Porównanie aparatów

Producent CanonFujifilmNikonOlympusPanasonic
Model PowerShot G16XQ1Coolpix P7800Stylus XZ-2Lumix DMC-LF1
Data premiery 2013-08-22 2013-10-18 2013-09-05 2012-09-17 2013-04-24
Liczba pikseli 12 Mpix 12 Mpix 12 Mpix 12 Mpix 12 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4000 x 3000
• 2816 x 2112
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 4000 x 2248 (16:9)
• Inne tryby z proporcjami 16:9, 3:2, 4:5 i 1:1
• 4000 × 3000
• 4000 ×2664 (3:2)
• 4000 × 2248 (16:9)
• 2992 × 2992 (1:1)
• 2816 × 2112
• 2816 × 1864 (3:2)
• 2816 × 1584 (16:9)
• 2112 × 2112 (1:1)
• 2048 × 1536 
• 2048 × 1360 (3:2)
• 1920×1080 (16:9)
• 1536×1536 (1:1)
• Tryby panoramy
• 4000 x 3000
• 3264 x 2448
• 2272 x 1704
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 3984 x 2656 (3:2)
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3000 x 3000 (1:1)
• 3968x2976 (RAW, JPEG)
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 640x480
• Proporcje obrazu: 4:3(domyślnie), 3:2, 16:9, 1:1
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 3264 x 2448
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2560 x 1920
• 2048 x 1536
• 640 x 480
• Dostępne także inne tryby dla : 3:2, 16:9, 1:1
Matryca 1/1.7 cala, BSI CMOS, 4:3, 2/3 cala, X-Trans II CMOS, 4:3, Całkowita liczba pikseli: 14.5 Mpix 1/1.7-cala CMOS BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli ok. 12.76 miliona 1/1.7 cala, CMOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 12.76 Mpix 1/1.7 cala, MOS, całkowita liczba pikseli: ok. 12.8 Mpix
Procesor obrazu DIGIC 6 z technologią iSAPS EXR II EXPEED C2 TruePic VI Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (Exif 2.3, DCF, DPOF 1.1),
RAW (.CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Superfine / Fine
• Filmy: MP4 (MPEG4-AVC / H.264),
• Dźwięk: MPEG2 AAC-LC (stereo)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264/AVC)
• Dźwięk: Linearny PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF, MPF) ,
RAW (12-bit, nieskompresowany, pliki .NRW), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: WAV (notatki dźwiękowe) / AAC stereo (film)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
RAW, RAW+JPEG,
• Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: stereo
Zakres ISO AUTO, 80, 100, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800 ISO Auto (100-3200 ISO), 100, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 12800 ISO
• Bracketing ISO : +/- 1/3, 2/3, 1 EV
80 – 1600 ISO, 3200 ISO, Hi 1 (równoważny ISO 6400, dostępny w trybach P, S, A i M) Auto (100-12800 ISO, możliwość dostosowania zakresu),
Ręcznie: 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing ISO: 3 klatki co 1/3 lub 2/3 EV
Auto, i.ISO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400 ISO
Tryb rozszerzony: 12800 ISO
Migawka Auto: 1 s - 1/4000 s
250 s - 1/4000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania)
30 s – 1/4000* s
w trybie auto 1/4 s – 1/4000* s
* 1/1000 s dla pełnej przysłony
Mechaniczna oraz elektroniczna CMOS
1 s - 1/4000 s
60 s - 1/4000s (przy czułości ISO 80–400 w trybie M)
Sterowana elektronicznie 7-segmentowa przysłona irysowa
Migawka centralna
60 s – 1/2000 s, Bulb do 16 min.
250 - 1/4000 s
• 15, 30, 60 s w trybie Gwieździstego Nieba
Konstrukcja obiektywu Canon,
11 elementów w 9 grupach
(1 element jednostronnie asferyczny, 1 element UD i 2 elementy dwustronnie asferyczne)
Fujinon
7 elementów w 6 grupach w tym:
(4 elementy asferyczne, 3 elementy ED),
powłoki HT-EBC
NIKKOR
13 elementów w 10 grupach (2 soczewki ze szkła ED)
i.ZUIKO DIGITAL
11 elementów w 8 grupach
w tym 6 powierzchni asferycznych
LEICA DC VARIO-SUMMICRON,
10 elementów w 8 grupach,
(4 soczewki asferyczne /7 powierzchni asferycznych)
Ogniskowa obiektywu 6.1 - 30.5 mm
(ekwiwalent małoobrazkowy 28-140 mm)
6.4 – 25.6 mm
(ekwiwalent: 25 – 100 mm dla filmu 35 mm)
6.0-42.8 mm
(28-200 mm – odpowiednik formatu 35mm)
6.0 – 24.0 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter TCON17 (1.7 x)
6.0 - 42.8 mm
(ekwiwalent: 28-200 mm dla filmu 35 mm)
(ekwiwalent: 31-220 mm dla filmu 35 mm w trybie filmowym)
Światłosiła: f/1.8 - 2.8 f/1.8 - 4.9 f/2.0-4.0 f/1.8 – 2.5 f/2.0-5.9
Zoom optyczny 5x 4x 7.1x 4x 7.1x
Zoom cyfrowy 4x 4x 4x 4x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Tak Tak Tak
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD), z szybkością 60 lub 30 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (FullHD, HD) lub 1 godz. (VGA, QVGA)
Film w zwolnionym tempie:
• 640 x 480 z szybkością 120 kl./s,
• 320 x 240 z szybkością 240 kl./s,
Efekt miniatury (HD, VGA): 6 kl./s, 3 kl./s, 1.5 kl./s
Hybrydowa automatyka (HD)
• 1920 x 1080 (Full HD 60p/30p) do 14 min.
• 1280 x 720 (HD 60p/30p) do 27 min
• 640 x 480 (VGA 30p) do 115 min
Tryby super szybkich filmów:
• z szybkością 80 kl./s,
• z szybkością 150 kl./s,
• z szybkością 250 kl./s.
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
• 1280 x 720 (HD 720p) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
Szybkie filmy:
• 640x480 z szybkością 120 kl./s (filmy w 4-krotnie zwolnionym tempie),
• 1280 x 720 z szybkością 60 kl./s (filmy w 2-krotnie zwolnionym tempie),
• 1920 x 1080 z szybkością 15 kl./s (filmy w 2-krotnie przyspieszonym tempie)
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 18 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 9 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
czas zapisu do 29 min.
maks. rozmiar pliku 4 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Redukcja szumu wiatru,
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1280 x 1024 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4) z jakością 20 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4) z jakością 10 Mbit/s
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4) z jakością 4 Mbit/s
Ogniskowanie AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• Tryby AF: AiAF (9-punktowy lub wykrywanie twarzy z wyborem i śledzeniem), 1-punktowy AF (dostępna każda pozycja lub ustalony środek)
• Tryby napędu AF:pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, śledzenie AF
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
Inteligentny hybrydowy AF (oparty na detekcji kontrastu/ oparty na detekcji różnic fazowych), MF
• Tryby pól AF: Wielopunktowy, Jedno strefowy, Śledzenie AF
• Tryby AF: Normalny, Makro
• Tryb napędu AF: Pojedynczy - AF/S, Ciągły - AF/C, Ręczny MF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Dioda wspomagająca AF
AF oparty o detekcje kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Priorytet twarzy, automatycznie (automatyczny wybór z 9 pól AF), centralny (szeroki, normalny), manualny z 99 polami ostrości, śledzenie obiektów w ruchu, AF z wyszukiwaniem celu
• Funkcja śledzenia AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Tryby AF: Normalny, Makro, Nieskończoność, MF
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 35 lub 25 punktów AF
• Wybór punktu AF: 35-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole
25-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Pojedyncze pole
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy AF (AF) / Ciągły AF (C-AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb Super Makro / Śledzący AF (C-AF + TR),
• Wykrywanie twarzy (do 8 twarzy)
• Wykrycie oka AF (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Makro Zoom
• Tryby pól AF: wykrywanie twarzy, śledzenie AF, wielostrefowy (23 punkty), 1 strefowy,
• Szybki AF (wł./wył.),
• Ciągły AF (tylko w trybie filmowania),
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (w centrum / w ramce wykrywania twarzy / w ramce FlexiZone)
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy.
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony, uśredniony,
• Punktowy (centralny),
• Punktowy w aktywnym polu AF
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony
• punktowy
• punktowy z kontrolą świateł
• punktowy z kontrolą cieni
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy,
• Centralnie ważony,
• Punktowy.
Ostrość od AF w trybie makro (szeroki kąt): od 1 cm • AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 3 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 50 cm do 3 m.
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności
• AF Makro (szeroki kąt): od 2cm do nieskończoności
• AF Makro (tele): od 50 cm do nieskończoności
• AF Normalny, szeroki kąt: od 5 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele: od 20 cm do nieskończoności,
• AF Super Makro, szeroki kąt: od 1 cm do 60 cm.
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro, iA (szeroki kąt): od 3 cm do nieskończoności,
• AF Makro, iA (tele): od 80 cm do nieskończoności.
Balans bieli Auto (z balansem bieli dla twarzy), Słoneczny dzień, Pochmurny dzień, Żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą,
• 2 ustawienia własne według wzorca
• Korekcja balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• ustawienia własne wg wzorca.
Auto (1,2), Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca.
• wybór temperatury barwowej (K)
• bracketing balansu bieli
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Pod wodą
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Chmury, Zacienienie, Światło jarzeniowe
• ustawienia własne wg wzorca,
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
Ręczna lub automatyczna korekcja zakresu dynamiki
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Kompensacja z zakresie +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 2 lub 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV,
Bracketing: 3 klatki, w krokach co 1/3 EV, zakres +/- 1 EV
Programy Smart Auto (58 wykrywanych scen), Hybrydowe Auto, Programowa AE - P, Preselekcja czasu - Tv, Preselekcja przysłony - Av, Nast. ręczne - M, Ustawienia własne - C1 i C2, Film,
• Specjalne Sceny (SCN): portrety, inteligentna migawka (uśmiech, wyzwalanie mrugnięciem, samowyzwalacz dla twarzy), gwiazdy (gwiaździste niebo, gwiezdne ślady, film poklatkowy o gwiazdach), nocne ujęcie z ręki, pod wodą, śnieg, sztuczne ognie,
• Filtry kreatywne: wysoki zakres dynamiczny, nostalgia, efekt rybiego oka, efekt miniatury, efekt aparatu zabawki, rozmycie, monochromatyczny, super żywe kolory, efekt plakatu.
• Efekty fotograficzne: Moje kolory (moje kolory wyłączone, żywe, neutralne, sepia, czarno-biały, film pozytywowy, jaśniejszy odcień skóry, ciemniejszy odcień skóry, żywy niebieski, żywy zielony, żywy czerwony, kolor niestandardowy).
Auto, Zaawansowany SR Auto, Zaawansowany (Adv), Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), SP, Film, Własny (C).
• Programy tematyczne: Portret, Wzbogacanie Portretu, Krajobraz, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne (Statyw), Sztuczne ognie, Zachód słońca, Śnieg, Plaża, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst, Fotografia podwodna
• Filtry cyfrowe: Zabawkowy aparat, Miniatura, Kolorystyka Pop, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Dynamiczna tonacja, Zmiękczona ostrość, Częściowy kolor (Czerwony/ Pomarańczowy/ Żółty/ Zielony/ Niebieski/ Fioletowy)
• Zaawansowane: Motion panorama360, Profesjonalna ostrość, Profesjonalne zdjęcia w słabym oświetleniu, Wielokrotna ekspozycja
Auto, Automatyka programowa (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ekspozycja Manualna (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2, U3), Film, Ustawienie osobiste filmowania, Efekty specjalne
• Programy tematyczne (SCENE): Automatyczny wybór programu, Portret, Krajobraz, Sport, Portret nocny, Przyjęcie/wnętrza, Plaża, Śnieg, Zachód słońca, Zmierzch/świt, Krajobraz nocny, Makro, Żywność, Muzeum, Sztuczne ognie, Kopia czarno-biała, Zdjęcia pod światło, Panorama, Portret zwierzaka
• Filtry efektów: Zmiękczenie, Nostalgiczna sepia, Rozjaśnienie, Przyciemnienie, zdjęcia monochromatyczne o wysokim kontraście, Kolor selektywny, Krosowanie, Ekspozycja z zoomem, Rozogniskowanie podczas ekspozycji, kreatywne zdjęcia monochromatyczne, malowanie
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Filtry artystyczne (ART), Własne (C1, C2)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portert, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Wielokrotna ekspozycja, Pod wodą - szerokokątny, Pod wodą - makro, HDR.
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line.
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba.
Tryb Inteligentny Auto (iA), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Ręczna Ekspozycja (M), 2 Tryby użytkownika (C1,C2), Tryb kreatywnej kontroli (filtry cyfrowe), Panorama
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Sport, Nocny portret, Nocny krajobraz, Nocne zdjęcia z ręki, HDR, Jedzenie, Dzieci (2 tryby), Zwierzęta, Zachód słońca, Przez szybę, Gwieździste niebo, Zdjęcia 3D
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny.
Zdjęcia seryjne • Z szybkością 12.2 kl./s do 5 klatek, następnie z szybkością 9.3 kl./s do 522 klatek
• Z AF, z szybkością 5.7 kl./s
• Z LV, z szybkością 5.9 kl./s
• TOP Super High: 12.0 kl./s (maks. 9 zdjęć JPEG)
• TOP High: 9.0 kl./s (maks. 11 zdjęć JPEG)
• TOP Middle: 6.0 kl./s (maks. 14 zdjęć JPEG)
• TOP Low: 3.0 kl./s (maks. 200 zdjęć JPEG)
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 8 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 4 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 1 kl./s do 30 zdjęć
• Szybkie zdjęcia seryjne: z szybkością 120 lub 60 kl./s do 60 zdjęć
• Zdjęcia z interwałem czasowym
• Funkcja Najlepsze zdjęcie BSS
• Seria 16 zdjęć
Z szybkością 5 kl./s do 200 zdjęć
Tryby zdjęcia seryjne i szybkie zdjęcia seryjne
• Tryb Normalny (z pełną rozdzielczością): szybkość 10 kl./s, maks. 12 zdjęć
• Tryb Normalny (z pełną rozdzielczością): szybkością 5 lub 2 kl./s z AF z funkcją śledzenia
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne (z ograniczoną rozdzielczością): szybkość 40 kl./s z priorytetem jakości lub 60 kl./s z priorytetem szybkości
Lampa błyskowa Tryby: Auto, Włączona/wyłączona, Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacja z długim czasem naświetlania, Synchronizacja na 2-gą kurtynę,
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Ekspozycja lampy z wykrywaniem twarzy, bezpieczna ekspozycja lampy, inteligentna ekspozycja lampy
• Ręczne nastawy błysku (3 poziomy z wykorzystaniem wbudowanej lampy błyskowej, maksymalnie 19 poziomów z wykorzystaniem zewnętrznych lamp błyskowych Speedlite 270EX II i 430EX II, 22 poziomy z wykorzystaniem lamp 580EX II, 600EX i 600EX-RT)
• Zasięg błysku: od 50cm do 5 m (szeroki kąt), od 50cm do 4.5 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: Automatyka E-TTL dla Speedlite z serii EX, lampy błyskowe Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Ring Lite MR-14EX, lampy błyskowe dużej mocy Canon High Power Flash HF-DC1 i HF-DC2
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony
• Zakres (czułość ISO Auto): 0.5-7.4 m (szeroki kąt), 0.8-2.7 m (tele).
Wbudowana, Błysk automatyczny TTL z przedbłyskami monitorującymi lub tryb manualny
• Kompensacja błysku: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Zakres (ISO auto): 0.5-10 m (szeroki kąt), 0.5-5.5 m (tele).
• Obsługa sterowania lampą błyskową w trybie i-TTL z lampami współpracującymi systemem Nikon CLS
• Bezprzewodowy system oświetlenia obsługiwany po ustawieniu wbudowanej lampy błyskowej w tryb sterownika (ma zastosowanie tylko w grupie A i dla stałego ustawienia 3 CH)
Wbudowana
• Funkcje: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow, Synchronizacja Slow, Full,1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64, 1/128.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-14, FL-300R, FL-600R
• Tryb pracy lamp zewnętrznych: TTL Auto, Auto, Manual
• Bezprzewodowe sterowanie błyskiem (4 kanały, 4 grupy)
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem.
• Zasięg (Auto ISO): 0.6-7.0 m (szeroki kąt), 0.8-2.3 m (tele).
Złącze hot-shoe Tak Nie Tak Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 lub 10 s, Nastawy użytkownika, 10 lub 2s, 1, 2 i 10 s 2 s lub 12 s 2, 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Pamięć wewnętrzna (około 66MB)
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I)
Pamięć wewnętrzna: ok. 86 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC
Współpraca z kartami Eye-Fi X2 (i nowszymi)
Wbudowana pamięć 39 MB,
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I, Flash Air i Eye-Fi.
Pamięć wewnętrzna ok 87 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD stały, 3.0 calowy, kolorowy, PureColor II G LCD (TFT), ok. 922.000 punktów, pole obrazu 100% stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru
Uchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów,
jasność regulowana w 6 poziomach
100% pokrycie kadru
odchylany (do 80 stopni w górę lub 50 stopni w dół), dotykowy, 3.0 calowy, kolorowy Hypercrystal LCD, 920.000 punktów, proporcje 3:2, jasność regulowana w 5 poziomach, kolorystyka regulowana w 7 poziomach Stały, 3.0-calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów, pole widzenia ok. 100%, powłoki przeciwodblaskowe AR,
Wizjer Tak, optyczny z korekcją dioptrii brak Wizjer elektroniczny, 0.2 cala, LCD o rozdzielczości 921 000 punktów, korekta dioptrażu od -3 do +1, 100% pokrycie kadru Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe i przez złącze akcesoriów.
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Wbudowany EVF, kolorowy o wielkości 0.20 cala, rozdzielczość 200 tys. punktów
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, MTP, PTP), wyjście mini-HDMI (Typu C) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC)
• Wbudowana sieć bezprzewodowa Wi-Fi (IEEE802.11b/g/n)
• Opcjonalnie wężyk spustowy RS-60E3
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wsparcie dla GPS przez urządzenia przenośne (połączenie ze zgodnym smartfonem)
Złącze USB 2.0 Hi-speed / wyjście micro HDMI
• Wbudowany moduł sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie pilot zdalnego wyzwalania migawki RR-90
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-speed (MTP/PTP) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm, gniazdo akcesoriów
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3.
• Opcjonalnie moduł GPS GP-1
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI (typ D), złącze akcesoriów (wizjera VF-2, VF-3, mikrofonu lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Uniwersalne złącze USB 2.0 High-speed / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście mikro HDMI,
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NB-10L (wydajność ok 360 zdjęć),
Opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC80
Akumulator litowo-jonowy NP-48 (wydajność ok 240 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy EN-EL14 (7.4 V, pojemność 1030 mAh, wydajność ok. 350 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b (używany w połączeniu ze złączem zasilania EP-5A)
Akumulator litowo-jonowy Li-90B (wydajność ok 310 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy F-3AC
Akumulator litowo-jonowy (3.7V, pojemność 950 mAh, wydajność ok 250 zdjęć),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy .
Akcesoria Akumulator NB-10L, ładowarka CB-2LCE, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowaniem:
• ImageBrowser - przeglądanie, drukowanie
• Map Utility
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa wodoodporna (40 m) WP-DC52
Akumulator litowo-jonowy NP-48, zasilacz AC-5VT, pasek, kabel USB, CD-ROM, instrukcja
• Opcjonalnie wodoszczelna obudowa:WP-XQ1
Pasek aparatu, pokrywka sanek mocujących, pokrywka obiektywu, akumulator jonowo-litowy EN-EL14 (z pokrywką styków), ładowarka MH-24, kabel USB, dysk CD-ROM z programem ViewNX 2, dysk CD-ROM z dokumentacją aparatu Akumulator litowo-jonowy Li-90B, F-2AC , kabel USB cable, pasek na ramię, zakrywka obiektywu, CD-ROM (OLYMPUS Viewer2), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna Akumulator litowo-jonowy , ładowarka, zaślepka obiektywu, kabel USB, pasek, instrukcja, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO - 9.2 AE
• SilkyPix Developer Studio,
• sterowniki
Waga 356 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 187 g (bez akumulatora i karty pamięci)
206 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
ok 399 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) 346 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 170 g (bez akumulatora i karty pamięci),
ok. 192 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 108.8 x 75.9 x 40.3 mm 100.0 x 58.5 x 33.3 mm 118.5 x 77.5 x 50.4 mm (bez części wystających) 113 x 65.4 x 48 mm 102.5 x 62.1 x 27.9 mm
Dodatkowe informacje Polskie menu.
Stabilizacja w 5-ciu osiach o efektywności do 3 EV (wg. producenta)
Dostępne przestrzenie kolorów: sRGB.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia o Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Panorama 120, 180 i 360 stopni (do 11520 x 1624 pix w pionie lub 11520 x 1080 pix w poziomie).
Dostępny w kolorze czarnym i srebrnym.
Polskie menu 3 tryby stabilizacji (IS1: dwuwymiarowa aktywacja, IS2: jednowymiarowe aktywacja pionowego poruszenia dla kadru poziomego, IS3: jednowymiarowe aktywacja poziomego poruszenia dla kadru pionowego)
Zdjęcie z dźwiękiem.
Wielokrotna ekspozycja (2 klatki).
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB i Adobe RGB.
Metalowy korpus w kolorze czarnym lub białym.
Wymienny grip dostępny w trzech kolorach: czerwonym, beżowym i purpurowym.
Polskie menu.
Stabilizacja Power O.I.S.
Dostępny w kolorze czarnym lub białym.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
5.00 (1)
4.20 (1)
4.04 (5)
4.62 (10)
Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu