Porównanie aparatów

Producent OlympusOlympusNikonNikonNikonNikon
Model OM-D E-M5OM-D E-M5 Mark IID7000D7100D7200D7500
Data premiery 2012-02-08 2015-02-05 2010-09-15 2013-02-21 2015-03-02 2017-04-12
Liczba pikseli 16 Mpix 16 Mpix 16.1 Mpix 24 Mpix 24.2 Mpix 20.9 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4928 x 3264 (NEF, JPEG)
• 3696 × 2448 (JPEG)
• 2464 × 1632 (JPEG)
• 6000 x 4000 (NEF, JPEG)
• 4494 x 3000 (JPEG)
• 2992 x 2000 (JPEG)
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4800 x 3200,
• 3600 x 2400,
• 2400 x 1600.
Zdjęcia DX wykonane w LV:
• 6000 x 3368,
• 4494 x 2528,
• 2992 x 1860.
Zdjęcia o obszarze 1.3x wykonane w LV:
• 4800 x 2696,
• 3600 x 2024,
• 2400 x 1344.
• 6000 x 4000 (NEF, JPEG)
• 4494 x 3000 (JPEG)
• 2992 x 2000 (JPEG)
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4800 x 3200,
• 3600 x 2400,
• 2400 x 1600.
Zdjęcia DX wykonane w LV:
• 6000 x 3368,
• 4494 x 2528,
• 2992 x 1860.
Zdjęcia o obszarze 1.3x wykonane w LV:
• 4800 x 2696,
• 3600 x 2024,
• 2400 x 1344.
• 5568 x 3712
• 4176 x 2784
• 2784 x 1856
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4272 x 2848
• 3200 x 2136
• 2128 x 1424
Zdjęcia DX podczas filmowania:
• 5568 x 3128
• 4176 x 2344
• 2784 x 1560
Zdjęcia o obszarze 1.3x podczas filmowania:
• 4272 x 2400
• 3200 x 1800
• 2128 x 1192
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
23.6 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.9 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków,
zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
23.5 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.71 Mpix,
Matryca bez optycznego filtra dolnoprzepustowego (OLPF)
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków,
zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
23.5 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, bez filtra dolnoprzepustowego, całkowita liczba pikseli: 24.72 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D).
23.5 x 15.7 mm (DX) CMOS, 3:2, bez filtra dolnoprzepustowego, całkowita liczba pikseli: 21.51 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D).
Procesor obrazu TruePic VI TruePic VII EXPEED 2 EXPEED 3 EXPEED 4 EXPEED 5
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo
Zakres ISO Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV,
Tryby rozszerzone powyżej ISO 6400: 1/3, 1/2, 2/3, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25 600).
Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV,
Tryby rozszerzone powyżej ISO 6400: 1/3, 1/2, 2/3, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25 600).
Auto, ISO 100-25600 w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
W trybach P, S, A i M czułość można też ustawić około 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 102400; tylko tryb monochromatyczny) powyżej wartości ISO 25600
• Auto, ISO 100-51200 w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryb rozszerzony: odpowiednik ISO 1640000
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
szczelinowa sterowana elektronicznie o pionowym przebiegu w płaszczyźnie fokalnej
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 2x 2x 0x 0x 0x 0x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Nie Nie Nie Nie
Zapis wideo AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 59.94i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 59.94i ) 13 lub 10 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
AVCHD:
• 1920x1080, Full HD, 30p, 25p, 24p
• 1920x1080, Full HD, 60p, 50p
• 1280x720, HD, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
Motion-JPEG:
• 1280x720, HD, 30p
• 640x480, SD, 30p
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
Funkcja time-lapse
Funkcja klipów wideo (1, 2, 4, 8 s.)
• 1920x1080 (Full HD, NTSC/PAL) z szybkością 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD, NTSC) z szybkością 30 (29,97) kl./s,
• 1280x720 (HD, NTSC/PAL) z szybkością 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD, PAL) z szybkością 25 kl./s.,
• 640x424 (NTSC) z szybkością 30 (29,97) kl./s,
• 640x424 (PAL) z szybkością 25 kl./s,
Maksymalna długość nagrania 20 min
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny; możliwość regulowania czułości
• 1920x1080 (Full HD 1080i) 60i (59.94 kl./s) NTSC lub 50i (50 kl./s) PAL,
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 (29.97) kl./s, 25 kl./s, 24 (23.976) kl./s
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94) kl./s. lub 50 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalny mikrofon stereo; możliwość regulowania czułości
• 1920 x 1080: 60p (progresywny), 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720: 60p, 50p
• Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 60 kl./s, 50 kl./s, 30 kl./s, 25 kl./s i 24 kl./s to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s
• Obsługiwana wysoka, jak i normalna jakość obrazu 1920 x 1080: szybkości 60p i 50p są dostępne tylko po wybraniu ustawienia 1,3 x (18 x 12) dla opcji Obszar zdjęcia w menu nagrywania filmów
• 3840 x 2160 (4K UHD): 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080 (Full HD): 60p, 50p, 30p, 25p, 24p; 1280 x 720: 60p, 50p
• Rzeczywista liczba klatek odpowiednio: 59.94, 50, 29.97, 25 i 23.976 kl./s.
Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 35-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 4800DX,
• Punkty AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem 9-, 21- lub 39-punktowego pola, śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF, możliwość wyboru jednego z 39 lub 11 pól ostrości
• Tryby napędu AF: Single Servo (pojedynczy AF-S), Continuous Servo (ciągły AF-C), automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A), Tryb Manualny (M), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100, +20°C),
• Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby pół AF w LV i w trybie rejestracji filmów: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole, śledzenie obiektów w ruchu AF
• Napęd AF w LV i w trybie rejestracji filmów: pojedynczy (AF-S) lub ciągły, servo (AF-F)
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500DX z dokładną korektą,
• 51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych), pole na środku kadru jest dostępne przy otworze względnym od f/5.6 do f/8 włącznie
• Punkty AF: Jednopolowy AF, 9-, 21- lub 51-polowy AF z dynamicznym wyborem pola, śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF, Możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), automatyczny dobór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu, Tryb Manualny (M), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100, +20°C),
• Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby pół AF w LV i w trybie rejestracji filmów: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
• Tryby AF w LV i w trybie rejestracji filmów: pojedynczy (AF-S) lub ciągły (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M)
Nikon Advanced Multi-CAM 3500 II z detekcją fazową TTL
• 51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych), 1 pole obsługuje przysłonę f/8), dioda wspomagająca AF (zasięg około 0,5–3 m). możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF)
• Punkty AF: Jednopolowy AF, 9-, 21- lub 51-polowy AF z dynamicznym wyborem pola, śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF; możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S): Ciągły AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu; ręczne ustawianie ostrości (M): można korzystać ze wskaźnika ustawienia ostrości
• Zakres detekcji: Od –3 do +19 EV (ISO 100, 20°C)
• AF w podglądzie na żywo: Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M); AF z detekcją kontrastu w dowolnej części kadru (aparat automatycznie wybiera pole AF po włączeniu opcji AF z priorytetem twarzy lub AF ze śledzeniem obiektu)
• Tryby pól AF w podglądzie na żywo: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
Nikon Advanced Multi-CAM 3500 II z detekcją fazową TTL
•  51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych; przy przysłonie f/8 działa 1 pole AF, dioda wspomagająca AF (zasięg ok. 0.5–3 m).
• Punkty AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: Ciągły AF (AF-C), automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (M)
• Zakres detekcji: Od –3 do +19 EV (ISO 100, 20°C)
• AF w podglądzie na żywo: Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M)
• Tryby pól AF w podglądzie na żywo: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
2016-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II (2016 punktowy)- obiektywy Nikkor typu D/G
• matrycowy Color Matrix II- pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
Braketing ADL: 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć
2016-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II (2016 punktowy)- obiektywy Nikkor typu D/G
• matrycowy Color Matrix II- pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
Braketing ADL: 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć
2016-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II (2016 punktowy) - obiektywy Nikkor typu G/E/D
• matrycowy Color Matrix II - pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
Czujnik RGB o rozdzielczości ok. 180000 pikseli, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Color Matrix III - obiektywy Nikkor typu G/E/D
• matrycowy 3D Color Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto (2 rodzaje), Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• 5 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli (od 2 do 3 klatek w krokach co 1, 2 lub 3)
Auto (2 rodzaje), Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• 6 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli (od 2 do 5 klatek w krokach co 1, 2 lub 3)
• Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości; punktowy pomiar balansu bieli dostępny w trybie podglądu na żywo) i wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K)
• wszystkie tryby z dokładną regulacją
• Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (maks. 6 wartości), wybór temperatury barwowej (2500-10 000 K)
• wszystkie tryby z dokładną regulacją
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
• Kompensacja: +/- 5.0 EV (zdjęcia) +/- 3.0 EV (film) w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: od 2 do 3 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV w tym w trybie ustawienia ekspozycji M
• Bracketing: od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV
• Funkcja Active D-Lighting: auto, 5 poziomów ręcznych, bracketing
• Tryb HDR (High Dynamic Range)
Regulacja w zakresie od –5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV w trybach P, S, A, M, SCENE i noktowizora Regulacja w zakresie od –5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV w trybach P, S, A, M, SCENE i EFFECTS
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
Automatyczny (automatyczny, automatyczny — bez błysku), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2)
• Programy tematyczne: Portret, Pejzaż, Dziecko, Zdjęcia sportowe, Makro, Portret nocny, Pejzaż nocny, Przyjęcia/wnętrza, Plaża/śnieg, Zachód słońca, Świt/zmierzch, Portret zwierzęcy, Blask świec, Kwiaty, Barwy jesieni, Żywność, Sylwetka, Rozjaśnienie i Przyciemnienie
Automatyczny (automatyczny, automatyczny — bez błysku), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2)
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, szkic kolorowy, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie.
• System Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz, możliwość zmiany wybranych ustawień, własne ustawienia
• Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M); U1 (ustawienia użytkownika 1); U2 (ustawienia użytkownika 2)
• Tryby automatyczne: automatyczny, automatyczny bez błysku
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, szkic kolorowy, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie
• Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M); U1 (ustawienia użytkownika 1); U2 (ustawienia użytkownika 2)
• Tryby automatyczne: automatyczny, automatyczny bez błysku
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, żywe kolory, pop, ilustracja, efekt aparatu zabawkowego, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie
Zdjęcia seryjne • Tryb H: z szybkością do 9 kl./s w serii do 11 zdjęć RAW lub 17 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 3.5 lub 4.2 kl./s z włączoną stabilizacją w serii do 17 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG
• Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 16 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 5 kl./s - do zapełnienia karty pamięci dla formatu
Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) • Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Szybkość 7 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia x1.3
• Szybkość 5 kl./s (tryb szybki CH), 1-5 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w 14-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Fotografowanie z interwalometrem
• Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Szybkość 7 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia x1.3
• Szybkość 5 kl./s (tryb szybki CH), 1-5 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w 14-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w 14-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia x1.3
• Maksymalnie 8 kl./s
• Tryb CL: 1-7 kl./s
• Tryb CH: 8 kl./s
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/4000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM3, o liczbie przewodniej 9.1 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM3.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing błysku od 2 do 3 zdjęć w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing błysku od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
• Tryby pracy lampy: Auto, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, błysk wypełniający, synchronizacja na tylną kurtynę migawki, wyłączony, obsługiwana automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki.
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
• Tryby pracy lampy: automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu oraz synchronizacja na tylną kurtynkę migawki i synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony; obsługiwana automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki.
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy lampy: automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s 2 s lub 12 s 2s, 5s, 10s lub 20 s, 1–9 ekspozycji przy interwałach 0,5 s, 1 s, 2 s, lub 3 s 2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s
2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s
2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s
Karta pamięci Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi
2 gniazda Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku przepełnienia karty w pierwszym porcie, w celu tworzenia kopii zapasowych lub do oddzielnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami
2 gniazda Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku przepełnienia karty w pierwszym gnieździe, w celu tworzenia kopii zapasowych lub w celu oddzielnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami.
2 gniazda Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku zapełnienia karty w pierwszym gnieździe, w celu tworzenia kopii zapasowych lub w celu osobnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG. Zdjęcia można kopiować między kartami.
SD, SDHC (zgodne z UHS-I), SDXC (zgodne z UHS-I)
LCD nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 610.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
Odchylany, 3 calowy LCD, dotykowy, kolorowy, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 7 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
• Główny: stały, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
Regulowana jasność LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.228.800 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
Regulowana jasność LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.228.800 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
Regulowana jasność LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: odchylany, dotykowy, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 922.000 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
• Regulowana jasność LCD
• Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
Wizjer Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 0.92x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.15x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 18 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +1, kontrola jasności i temperatury barwowej w 15 poziomach, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-11. Opcjonalnie zewnętrzne:
• Opcjonalnie zewnętrzne wizjery VF-1 lub VF-2 przez złącze AP2
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.30x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-16.
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 19.5 mm, matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania) Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 19.5 mm (od centralnego punktu soczewki okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania) Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 19.5 mm (od centralnego punktu soczewki okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania) Z pryzmatem pentagonalnym, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 18.5 mm (od okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania)
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL PP-1.
