F3KS - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm w wersji srebrnej,
Model NEX-F3DB - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E 16 mm w wersji czarnej.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.80 (2)
4.60 (3)
4.45 (12)
Brak ocen
4.90 (2)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu