Porównanie aparatów

Producent FujifilmCanonNikonOlympusSony
Model X-S10EOS M6 Mark IIZ50OM-D E-M5 Mark IIIA6400
Data premiery 2020-10-15 2019-08-28 2019-10-10 2019-10-17 2019-01-15
Liczba pikseli 26.1 Mpix 32.5 Mpix 20.9 Mpix 20.4 Mpix 24.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • [L] 3:2 - 6240 x 4160. 16:9 - 6240 x 3512, 1:1 - 4160 x 4160
• [M] 3:2 - 4416 x 2944. 16:9 - 4416 x 2488, 1:1 - 2944 x 2944
• [S] 3:2 - 3120 x 2080. 16:9 - 3120 x 1760, 1:1 - 2080 x 2080
• JPEG 3:2: (L) 6960 x 4640, (M) 4800 x 3200, (S1) 3472 x 2320, (S2) 2400 x 1600, (RAW/CRAW) 6960 x 4640
• JPEG 4:3: (L) 6160 x 4640, (M) 4256x3200, (S1) 3072x2320, (S2) 2112x1600, (RAW/CRAW) 6960 x 4640
• JPEG 16:9: (L) 6960x3904, (M) 4800x2688, (S1) 3472x1952, (S2) 2400x1344, (RAW/CRAW) 6960 x 4640
• JPEG 1:1: (L) 4646x4646, (M) 3200x3200, (S1) 2320x2320, (S2) 1600x1600, (RAW/CRAW) 6960 x 4640
• Obszar zdjęcia formatu DX (24x16): (L) 5568 x 3712 (20,7 mln), (M) 4176 x 2784 (11,6 mln) i (S) 2784 x 1856 (5,2 mln)
• Obszar zdjęcia 1 : 1 (16x16), (L) 3712 x 3712 (13,8 mln), (M) 2784 x 2784 (7,8 mln), (S) 1856 x 1856 (3,4 mln)
• Obszar zdjęcia 16 : 9 (24x14), (L) 5568 x 3128 (17,4 mln), (M) 4176 x 2344 (9,8 mln), (S) 2784 x 1560 (4,3 mln)
• RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
• (w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Dostępny też tryb 3:2
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS IV, 3:2 z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
22.3 × 14.9 mm(APS-C) Dual Pixel CMOS BSI CMOS APS-C (23.5 x 15.7 mm) 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
Procesor obrazu X-Processor 4 DIGIC 8 EXPEED 6 TruePic VIII BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265
• Audio: Linearny PCM / stereo, próbkowanie 24bit / 48KHz)
• JPEG: (Exif 2.31)
• RAW: RAW (14bit, CR3),
• Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość"
• Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM, AAC
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
Zakres ISO Auto (1-3), 160-12800 ISO
80, 100, 125, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
100-25600, rozszerzone 51200 Auto, 100-51200 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• rozszerzalne ISO do 204800
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV
Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto (100-32000 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 102400
Migawka 30 s - 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
• Szczelinowa sterowana elektronicznie o przebiegu pionowym, 30 - 1/4000 sec, bulb
• Elektroniczna, 30 - 1/16000 sec
Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/4000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200
• elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna
• elektroniczna migawka do 1/4000
• Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
• Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s
Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Z bagnetem Canon EF-M
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6
• Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 0x 0x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Nie Tak Tak Tak
Zapis wideo • 4K DCI 4096 x 2160, 23.976, 24, 25, 29,97 kl/s
• 4K UHD 3840 x 2160, 23.976, 24, 25, 29,97 kl/s
• 2K DCI 2048 x 1080, 23.976, 24, 25, 29,97, 50, 59.94, 100, 120, 200, 240 kl/s
• Full HD 1920 x 1080, 23.976, 24, 25, 29,97, 50, 59.94, 100, 120, 200, 240 kl/s
• 4K (3840 x 2160) 29.97 fps
• Full HD (1920 x 1080) 119.88 fps
• HD (1280 x 720) 59.94 fps
• HDR (1920 x 1080) 29.97 fps
Maksymalna długość 29min 59sec, maksymalny rozmiar pliku 4GB
• 3840 x 2160 (4K UHD) z odczytem pełnych pikseli: 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p.
• 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4, 25p x4, 24p x5
• Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
• Filmy poklatkowe
• Elektroniczna redukcja drgań
• Funkcja D-Lighting
• Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps
• Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 30p, 25p, 24p
• HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 px, 30p
• Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG)
• Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Redukcja szumu wiatru
• Regulowana głośność nagrywania
• Stabilizacja
• Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s
• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps
Ogniskowanie • Detekcja fazy od -7 EV i kontrastu od -4 EV
• Pojedynczy punkt AF: do wybory z siatki pojedynczych punktów 13 x 9 (117 punktów) lub 25 x 17 (425 punktów)
• Strefowy AF: 3 x 3 / 5 x 5 / 7 x 7, do wyboru 91 stref z siatki 13 x 9
• Szeroki AF ze śledzeniem
• Tryb Dual Pixel CMOS AF - wykrywanie twarzy i śledzenie AF, FlexiZone-Multi, FlexiZone-Single, czułość śledzenia od -3 do +3 i szybkość filmowego Serwo AF od -7 do +2, czułość -5 - 18 EV Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 209 pól
• 90%. pokrycie kadru w pionie i poziomie.
• Strefy AF: Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (MF)
• od -4 do +19 EV z AF
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych
• Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel 800 punktów
• Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu
• Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Dioda LED wspomagająca AF
Pomiar światła • Wielosegmentowy (256 stref)
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy.
Czujnik 384 stref (24 x 16)
Tryby pomiaru:
• Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
• Pomiar skupiony (około. 6,0% wizjera)
• Pomiar punktowy (około 3,8% wizjera na środku)
• Pomiar centralnie ważony uśredniony
Zakres: -2-20 EV zdjęcia, 0-20 EV film
TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy
• centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru
• punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF
Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV
Ostrość od Zależne od obiektywu Zależne od obiektywu Zależne od obiektywu zależne od obiektywu Zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto (z priorytetem bieli, priorytetem zachowania nastroju lub automatycznym doborem priorytetu), cień, fine, światło fluorescencyjne (dzień, ciepła biel, zimna biel), światło żarowe, podwodne, własne (1-3), wybór temperatury barwowej AWB (priorytet atmosfery/bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówki, biel światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej
Korekcja balansu bieli:
• niebieski/bursztynowy +/-9
• purpurowy/zielony +/-9
• Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne
Kompensacja ekspozycji • +/-3EV (+/-2EV - film)
• Braketing: +/-3EV (3 klatki co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 EV, 2 EV)
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 ustawienia)
• Bracketing: 2, 3, 5 lub 7 klatek, +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
+/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) • Kompensacja: +/- 5.0 EV (zdjęcia) +/- 3.0 EV (film) w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV
Programy Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki Tryby: Zaawansowana automatyka ujęć (zdjęcia i filmy), bez lampy błyskowej, twórcze auto, SCN (portrety, krajobrazy, makro, sport, nocne portrety, zdjęcia nocne z ręki, regulacja podświetlenia HDR, żywność, dzieci, światło świec), filtry twórcze, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny (zdjęcia i filmy), tryb Bulb, niestandardowy • Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne
• Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena
Zdjęcia seryjne • 30 kl./s - z elektroniczną migawką i cropem 1.25x
• 20 kl./s - z elektroniczną migawką
• 8 kl./s - z mechaniczną migawką
• Szybkość do 14 kl./s
• Wbudowany interwałometr - liczba zdjęć do wyboru od 1 do 99 lub bez ograniczeń; timer trybu Bulb
Do 11 kl./s • Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 16 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 5 kl./s - do zapełnienia karty pamięci dla formatu
• Pro Capture: 30 kl/s
Do 11 kl./s (8 kl./s w trybie cichej migawki)
Lampa błyskowa • Wbudowana lampa błyskowa
• Synchronizacja na 1 lub 2 kurtynę
• Tryb TTL, manual, commander (sterowanie zewnętrznymi lampami), wyłączony (przy podłączeniu zewnętrznych lamp)
• Czas synchronizacji błysku 1/180 s
• Kompatybilność z zewnętrznymi lampami mocowanymi na złączu hot-shoe
Typu pop-up, liczba przewodnia 4.6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 28 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Czas ładowania wbudowanej lampy: ok. 4 s
• Zewnętrzne lampy błyskowe E-TTL II (synchronizacja błysku w trybie HSS (FP) z krótkimi czasami migawki)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
• Obsługiwane tryby: automatyczny, błysk ręczny, wbudowany wyzwalacz lamp Speedlite, redukcja efektu czerwonych oczu
Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego
• Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM3, o liczbie przewodniej 9.1 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM3.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 10 lub 2s 2s lub 10 s 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s 2 s lub 12 s 10, 5 lub 2 s
Karta pamięci SD, SDHC, SDXC (UHS-I / V30) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) UHS-II 1 karta SD UHS-I Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD 3.0-calowy, rozkładany do boku, proporcje obrazu 3:2, około 1,040 tys. punktów, 100% pokrycie pola kadru Odchylany i obrotowy, 3 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów (proporcje 3:2), pokrycie 100%, kąt widzenia ok. 170 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7 poziomach.
• Główny: uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 1040 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia Odchylany, 3 calowy LCD, dotykowy, kolorowy, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 7 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
Odchylany (o 180 stopni), 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.39-calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, wbudowany czujnik zbliżenia oka Opcjonalny EVF-DC1, EVF-DC2 ok. 2.360.000 punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.68x
• pokrycie kadru: ok. 100%
• korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt
• czujnik zbliżenia oka
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie około 1.2-1.37, punkt oczny 27 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-16.
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera)
Komunikacja i złącza • Złącze USB-C 3.2
• HDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n
• Bluetooth 4.2
• Gniazdo mikrofonowe 3.5 mm
• Gniazdo wężyka spustowego
USB Hi-Speed 2.0 / wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C (zgodne z HDMI-CEC), wejście stereo mikrofonu zewnętrznego (3.5 mm typu mini-jack), wyjście słuchawkowe 3.5 mm,
• wbudowany moduł sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Bluetooth® 4.1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• USB typu C
• HDMI typu C
• wejście mikrofonu
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac
• Bluetooth wersja 4.2
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, wejście mikrofonowe 3.5 mm
• Wi-Fi
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• USB (MTP)
• HDMI (typu D)
• Multi Interface
• Minijack 3.5 mm
• Bluetooth 4.1
• Wi-Fi
• NFC
Zasilanie Akumulator NP-W126S (1260 mAh), możliwość wykonania do 325 zdjęć Akumulator litowo-jonowy Li-ion LP-E17, wydajność do305 zdjęć, bez lampy, 23 st.C, przy użyciu ekranu LCD) EN-EL25 Akumulator litowo-jonowy BLS-50
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-8 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
• możliwość ładowania przez USB
• Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh), wydajność do 410 zdjęć (LCD)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Bateria litowo-jonowa NP-W126S, pasek, zaślepka otworu mocowania obiektywu w korpusie, kabel USB, instrukcja obsługi, adapter zmieniający złącze USB w wyjście słuchawkowe Akumulator, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, sterowniki, zaślepka mocowania obiektywu, oprogramowanie Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15b z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, ładowarka EH-7P, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1 Akumulator BLS-50 Li-ion, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM3, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Brak danych
Waga • Około 465 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 415 g (bez baterii i karty pamięci))
408 g 397 g 414 g (bez akumulatora) 403 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 126 x 85.1 x 65.4 mm 119.6 x 70.0 x 49.2 mm 127 x 94 x 60 mm 125.3 x 85.2 x 49.7 mm (bez elementów wystających) 120.0 x 66.9 x 59.7 mm
Dodatkowe informacje • Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std, Czarno-biały, Czarno-biały + filtr żółty, Czarno-biały + filtr czerwony, Czarno-biały + filtr zielony, Sepia, ACROS, ACROS + filtr żółty, ACROS + filtr czerwony, ACROS + filtr zielony, ETERNA/Cinema)
• Funkcja elektronicznej poziomicy
• Zakres temperatur pracy 0°C - +40°C
• Czas uruchamiania ok. 0.4 sek.
• Polskie menu
• Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C
• Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji)
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5.5 EV.
Zdjęcia o rozdzielczości 50 Megapikseli (dzięki przesunięciu sensora między kolejnymi ujęciami i połączeniu ośmiu ekspozycji w jedno zdjęcie)
Polskie menu.
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym.
Funkcja „Real-time Eye Autofocus”
Funkcja „Real-time Tracking”
Profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma)
Krzywe gamma S-Log2 i S-Log3
Funkcja „zebra”
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen Brak ocen
4.80 (2)
Brak ocen Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu