Porównanie aparatów

Producent SonyFujifilmNikonOlympusPanasonic
Model A6400X-T30D7500PEN-FLumix DC-G90
Data premiery 2019-01-15 2019-02-14 2017-04-12 2016-01-27 2019-04-05
Liczba pikseli 24.2 Mpix 26.1 Mpix 20.9 Mpix 20.3 Mpix 20.3 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Dostępny też tryb 3:2
• 6240 x 4160
• 6240 x 3512 (16:9)
• 4160 x 4160 (1:1)
• Dostępne mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9, 1:1
• 5568 x 3712
• 4176 x 2784
• 2784 x 1856
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4272 x 2848
• 3200 x 2136
• 2128 x 1424
Zdjęcia DX podczas filmowania:
• 5568 x 3128
• 4176 x 2344
• 2784 x 1560
Zdjęcia o obszarze 1.3x podczas filmowania:
• 4272 x 2400
• 3200 x 1800
• 2128 x 1192
RAW:
• 5184 x 3888 px
• 5184 x 3888 px Fine (kompresja: 1/4)
• 5184 x 3888 px Normal (kompresja: 1/8)
• 10368 x 7776 px*
• JPEG: 8160 x 6120 px*
* Tryb Hi Res Shot - 8 zdjęć wykonanych z przesunięciem sensora złożonych w 1 fotografię
• Współczynnik proporcji 4:3 / 3:2 / 16:9 / 6:6 / 3:4
• 5184 x 3888 (4:3)
• 5184 x 3456 (3:2)
• 5184 x 2920 (16:9)
• 3888 x 3888 (1:1)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
23.5 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS IV, 3:2 z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
23.5 x 15.7 mm (DX) CMOS, 3:2, bez filtra dolnoprzepustowego, całkowita liczba pikseli: 21.51 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D).
• 17.4 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.8 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB)
17.3 x 13 mm (4/3) Live MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 Mpix, brak filtra AA
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu BIONZ X X-Processor 4 EXPEED 5 TruePic VII Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW 14 bit, RAW+JPEG
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264)
• Audio: Linearny PCM / stereo, próbkowanie 24bit / 48KHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG‑4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.31, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4)
Zakres ISO Auto (100-32000 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 102400
Auto (1-3), 160-12800 ISO
80, 100, 125, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
• Auto, ISO 100-51200 w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryb rozszerzony: odpowiednik ISO 1640000
Auto (80-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 80-1600 ISO)
Ręcznie: 180-25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 100 ISO
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb 30 s - 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s-1/8000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.)
• Szczelinowa, 60 s - 1/4000 s, Bulb
• Migawka elektroniczna: 1 s - 1/16000 s / filmy: 1/25 s - 1/16000 s
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5 Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 4x 0x 0x 2x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Nie Nie Tak Tak
Zapis wideo • 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps
• DCI 4K 4096 x 2160 / 29.97, 25, 24 23.98p
• 4K 3840 x 2160 / 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD 2048 x 1080, 1920 x 1080 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD1920 x 1080 / 120, 100p
• 3840 x 2160 (4K UHD): 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080 (Full HD): 60p, 50p, 30p, 25p, 24p; 1280 x 720: 60p, 50p
• Rzeczywista liczba klatek odpowiednio: 59.94, 50, 29.97, 25 i 23.976 kl./s.
• Poklatkowy: 4k, 1080p, 720p (AVI Motion JPEG)
• 1920 x 1080 px (Full HD 1080p 16:9) 30p, 25p, 24p / ALL-I(A-I), IPB(SF, F, N) (MOV)
• 1920 x 1080 px (Full HD 1080p 16:9) 60p, 50p / IPB (SF, F, N) (MOV)
• 1280 x 720 px (HD 16:9) 60p, 50p, 30p, 25p, 24p / ALL-I(A-I), IPB(SF, F, N) (MOV)
• 1280 x 720 px (HD 16:9) 30p (MOV)
• 640 x 480 px, 30p (AVI otion JPEG)
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD - AVI Motion JPEG), 14 min. (SD),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion JPEG
Wbudowany mikrofon stereo
Kontrola ekspozycji dla filmów: P / A / S / M / Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru
Regulacja poziom nagrania dźwięku
• 3840 x 2160, 30p, 25p, 24p (MP4)
• 1920 x 1080, 60p, 50p, 50i, 30p, 24p (MP4, AVCHD)
• 1280 x 720, 30p, 25p
Ogniskowanie Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Dioda LED wspomagająca AF
• Detekcja fazy i kontrastu (Intelligent Hybrid AF)
• 425-punktowy AF, strefy 3x3 / 5x5 / 7x7
• Detekcja twarzy
• Live View
• Od -3EV
Nikon Advanced Multi-CAM 3500 II z detekcją fazową TTL
•  51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych; przy przysłonie f/8 działa 1 pole AF, dioda wspomagająca AF (zasięg ok. 0.5–3 m).
• Punkty AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: Ciągły AF (AF-C), automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (M)
• Zakres detekcji: Od –3 do +19 EV (ISO 100, 20°C)
• AF w podglądzie na żywo: Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M)
• Tryby pól AF w podglądzie na żywo: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
81-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (małe)
• Tryby AF: Manualne ustawianie ostrości, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Peaking ostrości: wybór kolorów (biały, czarny, czerwony, żółty)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu
• AFS, AFF, AFC, MF
• Tryby AF: wykrywanie twarzy/oczu / śledzenie / 49-obszarowy / Custom Multi / 1-obszarowy / Pinpoint
• Asysta AF: wbudowana dioda
• Post Focus
• Focus Stacking
• Starlight AF
• Technologia DFD
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV
TTL, 256-strefowy
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy.
Czujnik RGB o rozdzielczości ok. 180000 pikseli, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Color Matrix III - obiektywy Nikkor typu G/E/D
• matrycowy 3D Color Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
• 1728-strefowy
• Wielokrotny
• Centralnie ważony
• Punktowy
Ostrość od Zależnie od obiektywu Zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu Zależne od obiektywu
Balans bieli Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne Auto, cień, fine, światło fluorescencyjne (dzień, ciepła biel, zimna biel), światło żarowe, podwodne, własne (1-3), wybór temperatury barwowej (2500K-10000K) • Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (maks. 6 wartości), wybór temperatury barwowej (2500-10 000 K)
• wszystkie tryby z dokładną regulacją
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• 2 ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia wg skali Kelvina (2000K - 14000K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki).
AWB, AWBc, AWBw, światło dzienne, pochmurno, cień, żarówka, lampa błyskowa, ustawienie bieli (4 opcje), ustawienie temperatury barwowej (4 opcje)
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV
• Zdjęcia: +/-5EV
• Wideo: +/-2EV
Regulacja w zakresie od –5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV w trybach P, S, A, M, SCENE i EFFECTS Kompensacja: +/- 5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
• 3, 5, 7 zdjęć co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Programy Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki • Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M); U1 (ustawienia użytkownika 1); U2 (ustawienia użytkownika 2)
• Tryby automatyczne: automatyczny, automatyczny bez błysku
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, żywe kolory, pop, ilustracja, efekt aparatu zabawkowego, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Live Composite, Filtry artystyczne (ART), Film, HDR, Fotostory, Mój tryb
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Portret na tle krajobrazu, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Portret na tle sceny nocnej, Dzieci, Tryb jasnej tonacji, Tryb ciemnej tonacji, Cyfrowa stabilizacja obrazu, Makrofotografia - przyroda, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie oko, Konwerter makro 3D, Konwerter szerokokątny, Z ręki przy świetle gwiazd, Panorama
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy
• Program AE, priorytet przysłony, priorytet migawki, ręczny
• Tryby 4K Photo
Zdjęcia seryjne Do 11 kl./s (8 kl./s w trybie cichej migawki) • 20 kl./s - z elektroniczną migawką
• 8 kl./s - z mechaniczną migawką
• 30 kl./s - tryb crop 1.25x, elektroniczna migawka
• Maksymalnie 8 kl./s
• Tryb CL: 1-7 kl./s
• Tryb CH: 8 kl./s
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 10 kl./s (do 16 zdjęć RAW)
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 5 kl./s (do zapełnienia karty pamięci - tryb JPG / L)
• Do 9 kl./s
• 30 kl./s w trybie 4K Photo
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe
• Liczba przewodnia GN7 (ISO 200)
• TTL (Auto, Standard, Synchronizacja z długimi czasami), ręczny, zdalny, 1 kurtyna, 2 kurtyna
• Czas synchronizacji 1/180 s
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy lampy: automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki
Brak wbudowanej lampy błyskowej, w komplecie zewnętrzna FL‑LM3
• Czas synchronizacji błysku: 1/250 s / 1/8000 s (tryb Super FP)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie - 1/1FULL, 1/64, Błysk dopełniający
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy)
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
Typu pop-up, TTL, zasięg 6.40 m (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/200 s
• Tryby: Auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie
• Regulacja mocy: 1/3 EV z krokiem +/- 3.0 EV
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 10, 5 lub 2 s 10 lub 2s 2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s
2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30 sek., interwał wyzwalania 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15. 30 s.) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
SD, SDHC, SDXC (UHS-I / UHS-II / V90) SD, SDHC (zgodne z UHS-I), SDXC (zgodne z UHS-I) Secure Digital (SDHC, SDXC, UHS-I/II) Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne ze standardem UHS-I / UHS II / Speed Class 3
LCD Odchylany (o 180 stopni), 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
3.0-calowy, odchylany, proporcje obrazu 3:2, około 1.04 mln punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru • Główny: odchylany, dotykowy, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 922.000 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
• Regulowana jasność LCD
• Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
Odchylany, 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 14 poziomach
Temp. barwowa regulowana 14 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Odchylany, dotykowy, 3-calowy, OLED, o rozdzielczości 1040 tys. punktów, 100% pokrycie kadru
Wizjer Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) Elektroniczny, kolorowy, OLED, 0.39-calowy, rozdzielczość 2.36 mln punktów, powiększenie 0.62x, pokrycie 100% kadru, wbudowany czujnik zbliżenia oka Z pryzmatem pentagonalnym, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 18.5 mm (od okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania) Elektroniczny, 2.360.000 px, regulacja -4.0 - +2.0 dioptrii, pole widzenia około 100%, powiększenie maks. 1.23x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii, punkt oczny 20 mm przy -1 dioptrii od soczewki wizjera Elektroniczny, OLED, 2360 tys. punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.74x, czujnik oka
Komunikacja i złącza • USB (MTP)
• HDMI (typu D)
• Multi Interface
• Minijack 3.5 mm
• Bluetooth 4.1
• Wi-Fi
• NFC
• Złącze USB 3.1 (typu C)
• HDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Bluetooth 4.2
• Gniazdo 2.5 mm (mikrofon / wężyk)
• USB Hi-Speed mikro B, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• Wi-Fi - IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
• Bluetooth 4.1
• Obsługiwane: bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-1, WR-R10 (sprzedawany oddzielnie), przewód zdalnego sterowania MC-DC2 (sprzedawany oddzielnie), moduł GPS GP-1/GP-1A (sprzedawane oddzielnie)
• Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed, mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• Wi-Fi
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Złącze USB 2.0 Hi Speed
• microHDMI (Typu D)
• Gniazda: mikrofonowe i słuchawkowe 3.5 mm
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Bluetooth 4.2 (LE)
• Wejście zdalnego sterowania 2,5 mm
• Obsługa wydruku bezpośredniego PictBridge
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh), wydajność do 410 zdjęć (LCD)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20
Akumulator NP-W126S (1260 mAh), możliwość wykonania do 380 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal Akumulator litowo-jonowy EN-EL15a Akumulator litowo-jonowy BLN-1, wydajność ok. 330 zdjęć Akumulator litowo-jonowy, wydajność ok. 290 zdjęć (wyświetlacz tylny)
Akcesoria Brak danych Akumulator, pasek na ramię, zaślepka otworu mocowania obiektywu w korpusie, zaczep do paska, zaślepka ochronna, narzędzie dołączania zaczepu, instrukcja Gumowa muszla oczna DK-28, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15a z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym typu odpowiedniego dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, pasek na szyję AN-DC3 BK, kabel USB E20 Korpus (kolor srebrny lub czarny), lampa FL‑LM3, bateria BLN‑1, ładowarka BCN‑1, zakrywka mocowania obiektywu, pasek na ramię, kabel USB, oprogramowanie, instrukcja, karta gwarancyjna Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, akumulator, ładowarka, kabel połączeniowy USB, pasek na ramię
Waga 403 g (z akumulatorem i kartą pamięci) • Około 383 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 333 g (bez baterii i karty pamięci))
640 g (bez akumulatora)
ok. 720 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
373 g (bez akumulatora)
ok. 427 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
533 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 120.0 x 66.9 x 59.7 mm 118.4 x 82.8 x 46.8 mm 135.5 x 104 x 72,5 mm 124.8 x 72.1 x 37.3 mm (bez elementów wystających) 130.4 x 93.5 x 77.4 mm
Dodatkowe informacje Funkcja „Real-time Eye Autofocus”
Funkcja „Real-time Tracking”
Profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma)
Krzywe gamma S-Log2 i S-Log3
Funkcja „zebra”
• Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std, Czarno-biały, Czarno-biały + filtr żółty, Czarno-biały + filtr czerwony, Czarno-biały + filtr zielony, Sepia, ACROS, ACROS + filtr żółty, ACROS + filtr czerwony, ACROS + filtr zielony, ETERNA/Cinema)
• 35 języków w menu
• Polskie menu
• Temperatura pracy od 0°C do +40°C
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 5 EV (stabilizacja 5-osiowa) • Obudowa odporna na kurz i zachlapanie
• Przestrzeń barw sRGB, AdobeRGB
• 5-osiowa stabilizacja obrazu
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen Brak ocen
4.60 (3)
Brak ocen Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu