Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Najnowsze artykuły
Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Jeśli chodzi o topowe obiektywy stałoogniskowe z serii Art, to w przypadku instrumentów przeznaczonych do pełnoklatkowych bezlusterkowców, Sigma zaprezentowała już modele A 35 mm f/1.2 DG DN, A 85 mm f/1.

Komentarze: 84 Czytaj artykuł
Czym wyróżniają się obiektywy filmowe?

Czym wyróżniają się obiektywy filmowe?

Nie jest tajemnicą, że wielu producentów optyki produkuje zarówno obiektywy fotograficzne, jak i filmowe. W zasadzie łatwiej chyba byłoby wskazać takich, którzy tego nie robią. Przy tym zazwyczaj instrumenty przeznaczone dla filmowców mają identyczne lub zbliżone parametry, jak ich fotograficzni kuzyni oraz kosztują nieco więcej.

Komentarze: 39 Czytaj artykuł
Energia dla fotografa? Czy jest potrzebna?

Energia dla fotografa? Czy jest potrzebna?

Jeszcze kilka lat temu fotograf szykując się na sesję w studio czy w plenerze musiał przygotować się do niej także od strony dostępu do gniazdka sieciowego. Rozładowana bateria aparatu szybko skończy każdą sesję zdjęciową.

Komentarze: 12 Czytaj artykuł
Lornetka jak nowa - program serwisowy Steinera

Lornetka jak nowa - program serwisowy Steinera

W połowie 2008 roku stanąłem przed problemem wyboru nowej lornetki. W tamtym czasie byłem posiadaczem kilku modeli, aby były to instrumenty o obiektywach klasy 50–60 mm przeznaczone głównie do nocnych obserwacji.

Komentarze: 36 Czytaj artykuł
Canon EOS R5 w zastosowaniach fotograficznych

Canon EOS R5 w zastosowaniach fotograficznych

W lipcu zeszłego roku firma Canon zaprezentowała równolegle dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce – EOS R5 i R6. Stanowią one moim zdaniem nowy rozdział w historii aparatów bezlusterkowych EOS i warto się nimi zainteresować.

Komentarze: 116 Czytaj artykuł
Nośniki Angelbird na wyposażeniu naszej redakcji

Nośniki Angelbird na wyposażeniu naszej redakcji

Dzięki uprzejmości firmy Foto-Technika, do naszej redakcji redakcji trafiły nośniki pamięci Angelbird - karty AV PRO standardu CFexpress, SDXC i mikro SDXC wraz z czytnikami, a także dysk SSD. Po wielu latach używania w naszych testach nośników pamięci firmy SanDisk przyszła wreszcie pora na zmianę.

Komentarze: 21 Czytaj artykuł
Nasadki dwuoczne Bino

Nasadki dwuoczne Bino

Zgłębiając niuanse optyki obserwacyjnej, przedstawiamy nasadki binokularne, w skrócie „bino”, które można uważać za ogniwo pośrednie między teleskopami i lunetami, gdzie obserwacje prowadzi się jednym okiem, a klasycznymi lornetkami, umożliwiającymi obserwacje obuoczne.

Komentarze: 13 Czytaj artykuł
Praca z obiektywami manualnymi

Praca z obiektywami manualnymi

Pod sporą częścią naszych testów trybu filmowego powraca w dyskusjach temat autofokusa i stosowania go przy filmowaniu. Z jednej strony współczesne układy automatycznego ustawiania i prowadzenia ostrości są naprawdę świetne i momentami potrafią zrobić rzeczy nieosiągalne dla człowieka.

Komentarze: 48 Czytaj artykuł
O średnim formacie i fotografowaniu w szpitalu jednoimiennym - wywiad z Tomkiem Lazarem

O średnim formacie i fotografowaniu w szpitalu jednoimiennym - wywiad z Tomkiem Lazarem

Zapraszamy do naszej rozmowy z Tomkiem Lazarem – ambasadorem Fujifilm, który opowie nam o swojej pracy i projektach, o sprzęcie, który wykorzystuje, a także o tym, jak fotografuje się na szpitalnym oddziale zakaźnym w czasie pandemii.

Komentarze: 48 Czytaj artykuł
Canon EOS R5 w zastosowaniach filmowych

Canon EOS R5 w zastosowaniach filmowych

Praktycznie każdy filmowiec, którego pamięć sięga 2008 roku, spytany o filmowanie aparatami, odpowie, że „wszystko zaczęło się od Canona 5D Mark II” i nie minie się z prawdą.

Komentarze: 31 Czytaj artykuł
Przegląd polskiego rynku sprzętu fotograficznego w 2020 roku, część 1

Przegląd polskiego rynku sprzętu fotograficznego w 2020 roku, część 1

Zapraszamy do lektury cyklu artykułów, w których rąbka tajemnicy na temat sytuacji na polskim rynku sprzętu fotograficznego uchylą ci, którzy wiedzę o nim czerpią z pierwszej ręki – czyli przedstawiciele sklepów.

Komentarze: 58 Czytaj artykuł
Fujifilm GFX 100S w naszych rękach

Fujifilm GFX 100S w naszych rękach

Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.

Komentarze: 103 Czytaj artykuł
Piętnaście rzeczy, które kształtowały rynek foto-wideo w ostatnich 15 latach

Piętnaście rzeczy, które kształtowały rynek foto-wideo w ostatnich 15 latach

Wstęp W tym miesiącu nasz portal obchodzi swoje 15 urodziny. Przez te kilkanaście lat nieprzerwanie informowaliśmy Was o nowościach w branży foto-wideo, przetestowaliśmy setki aparatów, obiektywów, lornetek oraz różnego rodzaju akcesoriów.

Komentarze: 72 Czytaj artykuł
Sony A1 w naszych rękach

Sony A1 w naszych rękach

Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).

Komentarze: 98 Czytaj artykuł
Delta Optical Titanium 50ED - duże powiększenie w naszej kieszeni

Delta Optical Titanium 50ED - duże powiększenie w naszej kieszeni

Wstęp Chyba każdy z nas miał na wycieczce, czy podczas obserwacji przyrody sytuację, w której przydałby mu się mały i poręczny instrument optyczny o większym powiększeniu. Na przykład taki, który zawsze jest pod ręką, a przy podparciu rąk umożliwi nam obserwacje z powiększeniami na poziomie 12-20x.

Komentarze: 53 Czytaj artykuł
Nowsze artykuły 1 2 3 4 5 6... 53