|
|
|
|
|
|
Producent |
Fujifilm | Olympus | Olympus | Panasonic | Sony |
Model |
X-T2 | OM-D E-M1 Mark II | PEN-F | Lumix DMC-GX8 | A6300 |
Data premiery |
2016-07-07 |
2016-09-19 |
2016-01-27 |
2015-07-16 |
2016-02-03 |
Liczba pikseli |
24.3 Mpix |
20.4 Mpix |
20.3 Mpix |
20.3 Mpix |
24.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 6000 x 4000 px
• 4240 x 2832 px
• 3008 x 2000 px
• 6000 x 3376 px (16:9)
• 4000 x 4000 px (1:1) |
• RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
RAW:
• 5184 x 3888 px
• 5184 x 3888 px Fine (kompresja: 1/4)
• 5184 x 3888 px Normal (kompresja: 1/8)
• 10368 x 7776 px*
• JPEG: 8160 x 6120 px*
* Tryb Hi Res Shot - 8 zdjęć wykonanych z przesunięciem sensora złożonych w 1 fotografię
• Współczynnik proporcji 4:3 / 3:2 / 16:9 / 6:6 / 3:4 |
• 5184 x 3888
• 5184 x 3456 (3:2)
• 5184 x 2920 (16:9)
• 3888 x 3888 (1:1)
• 3712 x 2784
• 2624 x 1968
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9) |
Matryca |
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS III, 3:2 z filtrem barw podstawowych, bez filtra AA
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
• 17.4 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.8 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 25 Mpix
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
|
Procesor obrazu |
X-Processor PRO |
TruePic VIII |
TruePic VII |
Venus Engine |
BIONZ X |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4, H.264
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG‑4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
|
Zakres ISO |
Auto, 200-12800 ISO
100, 12800, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone) |
• Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600
• Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV
|
Auto (80-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 80-1600 ISO)
Ręcznie: 180-25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV |
Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 100 ISO |
Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 51200 |
Migawka |
30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
|
• Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s
• Wytrzymałość do 200 tys. zdjęć |
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s-1/8000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.) |
60 s - 1/8000 s, Bulb (maks. 30 minut)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem
• Filmy: 1/16 000 - 1/25
• Przysłona elektroniczna: 1/16 000 - 1 |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
|
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
2x |
2x |
4x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Tak |
Tak |
Tak |
Nie |
Zapis wideo |
• 4K 3840 x 2160p, 30, 25, 24 kl./s, 100 Mbps., do ok. 10 minut
• Full HD 1920 x 1080p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 100 Mbps., do około 15
minut
• HD 1280 x 720p, 60, 30, 25, 24 kl./s, do około 29 minut |
• Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps
• Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 30p, 25p, 24p
• HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 px, 30p
• Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG)
• Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Redukcja szumu wiatru
• Regulowana głośność nagrywania
• Stabilizacja
• Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s |
• Poklatkowy: 4k, 1080p, 720p (AVI Motion JPEG)
• 1920 x 1080 px (Full HD 1080p 16:9) 30p, 25p, 24p / ALL-I(A-I), IPB(SF, F, N) (MOV)
• 1920 x 1080 px (Full HD 1080p 16:9) 60p, 50p / IPB (SF, F, N) (MOV)
• 1280 x 720 px (HD 16:9) 60p, 50p, 30p, 25p, 24p / ALL-I(A-I), IPB(SF, F, N) (MOV)
• 1280 x 720 px (HD 16:9) 30p (MOV)
• 640 x 480 px, 30p (AVI otion JPEG)
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD - AVI Motion JPEG), 14 min. (SD),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion JPEG
Wbudowany mikrofon stereo
Kontrola ekspozycji dla filmów: P / A / S / M / Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru
Regulacja poziom nagrania dźwięku |
MP4, obszar PAL:
• 4K 3840x2160: 4K/25p 100 Mb/s, 4K/24p 100 Mb/s
• Full HD 1920x1080: FHD/50p 28 Mb/s, FHD/25p 20 Mb/s
• HD 1280x720: HD/25p 10 Mb/s
• VGA 640x480: VGA/25p 4 Mb/s
AVCHD, obszar PAL:
• Full HD 1920x1080: FHD/50p: nagrywanie 28 Mb/s, 50p
• Full HD 1920x1080: FHD/50i: nagrywanie 17 Mb/s, 50i
• Full HD 1920x1080: FHD/25p: nagrywanie 24 Mb/s / 50i (wydajność matrycy wynosi 25 kl./s)
• Full HD 1920x1080: FHD/24p: 24 Mb/s |
• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 24p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps |
Ogniskowanie |
• Detekcja fazy i kontrastu
• 91-punktowy AF (do 325 pkt.)
• Detekcja twarzy
• Live View
• Dioda wspomagająca AF |
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych
• Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel
800 punktów
• Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu
• Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking |
81-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (małe)
• Tryby AF: Manualne ustawianie ostrości, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Peaking ostrości: wybór kolorów (biały, czarny, czerwony, żółty)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryb ustawiania ostrości: AFS (Jednorazowy) / AFF (Zmienny) / AFC (Ciągły) / MF
• Tryb AF: Wykrywanie i śledzenie twarzy i oczu / 49-polowe ustawianie ostrości / niestandardowe ustawianie obszarów ostrości / 1-polowe ustawianie ostrości / punktowe ustawianie ostrości/(Dostępny pełny obszar wyświetlacza)
• Zakres działania AF: EV -4 - 18 (ekwiwalent ISO100)
• Technologia DFD: Tak
• Lampa wspomagająca AF: Tak
• Pozostałe: One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa |
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 169 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu
• Dioda LED wspomagająca AF |
Pomiar światła |
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy. |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100) |
System pomiaru 1728 -strefowy, wielowzorcowy
Tryby pomiaru:
• wielopunktowy
• centralny ważony
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV |
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV |
Ostrość od |
Zależne od obiektywu
|
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
7 ustawień zdefiniowanych + ustawienia własne (3x) |
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M) |
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• 2 ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia wg skali Kelvina (2000K - 14000K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki). |
• Auto, światło dzienne, pochmurno, w cieniu, światło halogenowe, lampa błyskowa, ustawianie bieli 1, 2, 3, 4, ustawienie temperatury koloru
• Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone
• Ustawienia temperatury kolorów: 2500 - 10000 K z krokiem 100 K
• Bracketing balansu bieli: 3 ekspozycje w osi niebieski/bursztynowy lub purpura/zielony |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina |
Kompensacja ekspozycji |
• +/-5EV
• Braketing: +/-5EV (3 klatki co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 EV, 2 EV) |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
Kompensacja: +/- 5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
|
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (1, 2 i 3 EV tylko dla 3 klatek) |
Programy |
Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne |
• Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Live Composite, Filtry artystyczne (ART), Film, HDR, Fotostory, Mój tryb
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Portret na tle krajobrazu, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Portret na tle sceny nocnej, Dzieci, Tryb jasnej tonacji, Tryb ciemnej tonacji, Cyfrowa stabilizacja obrazu, Makrofotografia - przyroda, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie oko, Konwerter makro
3D, Konwerter szerokokątny, Z ręki przy świetle gwiazd, Panorama
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy
|
Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytet migawki AE, Manualny
• Ustawienia kreatywne: Expressive (Ekspresja) / Retro / Old Days (Stara fotografia) / High Key (Wysokie tony) / Low Key (Niskie tony) / Sepia / Monochrome (Czarno-białe) / Dynamic Monochrome (Dynamiczne czarno-białe) / Rough Monochrome / Silky Monochrome / Impressive Art (Impresja) / High Dynamic (Dynamika) / Cross Process (Filtr filmowy) / Toy Effect (Aparat zabawkowy) / Toy Pop / Bleach Bypass / Miniature Effect (Efekt miniatury) / Soft Focus (Rozmycie) / Fantasy (Fantazja) / Star Filter (Gwiazdki) / One Point Color (Jeden kolor) / Sunshine (Słońce) |
Automatyka, P, A, S, M, film, panorama |
Zdjęcia seryjne |
• 14 kl./s - z elektroniczną migawką
• 8 kl./s - z mechaniczną migawką
• 11 kl./s - z mechaniczną migawką, gdy dołączony jest uchwyt zasilający VPB-XT2 |
• Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s
• Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s |
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 10 kl./s (do 16 zdjęć RAW)
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 5 kl./s (do zapełnienia karty pamięci - tryb JPG / L) |
Przysłona mechaniczna
• AFS: H: 8 kl./s, M: 5,5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFC: H: 6 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Przysłona elektroniczna
• AFS: H: 10 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFC: H: 6 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Tryb 4K Photo*:
• 4K Burst: 30 klatek/sekundę, maks. 29 minut 59 sekund
• 4K Burst (S/S): 30 klatek/sekundę, maks. 29 minut 59 sekund
• 4K Pre-Burst: 30 klatek/sekundę, ok. 2 sekund
• * (w zależności od pojemności karty pamięci i mocy baterii) |
• Szybkość do 11 kl./s (do 21 RAW, 44 JPEG) |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie)
• Liczba przewodnia: 12.9 (ISO 200)
• Tryby: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP)
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV |
Brak wbudowanej lampy błyskowej, w komplecie zewnętrzna FL‑LM3
• Czas synchronizacji błysku: 1/250 s / 1/8000 s (tryb Super FP)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie - 1/1FULL, 1/64, Błysk dopełniający
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy)
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV |
• Opcjonalna
• Tryb lampy błyskowej: Auto*, auto/redukcja czerwonych oczu*, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie * Tylko w trybie iA, iA+.
• Prędkość synchronizacji: poniżej 1/250 s
• Synchronizacja lampy błyskowej: Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki |
Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
10 lub 2s |
2 s lub 12 s lub użytkownika |
2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30 sek., interwał wyzwalania 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15. 30 s.) |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
10, 5 lub 2 s |
Karta pamięci |
Dwa sloty, karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-II) |
Podwójne gniazdo kart SD (jedno kompatybilne z UHS-II) |
Secure Digital (SDHC, SDXC, UHS-I/II) |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD |
3.0-calowy, odchyalny, proporcje obrazu 3:2, około 1,040 tys. punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru |
Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
Odchylany, 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 14 poziomach
Temp. barwowa regulowana 14 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
OLED, odchylany, dotykowy, 3 calowy, kolorowy, o rozdzielczości 1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki |
Odchylany, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer |
Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.48-calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.77, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 31 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka |
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 |
Elektroniczny, 2.360.000 px, regulacja -4.0 - +2.0 dioptrii, pole widzenia około 100%, powiększenie maks. 1.23x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii, punkt oczny 20 mm przy -1 dioptrii od soczewki wizjera |
OLED. kolorowy, 2 360 000 punktów, pole widzenia: 100%, proporcje 16:9, powiększenie: x 1.54, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka, możliwość odchylenia w górę o 90 stopni, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0 |
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
Komunikacja i złącza |
• Złącze USB 3.0
• mini HDMI
• Wi-Fi
• gniazdo mikrofonowe 3.5 mm
• gniazdo wężyka spustowego 2.5 mm |
Uniwersalne złącze USB 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
• Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed, mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• Wi-Fi
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
• USB 2.0 High Speed Multi
• microHDMI TypeD / VIERA Link/Wideo: Auto / 4K / 1080p / 1080i / 720p / 576p/Audio: Stereo
• Złącze zdalnego sterowania: wejście 2,5 mm
• Gniazdo wejściowe mikrofonu: 2,5 mm
• Wi-Fi |
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście microHDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście mikrofonowe 3.5 mm
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication) |
Zasilanie |
Akumulator NP-W126S (1260 mAh), możliwość wykonania do 340 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal |
Akumulator litowo-jonowy BLH-1 |
Akumulator litowo-jonowy BLN-1, wydajność ok. 330 zdjęć |
Akumulator litowo-jonowy, 7.2 V, pojemność 1025 mAh, wydajność ok. 330 zdjęć (wyświetlacz tylny) |
• Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akcesoria |
Bateria litowo-jonowa NP-W126S, ładowarka baterii BC-W126, pasek na ramię, zakrywka otworu mocowania obiektywu w korpusie, Metalowy zaczep paska, pokrywa ochronna, narzędzie mocowania zaczepu, zakrywka "gorącej stopki", zakrywka terminala synchronizacyjnego, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna |
Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi |
Korpus (kolor srebrny lub czarny), lampa FL‑LM3, bateria BLN‑1, ładowarka BCN‑1, zakrywka mocowania obiektywu, pasek na ramię, kabel USB, oprogramowanie, instrukcja, karta gwarancyjna |
Osłona gorącej stopki, osłona korpusu, akumulator, ładowarka, kabel połączeniowy USB, pasek na ramię, DVD, kabel zasilający, oprogramowanie: PHOTOfunSTUDIO 9.7 PE, SILKYPIX® Developer Studio 4,3 SE, LoiLoScope (wersja próbna) |
Brak danych |
Waga |
• Około 507 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 457 g (bez baterii i karty pamięci)) |
Ok. 574 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
373 g (bez akumulatora)
ok. 427 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Około 487 g (karta SD, bateria, korpus) |
404 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
132.5 x 91.8 x 49.2 mm |
134.1 x 90.9 x 68.9 mm (bez elementów wystających) |
124.8 x 72.1 x 37.3 mm (bez elementów wystających) |
133.2 x 77.9 x 63.1 mm |
120.0 x 66.9 x 48.8 mm |
Dodatkowe informacje |
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (16 ustawień)
Funkcja elektronicznej poziomicy
Odporność na mróz do -10 stopni C
Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
Magnezowy korpus
Opcjonalny uchwyt MHG-XT2 |
• Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski
• Edycja RAW
• Stabilizacja o wydajności do 5.5 EV
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
• Kolor obudowy: czarny |
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 5 EV (stabilizacja 5-osiowa) |
Języki menu: Japoński, Angielski, Niemiecki, Francuski, Włoski, Hiszpański, Polski, Czeski, Węgierski, Holenderski, Turecki, Portugalski, Fiński, Duński, Szwedzki, Grecki |
Obudowa magnezowa (magnesium alloy)
Obsługa PlayMemories Camera Apps
Funkcja Dynamic Range Optimizer (DRO) |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
Brak ocen |
|
|
Test |
|
|
|
|
|