Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
50-ka na FF jest już na tyle szeroka, że portrety wyglądają naturalnie jeśli mówimy o całej postaci z kilku metrów.
Co do głębi ostrości to ostatnio złapałem się na tym, że niedoszacowuję jak małą głębię daje pełna klatka. Machnąłem ostatnio parę fotek krajobrazowych na których jest nieco elementów na pierwszym planie. Odruchowo ustawiłem f/11 i zamiast ustawić na hiperfokalną manualnie, złapałem ostrość AFem ok. 5 metrów z przodu i uznałem, że to wystarczy. Otóż nie wystarczyło i zarówno tło i jak i pierwszy plan wyszły rozmyte. Sprawdziłem to potem i okazuje się, że dla f/11 hiperfokalna to prawie 8 metrów.
Podoba mi się panowie, ta dyskusja zaczyna być bardzo pomocna. Szukałem w necie portretów z 85/1.8D, żeby sobie zobaczyć jak to wygląda ale wszystko na dużych dziurach, ciężko znaleźć coś powyżej 2.2...chyba, ze źle szukam
Ale 85 mm na f/2.2 na pełnej klatce to jest już naprawdę płytko. Nie wystarczy Ci? Ja mam Samyanga 85/1.4 na APS-C i jak chcę małą głębię to i tak najczęściej robię na f/2, żeby mieć dobry obraz i cokolwiek ostrego, poza rzęsami.
niektore zoomy w czesci ich zakresu i niektore stalki mozna uzywac na pelnej klatce (np Tokina 11-16mm w zakresie 15-16mm jest uzywalna na FX, Nikkor 35mm f/1.8 winietuje ale rowniez nie jest zle) wiec zamiast probowac uniemozliwic ich uzywanie, jak w Canonie, masz tu mozliwosc ich podpiecia. cropowanie do DX mozna wylaczyc wiec katy widzenia sa takie, jak na FX
Jak przełączysz na DX to:
1) w wizjerze pojawia się ramka pokazująca zmniejszone pole widzenia
2) RAWy i JPGi sa o mniejszej rozdzielczości (w trybie DX matryca "ma" 6Mpx)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9