Porównanie aparatów

Producent NikonNikonNikonCanonSony
Model DfD4D610EOS 5D Mark IIIAlpha SLT-A99
Data premiery 2013-11-05 2012-01-06 2013-10-08 2012-03-02 2012-09-12
Liczba pikseli 16 Mpix 16 Mpix 24 Mpix 22.1 Mpix 24 Mpix
Dostępne rozdzielczości Format FX:
• 4928 x 3280
• 3696 x 2456
• 2464 x 1640
Format DX:
• 3200 x 2128
• 2400 x 1592
• 1600 x 1064
Format FX:
• 4928 × 3280
• 3696 × 2456
• 2464 × 1640
Format x1.2 (30x20)
• 4096 × 2720
• 3072 × 2040
• 2048 × 1360
Format DX:
• 3200 × 2128
• 2400 × 1592
• 1600 × 1064
Format 5:4 (30 × 24):
• 4096 × 3280
• 3072 × 2456
• 2048 × 1640
Dodatkowo różne rozdzielczości dla zdjęć wykonywanych w trybie podglądu filmu na żywo w formacie: FX, DX z proporcjami 3:2 i 16:9.
Format FX:
• 6016 x 4016, 4512 x 3008, 3008 x 2008
Format DX:
• 3936 x 2624, 2944 x 1968, 1968 x 1312
Zdjęcia formatu FX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo:
• 6016 x 3376, 4512 x 2528, 3008 x 1688
Zdjęcia formatu DX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo:
• 3936 x 2224, 2944 x 1664, 1968 x 1112
• 5760 x 3840 (RAW,JPEG),
• 3960 x 2640 (M-RAW)
• 3840 x 2560 (JPEG)
• 2880 x 1920 (S-RAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG)
Format FF:
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 2640 x 1760 (JPEG)
Format APS-C:
• 3936 x 2624 (RAW, JPEG)
• 2640 x 1760 (JPEG)
• 1728 x 1152 (JPEG)
Format 16:9 FF:
• 6000 x 3376 (JPEG)
• 3936 x 2216 (JPEG)
• 2640 x 1488 (JPEG)
Format 16:9 APS-C
• Tryby sweep panoramy (max. 12416 x 1856 lub 5536 x 2160)
Matryca 36.0 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.6 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
36 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.6 Mpix, w trybie DX rozdzielczość 6.8 Mpix
Czyszczenie matrycy: wzorzec do usuwania kurzu
35.9 x 24.0 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy
36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 23.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu EXPEED 3 EXPEED 3 z 14-bitową konwersją analogowo-cyfrową i 16-bitowym przetwarzaniem obrazu EXPEED 3 DIGIC 5+ BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją bezstratną, stratną lub bez kompresji),
NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: Format MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (10.5 Mix), S-RAW (5.5 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+ S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (14 bit, pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 Progressive (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały
Zakres ISO Auto, 100 - 12.800 ISO w skoku 1/3 EV
• 3 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.7/1 (ISO 50),
6 trybów Hi powyżej ISO 12.800: 0.3/0.7/1/2/3/4 (ISO 204.800)
Auto, 100 - 12800 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV, dodatkowo:
4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 EV (ISO 50),
7 trybów Hi powyżej ISO 12800: 0.3/0.5/0.7/1/2/3/4 EV (ISO 204800)
Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• 4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50),
5 trybów Hi powyżej ISO 6400: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 12800)/2 (ISO 25600).
Auto (100-12800 ISO), 100 - 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L)
Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2)
Tryb Auto ISO z określeniem minimalnego czasu migawki
Auto (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy),
100-25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
50 ISO zakres rozszerzony
Migawka Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/4000s w krokach co 1/3 lub 1 EV, Bulb
• żywotność: ponad 150 tys. cykli wyzwoleń
Szczelinowa sterowana elektronicznie o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości,
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
żywotność: 400 tys. zdjęć
• Tryby wyzwalania migawki: S (zdjęcia pojedyncze), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (ciche wyzwalanie migawki), samowyzwalacz, MUP (podnoszenie lustra)
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/4000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
• żywotność: ponad 150 tys. cykli wyzwoleń
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych)
szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
• Żywotność: 200 tys. cykli
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0
Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 0x 0x 4x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Nie Nie Tak
Zapis wideo brak • 1920 × 1080 (Full HD 1080p) z szybkością 29.97 kl./s, 25 kl./s, 23.976 kl./s
• 1920 × 1080 (Full HD, kadrowanie) z szybkością: 29.97 kl./s, 25 kl./s, 23.976 kl./s
• 1280 × 720 (HD) z szybkością: 59.94 kl./s, 50 kl./s, 29.97 kl./s, 25 kl./s
• 640 × 424 z szybkością: 29.97 kl./s, 25 kl./s
Wysoka lub normalna jakość obrazu.
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub zewnętrzny mikrofon stereofoniczny; możliwość regulowania czułości
Maks. długość filmu 29 min. 59 s
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 (29,97), 25, 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94), 50, 30 (29,97), 25 kl./s,
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
Filmy poklatkowe
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97, 25 kl./s,
Kompresja: ALL-I, IPB
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Sterowanie ekspozycją: Auto, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Ręczna ekspozycja
Obsługa kodów czasowych do synchronizacji wielu aparatów podczas filmowania
Wbudowany mikrofon mono
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s)
Wbudowany mikrofon stereo lub mikrofon ECM-ALST1 (z użyciem dostarczonego adaptera stopki) / ECM-CG50/XLR-K1M
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 4800,
39 punktowy AF (w tym 9 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 39 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 39 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF),
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Podgląd głębi ostrości
Detekcja fazowa TTL, Nikon Advanced Multi-CAM 3500FX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych, przy przysłonie f/8 obsługa 11 punktów), możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy (AF-S), ciągły (AF-C), ręczne ustawianie ostrości (M)
• Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Tryb pól AF w LV: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu
• Podgląd głębi ostrości
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 4800,
39 punktowy AF (w tym 9 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 39 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 39 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Asysta AF: dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• 61 punktowy AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4 i 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
Ilość punktów krzyżowych AF zależy od zastosowanego obiektywu
• Wybór punktu AF: automatyczny: 61-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 41 krzyżowych, 15 lub 9 punktów), ręczny punktowy AF, ręczny rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo), ręczny rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów, ręczny strefowy AF,
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF +/- 20 stopni) dla 40 obiektywów (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych). Zapamiętywanie regulacji dla obiektywu wg numeru seryjnego
• AF w trybie Live View (LV): Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
• Dostępne proporcje w LV: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1
Autofokus z wykrywaniem fazy TTL, system Dual AF
• Czujnik 1: czujniki liniowe CCD, Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej
• Pola AF czujnika 1: 11-punktów AF (11 punktów krzyżowych),
• Pola AF czujnika 2: 102 pola wspomagające
• Zakres czujnika 1: -1 EV do 18 EV (dla ISO 100 i obiektywu f/2.8)
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), Ciągły ze wspomaganiem mapą głębi (AF-D), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF
• Strefa wyznaczania ostrości: Szeroka (automatyczna, 19 pól), strefowa, punktowa, lokalna
• Funkcja śledzenia obiektu
• Funkcja wykrywania i rejestracji twarzy (do 8)
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED o zasięgu od 1 do 7 m
• Podgląd głębi ostrości
Pomiar światła TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 2016 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II - obiektywy typu D/G
• matrycowy Colour Matrix II - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C)
System TTL korzystający z matrycy RGB o rozdzielczości ok. 91 000 pikseli
Tryby pomiaru:
• Matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy Nikkor typu D/G
• Matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• Matrycowy Color Matrix (obiektywy bez procesora, o ile użytkownik wprowadzi dane obiektywu)
• Centralny: przypisanie 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm na środku kadru (średnicę koła można zmienić na 8, 15 lub 20 mm) lub uśrednienie na podstawie całego kadru (w przypadku używania obiektywu bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm lub średnia z całego kadru)
• Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF w przypadku obiektywu bez procesora).
Zakres pomiaru: od -1 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla 50mm, F1.4, ISO100, 20°C)
TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 2016 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II - obiektywy typu D/G
• matrycowy Colour Matrix II - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C)
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.2% kadru)
• punktowy (ok 1.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, f/1.4, ISO100)
Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu W zależności od obiektywu Zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• punktowy balans bieli dostępny w trybie podglądu na żywo
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 3 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3.
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli (od 2 do 9 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3)
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 3 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3.
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3.
Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-3 EV w skoku co 1/3 EV
• Bracketing: od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Funkcja Active D-Lighting: Auto, 4 poziomy, Wyłączona.
• Braketing funkcji Active D-Lighting: 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć
• Funkcja HDR (wysoka rozpiętość tonalna)
Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV.
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: od 2 do 3 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Funkcja Active D-Lighting: Auto, 4 poziomy, Wyłączona.
• Braketing funkcji Active D-Lighting: 2 lub 3 klatki
• Funkcja HDR (wysoka rozpiętość tonalna)
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
Priorytet jasnych tonów
Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 nastawy)
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Wielokrotna ekspozycja (2-9 ekspozycji)
• Tryb HDR (wysoki zakres dynamiki tonalnej): Auto, +/- 1, 2 lub 3 EV, 5 rodzajów efektów HDR
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Funkcja D-Range Optimizer
Programy Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M),
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste.
Automatyka programowa (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet czasu (S), Manualny (M).
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, osobiste ustawienia
Auto (zielony), Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Użytkownika (U1, U2), Bez lampy,
• Programy tematyczne (SCN): portret, krajobraz, dzieci, sport; makro; nocny portret; nocny krajobraz, impreza, plaża/śnieg, zachód słońca, świt, portret zwierzaka, przy świecach, kwiaty, kolory jesieni, jedzenie, zarys, high key, low key.
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste.
Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1-C3),
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3)
Auto (iAUTO, zaawansowana automatyka), Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ręczny (M), Wybór sceny, Panorama, Tele-zoom, Priorytet zdjęć seryjnych, Film
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu,
• Style kreatywne: Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, kontrast (–3 do +3), nasycenie barw (–3 do +3), ostrość (–3 do +3)
• Efekty cyfrowe: 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Zdjęcia seryjne • Szybkość 5.5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-5 kl./s (tryb wolny -CL) Szybkość 10-11 kl./s (tryb szybki - CH), do 10 kl./s (tryb wolny -CL)
• Fotografowanie poklatkowe
• Szybkość 6 kl./s (tryb szybki - CH), 1-5 kl./s (tryb wolny -CL)
• Szybkość 3 kl./s (cicha migawka w trybie zdjęć seryjnych)
• Tryb Hi z szybkością do 6 kl./s
• Tryb Lo z szybkością do 3 kl./s
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
maksymalnie 16270 zdjęć w formacie JPEG (Large, Fine) lub 18 zdjęć w formacie RAW lub 7 zdjęć w formacie RAW+JPEG (Large, Fine) - przy zapisie na kartę UDMA 7
Szybkość zdjęć seryjnych:
• Hi: maks. około 6 kl./s dla FF i 7 kl./s dla APS-C,
• Lo: około 2.5 kl./s dla FF i APS-C
• Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom: do wyboru maksymalnie ok. 10/8 kl./s
• Maksymalna ilość zdjęć w serii: RAW: 15, RAW+JPEG: 12, JPEG Extra fine: 15, JPEG Fine: 24, JPEG Standard: 29 (Przy korzystaniu z karty pamięci SD zgodnej z UHS-I)
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej
• Czas synchronizacji 1/200 s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL,
• Synchronizacja do 1/250s
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Braketing mocy błysku: od 2 do 9 zdjęć z krokiem 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki
• Obsługa kreatywnego system oświetlenia Nikon CLS
Lampa wbudowana manualnie podnoszona za pomocą przycisku, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Czas synchronizacji 1/200 s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing błysku: od 2 do 3 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Tryby pracy: Auto, Auto z redukcją efektu czerwonych oczu, Auto z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, Auto z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, Synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, Lampa wyłączona, obsługa trybu synchronizacji z krótkimi czasami Auto FP High-Speed Sync
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu
Brak lampy wbudowanej,
• Sterowanie: ADI, przedbłysk TTL
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Bracketing błysku: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji , tryb bezprzewodowy
• Zewnętrzna lampa błyskowa: lampa błyskowa do systemu Sony Alpha zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. 2 s, 5 s, 10 s, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. 2 s lub 10 s 2s lub 10s
Karta pamięci Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I i Eye-Fi Dwa gniazda dla kart typu XQD i CompactFlash (CF) Typu I (zgodne z UDMA)
Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub zapasowej albo służyć do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG.
Zdjęcia można kopiować między kartami.
Podwójne gniazdo kart pamięci
• Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub zapasowej albo służyć do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami.
Dwa gniazda:
• Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA 7
Wybór karty: Standardowy, Automatyczna zmiana karty, Zapis na wybraną kartę, zapis na obu kartach.
Kompatybilność z kartami Eye-Fi
Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1
Jedno gniazdo obsługujące oba typy kart, drugie tylko karty SD.
Tryb zapisu na dwóch kartach pamięci: Zapis równoczesny (fotografie), zapis równoczesny (filmy), zapis równoczesny (fotografie/filmy), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografie/filmy), kopiowanie.
Zgodność z Eye-Fi
LCD • Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
regulacja jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Dwa pomocnicze umieszczone na tylnej i górnej ściance korpusu, oba monochromatyczne.
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
automatyczną regulacją jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: stały, 3.2-calowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni,
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: Odchylany i obrotowy (kąt nachylenia: 140° w górę / 180° w dół, kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD, 1 228 800 punktów,
Regulowana jasność w 5 poziomach
• Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany
Wizjer Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 15 mm (–1.0 dptr., licząc od okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark VIII z ramkami pól AF i liniami kadrowania. Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (FX) lub 97% w pionie i poziomie (x1.2, DX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 18 mm,
matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF i liniami kadrowania
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 21 mm (–1.0 dptr., licząc od wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark VIII z ramkami pól AF i liniami kadrowania. Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x0.71, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera)
czujnik zbliżenia oka Eye-start AF
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed, wyjście mini HDMI (typu C), gniazdo synchronizacji lampy ISO 519 z gwintem blokującym
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie modułu GPS GP-1 lub GP-1A
• opcjonalnie bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-R10 i WR-1
• Zgodność z PictBridge
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI typu C, 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm), złącze akcesoriów do przekaźnika bezprzewodowego, złącze sieciowe Ethernet RJ-45
• opcjonalnie zdalne sterowanie
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalny nadajnik bezprzewodowy WT-4 lub WT-5
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście mini HDMI (typu C), złącze modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie modułu GPS GP-1
• opcjonalnie moduł karty bezprzewodowej Wi-Fi WU-1b
• Zgodność z PictBridge
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście słuchawek stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów, złącze PC do lamp zewnętrznych,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota LC-5 lub RC6,
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E7
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście mini HDMI (typu C), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście zasilania DC, gniazdo mikrofonowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo słuchawkowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo synchro
• Wbudowany odbiornik GPS
• obsługa Print Image Matching III
• Opcjonalnie zdalne sterowanie pilotem RMT-DSLR2
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy EN-EL14a (wydajność ok 1400 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b (wymaga adaptera EP-5A)
Akumulator litowo-jonowa EN-EL18 (10.8 V, pojemność 2000 mAh)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-6b
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D14 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15, albo z sześcioma bateriami R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b (wymaga adaptera EP-5B)
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 950 klatek (w temp. 23°C), ok. 850 klatek (w temp 0°C)
wskaźnik naładowania: 6 poziomów + wartość procentowa
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara i ustawień)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E11 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA)
Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 500 klatek (przy pracy z LCD),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW10AM
• opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) VG-C99AM
Akcesoria Pokrywka sanek mocujących BS-1, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL14a, ładowarka MH-24, pokrywka okularu DK-26, pasek aparatu AN-DC9, kabel USB UC-E6, sznurek do pokrywki okularu, płyta CD-ROM z oprogramowaniem ViewNX 2 Akumulator jonowo-litowy EN-EL18, ładowarka MH-26, kabel USB UC-E15, zatrzask kabla USB, pasek aparatu AN-DC7, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, pokrywka sanek mocujących BS-2, wtyczka wejściowa UF-2 do mikrofonu stereofonicznego ME-1 Akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25, pasek, kabel USB, klips do kabla USB, pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, pokrywa wyświetlacza, płyta CD z pakietem oprogramowania ViewNX 2. Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional
brak danych
Waga 710 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD)
1180 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1340 g (z akumulatorem i kartą pamięci XQD)
760 g (bez akumulatora)
ok. 850 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD)
860 g (bez akumulatora)
ok. 950 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
733 g (bez akumulatora),
812 g (z akumulatorem)
Wymiary 143.5 x 110 x 66.5 mm 160 × 156.5 × 90.5 mm 141 x 113 x 82 mm 152.0 x 116.4 x 76.4 mm 147 × 111.2 × 78.4 mm
Dodatkowe informacje Polskie menu,
Pokrywy górna, dolna i tylna korpusu są wykonane z wytrzymałego odlewu magnezu
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią
Elektroniczny, dwuosiowy wirtualny horyzont
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Funkcja Active D-Lighting (automatyczna, bardzo wysoka +2/+1, zwiększona, normalna, umiarkowana i wyłączona). Braketing ADL.
Korpus ze stopów magnezu w pełni uszczelniony przed kurzem i wilgocią.
Polskie menu,
Wirtualny horyzont.
Przednia i tylna część korpusu wykonana ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji oraz przy wysokiej czułości ISO
Wieloklatkowa redukcja szumu (Auto/ISO 100-51200)
Wydajność stabilizacji wg producenta: 2.5-4.5 EV
Szkielet korpusu wykonany ze stopów magnezu
Uszczelnienia chroniące przed złymi warunkami atmosferycznymi
System obsługi Quick Navi Pro
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen
4.76 (9)
4.59 (20)
4.79 (38)
4.44 (5)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu