Porównanie aparatów

Producent OlympusSonyFujifilmFujifilmPanasonic
Model E-PL7A5000X-A1X-E1Lumix DMC-GF7
Data premiery 2014-08-28 2014-01-07 2013-09-17 2012-09-06 2015-01-20
Liczba pikseli 16.1 Mpix 20 Mpix 16 Mpix 16 Mpix 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości RAW:
• 4608 x 3456 skompresowany / 17 MB
• 4608 x 3456 Fine (kompresja: 1/4) / 7.5 MB
• 4608 x 3456 Normal (kompresja: 1/8) / 3.5 MB
• 3200 x 2400 (kompresja: 1/8) 1.7 MB
• 1280 x 960 (kompresja: 1/8) 0.4 MB
• 5456 x 3632 (RAW, JPEG)
• 3872 x 2176 (JPEG)
• 2736 x 1536 (JPEG)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
• 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664 
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy
• 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664 
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy
• 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
Matryca • 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB)
23.2 x 15.4 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 20.4 Mpix 23.6 x 15.6 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli 16.5 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS, 3:2
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu n/a BIONZ X EXR II EXR Pro Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 z dźwiękiem AAC stereo / AVCHD z dźwiękiem stereo Dolby Digital
Zakres ISO Auto (100-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 100-1600 ISO)
Ręcznie: 100, 200-25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Auto (100-16000 ISO), 100-16000 ISO Auto, 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto (400, 800, 1600, 3200, 6400 ISO), 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
Tryb rozszerzony: ISO 100.
Migawka Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
• Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
• Fotografie: od 1/4000 do 30 s i B; filmy: 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
• Czas synchronizacji z lampą: 1/160 s (przy korzystaniu z kompatybilnej zewnętrznej lampy błyskowej Sony)
30 s – 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie SR AUTO 1/4 s – 1/4000 s
30 s – 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie P 1/4 s – 1/4000 s
Zdjęcia: 60s - 1/16000s, Filmy: 1/25s - 1/16000s
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - możliwość podłączenia obiektywów z mocowaniem Sony A.
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a W zależności od wybranego obiektywu n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a W zależności od wybranego obiektywu n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 2x 4x 0x 0x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Nie Nie Nie Nie
Zapis wideo MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 24 lub 16 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 12 lub 8 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
Tryb interwału: AVI Motion JPEG 1280 × 720 (1 s. - 24 godz.)
• AVCHD 2.0 / MP4
• 1920 x 1080, 1440 x 1080, 640 x 480
• 60i lub 24p (24/17Mbps), 30p (12Mbps), 30p (3Mbps)
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 kl./s
• 1280 x 720 (HD 720p) z szybkością 30 kl./s
Maksymalna długość: 14 min. w Full HD i 27 min. w HD
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 24 kl./s
Maksymalna długość: 29 minut.
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD) z szybkością 60, 30, 25 kl/s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto).
Ogniskowanie 81-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 49 stref (7x7), zmiana wielkości ramki AF
• Tryby pól AF: Strefa AF, Wielopolowy AF, Ciągły AF, Śledzenie AF
• Dioda wspomagająca AF
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Strefa (49 stref EVF/LCD 7x7), Multi
• Zmienny rozmiar ramki AF (5 rodzajów)
• Tryb napędu AF: Pojedynczy , Ciągły, Ręczny MF
• Dioda wspomagająca AF
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Dotykowa asysta w trybie MF
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu W zależności od wybranego obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło słoneczne (5300K), Cień (7500K), Chmury (6000K), Światło żarówki (3000K), Światło jarzeniowe (4000K), Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli (5500K)
• ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, wolfram, świetlówki (ciepła biel, zimna biel, biel dzienna, światło dzienne), lampa błyskowa, pod wodą, temperatura barwowa (2500 – 9900 K) i filtr barwny (G7 do M7 (15 stopni), A7 do B7 (15 stopni)), własny Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
• ustawienia własne wg wzorca.
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• ustawienia własne wg wzorca.
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Fotografie: +/- 3,0 EV (co 1/3 EV); Filmy: +/- 2,0 EV (co 1/3 EV)
• 3 klatki (1/3 EV, 2/3 EV, 1,0 EV, 2,0 EV, 3,0 EV: tylko 3 klatki); Bracketing: ciągły; Bracketing: pojedynczy, krok co 1/3 EV, 2/3 EV, 1,0 EV, 2,0 EV, 3,0 EV
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3, 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 EV lub 1 EV , w zakresie +/- 3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Nocne niebo z ręki, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela, Vintage, Selektywny kolor
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu, Efekt nieostrości, Efekt cieniowania
• Efekty cyfrowe: 13 rodzajów: posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękka jasna tonacja, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura, akwarela, ilustracja Auto, SR Auto +, Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Własny (C), Sport, Krajobraz, Portret, SP, Adv, Auto
• Filtry artystyczne (Adv): Aparat zabawkowy, Miniatura, Dynamiczna tonacja, Wzmocnienie kolorów, Zmiękczona ostrość, Jasna tonacja, Ciemna tonacja i Częściowy kolor.
Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S) Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C1 i C2), Panorama, Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne - zdjęcia: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Połyskująca woda, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Iluminacje, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Rozmyty kwiat, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne
• Programy tematyczne - filmy: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
Zdjęcia seryjne • Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 16 zdjęć RAW lub 36 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 20 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
• Szybkość w trybie ciągłym do 2.5 kl./s,
• W trybie priorytetu zdjęć seryjnych do 3.5 kl./s
• Z szybkością do 5.6 kl./s do 30 klatek JPEG lub 10 RAW / RAW+ JPEG
• Z szybkością 3 kl./s do 50 klatek JPEG lub 10 RAW / RAW+ JPEG
Z szybkością 6 lub 3 kl./s Szybkość zdjęć seryjnych

• Migawka mechaniczna: H: 5,8 kl./s (z funkcją AFS), 5 kl./s (z funkcją AFC, w trybie 1-obszarowym AF), M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
• Migawka elektroniczna: SH: 40 kl./s, H: 10 kl./s, M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Typu pop-up Wbudowana typu pop-up (Super Intelligent Flash)
• Liczba przewodnia 7 (ISO 200)
• Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Synchronizacja na tylną kurtynę, Błysk stłumiony, Sterowanie
• Synchronizacja do 1/180s
Wbudowana typu pop-up
• Liczba przewodnia 7 (ISO 200)
• Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony, Synchronizacja na tylną kurtynę
• Synchronizacja do 1/180s
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 5.6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/50s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Złącze hot-shoe Tak Nie Tak Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30 sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3 s., liczna zdjęć 1-10) 10 s i 2 s 10 lub 2s 10 lub 2s 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-I
LCD Odchylany (w górę do 80 stopni, w dół do 180 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 14 poziomach
Temp. barwowa regulowana 14 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
odchylany (do góry o 180 stopni), 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 460.800 punktów, pokrycie kadru 100%
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
odchylany w górę i w dół, 3 calowy, kolorowy, TFT LCD, 920.000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100% kadru stały, 2.8 calowy, kolorowy, TFT LCD, 460.000 punktów, pokrycie 100% kadru odchylany (do 180 stopni), 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.040.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
brak brak Elektroniczny, kolorowy, OLED, 0.5 calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, korekcja dioptrii od -4 do +2, wbudowany czujnik zbliżenia oka brak
Komunikacja i złącza • Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• Wi-Fi (IEEE 802.11b/g/n)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
• Złącze Multi Terminal/Micro USB
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście mini HDMI typu C,
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RR-90
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście Mini HDMI, wejście mikrofonu 2.5 mm stereo
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 350 zdjęć Akumulator litowo-jonowy (wydajność ok 420 zdjęć). Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok 350 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok 350 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 680 mAh, wydajność ok. 230 zdjęć z obiektywem H-FS12032)
Akcesoria Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-50, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 3 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP12
Ładowarka sieciowa AC-UB10 (ładowanie akumulatora w aparacie przez łącze USB), SELP1650, Przykrywka obiektywu, Akumulator (NP-FW50), Pasek na ramię, Przewód Micro USB, Oprogramowanie PlayMemories Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, zaślepka korpusu, CD-ROM, instrukcja Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, kabel USB, zaślepka korpusu, CD-ROM, instrukcja Zestaw DMC-GF7K, Akumulator, ładowarka, kabel połączeniowy USB, pasek na ramię, DVD-ROM, kabel zasilający, pokrywka obiektywu, oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO 9.6 PE i SILKYPIX Developer Studio 4.2 SE.
Waga 309 g (bez akumulatora)
ok. 357 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
210 g (sam korpus)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
280 g (bez akumulatora i karty pamięci)
330 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
300 g (bez akumulatora i karty pamięci)
350 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
236 g (bez akumulatora i obiektywu)
266 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
336 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS12032)
Wymiary 114.9 x 67 x 38.4 mm (bez elementów wystających) 109.6 x 62.8 x 35.7mm 116.9 x 66.5 x 39.0 mm 129 x 74.9 x 38.3 mm 106.5 x 64.6 x 33.3 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3.5 EV (stabilizacja 3-osiowa)
4 tryby stabilizacji obrazu
Dostępny w kolorze srebrnym i czarnym. Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (5 rodzajów) w tym Provia, Astia, Velvia oraz tryby zdjęć czarno-białych oraz Sepia
Dostępny w trzech kolorach: czarnym, niebieskim i czerwonym.
Wbudowana obsługa formatu RAW
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (10 rodzajów) w tym Provia, Astia, Velvia oraz tryby zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std., Sepia
Motion Panorama (do 7680 x 2160 pix w pionie lub 7680 x 1440 pix w poziomie)
Funkcja elektronicznej poziomicy
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.80 (2)
4.00 (2)
4.48 (5)
4.32 (10)
Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu