Porównanie aparatów

Producent CanonCanonNikonSonyPentax
Model EOS 5DsEOS 5D Mark IIID810A7R II645Z
Data premiery 2015-02-06 2012-03-02 2014-06-26 2015-06-10 2014-04-15
Liczba pikseli 50.6 Mpix 22.1 Mpix 36.3 Mpix 42.4 Mpix 51.4 Mpix
Dostępne rozdzielczości Pełnoklatkowa matryca:
• 8688 × 5792
• 7680 × 5120
• 5760 × 3840
• 4320 × 2880
• 1920 × 1280
• 720 × 480
Kadr 1,3x:
• 6768 × 4512 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1,6x:
• 5424 × 3616 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1:1:
• 5792 × 5792 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
RAW:
• 8688 × 5792
• 6480 × 4320
• 4320 × 2880
• 5760 x 3840 (RAW,JPEG),
• 3960 x 2640 (M-RAW)
• 3840 x 2560 (JPEG)
• 2880 x 1920 (S-RAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG)
• FX (36 x 24) obszar zdjęcia: (L) 7360 x 4912, (M) 5520 x 3680, (S) 3680 x 2456.
• 1,2X (30 x 20) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4080, (M) 4608 x 3056, (S) 3072 x 2040.
• DX (24 x 16) obszar zdjęcia: (L) 4800 x 3200, (M) 3600 x 2400, (S) 2400 x 1600.
• 5 : 4 (30 x 24) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4912, (M) 4608 x 3680, (S) 3072 x 2456.
• Zdjęcia w formacie FX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 6720 x 3776, (M) 5040 x 2832, (S) 3360 x 1888.
• Zdjęcia w formacie DX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 4800 x 2704, (M) 3600 x 2024, (S) 2400 x 1352.
• 7952 x 5304 px
• 5168 x 3448 px
• 3984 x 2656 px
• JPEG: L[51M]8256x6192 pikseli, M[36M]6912x5184 pikseli, S[21M]5376x4032 pikseli, XS[3M]1920x1440 pikseli
• RAW: L[51M]8256x6192 pikseli
• TIFF: L[51M]8256x6192 pikseli
Matryca CMOS 36 × 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 53 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 23.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
CMOS, 35.9 mm × 24.0 mm (bez optycznego filtra dolnoprzepustowego) 35.9 x 24.0 mm, BSI CMOS Exmor R
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy
• Aparat bez optycznego filtra dolnoprzepustowego. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej ostrości, jednocześnie jednak obarczony jest większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów.
• 43.8 x 32.8 mm CMOS z filtrem kolorów podstawowych
• Efektywna rozdzielczość 51.4 Mpix
• Czyszczenie matrycy za pomocą ultradźwięków (DR II) z funkcją Dust Alert
Procesor obrazu DIGIC 6 DIGIC 5+ EXPEED 4 BIONZ X PRIME III
Format zapisu • Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW, M-RAW, S-RAW (14-bitowy, oryginalny RAW firmy Canon wersja 2),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+ S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (10.5 Mix), S-RAW (5.5 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+ S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM
• NEF (RAW): 12- lub 14-bitowe z kompresją bezstratną, skompresowane lub nieskompresowane; dostępny mały rozmiar (tylko w trybie nieskompresowanym 12-bitowym)
• TIFF (RGB)
• JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG z kompresją fine (ok. 1 : 4), normal (ok. 1 : 8) lub basic (ok. 1:16) (Priorytet wielkości); Dostępna opcja kompresji - optymalna jakość
• NEF (RAW)+JPEG: jedno zdjęcie zapisane zarówno w formacie NEF (RAW), jak i JPEG
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S 4K, XAVC S HD, AVCHD 2.0, MP4
• RAW (PEF/DNG), JPEG (Exif 2.21), RAW+JPEG
• RAW(14 bit): (PEF/DNG), JPEG: ***(Best), **(Better), *(Good)
Zakres ISO Auto, 100-6400 w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone: L: 50 lub H1: 12800
Auto (100-12800 ISO), 100 - 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L)
Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2)
Tryb Auto ISO z określeniem minimalnego czasu migawki
• ISO 64–12 800 z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Rozszerzenie do wartości ISO 32-51 200)
• Tryb Auto ISO
