Porównanie aparatów

Producent PanasonicPanasonicOlympusSonyCanon
Model Lumix DMC-GF7Lumix DMC-GF6E-PM2A5100EOS M3
Data premiery 2015-01-20 2013-04-09 2012-09-11 2014-08-18 2015-02-06
Liczba pikseli 16 Mpix 16 Mpix 16 Mpix 24.3 Mpix 24.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
• 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4
• 6000 x 4000
• 6000 x 3376
• 4240 x 2832
• 4240 x 2400
• 3008 x 2000
• 3008 x 1688
RAW:
• 6000 × 4000
• 5328 × 4000
• 6000 × 3376
• 4000 × 4000
JPEG 3:2:
• 6000 × 4000
• 4320 × 2880
• 2880 × 1920
• 2304 × 1536
• 720 × 480
• Dostępne są także tryby 4:3, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.68 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
APS-C (23.5 x 15.6 mm); Exmor™ CMOS 22.3 × 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy
Procesor obrazu Venus Engine Venus Engine TruePic VI BIONZ X DIGIC 6
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 z dźwiękiem AAC stereo / AVCHD z dźwiękiem stereo Dolby Digital
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 z dźwiękiem AAC stereo / AVCHD z dźwiękiem stereo Dolby Digital
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.3, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3)
• Filmy: XAVC S / zgodność z formatem AVCHD 2.0, MP4
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264)
• Dźwięk MPEG-4 AAC-LC (stereo)
Zakres ISO Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
Tryb rozszerzony: ISO 100.
Auto, Inteligentne ISO, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
Tryb rozszerzony: ISO 25600.
Auto (200–25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
ISO 100 - 25600 Auto (100–12800), 100–12800 z przyrostem co 1/3 stopnia EV
Tryb rozszerzony H: 25600 Filmowanie: Auto (100–6400), 100–6400 (z przyrostem co 1/3 stopnia EV)
Migawka Zdjęcia: 60s - 1/16000s, Filmy: 1/25s - 1/16000s
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
• Fotografie: od 1/4000 do 30 s i B,
• Filmy: 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia)
• Do 1/60 w trybie AUTO (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
Migawka z elektroniczną pierwszą kurtyną i mechaniczną drugą kurtyną
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - możliwość podłączenia obiektywów z mocowaniem Sony A.
Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a W zależności od wybranego obiektywu n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a W zależności od wybranego obiektywu n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 4x 4x 2x 4x 0x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Tak Nie Nie
Zapis wideo AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD) z szybkością 60, 30, 25 kl/s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto).
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH: 17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto).
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
• 1920 x 1080 (60p, 60i, 24p)
• 1440 x 1080 (30p, 25p)
• 1280 x 720 (120p)
• 640 x 480 (30p, 25p)
• Mikrofon stereo
• Full HD - 1920 × 1080 (29,97, 25, 23,976 kl./s)
• HD - 1280 × 720 (59,94, 50 kl./s)
• VGA - 640 × 480 (29,97, 25 kl./s)
• Efekt miniatury - HD; VGA – (6, 3, 1,5 kl./s)
• Hybrydowa automatyka HD - (30 kl./s)
Maks. czas trwania 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku 4 GB
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Dotykowa asysta w trybie MF
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -3 do 18 EV (ISO 100)
• Dotykowa asysta w trybie MF
• Asysta AF: wbudowana dioda
35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
• Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu)
• Pola ostrości: 179 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Zakres czułości: -1 do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, z założonym obiektywem F2,0)
Hybrydowy system AF wykorzystujący zarówno detekcję fazową jak i detekcję kontrastu. Hybrid CMOS AF II.
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 49 dostępnych punktów AF,
• Wybór automatyczny (twarz+śledzenie), wybór ręczny (1-punktowy AF)
• Tryby AF: One-Shot AF i Servo AF
• Zakres detekcji: 2-18 EV (przy 23°C, ISO 100, obiektyw EF-M22mm f/2 STM)
• Asysta AF: dioda LED
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy (384 strefy)
• skupiony na środku (około 10%)
• punktowy (około 2%)
• centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: 1-20 EV (przy 23°C, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu W zależności od wybranego obiektywu w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
• Auto, Cień, Lampa błyskowa, Pod wodą, Wolfram, Własny, Zachmurzenie, Światło dzienne
• Mikrokorekty automatycznebo balansu bieli: G7 do M7 (15 stopni), A7 do B7 (15 stopni)
Automatyczny balans bieli, światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna
• Korekcja balansu bieli: 1. niebieski/bursztynowy +/-9, 2. purpurowy/zielony +/-9
• Balans bieli wg wzorca: zapis 1 ustawienia
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3, 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 EV lub 1 EV , w zakresie +/- 3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• ±3 (co 1/3 EV)
• ±3 (3, 5 klatem co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 EV, 2 EV)
• +/-3 EV z przyrostem co 1/3 stopnia (możliwość połączenia z sekwencją naświetlania).
• Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia)
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C1 i C2), Panorama, Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne - zdjęcia: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Połyskująca woda, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Iluminacje, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Rozmyty kwiat, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne
• Programy tematyczne - filmy: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C1 i C2), Panorama, Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne: Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu
• Programy: iAuto, Superior Auto, Programowalne AE, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Manualny
• Sceny: portret, sport, macro, krajobraz, zachód słońca, noc, północ, nocny portret, kompensacja rozmycia
• Programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, niestandardowy
• Tryb Inteligentna scena auto (zdjęcia i film)
• Twórcze wspomaganie (zdjęcia i film)
• Hybrydowa automatyka
• SCN: portrety, krajobrazy, makro, sport, zdjęcia nocne z ręki, żywność
• Filtry twórcze: HDR, efekt rybiego oka, efekt pogrubienia artystycznego, efekt akwareli, efekt miniatury (zdjęcia i film), efekt aparatu zabawki, miękka ostrość, czarno-biały ziarnisty
• Tryby filmowania: automatyczna ekspozycja filmu, ręczna ekspozycja filmu
Zdjęcia seryjne Szybkość zdjęć seryjnych

• Migawka mechaniczna: H: 5,8 kl./s (z funkcją AFS), 5 kl./s (z funkcją AFC, w trybie 1-obszarowym AF), M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
• Migawka elektroniczna: SH: 40 kl./s, H: 10 kl./s, M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix,
• Tryb szybki: szybkość 4.2 kl./s (w trybie AF AFS),
• Tryb średni: szybkość 3 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęcia w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
• Zdjęcia w trybie ciągłym: Hi: maks. 6 kl./s, Lo: maks. 3 kl./s (zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci)
• JPEG Fine L: 56 klatek, JPEG Standard L: 75 klatek, RAW: 23 klatki, RAW&JPG: 22 klatki (w trybie zdjęć ciągłych (Hi). Zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci)
około 4,2 kl./s dla około 1000 obrazów JPEG, 5 obrazów RAW
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 5.6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/50s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.3 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
• Typu pop-up
• Liczba przewodnia 4 (w metrach, przy ISO 100, kąt rozbłysku dostosowany do ogniskowej 16 mm)
Wbudowana lampa: GN 5 (ISO 100, metry)
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampami błyskowymi Speedlite z serii EX.
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
Złącze hot-shoe Nie Nie Tak Nie Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10) 10s / 2s 2 s,10 s + zdalne
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-I Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-I Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
• Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick XC-HG Duo
• Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I)
SD, SDHC, SDXC (zgodność z UHS-I)
LCD odchylany (do 180 stopni), 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.040.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka
odchylany (do 180 stopni), 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.040.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka
stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Odchylany (do góry o 180 stopni), 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Odchylany ekran dotykowy LCD (TFT) sRGB ClearView II o przekątnej 7.5 cm (3 cale). Format obrazu 3:2. Około 1.040.000 punktów. Pojemnościowy, panelowy
Wizjer brak brak Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
brak brak
opcjonalny wizjer elektroniczny EVF-DC1 (0,48 cala), format obrazu 4:3, około 2 360 000 punktów, pokrycie 100%
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
• Złącze Multi Terminal / Micro USB
• Złącze HDMI micro (typu D)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi, IEEE 802.11b/g/n (pasmo 2,4 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication), Forum typu 3
• Hi-Speed USB (zgodność z Mini-B)
• Wi-Fi (IEEE802.11b/g/n; tylko 2,4 GHz), z obsługą dynamicznego NFC
• Wyjście HDMI (typ C/zgodność z Mini)
• Mikrofon zewnętrzny (gniazdo stereo mini jack 3,5 mm)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 680 mAh, wydajność ok. 230 zdjęć z obiektywem H-FS12032) Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1025 mAh, wydajność ok 330 zdjęć z obiektywem H-PS14042) Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (wydajność ok 400 zdjęć). Akumulator litowo-jonowy LP-E17, wydajność około 250 zdjęć (temp. 23°C, AE 50%, FE 50%)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E17
Akcesoria Zestaw DMC-GF7K, Akumulator, ładowarka, kabel połączeniowy USB, pasek na ramię, DVD-ROM, kabel zasilający, pokrywka obiektywu, oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO 9.6 PE i SILKYPIX Developer Studio 4.2 SE. Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zakrywka bagnetu obiektywów, płyta CD z oprogramowaniem:
• PHOTOfunSTUDIO 9.2 AE,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE
• LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna. Przewód zasilający, Akumulator NP-FW50, Zasilacz sieciowy (AC-UB10), Pasek na ramię, Przykrywka korpusu, Przewód Micro USB, Oprogramowanie PlayMemories Akumulator, ładowarka, , pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, oprogramowanie: Digital Photo Professional, Picture Style Editor, EOS Utility, Image Transfer Utility
Waga 236 g (bez akumulatora i obiektywu)
266 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
336 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS12032)
280 g (bez akumulatora i obiektywu)
323 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
432 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS1442A)
223 g (bez akumulatora)
ok. 269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
224 g (sam korpus)
283 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
366 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 106.5 x 64.6 x 33.3 mm 111.2 x 64.8 x 38.4 mm 109.8 x 64.2 x 33.8 mm (bez elementów wystających) 109.6 x 62.8 x 35.7 mm 110.9 × 68.0 × 44.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, złotym, czerwonym i brązowym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym, białym i czerwonym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu
Efekty zdjęciowe: Akwarela, Częściowy kolor (R, G, B, Y), High-key: miękki, Ilustracja (silny, średni, słaby), Kolor pop. Malowidło HDR (silny, średni, słaby), Miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), Miękka ostrość (silny, średni, słaby), Obraz czarno-biały o bogatej gradacji, Obraz czarno-biały o dużym kontraście, Posteryzacja (kolor, cz.-b.), Zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), Zdjęcie retro
Styl twórczy: Czarno-biały, Pejzaż, Portret, Sepia (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-3 do +3)), Standard, Zachód słońca, Żywy
Automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) DRO (automatyka/poziom (1-5))
• Konstrukcja korpusu: stal nierdzewna, stop magnezu, żywica poliwęglanowa
• Środowisko pracy: 0–40°C, wilgotność do 85%
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen
5.00 (2)
4.80 (3)
4.40 (2)
5.00 (3)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu