Wraz z dziś prezentowanym modelem A7 V, Sony wprowadza do swoich bezlusterkowców nowy procesor obrazowy Bionz XR2. Ma się on charakteryzować znacznie szybszą pracą, szczególnie w kategorii pracy autofokusa.
Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że firma Canon na przestrzeni ostatnich dekad wprowadziła na rynek naprawdę dużo filmowych innowacji. Możemy do nich zaliczyć choćby filmowanie w Full HD, które po raz pierwszy w aparacie z wymienną optyką pojawiło się właśnie w lustrzance EOS 5D Mark II, czy filmowanie w 8K, które „pod strzechy” wprowadził pozbawiony komory lustra następca linii 5D, czyli EOS R5.
Historia stabilizowanych instrumentów obserwacyjnych sięga 1980 roku, kiedy to Fujinon wprowadził na rynek pierwszą lornetkę z serii Stabiscope. Dziesięć lat później Zeiss zaprezentował swój instrument, a mianowicie 20x60 S.
Dziś w warszawskich Złotych Tarasach otwarto pierwszy w Polsce salon sprzętu marki Nikon – Nikon Plaza. Wczoraj miała miejsce uroczysta inauguracja, na którą zostaliśmy zaproszeni, w związku z czym prezentujemy niniejszą relację.
Canon EOS R6 Mark III to już w sumie 17. korpus systemu EOS R (wliczając dodatkowe warianty jak Ra, czy R5C). Jako pierwszy doczekał się trzeciej odsłony danego modelu, można zatem wnioskować, że to ważna dla producenta seria.
Historia aparatów dalmierzowych Leica M sięga 1932 roku, kiedy zaprezentowano model Leica II. Ten system wspomagania ostrzenia znajduje zatem zastosowanie w aparatach niemieckiej marki od ponad 90 lat.
Statywy, zarówno te fotograficzne, jak i filmowe, to akcesoria obecne na rynku od bardzo dawna i wydawać by się mogło, że wszystko, co dało się w nich wynaleźć, dawno już wynaleziono, wdrożono i sprzedano.
Canon EOS C50 Zaprezentowana dziś kamera Canon EOS C50 ma być swego rodzaju zastępstwem dla liczącego już kilka lat modelu EOS R5 C oraz stanowić konkurencję choćby dla urządzeń Sony, takich jak modele FX2 i FX3/FX3a.
Hasselblad X2D II 100C to następca przetestowanego przez nas modelu X2D 100C. Oba te średnioformatowe bezlusterkowce mają sporo cech wspólnych, co nie znaczy, że druga wersja to tylko symboliczna aktualizacja.
W dniach 24-27 lipca 2025 roku nasza redakcja zorganizowała w Hotelu Arche Nałęczów (dawne Sanatorium Milicyjne) XVII Zlot, gdzie spotkało się ok. 150 osób - czytelników portalu Optyczne.pl oraz przedstawicieli kilkunastu dystrybutorów i sklepów ze sprzętem fotograficznym.
Po blisko 10 latach firma Sony postanowiła odświeżyć swój flagowy, pełnoklatkowy kompakt premium i zaprezentowana model RX1R III. To już czwarty aparat tej linii, a porównanie specyfikacji wszystkich modeli można zobaczyć pod tym linkiem.
Prawie każdy szanujący się producent optyki stara się mieć w swojej ofercie lunety obserwacyjne. Większość z nich decyduje się na posiadanie dwóch klas o średnicach obiektywów odpowiednio 60-65 mm i 80-85 mm, które są konstruowane zarówno w wariantach prostych jak i łamanych.
Fujifilm GFX 100 II vs 100S II vs 100RF – różnice i podobieństwa Z momentem pojawienia się na rynku nowego “gracza”, a mowa tutaj o GFX 100RF, ciężko podjąć decyzję, który model aparatu z serii GFX wybrać.
Samyang AF 14-24 mm f/2.8 FE, a właściwie LK Samyang / Schneider-Kreuznach AF 14-24 mm f/2.8 FE to zapowiedziany przy okazji targów CP+ 2025, a potem oficjalnie zaprezentowany w kwietniu pełnoklatkowy obiektyw stanowiący poniekąd nowe otwarcie dla marki Samyang.
Dzięki uprzejmości polskiego dystrybutora marki Hohem, firmy Systembank, mieliśmy okazję zapoznać się z należącym do oferty tego producenta gimbalem iSteady MT2. Model ten przeznaczony jest do współpracy z lekkimi aparatami, kamerami sportowymi oraz smartfonami.










Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.