|
|
|
|
|
|
Producent |
Canon | Fujifilm | Nikon | Olympus | Panasonic |
Model |
PowerShot G16 | XQ1 | Coolpix P7800 | Stylus XZ-2 | Lumix DMC-LF1 |
Data premiery |
2013-08-22 |
2013-10-18 |
2013-09-05 |
2012-09-17 |
2013-04-24 |
Liczba pikseli |
12 Mpix |
12 Mpix |
12 Mpix |
12 Mpix |
12 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4000 x 3000
• 2816 x 2112
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 4000 x 2248 (16:9)
• Inne tryby z proporcjami 16:9, 3:2, 4:5 i 1:1 |
• 4000 × 3000
• 4000 ×2664 (3:2)
• 4000 × 2248 (16:9)
• 2992 × 2992 (1:1)
• 2816 × 2112
• 2816 × 1864 (3:2)
• 2816 × 1584 (16:9)
• 2112 × 2112 (1:1)
• 2048 × 1536
• 2048 × 1360 (3:2)
• 1920×1080 (16:9)
• 1536×1536 (1:1)
• Tryby panoramy |
• 4000 x 3000
• 3264 x 2448
• 2272 x 1704
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 3984 x 2656 (3:2)
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3000 x 3000 (1:1) |
• 3968x2976 (RAW, JPEG)
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 640x480
• Proporcje obrazu: 4:3(domyślnie), 3:2, 16:9, 1:1 |
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 3264 x 2448
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2560 x 1920
• 2048 x 1536
• 640 x 480
• Dostępne także inne tryby dla : 3:2, 16:9, 1:1 |
Matryca |
1/1.7 cala, BSI CMOS, 4:3, |
2/3 cala, X-Trans II CMOS, 4:3, Całkowita liczba pikseli: 14.5 Mpix |
1/1.7-cala CMOS BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli ok. 12.76 miliona |
1/1.7 cala, CMOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 12.76 Mpix |
1/1.7 cala, MOS, całkowita liczba pikseli: ok. 12.8 Mpix |
Procesor obrazu |
DIGIC 6 z technologią iSAPS |
EXR II |
EXPEED C2 |
TruePic VI |
Venus Engine |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (Exif 2.3, DCF, DPOF 1.1),
RAW (.CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Superfine / Fine
• Filmy: MP4 (MPEG4-AVC / H.264),
• Dźwięk: MPEG2 AAC-LC (stereo) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264/AVC)
• Dźwięk: Linearny PCM stereo
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF, MPF) ,
RAW (12-bit, nieskompresowany, pliki .NRW), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: WAV (notatki dźwiękowe) / AAC stereo (film) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
RAW, RAW+JPEG,
• Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: stereo |
Zakres ISO |
AUTO, 80, 100, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800 ISO |
Auto (100-3200 ISO), 100, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 12800 ISO
• Bracketing ISO : +/- 1/3, 2/3, 1 EV |
80 – 1600 ISO, 3200 ISO, Hi 1 (równoważny ISO 6400, dostępny w trybach P, S, A i M) |
Auto (100-12800 ISO, możliwość dostosowania zakresu),
Ręcznie: 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing ISO: 3 klatki co 1/3 lub 2/3 EV |
Auto, i.ISO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400 ISO
Tryb rozszerzony: 12800 ISO |
Migawka |
Auto: 1 s - 1/4000 s
250 s - 1/4000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania)
|
30 s – 1/4000* s
w trybie auto 1/4 s – 1/4000* s
* 1/1000 s dla pełnej przysłony
|
Mechaniczna oraz elektroniczna CMOS
1 s - 1/4000 s
60 s - 1/4000s (przy czułości ISO 80–400 w trybie M)
Sterowana elektronicznie 7-segmentowa przysłona irysowa |
Migawka centralna
60 s – 1/2000 s, Bulb do 16 min.
|
250 - 1/4000 s
• 15, 30, 60 s w trybie Gwieździstego Nieba |
Konstrukcja obiektywu |
Canon,
11 elementów w 9 grupach
(1 element jednostronnie asferyczny, 1 element UD i 2 elementy dwustronnie asferyczne) |
Fujinon
7 elementów w 6 grupach w tym:
(4 elementy asferyczne, 3 elementy ED),
powłoki HT-EBC
|
NIKKOR
13 elementów w 10 grupach (2 soczewki ze szkła ED) |
i.ZUIKO DIGITAL
11 elementów w 8 grupach
w tym 6 powierzchni asferycznych |
LEICA DC VARIO-SUMMICRON,
10 elementów w 8 grupach,
(4 soczewki asferyczne /7 powierzchni asferycznych) |
Ogniskowa obiektywu |
6.1 - 30.5 mm
(ekwiwalent małoobrazkowy 28-140 mm) |
6.4 – 25.6 mm
(ekwiwalent: 25 – 100 mm dla filmu 35 mm) |
6.0-42.8 mm
(28-200 mm – odpowiednik formatu 35mm) |
6.0 – 24.0 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter TCON17 (1.7 x) |
6.0 - 42.8 mm
(ekwiwalent: 28-200 mm dla filmu 35 mm)
(ekwiwalent: 31-220 mm dla filmu 35 mm w trybie filmowym) |
Światłosiła: |
f/1.8 - 2.8 |
f/1.8 - 4.9 |
f/2.0-4.0 |
f/1.8 – 2.5 |
f/2.0-5.9 |
Zoom optyczny |
5x |
4x |
7.1x |
4x |
7.1x |
Zoom cyfrowy |
4x |
4x |
4x |
4x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 pix (Full HD), z szybkością 60 lub 30 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (FullHD, HD) lub 1 godz. (VGA, QVGA)
Film w zwolnionym tempie:
• 640 x 480 z szybkością 120 kl./s,
• 320 x 240 z szybkością 240 kl./s,
Efekt miniatury (HD, VGA): 6 kl./s, 3 kl./s, 1.5 kl./s
Hybrydowa automatyka (HD) |
• 1920 x 1080 (Full HD 60p/30p) do 14 min.
• 1280 x 720 (HD 60p/30p) do 27 min
• 640 x 480 (VGA 30p) do 115 min
Tryby super szybkich filmów:
• z szybkością 80 kl./s,
• z szybkością 150 kl./s,
• z szybkością 250 kl./s. |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
• 1280 x 720 (HD 720p) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
Szybkie filmy:
• 640x480 z szybkością 120 kl./s (filmy w 4-krotnie zwolnionym tempie),
• 1280 x 720 z szybkością 60 kl./s (filmy w 2-krotnie zwolnionym tempie),
• 1920 x 1080 z szybkością 15 kl./s (filmy w 2-krotnie przyspieszonym tempie) |
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 18 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 9 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
czas zapisu do 29 min.
maks. rozmiar pliku 4 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Redukcja szumu wiatru,
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1
|
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1280 x 1024 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4) z jakością 20 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4) z jakością 10 Mbit/s
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4) z jakością 4 Mbit/s |
Ogniskowanie |
AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• Tryby AF: AiAF (9-punktowy lub wykrywanie twarzy z wyborem i śledzeniem), 1-punktowy AF (dostępna każda pozycja lub ustalony środek)
• Tryby napędu AF:pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, śledzenie AF
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
|
Inteligentny hybrydowy AF (oparty na detekcji kontrastu/ oparty na detekcji różnic fazowych), MF
• Tryby pól AF: Wielopunktowy, Jedno strefowy, Śledzenie AF
• Tryby AF: Normalny, Makro
• Tryb napędu AF: Pojedynczy - AF/S, Ciągły - AF/C, Ręczny MF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Dioda wspomagająca AF |
AF oparty o detekcje kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Priorytet twarzy, automatycznie (automatyczny wybór z 9 pól AF), centralny (szeroki, normalny), manualny z 99 polami ostrości, śledzenie obiektów w ruchu, AF z wyszukiwaniem celu
• Funkcja śledzenia AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Tryby AF: Normalny, Makro, Nieskończoność, MF |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 35 lub 25 punktów AF
• Wybór punktu AF: 35-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole
25-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Pojedyncze pole
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy AF (AF) / Ciągły AF (C-AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb Super Makro / Śledzący AF (C-AF + TR),
• Wykrywanie twarzy (do 8 twarzy)
• Wykrycie oka AF (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Makro Zoom
• Tryby pól AF: wykrywanie twarzy, śledzenie AF, wielostrefowy (23 punkty), 1 strefowy,
• Szybki AF (wł./wył.),
• Ciągły AF (tylko w trybie filmowania),
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka |
Pomiar światła |
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (w centrum / w ramce wykrywania twarzy / w ramce FlexiZone) |
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy.
|
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony, uśredniony,
• Punktowy (centralny),
• Punktowy w aktywnym polu AF |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony
• punktowy
• punktowy z kontrolą świateł
• punktowy z kontrolą cieni
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV |
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy,
• Centralnie ważony,
• Punktowy. |
Ostrość od |
AF w trybie makro (szeroki kąt): od 1 cm
|
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 3 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 50 cm do 3 m.
|
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności
• AF Makro (szeroki kąt): od 2cm do nieskończoności
• AF Makro (tele): od 50 cm do nieskończoności |
• AF Normalny, szeroki kąt: od 5 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele: od 20 cm do nieskończoności,
• AF Super Makro, szeroki kąt: od 1 cm do 60 cm. |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro, iA (szeroki kąt): od 3 cm do nieskończoności,
• AF Makro, iA (tele): od 80 cm do nieskończoności. |
Balans bieli |
Auto (z balansem bieli dla twarzy), Słoneczny dzień, Pochmurny dzień, Żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą,
• 2 ustawienia własne według wzorca
• Korekcja balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• ustawienia własne wg wzorca. |
Auto (1,2), Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca.
• wybór temperatury barwowej (K)
• bracketing balansu bieli |
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Pod wodą
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Zacienienie, Światło jarzeniowe
• ustawienia własne wg wzorca,
|
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
Ręczna lub automatyczna korekcja zakresu dynamiki
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV |
• Kompensacja z zakresie +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400% |
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki |
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 2 lub 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
|
Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV,
Bracketing: 3 klatki, w krokach co 1/3 EV, zakres +/- 1 EV |
Programy |
Smart Auto (58 wykrywanych scen), Hybrydowe Auto, Programowa AE - P, Preselekcja czasu - Tv, Preselekcja przysłony - Av, Nast. ręczne - M, Ustawienia własne - C1 i C2, Film,
• Specjalne Sceny (SCN): portrety, inteligentna migawka (uśmiech, wyzwalanie mrugnięciem, samowyzwalacz dla twarzy), gwiazdy (gwiaździste niebo, gwiezdne ślady, film poklatkowy o gwiazdach), nocne ujęcie z ręki, pod wodą, śnieg, sztuczne ognie,
• Filtry kreatywne: wysoki zakres dynamiczny, nostalgia, efekt rybiego oka, efekt miniatury, efekt aparatu zabawki, rozmycie, monochromatyczny, super żywe kolory, efekt plakatu.
• Efekty fotograficzne: Moje kolory (moje kolory wyłączone, żywe, neutralne, sepia, czarno-biały, film pozytywowy, jaśniejszy odcień skóry, ciemniejszy odcień skóry, żywy niebieski, żywy zielony, żywy czerwony, kolor niestandardowy). |
Auto, Zaawansowany SR Auto, Zaawansowany (Adv), Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), SP, Film, Własny (C).
• Programy tematyczne: Portret, Wzbogacanie Portretu, Krajobraz, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne (Statyw), Sztuczne ognie, Zachód słońca, Śnieg, Plaża, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst, Fotografia podwodna
• Filtry cyfrowe: Zabawkowy aparat, Miniatura, Kolorystyka Pop, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Dynamiczna tonacja, Zmiękczona ostrość, Częściowy kolor (Czerwony/ Pomarańczowy/ Żółty/ Zielony/ Niebieski/ Fioletowy)
• Zaawansowane: Motion panorama360, Profesjonalna ostrość, Profesjonalne zdjęcia w słabym oświetleniu, Wielokrotna ekspozycja |
Auto, Automatyka programowa (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ekspozycja Manualna (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2, U3), Film, Ustawienie osobiste filmowania, Efekty specjalne
• Programy tematyczne (SCENE): Automatyczny wybór programu, Portret, Krajobraz, Sport, Portret nocny, Przyjęcie/wnętrza, Plaża, Śnieg, Zachód słońca, Zmierzch/świt, Krajobraz nocny, Makro, Żywność, Muzeum, Sztuczne ognie, Kopia czarno-biała, Zdjęcia pod światło, Panorama, Portret zwierzaka
• Filtry efektów: Zmiękczenie, Nostalgiczna sepia, Rozjaśnienie, Przyciemnienie, zdjęcia monochromatyczne o wysokim kontraście, Kolor selektywny, Krosowanie, Ekspozycja z zoomem, Rozogniskowanie podczas ekspozycji, kreatywne zdjęcia monochromatyczne, malowanie |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Filtry artystyczne (ART), Własne (C1, C2)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portert, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Wielokrotna ekspozycja, Pod wodą - szerokokątny, Pod wodą - makro, HDR.
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line.
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba. |
Tryb Inteligentny Auto (iA), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Ręczna Ekspozycja (M),
2 Tryby użytkownika (C1,C2), Tryb kreatywnej kontroli (filtry cyfrowe), Panorama
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Sport, Nocny portret, Nocny krajobraz, Nocne zdjęcia z ręki, HDR, Jedzenie, Dzieci (2 tryby), Zwierzęta, Zachód słońca, Przez szybę, Gwieździste niebo, Zdjęcia 3D
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny. |
Zdjęcia seryjne |
• Z szybkością 12.2 kl./s do 5 klatek, następnie z szybkością 9.3 kl./s do 522 klatek
• Z AF, z szybkością 5.7 kl./s
• Z LV, z szybkością 5.9 kl./s |
• TOP Super High: 12.0 kl./s (maks. 9 zdjęć JPEG)
• TOP High: 9.0 kl./s (maks. 11 zdjęć JPEG)
• TOP Middle: 6.0 kl./s (maks. 14 zdjęć JPEG)
• TOP Low: 3.0 kl./s (maks. 200 zdjęć JPEG)
|
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 8 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 4 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 1 kl./s do 30 zdjęć
• Szybkie zdjęcia seryjne: z szybkością 120 lub 60 kl./s do 60 zdjęć
• Zdjęcia z interwałem czasowym
• Funkcja Najlepsze zdjęcie BSS
• Seria 16 zdjęć |
Z szybkością 5 kl./s do 200 zdjęć
Tryby zdjęcia seryjne i szybkie zdjęcia seryjne |
• Tryb Normalny (z pełną rozdzielczością): szybkość 10 kl./s, maks. 12 zdjęć
• Tryb Normalny (z pełną rozdzielczością): szybkością 5 lub 2 kl./s z AF z funkcją śledzenia
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne (z ograniczoną rozdzielczością): szybkość 40 kl./s z priorytetem jakości lub 60 kl./s z priorytetem szybkości |
Lampa błyskowa |
Tryby: Auto, Włączona/wyłączona, Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacja z długim czasem naświetlania, Synchronizacja na 2-gą kurtynę,
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Ekspozycja lampy z wykrywaniem twarzy, bezpieczna ekspozycja lampy, inteligentna ekspozycja lampy
• Ręczne nastawy błysku (3 poziomy z wykorzystaniem wbudowanej lampy błyskowej, maksymalnie 19 poziomów z wykorzystaniem zewnętrznych lamp błyskowych Speedlite 270EX II i 430EX II, 22 poziomy z wykorzystaniem lamp 580EX II, 600EX i 600EX-RT)
• Zasięg błysku: od 50cm do 5 m (szeroki kąt), od 50cm do 4.5 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: Automatyka E-TTL dla Speedlite z serii EX, lampy błyskowe Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Ring Lite MR-14EX, lampy błyskowe dużej mocy Canon High Power Flash HF-DC1 i HF-DC2 |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony
• Zakres (czułość ISO Auto): 0.5-7.4 m (szeroki kąt), 0.8-2.7 m (tele). |
Wbudowana, Błysk automatyczny TTL z przedbłyskami monitorującymi lub tryb manualny
• Kompensacja błysku: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Zakres (ISO auto): 0.5-10 m (szeroki kąt), 0.5-5.5 m (tele).
• Obsługa sterowania lampą błyskową w trybie i-TTL z lampami współpracującymi systemem Nikon CLS
• Bezprzewodowy system oświetlenia obsługiwany po ustawieniu wbudowanej lampy błyskowej w tryb sterownika (ma zastosowanie tylko w grupie A i dla stałego ustawienia 3 CH) |
Wbudowana
• Funkcje: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow, Synchronizacja Slow, Full,1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64, 1/128.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-14, FL-300R, FL-600R
• Tryb pracy lamp zewnętrznych: TTL Auto, Auto, Manual
• Bezprzewodowe sterowanie błyskiem (4 kanały, 4 grupy) |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem.
• Zasięg (Auto ISO): 0.6-7.0 m (szeroki kąt), 0.8-2.3 m (tele). |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Nie |
Tak |
Tak |
Nie |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 lub 10 s, Nastawy użytkownika, |
10 lub 2s, |
1, 2 i 10 s |
2 s lub 12 s |
2, 10 s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
|
Pamięć wewnętrzna (około 66MB)
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
Pamięć wewnętrzna: ok. 86 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC
Współpraca z kartami Eye-Fi X2 (i nowszymi)
|
Wbudowana pamięć 39 MB,
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I, Flash Air i Eye-Fi.
|
Pamięć wewnętrzna ok 87 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD |
stały, 3.0 calowy, kolorowy, PureColor II G LCD (TFT), ok. 922.000 punktów, pole obrazu 100% |
stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru |
Uchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów,
jasność regulowana w 6 poziomach
100% pokrycie kadru |
odchylany (do 80 stopni w górę lub 50 stopni w dół), dotykowy, 3.0 calowy, kolorowy Hypercrystal LCD, 920.000 punktów, proporcje 3:2, jasność regulowana w 5 poziomach, kolorystyka regulowana w 7 poziomach |
Stały, 3.0-calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów, pole widzenia ok. 100%, powłoki przeciwodblaskowe AR, |
Wizjer |
Tak, optyczny z korekcją dioptrii |
brak |
Wizjer elektroniczny, 0.2 cala, LCD o rozdzielczości 921 000 punktów, korekta dioptrażu od -3 do +1, 100% pokrycie kadru |
Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe i przez złącze akcesoriów.
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni. |
Wbudowany EVF, kolorowy o wielkości 0.20 cala, rozdzielczość 200 tys. punktów |
Komunikacja i złącza |
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, MTP, PTP), wyjście mini-HDMI (Typu C) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC)
• Wbudowana sieć bezprzewodowa Wi-Fi (IEEE802.11b/g/n)
• Opcjonalnie wężyk spustowy RS-60E3
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wsparcie dla GPS przez urządzenia przenośne (połączenie ze zgodnym smartfonem) |
Złącze USB 2.0 Hi-speed / wyjście micro HDMI
• Wbudowany moduł sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie pilot zdalnego wyzwalania migawki RR-90 |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-speed (MTP/PTP) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm, gniazdo akcesoriów
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3.
• Opcjonalnie moduł GPS GP-1 |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI (typ D), złącze akcesoriów (wizjera VF-2, VF-3, mikrofonu lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Uniwersalne złącze USB 2.0 High-speed / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście mikro HDMI,
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NB-10L (wydajność ok 360 zdjęć),
Opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC80 |
Akumulator litowo-jonowy NP-48 (wydajność ok 240 zdjęć) |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14 (7.4 V, pojemność 1030 mAh, wydajność ok. 350 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b (używany w połączeniu ze złączem zasilania EP-5A) |
Akumulator litowo-jonowy Li-90B (wydajność ok 310 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy F-3AC |
Akumulator litowo-jonowy (3.7V, pojemność 950 mAh, wydajność ok 250 zdjęć),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy . |
Akcesoria |
Akumulator NB-10L, ładowarka CB-2LCE, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowaniem:
• ImageBrowser - przeglądanie, drukowanie
• Map Utility
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa wodoodporna (40 m) WP-DC52 |
Akumulator litowo-jonowy NP-48, zasilacz AC-5VT, pasek, kabel USB, CD-ROM, instrukcja
• Opcjonalnie wodoszczelna obudowa:WP-XQ1 |
Pasek aparatu, pokrywka sanek mocujących, pokrywka obiektywu, akumulator jonowo-litowy EN-EL14 (z pokrywką styków), ładowarka MH-24, kabel USB, dysk CD-ROM z programem ViewNX 2, dysk CD-ROM z dokumentacją aparatu |
Akumulator litowo-jonowy Li-90B, F-2AC , kabel USB cable, pasek na ramię, zakrywka obiektywu, CD-ROM (OLYMPUS Viewer2), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna |
Akumulator litowo-jonowy , ładowarka, zaślepka obiektywu, kabel USB, pasek, instrukcja, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO - 9.2 AE
• SilkyPix Developer Studio,
• sterowniki |
Waga |
356 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
187 g (bez akumulatora i karty pamięci)
206 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
ok 399 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
346 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
170 g (bez akumulatora i karty pamięci),
ok. 192 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
108.8 x 75.9 x 40.3 mm |
100.0 x 58.5 x 33.3 mm |
118.5 x 77.5 x 50.4 mm (bez części wystających) |
113 x 65.4 x 48 mm |
102.5 x 62.1 x 27.9 mm |
Dodatkowe informacje |
Polskie menu.
Stabilizacja w 5-ciu osiach o efektywności do 3 EV (wg. producenta)
Dostępne przestrzenie kolorów: sRGB. |
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia o Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Panorama 120, 180 i 360 stopni (do 11520 x 1624 pix w pionie lub 11520 x 1080 pix w poziomie).
Dostępny w kolorze czarnym i srebrnym. |
Polskie menu
|
3 tryby stabilizacji (IS1: dwuwymiarowa aktywacja, IS2: jednowymiarowe aktywacja pionowego poruszenia dla kadru poziomego, IS3: jednowymiarowe aktywacja poziomego poruszenia dla kadru pionowego)
Zdjęcie z dźwiękiem.
Wielokrotna ekspozycja (2 klatki).
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB i Adobe RGB.
Metalowy korpus w kolorze czarnym lub białym.
Wymienny grip dostępny w trzech kolorach: czerwonym, beżowym i purpurowym. |
Polskie menu.
Stabilizacja Power O.I.S.
Dostępny w kolorze czarnym lub białym. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
Brak ocen |
Test |
|
|
|
|
|