|
|
|
|
|
|
Producent |
Nikon | Nikon | Canon | Panasonic | Sony |
Model |
Z6 III | Z6 II | EOS R6 Mark II | Lumix S5 II | A7 IV |
Data premiery |
2024-06-17 |
2020-10-14 |
2022-11-02 |
2023-01-04 |
2021-10-21 |
Liczba pikseli |
24.5 Mpix |
24.5 Mpix |
24.2 Mpix |
24.2 Mpix |
33 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• Z użyciem obszaru zdjęcia [FX (36 x 24)]: (L) 6048 x 4032 (24,4 mln) (M) 4528 x 3024 (13,7 mln) (S) 3024 x 2016 (6,1 mln)
• Z użyciem obszaru zdjęcia [DX (24 x 16)]: (L) 3984 x 2656 (10,6 mln) (M) 2976 x 1992 (5,9 mln) (S) 1984 x 1328 (2,6 mln)
• Z użyciem obszaru zdjęcia [1:1 (24 x 24)]: (L) 4032 x 4032 (16,3 mln) (M) 3024 x 3024 (9,1 mln) (S) 2016 x 2016 (4,1 mln)
• Z użyciem obszaru zdjęcia [16:9 (36 x 20)]: (L) 6048 x 3400 (20,6 mln) (M) 4528 x 2544 (11,5 mln) (S) 3024 x 1696 (5,1 mln) |
• 6048 x 4024 (FX)
• 3936 x 2624 (DX)
• 4016 x 4016 (1:1)
• 6048 x 3400 (16:9) |
• Format 3:2 (L, RAW, C-RAW) 6000 × 4000, (M) 3984 × 2656, (S1) 2976 × 1984, (S2) 2400 × 1600
• 1,6x (wycinek kadru) (L) 3744 × 2496, (S2) 2400 × 1600
• Format 4:3 (L) 5328 × 4000, (M) 3552 × 2664, (S1) 2656 × 1992, (S2) 2112 × 1600
• Format 16:9 (L) 6000 × 3368, (M) 3984 × 2240, (S1) 2976 × 1680, (S2) 2400 × 1344
• Format 1:1 (L) 4000 × 400, (M) 2656 × 2656, (S1) 1984 × 1984, (S2) 1600 × 1600 |
• 3:2 - 6000x4000(L) / 4272x2848(M) / 3024x2016(S) / 12000x8000(XL)* / 8496x5664(LL)*
• 4:3 - 5328x4000(L) / 3792x2848(M) / 2688x2016(S) / 10656x8000(XL)* / 7552x5664(LL)*
• 16:9 - 6000x3368(L) / 4272x2400(M) / 3024x1704(S) / 12000x6736(XL)* / 8496x4784(LL)*
• 1:1 - 4000x4000(L) / 2848x2848(M) / 2016x2016(S) / 8000x8000(XL)* / 5664x5664(LL)*
• 65:24 - 6000x2208(L)
• 2:1 - 6000x3000(L)
*Tryb wysokiej rozdzielczości. |
• Proporcje 3:2
tryb pełnoklatkowy: L: 7008 x 4672 (33 M), M: 4608 x 3072 (15 M), S: 3504 x 2336 (8.2 M),
tryb APS-C: M: 4608 x 3072 (15 M), S: 3504 x 2336 (8.2 M)
• Proporcje 4:3
tryb pełnoklatkowy: L: 6224 x 4672 (29 M), M :4096 x 3072 (13 M), S: 3120 x 2336 (7.3 M),
tryb APS-C: M: 4096 x 3072 (13 M), S: 3120 x 2336 (7.3 M)
• Proporcje 16:9
tryb pełnoklatkowy: L: 7008 x 3944 (28 M), M: 4608 x 2592 (12 M), S: 3504 x 1968 (6.9 M),
tryb APS-C: M: 4608 x 2592 (12 M), S: 3504 x 1968 (6.9 M)
• Proporcje 1:1
tryb pełnoklatkowy: L: 4672 x 4672 (22 M), M: 3072 x 3072 (9.4 M), S: 2336 x 2336 (5.5 M),
tryb APS-C: M: 3072 x 3072 (9.4 M), S: 2336 x 2336 (5.5 M) |
Matryca |
35.9 × 23.9 mm (FX) BSI CMOS o architekturze „częściowo warstwowej”, całkowita rozdzielczość: 26.79 Mpix |
35.9 x 23.9 mm (FX) BSI CMOS |
36 x 24 mm (Full-frame), 3:2, całkowita liczba pikseli: 25.6 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
stabilizacja o wydajności do 8 EV |
CMOS, 35.6 × 23.8 mm, całkowita liczba pikseli 25.28 Mpix |
35.9 x 24.0 mm, Exmor RS CMOS, całkowita liczba pikseli 34.1 Mpix |
Procesor obrazu |
EXPEED 7 |
2x EXPEED 6 |
DIGIC X |
Venus Engine |
BIONZ XR |
Format zapisu |
• Zdjęcia:
JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, MPEG-A MIAF),
HEIF
NEF (14-bitowy, z kompresją lub bez),
RAW+JPEG,
RAW+HEIF
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy:
Kontenery MOV, MP4, NEV,
Kodeki: N-RAW, ProRes RAW, ProRes, H.265, H.264,
• Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
• Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość"
• Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
• JPEG (8-bit)
• HEIF (10-bit)
• RAW (14 bit): RAW, C-RAW
• MP4 (filmy): H.264 4:2:0 / 8-bit lub H.265 4:2:2 / 10-bit |
• JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW, HLG Photo (CTA-2072)
• MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (Audio: LPCM, 2 kanały, 48kHz/16-bit)
• MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (Audio: AAC, 2 kanały) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.32, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), HEIF (MPEG-A MIAF), RAW 14-bit (pliki .ARW 4.0), RAW+JPEG
• Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine / Standard
• Rodzaje HEIF: 4:2:0 / 4:2:2 oraz Extra Fine / Fine / Standard / Light
• Rodzaje RAW: nieskompresowane, skompresowane bezstratnie, skompresowane
• Filmy: XAVC S, XAVC HS, XAVC S-I |
Zakres ISO |
Auto, 100-64000 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV, rozszerzalne w dół do ISO 50 i w górę do ISO 204800 |
Auto, 100-51200 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV |
Auto, 100-102400 w skoku co 1/3 lub 1 EV, rozszerzalne w dół do ISO 50 i w górę do ISO 204800 |
Auto, 100-51200, wartości rozszerzone: 50, 102400 i 204800 |
Auto, 100-51200
Tryby rozszerzone ISO 50, 204800 |
Migawka |
• mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości, możliwość aktywacji elektronicznej pierwszej kurtyny, czas 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, możliwość wydłużenia czasu do 900 s w trybie M
• elektroniczna migawka, czas 30-1/16000 s |
Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200
• elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna
• elektroniczna migawka |
Szczelinowa sterowana elektronicznie / migawka elektroniczna, regulowana w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV,
30 s - 1/8000 s dla migawki mechanicznej
30 s - 1/16000 s dla migawki elektronicznej |
Szczelinowa
• Migawka mechaniczna: 60 s - 1/8000 s, Bulb
• Elektroniczna pierwsza kurtyna: 60 s - 1/2000 s
• Migawka elektroniczna: 60 s - 1/8000 s (do 1/16000 w trybie filmowym)
• W trybie Bulb maksymalny czas naświetlania wynosi 30 minut |
• 30 s - 1/8000 s (mechaniczna i elektroniczna)
|
Konstrukcja obiektywu |
• Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ lub FTZ 2 (adaptery nie posiadają tzw. śrubokręta) |
• Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ |
Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Bagnet L‑Mount |
Z bagnetem Sony E |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
0x |
8x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
RAW
• 6048 x 3402: 60p/50p/30p/25p/24p
• 4032 x 2268: 60p/50p/30p/25p/24p
• 3984 x 2240: 120p/100p/60p/50p/30p/25p/24p
H.265 i inne:
• 5376 x 3024 (5,4K): 60p/50p/30p/25p/24p
• 3840 x 2160 (4K UHD): 120p/100p/60p/50p/30p/25p/24p
• 1920 x 1080: 240p/200p/120p/100p/60p/50p/30p/25p/24p
• 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4/25p x4/24p x5
Dodatkowe funkcje:
• Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości oraz przestawienia wejścia na poziom liniowy
• filmy poklatkowe
• elektroniczna redukcja drgań
• kody czasowe
• aktywna Funkcja D-Lighting
• profile obrazu N-Log i HLG |
• 3840 x 2160 (4K UHD): 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p.
• 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4, 25p x4, 24p x5
• Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
• Filmy poklatkowe
• Elektroniczna redukcja drgań
• Kody czasowe
• Wydruk rejestru filmów (N-Log)
• Funkcja D-Lighting |
Rozdzielczości:
• 4K UHD (3840 x 2160 16:9)
• Full HD (1920 x 1080 16:9)
Klatkaże:
• 4K: 23.976, 24, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s
• Full HD 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88, 150, 179.82 kl/s
Kodeki:
• H.264 - 4:2:0 - 8 bitów
• H.265 - 4:2:2 - 10 bitów (w trybie Canon Log i HDR PQ) |
• 6K (w proporcjach 3:2, 17:9 lub 16:9): 24, 25, 30 kl/s,
• 4K UHD (3840 x 2160 px): 24, 25, 30, 50, 60 kl/s (w trybie pełnoklatkowym tylko do 30 kl/s),
• 3.3K Anamorphic (3328 x 2496 px): 24, 25, 30, 50, 60 kl/s,
• Full HD (1920 x 1080 px): 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120, 150, 180 kl/s
• Slow / Quick Motion: 1, 2, 5, 10, 15, 30, 60, 100, 120, 150, 180 kl/s
|
• 4K UHD - 3840 x 2160 (4:2:0, 8/10 bit 60-200 Mbps oraz 4:2:2, 10bit, 250-600 Mbps), 24, 25, 30, 50, 60 kl/s
• Full HD - 1920 x 1080 (4:2:0, 8/10 bit 16-100 Mbps oraz 4:2:2, 10bit, 93-222 Mbps), 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120 kl/s
• 4K w 50/60 kl/s tylko z cropem 1.5x
|
Ogniskowanie |
Hybrydowy autofokus z detekcją fazową/autofokus z detekcją kontrastu ze wspomaganiem AF
• Zakres detekcji od –10 do +19 EV
• 273 pola AF (jednopolowy AF), 299 pól AF (automatyczny wybór pola AF)
• Tryb pól AF: Precyzyjny AF (dostępny tylko w trybie zdjęć), jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (S, M i L, dostępny tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S, L, C1 i C2), automatyczny wybór pola AF; śledzenie 3D (dostępne tylko w trybie zdjęć); AF ze śledzeniem obiektu (dostępny tylko w trybie wideo)
• rozpoznawanie ludzi i zwierząt, w tym ich głów i oczu, pojazdów, samolotów
|
Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 273 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF)
• 90%. pokrycie kadru w pionie i poziomie.
• Strefy AF: Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Zakres detekcji: od -4.5 do +19 EV (od -6 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu)
• Wykrywanie twarzy i oka oraz zwierząt
|
Dual Pixel CMOS AF II, piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę
• 100% pokrycia kadru
• 4897 punktów
• Wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (1053 strefy do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (od 9 do 999 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa)
• Tryby AF: One Shot, Servo AF, AI Focus AF, Tryb Manualny (MF)
• zakres pracy: -6.5 - 21 EV (23°C, ISO 100)
• wykrywanie twarzy, wykrywanie oka, wykrywanie zwierząt, wykrywanie pojazdów (samochody, motocykle)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej |
AF oparty o detekcję fazy oraz kontrastu, 779 punktów
• Tryby pracy: pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Manual Focus (MF)
• Tryby AF: Śledzenie / Pełny obszar AF / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint
* Automatyczne wykrywanie można włączyć, aby przełączać między trybami Człowiek / Twarz / Oczy / Zwierzę+Człowiek. Za wyjątkiem włączonej opcji Pinpoint.
• Zakres pracy: -6 - 18 EV (f/1.4, równoważne z ISO100, AFS)
• Inne funkcje: AF-ON, AF-ON: do bliży, AF-ON: Do dali, Focus Limiter, Focus Peaking, 1-obszarowa szybkość przesuwania AF, Micro, ciągły AF (podczas nagrywania filmów), priorytet ostrości/migawki, przełączanie ostrości w pionie / w poziomie, przytrzymanie blokady AF/AE, AF+MF, MF Assist, MF Guide, blokada pierścienia ustawiania ostrości, wyświetlanie/ukrywanie trybu AF, AF migawki, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, szybki AF, AF z wykrywaniem zbliżenia oka, ramka ostrości w pętli, powiększone wyświetlanie na żywo (film), migawka dotykowa, funkcja Touch AF/AE, panel dotykowy AF, odzyskiwanie ostrości obiektywu |
Hybrydowy AF (detekcja fazy / kontrastu)
• Pola ostrości: pełna klatka: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 713 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu)
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły, MF, detekcja twarzy, oka, głów i oczu zwierząt, w tym ptaków
• Zakres detekcji: -4 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.0)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED |
Pomiar światła |
TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy
• centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm lub 8 mm na środku kadru, waga pomiaru może być alternatywnie przypisana na podstawie uśrednienia całego kadru.
• punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF
• pomiar skoncentrowany na światłach
Zakres pomiaru: od -4 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy
• centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru
• punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF
Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
384-strefowy TTL
Tryby pomiaru:
• matrycowy (384 strefy)
• centralnie ważony uśredniony
• skupiony
• punktowy (możliwe przypisanie do punktu AF)
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (ISO 100, 23°C) |
1728-strefowy wielopunktowy system wykrywania
• Wielokrotny
• Centralnie ważony
• Punktowy
• Wyróżniony ważony
• Zakres pomiaru 0-18 EV (obiektyw f/2.0, równoważne z ISO100) |
Pomiar 1200 strefowy, zakres pomiaru: -3 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.0)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy (regulowany rozmiar punktu),
• centralnie ważony
• średnia z całego ekranu
• tak, by uniknąć prześwietleń |
Ostrość od |
Zależne od obiektywu |
Zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Zależne od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
• Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K |
• Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K |
Auto (priorytet bieli lub klimatu sceny), Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (możliwość zapamiętania 1 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• dodatkowa korekta od -9 do +9 niezależnie na osi żółty/niebieski i zielony/magenta
|
AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
• Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone
• Ustawienie temperatury barwowej: 2500–10000K z krokiem co 100K |
Auto, światło dzienne, cień, pochmurno, światło żarowe, światło fluorescencyjne (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, regulacja barwy (2500-9900K + korekta w 2 osiach), ustawienie własne |
Kompensacja ekspozycji |
+/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
+/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (2, 3, 5 lub 7 zdjęć) |
±5EV (±3EV dla wideo) co 1/3 EV |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV |
Programy |
• AUTO: automatyczny, P (automatyka programowa z fleksją programu), S (automatyka z preselekcją czasu), A (automatyka z preselekcją przysłony), M (manualny), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Profile obrazu: Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne
• Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
• Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne
• Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
• Tryby przy fotografowaniu: inteligentna scena auto, elastyczna preselekcja AE, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje)
• Tryby przy filmowaniu: automatyczna ekspozycja, Tv, Av, ręczna i niestandardowa (x3)
• Style obrazów:
Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Program AE (P) / Priorytet przysłony AE (A) / Priorytet migawki AE (S) / Ekspozycja manualna (M) / Creative Video (P/A/S/M) / Niestandardowy 1, 2, 3, 4 / inteligentny automatyczny |
Inteligentna Automatyka (Auto), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), wszystkie opcje są dostępne w trybie fotograficznym, filmowym oraz Slow i Quick Motion |
Zdjęcia seryjne |
• Do 120 kl/s w plikach JPEG w formacie DX
• Do 60 kl/s w plikach JPEG w formacie FX
• Do 20 kl/s w plikach NEF / NEF + JPEG w formacie FX z migawką elektroniczną
• Do 20 kl/s w plikach NEF / NEF + JPEG w formacie FX z migawką mechaniczną
• wolniejsze tryby od 1 do 8 kl/s (do 16 z migawką elektroniczną) |
Do 14 kl./s |
• Migawka mechaniczna: do 12 kl/s (bufor na ok. 1000 plików JPEG lub 110 plików RAW)
• Migawka elektroniczna: do 40 kl/s ze śledzeniem AF (bufor na ok. 190 plików JPEG lub 70 plików RAW)
• Możliwość zapisu zdjęć w pętli z prędkością do 30 kl/s z zapisem do 191 klatek sprzed wciśnięcia spustu migawki |
Migawka mechaniczna:
• AFS/MF: H: 9 kl./s, M: 5 kl./s, L: 2 kl./s
• AFC: H: 7 kl./s, M: 5 kl./s, L: 2 kl./s
Migawka elektroniczna:
• AFS/AFC/MF: SH: 30 kl/s, H: 9 kl./s, M: 5 kl./s, L: 2 kl./s |
• Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s
• do 1000 plików JPEG lub RAW, do 828 klatek przy jednoczesnym zapisie RAW i JPEG
|
Lampa błyskowa |
Brak wbydowanej lampy błyskowej
Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego z migawką mechaniczną i 1/60 s lub dłuższego z elektroniczną
• Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego
• Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami Speedlite, pomiar E-TTL II,
• Synchronizacja do 1/200 s z migawką mechaniczną,
• Synchronizacja do 1/250 s z elektroniczną pierwszą kurtyną,
• Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi |
Brak wbudowanej lampy, możliwość korzystania z zewnętrznej
• synchronizacja błysku - 1/250 s (pełna klatka 35 mm), 1/320 s (APS-C)
• Tryby pracy: auto, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu, HSS, wyzwalanie bezprzewodowe |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
10 lub 2 s |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia), czas niestandardowy |
2, 5 lub 10s |
Karta pamięci |
2 gniazda:
• 1 karta XQD lub CFexpress
• 1 karta SD/SDHC/SDXC UHS-II |
2 gniazda:
• 1 karta XQD lub CFexpress
• 1 karta SD/SDHC/SDXC UHS-II |
Dwa gniazda SD/SDHC/SDXC kompatybilne ze standardem UHS-II |
Dwa gniazda SD/SDHC/SDXC kompatybilne z UHS-II |
• 1 slot Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) kompatybilny z UHS-I/II
• 1 slot typu combo, który może przyjąć kartę Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) kompatybilną z UHS-I/II albo kartę CFexpress Typu A. |
LCD |
• Główny: rozkładany do boku, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 2100 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
• Pomocniczy podświetlany monochromatyczny na górnej ściance, brak informacji o rozdzielczości |
• Główny: uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 2100 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
• Pomocniczy: podświetlany |
• W pełni rozkładany dotykowy, Clear View LCD II o przekątnej 7.5 cm (3 cale) i rozdzielczości około 1,62 mln punktów (ok. 900 x 600 px), pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów |
W pełni rozkładany, 3-calowy (proporcje 3:2), TFT LCD, 1840 tys. punktów, 100% pokrycie kadru |
Odchylany, dotykowy 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 1.036.800 punktów, ekran w pełni dotykowy |
Wizjer |
LCD TF, 0.5-cala, ok. 5760 tys. punktów (1600 x 1200 pikseli), w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 19 poziomów jasności (maksymalnie 4000 nitów)
• powiększenie ok. 0.8x
• pokrycie kadru: ok. 100%
• korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt
• dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera)
• czujnik zbliżenia oka |
LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x
• pokrycie kadru: ok. 100%
• korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt
• dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera)
• czujnik zbliżenia oka |
OLED, 3.690.000 punktów, powiększenie ok. 0.76x, pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 23 mm, korekta dioptrii od -4 do +2, odświeżanie 59.94 Hz lub 119.88 Hz |
Elektroniczny, kolorowy OLED, 120/60 kl./s, 3680 tys. punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.78x, korekcja dioptrii -4 do +2, punkt oczny: 21 mm |
EVF (elektroniczny) Quad-VGA, OLED, 0.5-cala, rozdzielczość 3.686.400 punktów, powiększenie: 0.78x, pokrycie kadru: 100%, regulacja dioptrii od -4 do +3, odstęp źrenicy ok. 23 mm |
Komunikacja i złącza |
• złącze USB typu C
• wyjście HDMI (pełnowymiarowe typu A)
• wejście mikrofonowe (jack 3.5 mm)
• wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm)
• wejście na wężyk spustowy
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac 2.4 i 5 GHz
• Bluetooth 5.0 BLE |
• USB typu C
• HDMI typu C
• minijack 3.5 mm (wejście i wyjścia audio)
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac
• Bluetooth wersja 4.2 |
• USB 3.2 Gen 2 (złącze USB-C),
• mikro HDMI (typu D),
• ethernet RJ45,
• wejście mikrofonu mini-jack (3.5 mm) stereo,
• wyjście słuchawkowe 3.5 mm,
• złącze wężyka spustowego N3
• złącze PC do lamp zewnętrznych
• Moduł Wi-Fi (IEEE802.11a/b/g/n/AC, 2.4 GHz, 5 GHz)
• Bluetooth 5.0 |
• USB 3.2 Gen 2 (złącze USB-C),
• wyjście HDMI (pełnowymiarowe typu A),
• wejście mikrofonowe (jack 3.5 mm),
• wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm),
• wejście na wężyk spustowy (jack 2.5 mm),
• Wi-Fi 2.4GHz / 5GHz (IEEE 802.11a/b/g/n/ac)
• Bluetooth 5.0, Bluetooth Low Energy (BLE) |
• USB Multi (mikro USB)
• USB Hi-Speed 3.2 typu C kompatybilne z USB Video Class
• pełnowymiarowe HDMI (typu A),
• wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• gniazdo mikrofonowe 3.5 mm stereo minijack,
• stopka Multi Interface
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11a/b/g/n/ac (2.4 oraz 5 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Bluetooth 4.1
|
Zasilanie |
EN-EL15c (można stosować także EN-EL15a/EN-EL15b) |
EN-EL15b (można stosować także EN-EL15a/EN-EL15) |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH, wydajność ok. 760 zdjęć z użyciem ekranu lub ok. 450 z użyciem wizjera |
bateria Panasonic DMW-BLK22
• 7.2V, 2200 mAh
• Zasilanie przez USB, ładowanie przez USB, USB Power Delivery
• Wydajność ok. 370 zdjęć,
• Opcjonalny grip DMW-BGS5 |
Akumulator litowo-jonowy NP-FZ100 (wydajność ok. 610 zdjęć przy korzystaniu z ekranu) |
Akcesoria |
Pokrywka sanek mocujących BS-1 (zamocowana do aparatu), gumowa muszla oczna DK-29 (zamocowana do aparatu), pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, akumulator jonowo-litowy EN-EL15c z osłoną styków, zacisk kabla HDMI/USB, pasek AN-DC26, kabel USB UC-E25 |
Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15b z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, ładowarka EH-7P, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1 |
Zaślepka korpusu, zaślepka stopki wielofunkcyjnej, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja |
Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, pasek na ramię, akumulator, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB (A-C) |
Akumulator, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie |
Waga |
• Ok. 760 g (z akumulatorem i kartami pamięci)
• Ok. 670 g (sam korpus) |
• Ok. 705 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Ok. 615 g (sam korpus) |
588 g (samo body), 670 g (z baterią i kartą pamięci) |
657 g (body), 740 g (z baterią i jedną kartą pamięci) |
658 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
138.5 × 101.5 × 74 mm |
134 x 100.5 x 67.5 mm |
138.4 × 98.4 × 88.4 mm |
134.3 × 102.3 × 90.1 mm |
131.3 x 96.4 x 79.8 mm |
Dodatkowe informacje |
• Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu
• Zakres dozwolonych temperatur: od -10 do 40°C
• Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
• Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu
• Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C
• Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Stabilizacja o wydajności do 8 EV w trybie hybrydowym (z kompatybilnymi obiektywami) |
Stabilizacja: 5-osi (5 EV), obsługa Dual I.S./Dual I.S.2 (6.5 EV)
Aktywne chłodzenie |
Stabilizacja matrycy o deklarowanej wydajności 5.5 EV
Funkcja redukcji migotania przy fotografowaniu z migawką elektroniczną |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
Brak ocen |
|
|
Brak ocen |
|
Test |
|
|
|
|
|