Auto, 100-25600
tryb rozszerzony ISO 50, 64, 80, 51200, 102400
• Auto: 100-204800
• (krok 1EV lub 1/2EV lub 1/3EV)
Migawka 30-1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (Pełny zakres czasów otwarcia migawki. dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)
Miękki spust elektromagnetyczny
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych)
• Mechaniczna migawka, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• Elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie podniesienia lustra
• Czas otwarcia migawki: od 1/8000 do 30 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV czas B
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
• Zdjęcia: 30 s - 1/8000 s
• Film: 1/4 s - 1/8000 s
• Sterowana elektronicznie o przebiegu pionowym
• Auto: 1/4000 - 30 sek,
• Ręcznie:1/4000 - 30 sek (1/3 EV lub 1/2 EV), bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S / EF-M)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0
W zależności od wybranego modelu. Z bagnetem Sony E • Mocowanie obiektywu: PENTAX 645AF2
• Użyteczne obiektywy: PENTAX 645AF2, 645AF, oraz 645A
Ogniskowa obiektywu n/a n/a W zależności od wybranego modelu. n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a W zależności od wybranego modelu. n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 0x 4x 0x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Nie Tak Nie
Zapis wideo • 1920 × 1080 (29,97; 25; 23,976 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 1280 × 720 (59,94, 50 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 640 × 480 (29,97; 25 kl./s), tylko kompresja międzyklatkowa
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Film poklatkowy: interwał fotografowania można ustawić w zakresie od 1 s do 99 godz. 59 min i 59 s. Sekwencja obrazów może obejmować od 2 do 3600 zdjęć; maks. długość to 2 min i 24 s (PAL). Format MOV, Full HD (1920 × 1080), 25p (ALL-I)
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97, 25 kl./s,
Kompresja: ALL-I, IPB
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Sterowanie ekspozycją: Auto, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Ręczna ekspozycja
Obsługa kodów czasowych do synchronizacji wielu aparatów podczas filmowania
Wbudowany mikrofon mono
• 1920 x 1080; 60 p (progresywnie) 50 p, 30 p, 25 p, 24 p 1280 x 720; 60p, 50p. Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 60p, 50p, 30p, 25p i 24p to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s. W każdym przypadku obsługiwana jest zarówno wysoka, jak i normalna jakość obrazu.
• Pomiar ekspozycji: pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem
• Format plików: MOV
• Fompresja wideo: H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding)
• Format zapisu dźwięku: liniowy PCM
• Czułość ISO: tryby ekspozycji P, S i A: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2) z możliwością wyboru maksymalnej wartości, Tryb ekspozycji M: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2), z możliwością wyboru maksymalnej wartości; wybór ręczny (od ISO 64 do 12800 z krokiem 1/3, 1/2 i 1 EV) z możliwością zwiększenia o około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 51200) powyżej wartości ISO 12800.
• 3840 x 2160 pix, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080 pix, 60p, 60i, 24p
• 1440 x 1080 pix, 30p
• 640 x 480 pix, 30p
Wbudowany mikrofon stereo
• 1920 x 1080 pix (Full HD 60i/50i)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p/25p/24p)
• 1280 x 720 pix (HD, 60p/50p/30p/25p/24p)
Długość filmów ograniczona do 25 min.
Wbudowany mikrofon stereo,
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo.
Ogniskowanie TTL-CT-SIR ze specjalną matrycą CMOS
• 61 punktów / 41 punktów krzyżowych (f/4), w tym 5 podwójnie krzyżowych (f/2,8) i 1 krzyżowy (f/8)¹
• Liczba punktów krzyżowych AF zależy od obiektywu.
Tryby AF:
• AI Focus
• One Shot
• Tryb AI Servo z funkcją przewidywania
Wybór punktu AF:
• Wybór automatyczny: 61-punktowy system AF
• Wybór ręczny: pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 15 lub 9 punktów albo tylko punkty krzyżowe)
• Wybór ręczny: punktowy AF
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF (4 punkty w górę, w dół, w lewo, w prawo lub 8 otaczających punktów)
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów
• Wybór ręczny: strefowy AF
• Wybór ręczny: wielkostrefowy AF
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• 61 punktowy AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4 i 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
Ilość punktów krzyżowych AF zależy od zastosowanego obiektywu
• Wybór punktu AF: automatyczny: 61-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 41 krzyżowych, 15 lub 9 punktów), ręczny punktowy AF, ręczny rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo), ręczny rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów, ręczny strefowy AF,
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF +/- 20 stopni) dla 40 obiektywów (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych). Zapamiętywanie regulacji dla obiektywu wg numeru seryjnego
• AF w trybie Live View (LV): Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
• Dostępne proporcje w LV: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1
• Tryby ustawiania ostrości: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu, Ręczne ustawianie ostrości (M): możliwość korzystania ze wskaźnika ustawienia ostrości
• Pola AF: możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryb pól AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF
• Blokada AF: ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF) lub naciskając przycisk AE-L/AF-L
AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu
• Pola ostrości: pełna klatka: 399 pól (AF z detekcją fazy) / APS-C: 357 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły, MF, detekcja twarzy
• Zakres detekcji: -2 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.0)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
• TTL detekcja fazy, 27-punktowy (SAFOX XI)
• Tryby: AF-pojedynczy, AF-ciągły
• Punkty AF: Auto, Wybór, Środek
Pomiar światła • Czujnik pomiarowy RGB+IR, 150 000 pikseli
• System EOS iSA z funkcją pomiaru z użyciem 252 stref:
• (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
• (2) Pomiar skupiony (około. 6,1% wizjera na środku)
• (3) Pomiar punktowy (około 1,3% wizjera na środku)
* Pomiar połączony z polem AF jest niedostępny (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: EV 0-20 (przy temp. 23°C w przypadku obiektywu 50 mm f/1,4, ISO 100)
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.2% kadru)
• punktowy (ok 1.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, f/1.4, ISO100)
• Pomiar ekspozycji TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy: matrycowy pomiar ekspozycji 3D Color Matrix III (obiektywy typu G, E i D); matrycowy pomiar ekspozycji Color Matrix III (inne obiektywy z procesorem); pomiar matrycowy Color Matrix dostępny w przypadku obiektywów bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi dane obiektywu. Pomiar centralnie ważony: przypisanie około 75% wagi pomiaru okręgowi o średnicy 12 mm na środku kadru. Można wybrać średnicę koła 8, 15 albo 20 mm lub ważenie w oparciu o średnią całego kadru (w przypadku obiektywów bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm). Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora). Pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: dostępny z obiektywami typu G, E i D, równoważnik pomiaru centralnie ważonego w przypadku używania innych obiektywów.
• Zakres pomiaru ekspozycji (ISO 100, obiektyw f/1,4): omiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: od 0 do 20 EV Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
• System pomiaru: TTL, 86K pixel RGB sensor
• Tryby pomiaru: (1) wielosegmentowy (2) centralnie ważony (3) punktowy
• Zakres ekspozycji: EV -1 to 21 (ISO100 at 55mmF2.8)
Ostrość od W zależności od obiektywu W zależności od obiektywu W zależności od obiektywu. zależnie od obiektywu n/a
Balans bieli Auto (dostosowanie do otoczenia/punktu w kolorze białym), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, biel światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej
Korekcja balansu bieli:
• niebieski/bursztynowy +/-9
• purpurowy/zielony +/-9
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3.
• Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości; punktowy balans bieli dostępny w trybie podglądu na żywo) i wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K)
• Wszystkie tryby z dokładną regulacją
10 ustawień • Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło fluorescencyjne( D, N, W, L), Światło żarowe, Flash, CTE, Ustawienia ręczne 1, Ustawienia ręczne 2, Ustawienia ręczne 3,
• Ustawienia temperatury barwowej (3 typy) z regulacją.
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Wielokrotne naświetlanie
• Obrazy HDR, 5 ustawień
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
Priorytet jasnych tonów
Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 nastawy)
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Wielokrotna ekspozycja (2-9 ekspozycji)
• Tryb HDR (wysoki zakres dynamiki tonalnej): Auto, +/- 1, 2 lub 3 EV, 5 rodzajów efektów HDR
• Od -5 do +5 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Od 2 do 9 klatek z krokiem 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV; od 2 do 5 klatek z krokiem 2 lub 3 EV
• Blokada ekspozycji: blokada zmierzonej wartości natężenia światła przyciskiem AE-L/AF-L Czułość ISO (Indeks zalecanych ekspozycji) ISO 64
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Zakres kompensacji: ±5EV
• Tryby zapisu: interwał, auto-bracketing, rozszerzony braketing oraz wielokrotna ekspozycja.
Programy Inteligentna scena auto, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny (zdjęcia i filmy), Bulb, własny (x3)
• Style obrazu: Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, szczegółowy, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1-C3),
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3)
Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M) • Auto, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M) Exposure modes
• Sceny: portret, krajobraz, macro, sport, zachód słońca, nocny portret, scena nocna, scena nocna z ręki, tryb Anti Motion Blur
• Tryby: (1) Program, (2) Priorytet czułości, (3) Priorytet migawki, (4) Priorytet przysłony, (5) Priorytet migawki i przysłony, (6) Ustawienia ręczne, (7) synchronizacja Flash X-sync Speed, (8) Bulb
• Custom Image: Jasny, Naturalny, Portret, Krajobraz, Żywy, Zgaszony, Odwrócony film, Pomijanie wybielania, Czarno-biały, Krosowany.
Zdjęcia seryjne około 5 kl./s (szybkość utrzymywana dla 510 obrazów JPEG lub 14 obrazów RAW) w przypadku kart UDMA7. • Tryb Hi z szybkością do 6 kl./s
• Tryb Lo z szybkością do 3 kl./s
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
maksymalnie 16270 zdjęć w formacie JPEG (Large, Fine) lub 18 zdjęć w formacie RAW lub 7 zdjęć w formacie RAW+JPEG (Large, Fine) - przy zapisie na kartę UDMA 7
Około 5 kl./s, z akumulatorem EN-EL15:
• Obszar zdjęcia: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: DX/1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s.
Inne źródła zasilania:
• Obszar zdjęć: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: DX CL: 1–6 kl./s CH: 7 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: 1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s
• Szybkość w trybie ciągłym - Hi: około 5 kl./s, Lo: około 2.5 kl./s
• Tryb zdjęć seryjnych Hi: JPEG L Extrafine: 24 kl, JPEG L Fine: 30 kl, JPEG L Standard: 37 kl, RAW: 23 kl, RAW&JPEG: 22 kl
• Tryby Hi i Lo
• Hi: 3 kl/s (JPEG, seria do 30 zdjęć, RAW, seria do 10 zdjęć)
• Lo: 1 kl/s (JPEG, seria do 300 zdjęć, RAW, seria do 25 zdjęć)
Lampa błyskowa Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu
• Wbudowana lampa błyskowa: manualne podnoszenie lampy za pomocą przycisku; liczba przewodnia 12 (m, ISO 100, 20°C)
• Sterowanie błyskiem - TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli możliwe z wbudowaną lampą błyskową
• Zrównoważony błysk wypełniający i-TTL z pomiarem matrycowym centralnie ważonym i pomiarem ekspozycji chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem
• Standardowy błysk i-TTL z pomiarem punktowym
Brak wbudowanej lampy, możliwość korzystania z zewnętrznej
• Czas synchronizacji: 1/250 s
• Tryby pracy: auto, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu, HSS, wyzwalanie bezprzewodowe
• Brak wbudowanej lampy błyskowej
• Gorąca stopka, gniazdo synchronizacji, czas synchr.: 1/125 sek., P-TTL, high-speed-sync, wyzwalanie bezprzewodowe
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s 2 s lub 10 s • 2 s, 5 s, 10 s, 20 s
• Od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0,5, 1, 2 lub 3 s
2s lub 10s • Samowyzwalacz (12s, 2s)
• Pilot (0s, 3s)
• Zdalne zdjęcia seryjne
Karta pamięci Dwa gniazda: CompactFlash typ I (zgodne z UDMA 7), karta SD, SDHC lub SDXC. Obsługa szybkiego zapisu na kartach SD typu UHS-I Dwa gniazda:
• Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA 7
Wybór karty: Standardowy, Automatyczna zmiana karty, Zapis na wybraną kartę, zapis na obu kartach.
Kompatybilność z kartami Eye-Fi
CompactFlash (CF) (Typ I, zgodna z UDMA), SD, SDHC (zgodna z UHS-I), SDXC (zgodna z UHS-I) • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I
Dwa sloty kart SD/SDHC/SDXC (UHS-I)/Eye-Fi/FLUCARD
LCD • Główny: TFT Clear View II o przekątnej 8,11 cm (3,2 cala) i rozdzielczości około 1,04 mln punktów, kąt widzenia (poziomo/pionowo) około 170°
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: stały, 3.2-calowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni,
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Przekątna 3,2 cala; TFT z kątem oglądania 170°, ok. 100% pokrycia kadru i regulacja jasności;
• Rozdzielczość: ok.1 229 000 punktów (VGA; 640 x RGBW x 480 = 1 228 800 punktów)
Odchylany, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 1.228.800 punktów
• pokrycie kadru 100%
• regulowana jasność
• Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Typ: TFT kolorowy monitor LCD, regulacja jasności, reg. kolorów, powłoki AR, wzmocnione szkło zewnętrzne
• Rozmiar: 3.2 cale
• Rozdzielczość: ok. 1037 tys. punktów
Wizjer Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) • Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka
• Matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić linie kadrowania)
EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.78, pokrycie: 100%
rozdzielczość 2.359.296 punktów
• Typ: Pryzmat trapezoidalny
• Matówka: Natural-Bright-Matte
• Pole widzenia: ok. 98%
• Regulacja dioptrii: ok. -3.5 - +2.0m-1
• Powiększenie: ok. 0.62 x (D FA645 55 mm f/2.8), ok. 0.85 x (FA645 75mmF2.8)
Komunikacja i złącza • USB 3.0 Hi-Speed (PTP)
• Złącze HDMI typu C
• Mikrofon zewnętrzny (stereofoniczne gniazdo minijack)
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście słuchawek stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów, złącze PC do lamp zewnętrznych,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota LC-5 lub RC6,
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E7
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• USB SuperSpeed (złącze mikro-B USB 3.0)
• HDMI typ C
• Wejście audio mini-jack 3.5 mm
• Wyjście audiostereo mini-jack 3,5 mm)\
