Canon od lat dokonuje udoskonaleń swoich urządzeń fotograficznych i filmowych, zarówno pod kątem komponentów elektronicznych, optyki jak i elementów mechanicznych. Jedną z innowacji wartych odnotowania było wprowadzenie napędów autofokusa opartych o silniki VCM (Voice Coil Motor), czyli z tzw.
Samyang Remaster Slim to zaprezentowany latem 2024 roku system modułowych obiektywów pokazujący, że do kwestii projektowania optyki można podejść nieco inaczej. Według deklaracji firmy koncepcja nowych obiektywów nawiązuje do kompaktowych aparatów analogowych, które, zgodnie z nazwą nowej linii, poddano procesowi remasteringu, analogicznie, jak w przypadku starych nagrań muzycznych.
W artykule, opublikowanym jakiś czas temu omówiliśmy pokrótce dwa najnowsze średnioformatowe bezlusterkowce Fujifilm, mianowicie GFX 100 II oraz GFX 100S II. Oba te aparaty wyposażono w 102-megapikselowe sensory o wymiarach 43.
Karty pamięci i kompatybilne z nimi czytniki towarzyszą nam w zasadzie od początku popularyzacji fotografii cyfrowej, czyli od ponad 20 lat. Wydawać by się mogło, że niewiele już da się w tym zakresie wymyślić poza stopniowym zwiększaniem pojemności i szybkości nośników.
Filtry szare to jedna z większych grup tego typu akcesoriów, znajdująca zastosowanie w wielu odmianach fotografii oraz przy filmowaniu. W pierwszym odruchu wydawać by się mogło, że przecież im więcej światła tym lepiej, więc ograniczanie jego ilości nie ma sensu.
Firma Fujifilm zorganizowała polską premierę aparatu instax mini 41 w Warszawie, a gościem specjalnym spotkania był piosenkarz, autor tekstów i kompozytor Wiktor Dyduła. Udzielił on także krótkiego wywiadu, przeprowadzonego przez dziennikarkę TVN Style Darię Pacańską.
Po prawie pięciu latach od premiery pełnoklatkowego modelu Z5 firma Nikon postanowiła go odświeżyć i zaprezentować jego następcę – Z5 II. Mamy tu do czynienia z korpusem klasy tzw. „entry level”, adresowanym do amatorów fotografii i filmowania, nie ma zatem mowy o specyfikacji z najwyższej półki.
Wraz z ogłoszonymi dziś aparatami firma Canon zainaugurowała linię produktów „Video First”. Linia ta, jak sama nazwa wskazuje, obejmuje sprzęt stworzony w pierwszej kolejności z myślą o filmowcach, choć oferujący też możliwość wykonywania zdjęć, czym odróżnia się choćby od większości kamer Cinema EOS.
Choć atmosferę wokół premiery nowego GFX-a podgrzewały różne przecieki pojawiające się na przestrzeni kilku tygodni, sama koncepcja średnioformatowego kompaktu jest w gruncie rzeczy dość zaskakująca. Nie mieliśmy wcześniej do czynienia z aparatem tego typu, niemniej firma Fujifilm postanowiła zaryzykować i wprowadzić do sprzedaży kolejny, trochę nietypowy produkt.
Jak zapewne większość Czytelników zdążyła się zorientować po liczbie związanych z tym publikacji, miałem w tym roku przyjemność wybrać się jako przedstawiciel naszej redakcji do Japonii na zaproszenie firmy Sigma.
Za nami kolejna edycja odbywających się w Jokohamie Targów CP+, czyli jednej z największych imprez tego typu, jakie jeszcze pozostały na światowej mapie. Ja natomiast miałem przyjemność brać w nich udział drugi rok z rzędu jako przedstawiciel naszej redakcji.
Kiedy duży producent sprzętu foto-wideo zaprasza dziennikarzy i przedstawicieli sklepów z całego świata do Japonii na premierę nowości, to zazwyczaj są to nowości znaczące. Tak było chociażby rok temu w przypadku firmy Fujifilm i modelu X100VI, szóstej generacji tego ważnego w historii firmy korpusu, którego pierwsza edycja, dzięki swojemu sukcesowi, stała się przyczynkiem do powstania bezlusterkowego systemu X.
Zapraszamy do lektury piątego z cyklu artykułów, w których rąbka tajemnicy na temat sytuacji na polskim rynku sprzętu fotograficznego uchylą ci, którzy wiedzę o nim czerpią z pierwszej ręki – czyli przedstawiciele sklepów.
Wiele osób jest w stanie wymienić nazwisko Neila Armstronga i wie, że był on pierwszym człowiekiem, który spacerował po Księżycu. Sporo osób zna też fakt, że w misji Apollo 11 towarzyszył mu Edwin Eugene \"Buzz\" Aldrin i to on, jako drugi, postawił stopę na Srebrnym Globie.
Po kilku latach przerwy, Nikon wraca do gry obszarze lornetek ze stabilizacją optyczną obrazu. Tym razem, na rynek wkraczają dwa małe i poręczne modele dachowopryzmatyczne o parametrach 10x25 oraz 12x25.