|
 |
 |
 |
 |
 |
Producent |
Canon | Canon | Nikon | Sony | Sony |
Model |
EOS R1 | EOS R3 | Z9 | A1 II | A9 III |
Data premiery |
2024-07-17 |
2021-09-14 |
2021-10-28 |
2024-11-19 |
2023-11-07 |
Liczba pikseli |
24.2 Mpix |
24.1 Mpix |
45.7 Mpix |
50.1 Mpix |
24.6 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• RAW: (RAW / C-RAW) 6000x4000, 3744x2496 (crop 1.6x)
• JPEG / HEIF:
3:2 Full: (L) 6000x4000, (M) 3984x2656, (S1) 2976x1984, (S2) 2400x1600
3:2 1.6x Crop: (L) 3744x2496, (S2) 2400x1600
4:3: (L) 5328x4000, (M) 3552x2664, (S1) 2656x1992, (S2) 2112x1600
16:9: (L) 6000x3368, (M) 3984x2240, (S1) 2976x1680, (S2) 2400x1344
1:1: (L) 4000x4000, (M) 2656x2656, (S1) 1984x1984, (S2) 1600x1600
• możliwość wspomaganego sztuczną inteligencją skalowania zdjęć JPEG/HEIF do 12000x8000 (96 megapikseli)
|
• JPEG / HEIF:(L) 6000x4000, (M) 3552x2664, (S1) 2976x1984, (S2) 2400x1600
• RAW: (RAW / C-RAW) 6000x4000
|
Format FX (36x24):
• 8256 x 5504, 6192 x 4128, 4128 x 2752
Format DX (24x16):
• 5408 x 3600, 4048 x 2696, 2704 x 1800
Format 5:4 (30x24):
• 6880 x 5504, 5152 x 4120, 3440 x 2752
Format 1:1 (24x24):
• 5504 x 5504, 4128 x 4128, 2752 x 2752
Obszar formatu 16:9 (36x20):
• 8256 x 4640, 6192 x 3480, 4128 x 2320 |
• [3:2] tryb pełnoklatkowy, L: 8640 x 5760 (49.7M), M: 5616 x 3744 (21M), S: 4320 x 2880 (12.4M), tryb APS-C, M: 5616 x 3744 (21M), S: 4320 x 2880 (12.4M)
• [4:3] tryb pełnoklatkowy, L: 7680 x 5760 (44.2M), M: 4992 x 3744 (18.6M), S: 3840 x 2880 (11M), tryb APS-C, M: 4992 x 3744 (18.6M), S: 3840 x 2880 (11M)
• [16:9] tryb pełnoklatkowy, L: 8760 x 4864 (42M), M: 5616 x 3160 (17.7M), S: 4320 x 2432 (10.5M), tryb APS-C, M: 5616 x 3160 (17.7M), S: 4320 x 2432 (10.5M)
• [1:1] tryb pełnoklatkowy, L: 5760 x 5760 (33M), M: 3744 x 3744 (14M), S: 2880 x 2880 (8.2M), tryb APS-C, M: 3744 x 3744 (14M), S: 2880 x 2880 (8.2M) |
• L: 6000 x 4000 px (3:2)
• M: 3936 x 2624 px (3:2)
• S: 3008 x 2000 px (3:2) |
Matryca |
36 x 24 mm (Full-frame), BSI Stacked CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 26.7 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
36 x 24 mm (Full-frame), BSI Stacked CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 26.7 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
35.9 x 23.9 mm (FX) BSI CMOS, całkowita liczba pikseli: 52.37 Mpix |
35.9 x 24.0 mm, Exmor RS CMOS, całkowita liczba pikseli 50.5 Mpix |
35.6 × 23.8 mm, Exmor RS CMOS z jednoczesnym odczytem (global shutter), całkowita liczba pikseli 25.2 Mpix |
Procesor obrazu |
DIGIC X oraz DIGIC Accelerator |
DIGIC X |
EXPEED 7 |
BIONZ XR |
BIONZ XR |
Format zapisu |
• JPEG (8-bit): 10 opcji kompresji
• HEIF (10-bit): 10 opcji kompresji
• RAW (14 bit): RAW, C-RAW
• CRM (filmy w RAW)
• MP4 (filmy w kodekach H.264 / H.265)
|
• JPEG (8-bit): 10 opcji kompresji
• HEIF (10-bit): 10 opcji kompresji
• RAW (14 bit): RAW, C-RAW
• CRM (filmy w RAW)
• MP4 (filmy)
• MOV (filmy) |
• Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, PictBridge), NEF, NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość"
• Rozszerzenia plików: MOV, MP4
• Kodeki: Apple ProRes 422 HQ (10 bit), H.265/HEVC (8 bit/10 bit), H.264/AVC (8 bit)
• Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.32, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), HEIF (MPEG-A MIAF), RAW 14-bit (pliki .ARW 4.0), RAW+JPEG
• Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine / Standard
• Rodzaje HEIF: 4:2:0 / 4:2:2 oraz Extra Fine / Fine / Standard / Light
• Rodzaje RAW: nieskompresowane, skompresowane bezstratnie, skompresowane
• Filmy: XAVC S, XAVC HS, XAVC S-I |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.32, DCF 2.0, MPF Baseline), HRIF (MPEG-A MIAF) RAW 14-bit (pliki .ARW 5.0), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: kontener MP4, kodeki: XAVC S (H.264, 4:2:0/8-bit lub 4:2:2/10-bit), XAVC S-I (H.264, 4:2:2/10-bit), XAVC HS (H.265, 4:2:0/10-bit lub 4:2:2/10-bit), |
Zakres ISO |
Auto, 100-102400 w skoku co 1/3 lub 1 EV, rozszerzalne w dół do ISO 50 i w górę do ISO 409600 |
Auto, 100-102400 w skoku co 1/3 lub 1 EV, rozszerzalne w dół do ISO 50 i w górę do ISO 204800 |
Auto, 64-25600 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV, rozszerzalne do 102400,
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV |
Auto, 100-32000
Tryby rozszerzone ISO 50, 102400 |
Auto, 250-25600
Tryby rozszerzone ISO 125, 51200 |
Migawka |
Szczelinowa sterowana elektronicznie / migawka elektroniczna, regulowana w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV,
30 s - 1/8000 s dla migawki mechanicznej
30 s - 1/64000 s dla migawki elektronicznej |
Szczelinowa sterowana elektronicznie / migawka elektroniczna, regulowana w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV,
30 s - 1/8000 s dla migawki mechanicznej
30 s - 1/64000 s dla migawki elektronicznej |
Elektroniczna, brak migawki mechanicznej
• 30-1/32000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200
• czas synchronizacji 1/250 s |
• 30 s - 1/8000 s (mechaniczna)
• 30 s - 1/32000 s (elektroniczna)
|
30s - 1/80000 s
globalna migawka elektroniczna, brak migawki mechanicznej |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
• Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ lub FTZ II |
Z bagnetem Sony E |
Z bagnetem Sony E |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
8x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
Rozdzielczości:
• 6K DCI (6000 x 3164 17:9)
• 4K DCI lub UHD (4096 x 2160 17:9 lub 3840 x 2160 16:9)
• 2K DCI lub Full HD (2048 x 1080 17:9 lub 1920 x 1080 16:9)
Klatkaże:
• 6K: 23.976, 24, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s
• 4K: 23.976, 24, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 kl/s
• Full HD i 2K 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88, 200, 239.76 kl/s
Kodeki:
• RAW (CRM) 12-bit - tylko w 6K
• XF-AVC - 4:2:0 / 8 bitów lub 4:2:2 / 10 bitów, do wyboru kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) oraz międzyklatkowa (IPB)
• XF-HEVC - 4:2:0 / 10 bitów lub 4:2:2 / 10 bitów |
Rozdzielczości:
• 6K DCI (6000 x 3164 17:9)
• 4K DCI lub UHD (4096 x 2160 17:9 lub 3840 x 2160 16:9)
• Full HD (1920 x 1080 16:9)
Klatkaże:
• 6K: 23.976, 24, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s
• 4K: 23.976, 24, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 kl/s
• Full HD 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 kl/s
Kodeki:
• RAW (CRM) 12-bit - tylko w 6K
• H.264 - 4:2:0 - 8 bitów, do wyboru kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) oraz międzyklatkowa (IPB)
• H.265 - 4:2:2 - 10 bitów (w trybie Canon Log), do wyboru kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) oraz międzyklatkowa (IPB) |
• 7680 x 4320 (8K UHD): 30p, 25p, 24p
• 3840 x 2160 (4K UHD): 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p.
• Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
• Filmy poklatkowe
• Elektroniczna redukcja drgań
• Kody czasowe
• Logarytmiczny profil obrazu N-Log
• Profil obrazu Hybrid Log Gamma
• Funkcja D-Lighting |
• 8K UHD - 7680 x 4320 (4:2:0, 10 bit, 200-520 Mbps), 24 / 25 / 30 kl/s
• 4K UHD - 3840 x 2160 (4:2:0, 8/10 bit 60-200 Mbps oraz 4:2:2, 10bit, 250-600 Mbps), 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120 kl/s
• Full HD - 1920 x 1080 (4:2:0, 8/10 bit 16-100 Mbps oraz 4:2:2, 10bit, 93-222 Mbps), 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120 kl/s
|
• 3840 x 2160 pix, 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080 pix, 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
Wbudowany mikrofon stereo
Profile obrazu: S-Log 3, S-Cinetone, Hybrid Log Gamma
Zapis RAW na zewnętrzne rejestratory obrazu po HDMI
|
Ogniskowanie |
Dual Pixel Intelligent AF, piksele detekcji fazy (krzyżowe) wbudowane w matrycę
• 100% pokrycia kadru
• 4368 punktów (3354 w trybie filmowym)
• wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (1053 strefy do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (od 9 do 999 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa)
• tryby AF: Auto, One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo AF (ciągły), Tryb Manualny (MF)
• zakres pracy: od -7.5 do 21 EV (23°C, ISO 100)
• wykrywanie twarzy, oka głowy i górnej połowy ciała u ludzi z możliwością rejestracji twarzy, wykrywanie zwierząt (psy, koty, ptaki, konie), wykrywanie pojazdów (samochody, motocykle, samoloty, pociągi),
• tryb priorytetu akcji dla wybranych sportów (piłka nożna, koszykówka, siatkówka)
• asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej |
Dual Pixel CMOS AF II, piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę
• 100% pokrycia kadru
• 4779 punktów
• Wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (1053 strefy do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (od 9 do 999 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa)
• Tryby AF: Auto, One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo AF (ciągły), Tryb Manualny (MF)
• zakres pracy: -7.5 - 20 EV (23°C, ISO 100)
• wykrywanie twarzy, wykrywanie oka, wykrywanie zwierząt, wykrywanie pojazdów (samochody, motocykle)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej |
Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 493 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF)
• tryb pojedynczy AF-S, ciągły AF-C (fotografia), ciągły AF-F (film), manualny M
• Strefy AF: jeden punkt, szeroki obszar (mały lub duży), dynamiczny obszar (mały, średni lub duży), śledzenie 3D tracking, śledzenie celu
• Zakres detekcji: od -6.5 do +19 EV (od -8.5 do +19 EV z AF w trybie dla słabych warunków oświetleniowych)
• Wykrywanie twarzy i oka dla ludzi, zwierząt lądowych i ptaków, wykrywanie pojazdów |
Hybrydowy AF (detekcja fazy / kontrastu)
• Pola ostrości: pełna klatka: 759 pól (AF z detekcją fazy) / APS-C z obiektywem FF: 759 pól (AF z detekcją fazy); z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły, MF, detekcja ludzkiej sylwetki, twarzy, oka, głów i oczu zwierząt, ptaków, owadów, samochodów, pociągów i samolotów
• Zakres detekcji: -4 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.0)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
|
Hybrydowy AF (detekcja fazy / kontrastu)
• Pola ostrości: 759 pól w trybie fotograficznym, 627 w trybie filmowym (AF z detekcją fazy)
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły, MF
• wykrywanie ludzkiej sylwetki, twarzy i oka, rozpoznawanie zwierząt, ptaków, owadów, samochodów, pociągów, samolotów
• Zakres detekcji: -5 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.0)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
|
Pomiar światła |
6144-strefowy TTL
Tryby pomiaru:
• matrycowy (6144 strefy)
• centralnie ważony uśredniony
• skupiony
• punktowy (możliwe przypisanie do punktu AF)
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (ISO 100, 23°C) |
384-strefowy TTL
Tryby pomiaru:
• matrycowy (384 strefy)
• centralnie ważony uśredniony
• skupiony
• punktowy (możliwe przypisanie do punktu AF)
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (ISO 100, 23°C) |
TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy
• centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru
• punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF
Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
Pomiar 1200 strefowy, zakres pomiaru: -3 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.0)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy (regulowany rozmiar punktu),
• centralnie ważony
• średnia z całego ekranu
• tak, by uniknąć prześwietleń |
Pomiar 1200 strefowy, zakres pomiaru: -5 do 17 EV (ISO 100, obiektyw f/2.0), kompensacja migotania
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Zależne od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
Auto (priorytet bieli lub klimatu sceny), Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (możliwość zapamiętania 1 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• dodatkowa korekta od -9 do +9niezależnie na osi żółty/niebieski i zielony/magenta
|
Auto (priorytet bieli lub klimatu sceny), Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (możliwość zapamiętania 1 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• dodatkowa korekta od -9 do +9niezależnie na osi żółty/niebieski i zielony/magenta
|
• Automatyczny (3 rodzaje), automatyczny dla światła naturalnego, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (3 ustawienia), lampa błyskowa, ustawienia własne (6 ustawień)
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K |
Auto, światło dzienne, cień, pochmurno, światło żarowe, światło fluorescencyjne (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, regulacja barwy (2500-9900K), ustawienie własne |
Auto, światło dzienne, cień, pochmurno, światło żarowe, światło fluorescencyjne (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, regulacja barwy (2500-9900K), ustawienie własne |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (2, 3, 5 lub 7 zdjęć) |
+/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV |
Programy |
• Tryby: elastyczny priorytet AE, program AE, priorytet migawki, priorytet przysłony, tryb ręczny, Bulb, ustawienia własne (C1, C2, C3)
• Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, szczegółowy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
• Tryby: elastyczny priorytet AE, program AE, priorytet migawki, priorytet przysłony, tryb ręczny, Bulb, ustawienia własne (C1, C2, C3)
• Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, szczegółowy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
• Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne
• Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
Auto, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Film (P, A S, M), Filmowy, Slow i Quick Motion |
Auto, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), 3 programowalne tryby użytkownika
Te same opcje są dostępne dla fotografii, filmowania oraz filmowania w zwolnionym i przyspieszonym tempie (S&Q) |
Zdjęcia seryjne |
• Migawka mechaniczna: do 12 kl/s
• Migawka elektroniczna: do 40 kl/s ze śledzeniem AF
• Pojemność bufora: 500 zdjęć JPEG lub 230 zdjęć RAW przy 40 kl/s. |
• Migawka mechaniczna: do 12 kl/s
• Migawka elektroniczna: do 30 kl/s ze śledzeniem AF
• Pojemność bufora: 540 zdjęć JPEG lub 150 zdjęć RAW przy 30 kl/s. |
Do 20 kl./s |
• do 30 kl/s z migawką elektroniczną
• do 20 kl/s z migawką elektroniczną w nieskompresowanych RAW-ach
• do 10 kl/s z migawką mechaniczną
• do 400 plików JPEG Extra Fine, do 400 plików RAW
|
Do 120 kl/s (do 192 plików RAW przy 120 kl/s, do 700 plików przy niższych prędkościach zdjęć seryjnych)
|
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami EX Speedlite, pomiar E-TTL II,
• Synchronizacja do 1/200 s z migawką mechaniczną,
• Synchronizacja do 1/320 s z elektroniczną pierwszą kurtyną,
• Synchronizacja do 1/400 s z migawką całkowicie elektroniczną,
• Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami EX Speedlite, pomiar E-TTL II,
• Synchronizacja do 1/200 s z migawką mechaniczną,
• Synchronizacja do 1/250 s z elektroniczną pierwszą kurtyną,
• Synchronizacja do 1/180 s z migawką całkowicie elektroniczną,
• Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/250 s lub dłuższego
• Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Brak wbudowanej lampy, możliwość korzystania z zewnętrznej
• synchronizacja błysku - 1/400 z migawką mechaniczną
• synchronizacja błysku - 1/500 z migawką mechaniczną w trybie APS-C
• synchronizacja błysku - 1/200 z migawką elektroniczną
• synchronizacja błysku - 1/250 z migawką elektroniczną w trybie APS-C
• Tryby pracy: auto, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu, HSS, wyzwalanie bezprzewodowe |
Brak wbudowanej lampy, możliwość korzystania z zewnętrznej
• Czas synchronizacji: dowolny, do 1/80000 s
• Kompensacja +/- 3 EV, funkcja przedbłysku TTL |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
10 lub 2 s |
10 lub 2 s |
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
2, 5 lub 10s |
2, 5 lub 10s |
Karta pamięci |
Dwa gniazda na karty CFexpress typu B |
Gniazdo 1: CFexpress typu B
Gniazdo 2: SD/SDHC/SDXC UHS-II |
2 gniazda CFexpress typu B wstecznie kompatybilne z XQD |
Dwa sloty typu combo, każdy z nich może przyjąć kartę Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) kompatybilną z UHS-I/II albo kartę CFexpress Typu A. |
2 gniazda typu Combo SD UHS-II / CFexpress typu A |
LCD |
• W pełni rozkładany dotykowy, 3.2-cala, format obrazu 3:2, rozdzielczość ok. 2.1 mln punktów, pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów |
• W pełni rozkładany dotykowy, 3.2-cala, format obrazu 3:2, rozdzielczość ok. 4.150.000 punktów, pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów |
• Główny: uchylny w 4 kierunkach, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 2100 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia, w pełni dotykowy
• Pomocniczy: podświetlany |
Odchylany, dotykowy 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 2.095 mln punktów |
Odchylany góra/dół oraz rozkładany do boku, dotykowy 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 2.095.104 punktów |
Wizjer |
OLED, 0.64', 9.44 mln punktów, powiększenie ok. 0.9x, pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 25 mm, korekta dioptrii od -4 do +2, odświeżanie 59.94 Hz lub 119.88 Hz |
OLED, 5.760.000 punktów, powiększenie ok. 0.76x, pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 23 mm, korekta dioptrii od -4 do +2, odświeżanie 59.94 Hz lub 119.88 Hz |
LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x
• pokrycie kadru: ok. 100%
• korekcja dioptrażu: -4 do +3 dpt
• dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera)
• czujnik zbliżenia oka |
EVF (elektroniczny) QXGA, OLED, 0.64-cala, rozdzielczość 9.437.184 punktów (ok. 2048×1536 px), powiększenie: 0.90x, pokrycie kadru: 100%, regulacja dioptrii od -4 do +3, odstęp źrenicy 25 mm, odświeżanie od 50 do 240 Hz |
EVF (elektroniczny), 0.64 cala, Quad-XGA OLED (9.437.184 punkty), powiększenie: 0.9x, pokrycie kadru: 100%, punkt oczny 21 mm od ramki wizjera, 25 mm od soczewki, regulacja dioptrii od -4 do +3, odświeżanie 60/120/240 Hz w trybie NTSC i 50/100/200 Hz w trybie PAL |
Komunikacja i złącza |
• złącze USB 3.2 Gen 2 (gniazdo USB-C),
• wyjście HDMI (pełnowymiarowe typu A),
• złącze Ethernet RJ45 (2.5 GBASE-T),
• wejście mikrofonu (jack 3.5 mm),
• wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm),
• złącze wężyka spustowego N3
• złącze PC do lamp zewnętrznych
• Moduł Wi-Fi (IEEE802.11ax 2x2 MIMO, 2.4 GHz, 5 GHz, 6 GHz)
• Bluetooth 5.3 |
• USB 3.2 Gen 2 (złącze USB-C),
• mikro HDMI (typu D),
• ethernet RJ45,
• wejście mikrofonu mini-jack (3.5 mm) stereo,
• wyjście słuchawkowe 3.5 mm,
• złącze wężyka spustowego N3
• złącze PC do lamp zewnętrznych
• Moduł Wi-Fi (IEEE802.11a/b/g/n/AC, 2.4 GHz, 5 GHz)
• Bluetooth 5.0 |
• USB typu C
• HDMI typu A
• jack 3.5 mm (wejście i wyjścia audio)
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac
• Bluetooth wersja 5.0
• Ethernet RJ-45 |
• USB Multi (mikro USB)
• USB Hi-Speed 3.2 typu C
• pełnowymiarowe HDMI (typu A),
• wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• gniazdo mikrofonowe 3.5 mm stereo minijack,
• stopka Multi Interface
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11a/b/g/n/ac (2.4 oraz 5 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Bluetooth 5.0
• Ethernet (2.5GBASE-T, 1000BASE-T, 100BASE-TX)
|
• USB 3.2 (złącze USB-C)
• USB Multi (złącze mikro USB)
• wyjście HDMI (pełnowymiarowe typu A)
• złącze do synchronizacji zewnętrznych lamp błyskowych
• wejście mikrofonowe (jack 3.5 mm)
• wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm)
• złącze Gigabit Ethernet (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T)
• Stopka Multi Interface
• Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)
• Bluetooth 5.0 |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy LP-E19, wydajność ok. 1330 zdjęć z użyciem ekranu i około 700 z użyciem wizjera |
Akumulator litowo-jonowy LP-E19, wydajność ok. 860 zdjęć z użyciem ekranu i około 620 z użyciem wizjera lub do 6 godzin filmowania ciągiem, o ile nie przekraczamy 60 kl/s. |
EN-EL18d (można stosować także EN-EL18c / EN-EL18b / EN-EL18a / EN-EL18) |
Akumulator litowo-jonowy NP-FZ100 (wydajność ok. 420 zdjęć przy korzystaniu z wizjera i 520 przy korzystaniu z monitora) |
Akumulator litowo-jonowy NP-FZ100
Wydajność ok. 400 zdjęć przy korzystaniu z wizjera, ok. 530 zdjęć przy korzystaniu z ekranu, ok. 145-150 minut ciągłego filmowania |
Akcesoria |
Zaślepka korpusu, zaślepka stopki wielofunkcyjnej, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja |
Zaślepka korpusu, zaślepka stopki wielofunkcyjnej, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja |
Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna, akumulator jonowo-litowy EN-EL18d z pokrywką styków, ładowarka, pasek, pokrywka sanek mocujących BS-1 |
Akumulator NP-FZ100, ładowarka BC-ZD1, ochraniacz przewodu, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna (FDA-EP19), muszla oczna (FDA-EP21) |
Akumulator NP-FZ100, ładowarka BC-QZ1, przewód zasilający, ochraniacz przewodu, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna |
Waga |
920 g (samo body), 1115 g (z baterią i kartą pamięci) |
822 g (samo body), 1015 g (z baterią i kartą pamięci) |
Ok. 1340 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
658 g (sam korpus), 743 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
617 g (sam korpus) / 702 g (z baterią i kartą pamięci) |
Wymiary |
157.6 x 149.5 x 87.3 mm |
150 x 142.6 x 87.2 mm |
149 x 149.5 x 90.5 mm |
136.1 × 96.9 × 82.9 mm |
136.1 × 96.9 × 82.9 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Stabilizacja o wydajności do 8.5 EV w trybie hybrydowym (z kompatybilnymi obiektywami), odbiorniki GPS, GLONASS i MICHIBIKI |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Stabilizacja o wydajności do 8 EV w trybie hybrydowym (z kompatybilnymi obiektywami) |
• Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu
• Zakres dozwolonych temperatur: -10 do +40°C
• Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Stabilizacja matrycy o deklarowanej wydajności 8.5 EV w centrum kadru i 7.0 na brzegu
Funkcja redukcji migotania przy fotografowaniu z migawką elektroniczną |
Stabilizacja matrycy o deklarowanej wydajności 8 EV
streaming po USB (zgodność z UVC), 4K do 30 kl/s, Full HD do 60 kl/s. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
Brak ocen |
Brak ocen |
Brak ocen |
Brak ocen |
Brak ocen |
Test |
|
|
|
|
|