• Złącze akcesoriów: do podłączania opcjonalnego modułu zdalnego sterowania, opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania WR-R10 lub WR-1, odbiornika GPS GP-1/GP-1A lub innego w standardzie NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01
Micro USB Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI micro (typu D), wyjście słuchawkowe i gniazdo mikrofonowe 3.5 mm stereo minijack, stopka Multi Interface
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Obsługa PIM III
• USB 3.0 (micro B),
• HDMI (typ D),
• DC złącze,
• wężyk spustowy,
• X-sync
• wejście mikrofonowe
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy LP-E6N (dostarczony)/LP-E6
• Żywotność akumulatora: około 700 zdjęć (temp. 23°C)¹
• Około 660 zdjęć (temp. 0°C)
• Zasilanie i ładowarki: zestaw zasilający ACK-E6, ładowarka LC-E6, ładowarka samochodowa CBC-E6
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 950 klatek (w temp. 23°C), ok. 850 klatek (w temp 0°C)
wskaźnik naładowania: 6 poziomów + wartość procentowa
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara i ustawień)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E11 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA)
• Akumulator jonowo-litowy EN-EL15
• Opcjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D12
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok. 290 zdjęć).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe
• Ładowalny akumulator D-LI90
• opcjonalny zasilacz
• Ilość zdjęć: ok. 650 (23°C)
• Czas odtwarzania: ok. 400 minut (23°C)
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy LP-E6N, ładowarka, pasek na ramię, kabel USB, instrukcja, oprogramowanie: Digital Photo Professional 4 (obróbka obrazów RAW), PhotoStitch, EOS Utility 3 (w tym program Remote Capture, narzędzie WFT*), Picture Style Editor Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional
Dostarczane akcesoria: osłona monitora BM-12, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z osłoną styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem do gniazda elektrycznego lub kablem zasilającym z wtyczką odpowiednią dla danego kraju lub regionu sprzedaży), zacisk kabla USB, zacisk kabla HDMI, kabel USB UC-E22, pasek AN-DC12, płyta CD z instalatorem programu ViewNX 2 Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie Oprogramowanie PENTAX Digital Camera Utility 5
Waga 845 g (bez akumulatora) 860 g (bez akumulatora)
ok. 950 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Około 980 g z akumulatorem i kartą pamięci SD, bez pokrywki bagnetu korpusu
• Około 880 g (sam korpus)
582 g (sam korpus)
625 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• ok. 1550g (z baterią i dwiema kartami)
• ok. 1470g (bez baterii i kart)
Wymiary 152 × 116.4 × 76.4 mm 152.0 x 116.4 x 76.4 mm 146 x 123 x 81,5 mm 126.9 x 95.7 x 60.3 mm ok. 156 x 117 x 123 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu.
Współpracujące obiektywy: współpraca z obiektywami AF NIKKOR, w tym obiektywami typu G, E i D (pewne ograniczenia dotyczą obiektywów PC), obiektywami DX (z użyciem obszaru zdjęcia DX 24 x 16 1,5x), obiektywami NIKKOR AI-P oraz obiektywami AI bez procesora (tylko tryby ekspozycji A i M). Nie można używać obiektywów IX NIKKOR, obiektywów do aparatu F3AF ani obiektywów non-AI / pre-AI. Wskaźnik ustawienia ostrości może być używany z obiektywami o jasności f/8 lub większej (11 pól ostrości działa z obiektywami o jasności f/8 lub większej). Stabilizacja matrycy w 5-kierunkach, efekt kompensacji: 4.5 EV.
Wyjście „czystego” sygnału HDMI: 3840 x 2160 (30p (25p) / 24p) / 1920×1080 (60p (50p) /60i (50i) / 24p), YCbCr 4:2:2 8 bitów/RGB 8 bitów
• Metody podglądu zdjęć: optyczny lub cyfrowy
• Odtwarzanie: pojedyncze zdjęcie, multi (6, 12, 20, 35, 80 zdjęć),
• Powiększenie zdjęć (max 16X),
• Rotacja, Widok folderu, Pokaz slajdów, Histogram, Obszary jasne/ciemne, Widok kalendarza,
• Dostępna też wersja aparatu pozbawiona filtra IR - Pentax 645Z IR
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen
4.72 (42)
4.80 (9)
4.67 (3)
5.00 (1)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu