Porównanie aparatów

Producent OlympusOlympusPanasonicPanasonicPanasonic
Model OM-D E-M1OM-D E-M1 Mark IILumix DMC-GH4Lumix DC-GH5Lumix DC-G9
Data premiery 2013-09-10 2016-09-19 2014-02-07 2017-01-04 2017-11-08
Liczba pikseli 16 Mpix 20.4 Mpix 16.1 Mpix 20.3 Mpix 20.3 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4608 x 3456
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368 (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1.
• 5184 x 3888 px
• 3712 x 2784 px
• 2624 x 1968 px
• 4992 x 3744 px (6K PHOTO)
• 3328 x 2496 px (4K PHOTO)
• 5184 x 3456 px (3:2)
• 5184 x 2920 px (16:9)
• 3888 x 3888 px (1:1)
• Dostępne są też inne rozdzielczości dla proporcji 3:2, 16:9, 1:1
• 5184 x 3888
• 3712 x 2784
• 2624 x 1968
• 10368 x 7776 (XL - tryb Hi Res)
• 7296 x 5472 (LL - tryb Hi Res)
• 4992 x 3744 (6K PHOTO)
• 3328 x 2496 (4K PHOTO)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.8 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 Mpix, brak filtra AA
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu TruePic VII TruePic VIII Venus Engine Venus Engine Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV, MP4, AVCHD
• Dźwięk: LPCM (MOV), LPCM/AAC stereo (MP4), Dolby Digital Stereo (AVCHD)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV, MP4, AVCHD
• Dźwięk: LPCM (MOV), Dolby Audio 2 kanały (MP4, AVCHD)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• 6K PHOTO: MP4 (H.265/HEVC)
• 4K PHOTO: MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
• Filmy: AVCHD, MP4 (H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), LPCM, AAC stereo (MP4)
Zakres ISO Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600
• Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 200: 100 ISO (tryb L)
W trybie filmowania do ISO 6400
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryb rozszerzony ISO 100
W trybie filmowania: do ISO 12800
Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 100 ISO
Wideo: Auto, 100 (rozszerzony), 200 - 12800 ISO
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
• Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s
• Wytrzymałość do 200 tys. zdjęć
60s - 1/8000s, Bulb.
Żywotność migawki: ok 200.000 zdjęć
Funkcja wyzwalania migawki dotykiem na ekranie LCD
Szczelinowa
• 60 s - 1/8000 s, Bulb
• Elektroniczna do 1/16000 s
• Żywotność migawki: ok. 200.000 zdjęć
• Szczelinowa, 60 s - 1/8000 s, Bulb (max. 30 min.)
• Migawka elektroniczna: 1 s - 1/32000 s
• Wideo: 1/25 s - 1/16000 s
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 2x 2x 4x 4x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Nie Tak Tak
Zapis wideo MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 30p - 29.97 kl./s) 24 lub 16 Mbit/s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 30p - 29.97 kl./s) 12 lub 8 Mbit/s
AVI:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
• Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps
• Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 30p, 25p, 24p
• HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 px, 30p
• Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG)
• Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Redukcja szumu wiatru
• Regulowana głośność nagrywania
• Stabilizacja
• Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s
W trybie AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD), 50p, 59.94p (28Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 50i, 59.94i (24Mbit./s, 17Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 23.98p (24Mbit./s, IPB)
W trybie MOV:
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
W trybie MP4
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 59.94p, 50p (28Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 29.97p, 25p (20Mbit/s IPB)
• 1280 x 720 (HD) 29.97p, 25p (10Mbit/s IPB)
• 640 x 480 (VGA) 29.97p, 25p (4Mbps)
Funkcja zmiennej szybkości klatek (Variable Frame Rate, VFR).
Dostępne ustawienia korekcji Gamma — CINELIKE D i CINELIKE V
Funkcje kodów czasowych SMPTE w trybach Rec Run i Free Run
Wbudowany mikrofon stereo.
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo, w tym DMW-MS1 lub kierunkowy pistoletowy DMW-MS2
Funkcja wyciszania głosu wiatru.
• C4K: 4096 x 2160 px, 24 kl./s
• 4K: 3840 x 2160 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s
• Full HD: 1920 x 1080 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s
• Funkcje 6K PHOTO i 4K PHOTO, MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC / H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.))
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon DMW-XLR1
• Czas nagrywania: m.in. AVCHD (FHD/60p) około 75 min (wyświetlacz tylny), MP4 (4K/60p) około 50 min (wyświetlacz tylny)
• Poziom funkcji Master Pedestal: 31 kroków
• Styl fotograficzny (filmy): Cinelike D / Cinelike V / Like709 / V-LogL
• Wybór czasu nagrania, pozostałego czasu nagrywania, tryb znacznika czasu (pomijanie klatek, bez pomijania klatek)
• Funkcja skanowania synchronizacji
• Można nagrywać bez przerywania, gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut (plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części)
MP4, AVCHD:
• 4K 3840 x 2160, 60, 30, 25 i 24 kl./s
• Full HD 1920 x 1080, 60, 30, 25 kl./s
Hi-speed (tryb Creative Video):
• 4K: 60, 50, 48 kl./s
• Full HD: 180, 150 kl./s
Ogniskowanie Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), 37-obszarowy wielopolowy AF (detekcja fazowa), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych
• Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel 800 punktów
• Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu
• Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oka, Śledzenie AF, 49 strefowy, wielostrefowy użytkownika, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), Wspomaganie MF w trybie dotykowym, Focus Peaking
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF, 225 punktów
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oczu, Śledzenie, 225-obszarowy, tryb Custom Multi, 1-obszarowy, funkcja Pinpoint
• One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa
• Blokada AF: przycisk AF/AE LOCK
• Technologia DFD
• Post Focus
• Focus Stacking
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• 225-polowe ustawianie ostrości
• Dodatkowe funkcje: One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa
• Zasięg EV -4 - 18 (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100)
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy
• Centralny ważony
• Punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100)
System pomiaru 1728 -strefowy
Tryby pomiaru:
• matrycowy
• centralnie-ważony
• punktowy Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu Zależne od obiektywu Zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Auto / AWBc, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło halogenowe, Lampa błyskowa, Nastawy własne (4x), Ustawianie temperatury barwowej 2500-10000K (4x)
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
• Tryby HDR1 i HDR2 oraz bracketing HDR
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla wideo)
• Bracketing AE: 3, 5, 7 klatek co 1/3, 2/3 lub 1 stopnia EV, maks. +/- 3.0, pojedyncze/seryjne
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D (z obiektywem 3D)
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Akwarela, Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd, Efekt czarno-biały, Tonacja obrazu (sepia, niebieski, purpurowy, zielony)
• Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1-C3), Tryb filmowania kreatywnego
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Dawne dni, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Ziarniste czarno-białe, Gładkie czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Miękka ostrość, Fantazja, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Słoneczny obraz
Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytet migawki AE, Manualny
• Tryb Kreatywne: Ekspresja, Retro, Stara fotografia, Wysokie tony, Niskie tony, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Impresja, Dynamika, Filtr filmowy, Aparat zabawkowy, Toy Pop, Wybielanie, Efekt miniatury, Rozmycie, Fantazja, Gwiazdki, Jeden kolor, Słońce
• Style zdjęć: Standard, Żywy, Naturalny, Monochromatyczny, L. monochromatyczny, Sceneria, Portret, Niestandardowy 1, 2, 3, 4, Cinelike D, Cinelike V, Like709, V-LogL (w niektórych przypadkach wymagany jest klucz aktualizacji oprogramowania - sprzedawany oddzielnie)
iAuto, program AE, priorytet przysłony, priorytet migawki, ręczny
Zdjęcia seryjne • Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 41 zdjęć RAW lub 95 zdjęć JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością do 6 lub 6.5 kl./s (w zależności od obiektywu) w serii do 50 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 1s - 24h, od 1 do 999 zdjęć
• Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s
• Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s
Migawka elektroniczna:
• Tryb super szybki (SH): szybkość 40, 20, 7.5 lub 2 kl./s,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 120 zdjęć w formacie JPEG
Migawka mechaniczna:
• Tryb szybki (H): szybkość 12 kl./s (AFS) lub 7.5 kl./s (AFC),
• Tryb średni (M): szybkość 7.5 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 100 zdjęć w formacie JPEG
Migawka mechaniczna:
• AFS/MF: H: 12 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Migawka elektroniczna:
• AFS/MF: H: 12 kl.k/s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• Do 12 kl./s - mechaniczna migawka, AFS/MF
• Do 60 kl./s - elektroniczna migawka, AFS/MF
• Tryby: 6K PHOTO i 4K PHOTO: 60 i 30 kl./s
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/320 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie)
• Liczba przewodnia: 12.9 (ISO 200)
• Tryby: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP)
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony wyłączony
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 24 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: Auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi
Obsługa lamp zewnętrznych TTL
• Synchronizacja do 1/250 s
• Tryby: auto, Auto/redukcja czerwonych oczu, włączona, redukcja czerwonych oczu, slow sync, slow sync/redukcja czerwonych oczu, wyłączona
• Synchronizacja na 1 i 2 kurtynę
• Zdalne sterowanie: modele DMW-FL200L, FL360L, FL580L
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s lub użytkownika (w zakresie 1-30 s)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 0.5, 1, 2 lub 3 s, od 1 do 10 zdjęć
2 s lub 12 s lub użytkownika 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Podwójne gniazdo kart SD (jedno kompatybilne z UHS-II) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-I Podwójny slot, Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-II 2 sloty na karty Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
odchylany i obrotowy, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy OLED, 1.036.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Odchylany i obrotowy, 3.2-calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.620.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Odchylany, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, o rozdzielczości 1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki
Wizjer Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.3x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności i temperatury barwowej, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-13.
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 elektroniczny, kolorowy OLED, 2.359.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.34, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka Elektroniczny, kolorowy OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x0.76 (ekwiwalent dla formatu 35 mm), korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka Elektroniczny, kolorowy, OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.83x
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze X-synch, wejście mikrofonu, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa GPS poprzez telefon smartfone połączony siecią Wi-Fi
• Funkcjonalności Wi-Fi: Zdalne wyzwalanie migawki, podgląd Live View, sterowanie P, A, S, M, podgląd Live Bulb i możliwość udostępniania zdjęć za pomocą ekranu dotykowego kompatybilnego smartfonu.
Uniwersalne złącze USB 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi
Złącze USB 2.0 Hi Speed, wyjście Mikro HDMI (Typu D) , wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 3.1 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Bluetooth 4.2
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Złącze USB 3.0 Hi Speed
• HDMI (A)
• Wejście mikrofonowe. wyjście słuchawkowe
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok 330 zdjęć)
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-7 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akumulator litowo-jonowy BLH-1 Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19 (7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 500 zdjęć),
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH3
• Akumulator litowo-jonowy 7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 410 zdjęć (monitor tylny)
• Opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH5
Akumulator litowo-jonowy, 7.2V, 1860mAh, 14Wh, wydajność ok. 400 zdjęć (monitor), ładowanie przez USB
Akcesoria Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM1/2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2, instrukcja obsługi. Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.5 PE,
• SILKYPIX Developer Studio 4.1 SE,
• LoiloScope (wersja testowa),
• sterowniki
Ładowarka, akumulator, osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, kabel USB, pasek na ramię, uchwyt na kabel Brak danych
Waga 443 g (bez akumulatora)
ok. 497 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Ok. 574 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 480 g (bez akumulatora i karty pamięci)
560 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
645 g (bez akumulatora i karty pamięci)
725 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
658 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 130.4 x 93.5 x 63 mm (bez elementów wystających) 134.1 x 90.9 x 68.9 mm (bez elementów wystających) 132.9 x 93.4 x 83.9 mm 138,5 x 98,1 x 87,4 mm 136.9 x 97.3 x 91.6 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 4 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz, zachlapania i mróz do -10 stopni C (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
• Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski
• Edycja RAW
• Stabilizacja o wydajności do 5.5 EV
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
• Kolor obudowy: czarny
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Opcjonalny interfejs DMW-YAGH
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Magnezowy korpus.
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• Języki: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki
• Stabilizacja: 5-osi, Dual I.S. (zgodność z systemem Dual I.S. 2)
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
• Technologia DFD
• Technologia Post Focus
• Funkcja Point Scope autofocusa
• Obudowa magnezowa
• 5-osiowa stabilizacja matrycy, wydajność do 6.5 EV (wg producenta)
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.70 (8)
4.84 (5)
Brak ocen
4.20 (1)
5.00 (1)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu