|
 |
 |
 |
 |
 |
Producent |
Fujifilm | Canon | Olympus | Panasonic | Samsung |
Model |
X10 | PowerShot S95 | XZ-1 | Lumix DMC-LX5 | EX1 |
Data premiery |
2011-09-01 |
2010-08-19 |
2011-01-06 |
2010-07-21 |
2010-02-21 |
Liczba pikseli |
12 Mpix |
10 Mpix |
10 Mpix |
10 Mpix |
10 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4000 × 3000
• 4000 ×2664 (3:2)
• 4000×1584 (16:9)
• 2992×2992 (1:1)
• 2816 × 2112
• 2816 × 1864 (3:2)
• 2816×1584 (16:9)
• 2112×2112 (1:1)
• 2048× 1536
• 2048 × 1360 (3:2)
• 1920×1080 (16:9)
• 1536×1536 (1:1)
• Tryby panoramy |
• 3648 x 2736 (JPEG, RAW)
• 2816 x 2112 (JPEG)
• 1600 x 1200 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• 3648 x 2048 (JPEG, 16:9)
• 3648 x 2432 (JPEG, 3:2)
• 2736 x 2736 (JPEG, 1:1)
• 2192 x 2736 (JPEG, 4:5)
Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 16:9, 3:2, 1:1 i 4:5 |
• 3648x2736
• 3200x2400
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 1024x768
• 640x480
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6 |
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3648 x 2736
• 3776 x 2520 (3:2)
• 3072 x 2304
• 2736 x 2736 (1:1)
• 2560 x 1920
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• Dostępne także inne tryby dla : 3:2, 16:9, 1:1 |
• 3648x2736
• 3648x2432 (3:2)
• 3648x2048 (16:9)
• 3264x2448
• 2736x2736 (1:1)
• 2592x1944
• 2048x1536
• 1920x1080 (16:9)
• 1024x768 |
Matryca |
2/3 cala, EXR CMOS, 4:3 |
1/1.7 cala, CCD, 4:3, całkowita liczba pikseli: 10.4 Mpix |
1/1.63 cala, HS CCD, 4:3, całkowita liczba pikseli 11.3 Mpix |
1/1.63 cala, CCD, całkowita liczba pikseli: ok. 11.3 Mpix |
1/1.7 cala, CCD, 4:3 |
Procesor obrazu |
EXR Processor (dwurdzeniowy) |
DIGIC IV z technologią iSAPS |
TruePic V |
Venus Engine FHD |
DRIMe III |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264/AVC)
• Dźwięk: stereo
Możliwość edycji i konwersji plików RAW z poziomu aparatu
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF, DPOF 1.1)
RAW (pliki .CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (H.264 + Linear PCM stereo) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: AVI Motion JPEG
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD Lite, QuickTime Motion JPEG
• Dźwięk: mono |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF 1.1, DCF),
RAW, RAW+JPEG
Jakość JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: H.264 (MPEG-4, AVC) z dźwiękiem mono
• Dźwięk: AAC
|
Zakres ISO |
Auto (100-3200 ISO), 100, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000*, 5000*, 6400*, 12800** ISO
* - rozdzielczość ograniczona do 6 Mpix,
** - rozdzielczość ograniczona do 3 Mpix.
• Bracketing ISO : +/- 1/3, 2/3, 1 EV |
AUTO, 80 - 3200 ISO z krokiem co 1/3 EV |
Auto (100-800 ISO), 100-6400 ISO z krokiem co 1/3 EV, Filmowanie ISO |
Auto, i.ISO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400*, 12800* ISO
* - z ograniczoną rozdzielczością do 3 Mpix
W trybie wysoka czułość od ISO 1600-12800 |
Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 ISO |
Migawka |
30 s – 1/4000* s
w trybie auto 1/4 s – 1/4000* s
* 1/1000 s dla pełnej przysłony
|
1 s - 1/1600 s
15 s - 1/1600 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania) |
60 s – 1/2000 s, Bulb do 16 min.
|
60-1/4000 s
• W trybie gwieździstego nieba: 15,30, 60 s |
16 s – 1/1500 s
• Auto: 1/8 s - 1/1500 s
• Tryb fajerwerków: 2 s
|
Konstrukcja obiektywu |
Fujinon Aspherical Super EBC
11 elementów w 9 grupach w tym:
(3 elementy asferyczne ze szkła odlewanego, 2 elementy ze szkła ED),
powłoki Super EBC, przysłona o 7 listkach
|
Canon Zoom,
7 elementów w 6 grupach
(2 dwustronne elementy asferyczne, w tym 1 element UA) |
i.ZUIKO DIGITAL
11 elementów w 8 grupach
w tym 6 powierzchni asferycznych |
LEICA DC VARIO-SUMMICRON,
10 elementów w 9 grupach, (3 soczewki asferyczne /5 powierzchni asferycznych) |
Schneider-Kreuznach Varioplan |
Ogniskowa obiektywu |
7.1 – 28.4 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm) |
6.0 - 22.5 mm
(ekwiwalent: 28 - 105 mm dla filmu 35 mm) |
6.0 – 24.0 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter TCON17 (1.7 x) |
5.1 - 19.2 mm
(ekwiwalent: 24-90 mm dla filmu 35 mm) |
5.2 – 15.6 mm
(ekwiwalent: 24 – 72 mm dla filmu 35 mm)
|
Światłosiła: |
f/2.0 - 2.8 |
f/2.0 - 4.9 |
f/1.8 – 2.5 |
f/2.0-3.3 |
f/1.8 – 2.4 |
Zoom optyczny |
4x |
3.8x |
4x |
3.8x |
3x |
Zoom cyfrowy |
2x |
4x |
4x |
4x |
3x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s
Tryby super szybkich filmów:
• z szybkością 70 kl./s,
• z szybkością 120 kl./s,
• z szybkością 200 kl./s. |
• 1280 x 720 (HD), z szybkością 24 kl./s,
• 640 x 480 (VGA), z szybkością 30 kl./s,
• 320 x 240 (QVGA), z szybkością 30 kl./s,
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s w trybie HD lub 1 godz. w pozostałych trybach
Efekt miniatury (HD, VGA): 6, 3, 1.5 kl./s |
• 1280 x 720 (HD, bez przeplotu), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 (VGA), z szybkością 30 kl./s
czas zapisu HD do 7 min., VGA do 14 min.
maks. rozmiar pliku 2 GB
Wbudowany mikrofon mono
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1 |
• 1280 x 720 50p (AVCHD Lite) z jakością SH: 17Mbps / H:13Mbps / L:9Mbps,
• 1280 x 720 (MJPEG) z szybkością 30 kl./s,
• 848 x 480 (MJPEG) z szybkością 30 kl./s,
• 640x480 (MJPEG) z szybkością 30 kl./s,
• 320x240 (MJPEG) z szybkością 30 kl./s.
• Długość filmów ograniczona do 29 min i 59 s lub do 2 GB. |
• 640 x 480 (VGA), z szybkością 30 lub 15 kl./s
• 320 × 240 (QVGA), z szybkością 30 lub 15 kl./s
czas zapisu do 20 min. |
Ogniskowanie |
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Wielopunktowy (49 strefowy), Jedno strefowy, Śledzenie AF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Super Makro
• Tryb napędu AF: Pojedynczy - AF/S, Ciągły - AF/C (EXR Auto, Film), Ręczny MF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Dioda wspomagająca AF |
AF TTL, MF
• System AF / Punkty: AiAF (Wykrywanie twarzy / 9-punktowy), 1-punktowy AF (stały centralny)
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły (dostępny tylko w trybie auto), Servo AF/AE, Śledzenie AF
• Wybieranie punktu AF: Rozmiar ramki normalny lub mały
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 11 punktów AF
• Wybór punktu AF: Automatyczny wybór z 11 punktów AF, Pojedynczy punkt AF wybierany ręcznie z 11 dostępnych, Automatyczny gdy włączona jest funkcja detekcji twarzy, Swobodny wybór (spośród 225 punktów) , gdy wybrany jest tryb powiększonego podglądu.
• Tryby AF: Pojedynczy AF (AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb makro / Tryb SuperMakro / Śledzący AF (TR)
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy) |
AF lub MF,
• Tryby AF: Normalny, Makro.
• Tryby pól AF: rozpoznawanie twarzy, śledzący, wielostrefowy (23 punkty), punktowy,
• Funkcja wykrywania twarzy
• Napęd AF: Szybki AF (wł./wył.), Ciągły AF (wł./wył.), Funkcja śledzenia AF
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka |
TTL AF, MF
• Strefy AF: Wielostrefowy (9 stref), Centralny, Ręcznie wskazana strefa
• Funkcja rozpoznawania twarzy i inteligentnego rozpoznawania twarzy
• Funkcja śledzenia AF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Auto Makro
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy (ok 2% centralnego obszaru w wizjerze).
|
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (centralny) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (około 1% powierzchni kadru),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 17 EV |
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy,
• Centralnie ważony,
• Punktowy. |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy |
Ostrość od |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 10 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 50 cm do 3 m.
• AF Super Macro: od 1 cm do 1 m.
|
• W trybie normalnym AF: od 50 cm do nieskończoności
• W trybie AF Makro (szeroki kąt): od 5 cm do 50 cm
• W trybie MF lub Auto (szeroki kąt): od 5 cm do nieskończoności
• W trybie MF lub Auto (tele): od 30 cm do nieskończoności |
• AF Normalny: od 60 cm do nieskończoności,
• AF Makro, szeroki kąt: od 10 cm do do nieskończoności
• AF Makro, tele: od 30 cm do do nieskończoności |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Makro lub iA (szeroki kąt): od 1 cm do nieskończoności,
• AF Makro lub iA (tele): od 30 cm do nieskończoności, |
• AF Normalny, szeroki kąt: od 80 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro, szeroki kąt: od 5 do 80 cm
• AF Makro, tele: od 50 do 80 cm
• AF Auto Makro, szeroki kąt: od 5 cm do nieskończoności
• AF Auto Makro, tele: od 50 cm do nieskończoności
• MF, szeroki kąt: od 5 cm do nieskończoności
• MF, tele: od 50 cm do nieskończoności |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• korekta balansu bieli w 2 osiach czerwień-błękit (cyan) / niebieski-żółty w +/- 9 krokach
• ustawienia własne wg wzorca. |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarowe, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Zdjęcia podwodne
• ustawienia własne wg wzorca
• korekcja balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Automatyka dla fotografii podwodnej
• ustawienia własne wg wzorca,
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Zacienienie, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• korekcja balansu bieli w 2 osiach. |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje),
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia temperatury barwowej wg skali Kelvina,
• korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400% |
• Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
i-Contrast - automatyczna korekta zakresu dynamiki
• Bracketing: 3 klatki, 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV
|
• Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki w zakresie 0.3-1.7 EV
• Filtr ND 3 EV (wł/wył)
|
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV,
Bracketing: 3 klatki, w krokach co 1/3 EV, zakres +/- 3 EV |
• Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 zdjęcia
|
Programy |
Auto, EXR, Zaawansowany (Adv), Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), SP, Film, Własny (C1, C2).
• EXR: Auto, Priorytet rozdzielczości, Priorytet zakresu tonalnego, Priorytet wysokiej czułości i niskich szumów
• Programy tematyczne: Naturalne oświetlenie, Naturalne oświetlenie z lampą, Portret, Ulepszony portret, Krajobraz, Sport, Noc, Noc ze statywem, Sztuczne ognie, Zachód słońca, Śnieg, Plaża, Pod wodą, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst. |
Auto, Programowa AE (P), Preselekcja migawki (Tv), Preselekcja przysłony (Av), Ręczna ekspozycja (M), Własny użytkownika (C), Słabe oświetlenie (2 Mpix), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Krajobraz, Dzieci i zwierzęta, Prosta migawka (Uśmiech, Samowyzwolenie bez mrugnięcia oczami, Samowyzwolenie po wykryciu twarzy), Super Vivid, Efekt Plakatu, Akcent koloru, Zamiana koloru, Efekt rybiego oka, Efekt miniatury, Liście, Śnieg, Plaża, Sztuczne ognie, Pod wodą, Wysoki zakres dynamiki, Nostalgia, Asystent łączenia (panorama). |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Słabe oświetlenie, Filtry artystyczne,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sceny Nocne, Sceny nocne + Portret, W pomieszczeniach, Autoportret, Zdjęcia sportowe, Zachód słońca, Sztuczne ognie, Wielokrotna ekspozycja, Potrawy, Dokumenty, Plaża i Śnieg, Szerokokątne zdjęcia podwodne, Podwodna makrofotografia, Zwierzaki, Panorama. |
Tryb Inteligentny Auto (iA), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Ręczna Ekspozycja (M),
2 Tryby użytkownika (Custom), Tryb mój kolor, Tryb kreatywnego filmowania,
• Programy tematyczne (SCENE): Portret, Skóra, Autoportret, Krajobraz, Panorama, Sport, Nocny portret, Nocny krajobraz, Wysoka czułość, Jedzenie, Impreza, Światło świec, Dzieci (2 tryby), Zwierzęta, Zachód słońca, Szybkie zdjęcia seryjne, Szybkie zdjęcia z lampą, Gwieździste niebo, Fajerwerki, Plaża, Śnieg, Zdjęcia lotnicze. |
Smart Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Podwójna stabilizacja, Film
• Smart Auto: Biały, Makro kolor, Fajerwerki,
Portret, Nocny portret, Portret podświetlony, Portret
makro, Podświetlenie, Pejzaż, Ruch, Statyw, Noc,
Makro, Makro tekst, Błękitne niebo, Zachód słońca,
Naturalna zieleń,
• Programy tematyczne (SCN): Wskaźnik ramki, Portret,
Pejzaż, Zbliżenie, Tekst, Zachód, Świt, Pod światło,
Fajerwerki, Plaża i śnieg |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb TOP z szybkością 7, 5 lub 3 kl./s w pełnej rozdzielczości (ograniczona liczba zdjęć),
• Tryb TOP z szybkością 10 z rozdzielczością ograniczoną do 6 Mpix (ograniczona liczba zdjęć),
• Tryb Najlepsze zdjęcie z szybkością 7, 5, lub 3 kl./s w pełnej rozdzielczości, do 8 zdjęć JPEG
• Tryb Najlepsze zdjęcie z szybkością 10, 7, 5 lub 3 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 6 Mpix, do 16 zdjęć JPEG |
• 1.9 kl./s - ze stałą ostrością (taką jak na pierwszym zdjęciu)
• 0.7 kl./s - z automatycznym ustawianiem ostrości
• 0.8 kl./s - z podglądem na żywo
Zapis do zapełnienia karty. |
• Tryb ciągły, z szybkością 2 kl./s do 8 zdjęć RAW
• Tryb szybko1, z szybkością 7 kl./s zdjęć JPEG z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix.
• Tryb szybko2, z szybkością 15 kl./s zdjęć JPEG z rozdzielczością ograniczoną do 1.2 Mpix.
|
• Tryb Normalny: szybkość 2.5 kl./s, maks. 5 zdjęć JPEG (jakość Standard) lub 3 zdjęcia (jakość Fine)
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne: szybkość 10 kl./s (z priorytetem szybkości) z rozdzielczością ograniczoną do 3Mpix.
• Tryb szybkich zdjęć z lampą: do 5 zdjęć (jakość Standard). |
Tak |
Lampa błyskowa |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony
• Zakres (czułość ISO 800): 0.5-7 m (szeroki kąt), 0.8-5.0 m (tele). |
Wbudowana, Tryby: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długim czasem, Synchronizacja na drugą kurtynę,
• Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Synchronizacja: do 1/1600 s
• Korekta dla wykrytych twarzy. Bezpieczny błysk (Safety FE).
• Ręczna regulacja siły błysku w 3 poziomach
• Zasięg błysku: 0.5 - 6.5 m (szeroki kąt), 0.5 - 3.0 m (tele)
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe Canon HF-DC1 |
Wbudowana
• Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
• Kompensacja błysku: +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-36R, FL-20, FL-14, FL-50R* (*Może być używana tylko bezprzewodowo) |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długim czasem, Synchronizacja na 1 i 2 kurtynę.
• Zasięg (Auto ISO): 0.8-7.2 m (szeroki kąt), 0.3-4.4 m (tele). |
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długim czasem, Ręczna siła błysku
• Czas ładowania: ok 4 s
• Kompensacja błysku: +/- 1 EV z krokiem co 1/2 EV
• Zakres błysku (ISO Auto): 0.2-6.2 m (szeroki kąt), 0.5-5.1 m (tele) |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Nie |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
10 lub 2s, |
2 s lub 10 s lub nastawy użytkownika |
2 s lub 12 s |
2 lub 10 s |
2 s lub 10 s |
Karta pamięci |
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
• MultiMedia Card (MMC, MMC Plus, HCMMCplus)
|
Wbudowana pamięć 55 MB,
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
|
Pamięć wewnętrzna ok 40MB,
• Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Pamięć wewnętrzna: 22 MB
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC)
|
LCD |
stały, 2.8 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru |
Stały, 3.0-calowy, kolorowy PureColor LCD II G TFT, 461.000 punktów,
regulacja jasności w 5 poziomach
pole widzenia 100% |
Stały, 3.0 calowy, kolorowy OLED, 614.000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie pola kadru 100%, jasność regulowana w 5 poziomach |
Stały, 3.0-calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 pikseli, pole widzenia ok. 100%, podświetlenie LED, powłoki przeciwodblaskowe AR |
Odchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy AMOLED, 920.000 punktów |
Wizjer |
Optyczny typu zoom (zmiana kąta widzenia w zależności od ogniskowej obiektywu). W konstrukcji zastosowano miedzy innymi dwa pryzmaty dachowe i 3 soczewki asferyczne. Pokrycie 85% kadru, korekcja dioptrii: od -3.5 do +1.5 (dpt). |
brak |
Opcjonalnie zewnętrzny VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Opcjonalne: zewnętrzny optyczny OVF DMW-VF1 lub elektroniczny EVF DMW-LVF1 montowane w złączu hot-shoe |
Brak |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi-speed / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC) / wyjście Mini HDMI
• Opcjonalnie możliwość podłączenia mechanicznego wężyka spustowego
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 High-speed (Mini-B, MTP, PTP) / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), wyjście mini-HDMI-CEC
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBride) |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI (typ D), złącze akcesoriów (wizjera VF-2, mikrofonu lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Uniwersalne złącze USB 2.0 High-speed / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), wyjście mini HDMI,
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze USB 2.0 / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC) / wejście zasilacza sieciowego, wyjście HDMI 1.4
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge 1.0)
• Opcjonalnie zdalne sterownie pilotem |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NP-50 (3.7V, pojemność 1000 mAh)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy CP-50 poprzez adapter AC-5VX |
Akumulator litowo-jonowy NB-6L (3.7V, pojemność 1000 mAh, wydajność ok 200 zdjęć),
opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC40 |
Akumulator litowo-jonowy Li-50B (3.6V, pojemność 925 mAh, wydajność ok 320 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy F-3AC |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BCJ13 (3.6V, pojemność 1250 mAh, wydajność ok 400 zdjęć),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy . |
Akumulator litowo-jonowy SLB-11A (3.8 V, pojemność 1130 mAh, wydajność ok 240 zdjęć)
• Zasilacz sieciowy SAC-48 |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy NP-50, ładowarka BC-45W, pasek, kabel USB, kabel A/V, CD-ROM, instrukcja |
Akumulator litowo-jonowy NB-6L , ładowarka CB-2LY/CB-2LYE, pasek na nadgarstek, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, CD z oprogramowaniem:
• ZoomBrowser EX / ImageBrowser
• PhotoStitch - łączenie zdjęć w panoramy
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa wodoodporna (40 m) WP-DC38 |
Akumulator litowo-jonowy Li-50B, zakrywka obiektywu, pasek zakrywki obiektywu, zasilacz F2AC , wielofunkcyjny kabel USB/wideo, pasek na ramię, płyta CD-ROM (oprogramowanie [ib] oraz OLYMPUS Viewer2), instrukcja obsługi.
• Opcjonalnie obudowa do fotografii podwodnej PT-050 |
Akumulator litowo-jonowy , ładowarka, zaślepka obiektywu, kabel USB, kabel audio-video, pasek, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO - 5.0 HD
• SilkyPix Developer Studio 3.1SE,
• sterowniki |
Akumulator litowo-jonowy SLB-11A, zasilacz/ładowarka SAC-48, pasek na rękę, instrukcja, oprogramowanie: Intelli-studio, Samsung RAW Converter, sterowniki, kabel USB, osłona obiektywu.
|
Waga |
330 g (bez akumulatora i karty pamięci)
350 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
168 g (bez baterii i karty pamięci)
ok. 193 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
275 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
233g (bez akumulatora i karty pamięci),
ok. 271g (z baterią i kartą pamięci) |
356 g (bez akumulatora i karty pamięci) |
Wymiary |
117.0 x 69.6 x 56.8 mm |
99.8 x 58.4 x 29.5 mm |
110.6 x 64.8 x 42.3 mm |
109.7 x 65.5 x 43.0 mm |
114.4 x 64.6 x 30 mm |
Dodatkowe informacje |
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia o Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Magnezowy korpus.
Stabilizacja OIS (optyczna w obiektywie).
Panorama 120, 180, 240, 300 i 360 stopni (do 11520 x 1624 pix w pionie lub 11520 x 1080 pix w poziomie). |
Polskie menu.
Konfigurowalny pierścień obiektywu (możliwość przypisania zmiany różnych funkcji).
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 4 EV
|
Elektroniczna stabilizacja obrazu z funkcją Multi-motion (dodatkowo poza optyczną).
Skuteczność stabilizacji wg producenta ok. 2 EV.
Zdjęcie z dźwiękiem do 30 s.
Wielokrotna ekspozycja.
6 filtrów artystycznych.
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB.
Dostępny w kolorze czarnym i białym z czarnymi elementami. |
Polskie menu. |
Dyktafon (maks. 10 godz.)
Cyfrowa stabilizacja obrazu (dodatkowo poza optyczną).
Notatka głosowa do zdjęcia (maks. 10s)
Dostępny w kolorze czarnym i szarym.
Oznaczenie na rynku amerykańskim: TL500 |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|