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, wejście mikrofonowe 3.5 mm
• Wi-Fi
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów (wężyka zdalnego sterowania i odbiornika GPS), wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie moduł GPS GP-1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota na podczerwień ML-L3 lub pilotów WR-1 i WR-R10
• opcjonalnie moduł GPS GP-1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie moduł sieci bezprzewodowej WU-1a
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• Wi-Fi - IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
• Obsługiwane: bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-1, WR-R10 (sprzedawany oddzielnie), przewód zdalnego sterowania MC-DC2 (sprzedawany oddzielnie), moduł GPS GP-1/GP-1A (sprzedawane oddzielnie)
• USB Hi-Speed mikro B, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• Wi-Fi - IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
• Bluetooth 4.1
• Obsługiwane: bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-1, WR-R10 (sprzedawany oddzielnie), przewód zdalnego sterowania MC-DC2 (sprzedawany oddzielnie), moduł GPS GP-1/GP-1A (sprzedawane oddzielnie)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLN-1
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-6 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 (wydajność na 2 akumulatorach ok 650 zdjęć)
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok. 310 zdjęć)
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-8 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh, wydajność ok 1050 zdjęć),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D11 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15 lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, niklowo-wodorkowymi, lub litowymi typu R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5a, wymagane złącze zasilacza EP-5B (dostępne oddzielnie)
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D15 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15 lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, niklowo-wodorkowymi, lub litowymi typu R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b, wymagane złącze zasilacza EP-5B (dostępne oddzielnie)
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D15 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15 lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, niklowo-wodorkowymi, lub litowymi typu R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b, wymagane złącze zasilacza EP-5B (dostępne oddzielnie)
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15a
Akcesoria Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM3, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator EN-EL15, ładowarka MH-25, pasek na szyję, kabel audio-wideo, kabel USB, osłona monitora, zaślepka złącza hot-shoe, osłona bagnetu, pokrywa wizjera, gumowa muszla oczna, instrukcja, oprogramowanie ViewNX2 Akumulator jonowo-litowy EN-EL15 (z pokrywką styków), ładowarka MH-25, pokrywka okularu, pasek do aparatu, kabel USB, pokrywka sanek mocujących, gumowa muszla oczna, pokrywka bagnetu korpusu, płyta CD z oprogramowaniem ViewNX 2, instrukcja obsługi Gumowa muszla oczna DK-23, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym typu odpowiedniego dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, kabel USB UC-E17, pasek na szyję AN-DC1 BK Gumowa muszla oczna DK-28, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15a z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym typu odpowiedniego dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, pasek na szyję AN-DC3 BK, kabel USB E20
Waga 373 g (bez akumulatora)
ok. 425 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
417 g (bez akumulatora)
ok. 469 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
690 g (bez akumulatora)
ok. 780 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
675 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
675 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
640 g (bez akumulatora)
ok. 720 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 121.0 x 89.6 x 41.9 mm (bez elementów wystających) 123.7 x 85 x 44.5 mm (bez elementów wystających) 132 × 105 × 77 mm 135.5 x 106.5 x 76 mm 135.5 x 106.5 x 76 mm 135.5 x 104 x 72,5 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5 EV.
Zdjęcia o rozdzielczości 40 Megapikseli (dzięki przesunięciu sensora między kolejnymi ujęciami i połączeniu ośmiu ekspozycji w jedno zdjęcie)
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Grip z zasilaniem HLD-8 (opcjonalnie)
Metalowy grip ECG-2 (opcjonalnie)
Lampa błyskowa FL-600R (opcjonalnie)
Obudowa podwodna PT-EP13 (opcjonalnie)
Celownik ramkowy EE-1 (opcjonalnie)
Zdejmowana osłona okularu EP-16 (opcjonalnie)
Skórzane etui CS-46 FBC (opcjonalnie)
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Funkcja korekty dystorsji obiektywów.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Wirtualny horyzont.
Polskie menu.
Korpus z pokrywami ze stopu magnezu został zabezpieczony przed działaniem pyłu, czynników pogodowych i uderzeniami.
Polskie menu.
Korpus z pokrywami ze stopu magnezu został zabezpieczony przed działaniem pyłu, czynników pogodowych i uderzeniami.
• Polskie menu
• Temperatura pracy od 0°C do +40°C
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.45 (12)
4.62 (9)
4.69 (95)
4.81 (46)
4.74 (18)
4.77 (6)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu