|
|
|
|
|
|
Producent |
Sony | Sony | Olympus | Samsung | Panasonic |
Model |
NEX-5R | NEX-5N | E-PL5 | NX300 | Lumix DMC-GX1 |
Data premiery |
2012-08-29 |
2011-08-25 |
2012-09-11 |
2013-01-03 |
2011-11-07 |
Liczba pikseli |
16 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
20 Mpix |
16 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
16 Mpix |
• 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4
|
• 5472 x 3648 (RAW, JPEG)
• 3888 x 2592 (JPEG)
• 2976 x 1984 (JPEG)
• 1728 x 1152 (JPEG)
• 2736 x 1824 (JPEG)
• 5472 x 3080 (16:9, JPEG)
• 3648 x 3648 (1:1, JPEG)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla 16:9 i 1:1 |
• 4592 x 3448
• 4576 x 3056 (3:2)
• 4576 x 2576 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
Matryca |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2,
|
23.4 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i ultradźwiękowy mechanizm wibracyjny) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
23.5 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.6 Mpix |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.68 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu |
BIONZ |
BIONZ |
TruePic VI |
DRIMe IV |
Venus Engine |
Format zapisu |
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF)
RAW 12-bit (.SRW), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, (MPEG4, AVC/H.264)
• Dźwięk: stereo (AAC) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, MPO+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD
• Dźwięk: Dolby Digital Stereo w AVCHD, AAC Stereo w MP4, Dolby Digital Stereo Creator |
Zakres ISO |
100-25.600 ISO |
Auto (100-3200 ISO)
Ręcznie 100-25.600 ISO z krokiem co 1 EV |
Auto (200–25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV |
Auto, 100-25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV |
Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO |
Migawka |
brak danych |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
30s - 1/6000 s, Bulb |
60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function
• Obsługa 3D |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
4x |
Zoom cyfrowy |
4x |
10x |
2x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Tak |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD) |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Długość zapisu do 29 minut, w formacie MP4 do 2 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów. |
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p)
• 1280 x 720 (HD 720p)
• 640 x 480 (VGA) z
• 320 x 240 (QVGA)
• Filmy 3D |
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD), z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (20 Mbit/s),
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (10 Mbit/s),
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (4 Mbit/s),
W Europie czas zapisu ograniczony do 29 min. 59 s.
Wbudowany mikrofon stereo.
Funkcja wyciszania głosu wiatru. |
Ogniskowanie |
Fast Hybrid AF (wykrywanie fazy/wykrywanie kontrastu); 99 pól ostrości (wykrywanie fazy) / 25 pól ostrości (wykrywanie kontrastu);
• Śledzenie obiektu przez automatykę ostrości
• Rozpoznawanie twarzy i wykrywanie uśmiechu |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (25 pól) / Centralnie ważony / Punktowy z wyborem czujnika
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.) z adapterem LA-EA2
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm). |
35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF hybrydowy oparty na detekcji fazy i kontrastu, MF
• 257 punktowy system detekcji kontrastu
• 105 punktowy system detekcji fazy
• Wykrywanie twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Ręczne ustawienie ostrości (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
brak danych |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8). |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Pomiar TTL 221 strefowy (17x3), tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Centralnie ważony
• Centralny punktowy |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Ostrość od |
w zależności od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
brak danych |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń) |
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (2500K - 10000K z krokiem 100K)
• korekcja balansu bieli (w zakresie +/- 7, w 2 osiach niebieski/bursztynowy, magenta/zielony) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji |
brak danych
|
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range) |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
|
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/2 lub 1/3 EV |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Programy |
Zaawansowana automatyka (Superior Auto), panorama (2D), automatyka HDR, tryb zdjęć z ręki o zmierzchu, interfejs „Kreatywność fotograficzna”.
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
iAUTO, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), panorama, panorama 3D, tryb wyraźnego ruchu,
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, akcja w sporcie, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu.
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki obraz high-key, miękka ostrość, obraz HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu |
Smart Auto, Priorytet obiektywu (i), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Wi-Fi, S
• Tryb SMART: korekcja twarzy, krajobraz, makro, stopklatka, bogate kolory, panorama, wodospad, sylwetka, zachód słońca, noc, fajerwerki. |
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2), Tryb Kreatywne sterowanie,
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
• Tryby "Kreatywnego sterowania": Niski klucz (ang. Low key), Aparat zabawka, Ekspresyjny, Retro, Wysoki klucz (High key), Sepia, Wysoka dynamika i Efekt miniatury.
• Style obrazu: Standardowy, Żywe barwy, Naturalne, Monochromatyczne, Krajobraz, Portret, Własny. |
Zdjęcia seryjne |
Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
do 10 zdjęć |
• Z szybkością do 3 kl./s,
• Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
do 10 zdjęć JPEG (Fine / Standard), do 6 zdjęć RAW lub do 4 zdjęć RAW+JPEG |
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG |
z szybkością do 8.6 kl./s |
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 4.2 kl./s,
• Tryb średni (M): szybkość 3 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV.
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
Lampa błyskowa |
Zewnętrzna lampa błyskowa (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100). |
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów Smart Accessory Terminal 2,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu. |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Synchronizacja do 1/180s
• Obsługiwane tryby pracy lampy błyskowej: Brak błysku, Smart, Auto, Z redukcją czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z 1 kurtyną lub 2 kurtyną migawki, Ręczny
• Regulacja siły błysku w zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/2 EV. |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 7.6 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe FL220 / FL360 / FL500 w trybie TTL Auto |
Złącze hot-shoe |
Nie |
Nie |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
brak danych |
2 s lub 10 s, samowyzwalacz (seria) (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 / 5 klatek), |
2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10) |
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-1 |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) w tym UHS-1 |
LCD |
odchylany (regulacja kąta 180° w górę / 50° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny, |
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny, pokrycie kadru: ok. 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce) |
Odchylany (w górę do 170 stopni, w dół do 65 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
odchylany, dotykowy, 3.31 calowy, kolorowy AMOLED, 768.000 punktów (WVGA 800 x 400) |
stały, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach |
Wizjer |
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer elektroniczny FDA-EV1S,
XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera) |
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer elektroniczny FDA-EV1S,
XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera) |
Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni. |
brak |
Opcjonalnie zewnętrzny, elektroniczny DMW-LVF2.
kolorowy, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, regulowany kąt podniesienia do 90 stopni |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów
• Wbudowany moduł bezprzewodowej sieci Wi-Fi |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów Smart Accessory Terminal 2
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed, wyjście Mini HDMI 1.4a,
• Wbudowana karta sieciowa Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Opcjonalnie moduł GPS
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie sterowanie zdalne za pomocą wężyka spustowego SR2NX02 (poprzez port USB) |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1.
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie |
Akumulator litowo jonowy (wydajność ok 330 zdjęć)
• Ładowanie przez USB |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 430 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) |
Akumulator litowo-jonowy BP1130 (pojemność 1130 mAh)
|
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10 (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 310 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC9 |
Akcesoria |
Oprogramowanie PlayMemories Home |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, lampa błyskowa, futerał lampy błyskowej, przedłużacz do lampy błyskowej, futerał przedłużacza, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. |
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna, wymienny grip MCG-4.
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP10, wodoszczelną do 45 metrów. |
Akumulator litowo-jonowy BP1130, ładowarka BC1130 |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10, ładowarka BTC7, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 7.0 HD Edition,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• LoiLoScope. |
Waga |
218 g (sam aparat)
276 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
279 g (bez akumulatora)
ok. 325 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
280 g (bez akumulatora) |
272 g (bez akumulatora)
318 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
110.8 × 58.8 × 38.9 mm (bez wystających elementów) |
110.8 × 58.8 × 38.2 mm |
110.5 x 63.7 x 38.2 mm (bez elementów wystających) |
122 x 63.7 x 40.7 mm (bez wystających części) |
116.3 x 67.8 x 39.4 mm |
Dodatkowe informacje |
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym. |
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Polskie menu
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO i przy długich czasach ekspozycji
Automatyka ostrości działa dwa razy szybciej niż w modelu NEX-5 (wg. danych producenta).
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu
Wymienny, zdejmowany grip |
Rejestrowanie zdjęć i wideo 3D
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja poziomicy.
Polskie menu.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrnym.
Metalowy korpus.
|
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|