Porównanie aparatów

Producent SonyCanonFujifilmOlympusPanasonic
Model DSC-RX100 IIPowerShot G1 XX20 Stylus XZ-2Lumix DMC-LX7
Data premiery 2013-06-27 2012-01-09 2013-01-07 2012-09-17 2012-07-18
Liczba pikseli 20 Mpix 14 Mpix 12 Mpix 12 Mpix 10 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5472 x 3648
• 5472 x 3080 (16:9)
• 4864 x 3648
• 3888 x 2592
• 3648 x 3648 (1:1)
• 3648 x 2736 (4:3)
• 2736 x 1824
• 2592 x 1944 (4:3)
• 4352 x 3264
• 3072 x 2304
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 4352 x 2248 (16:9)
• Inne tryby z proporcjami 16:9, 3:2, 4:5 i 1:1
• 4000 × 3000
• 4000 ×2664 (3:2)
• 4000×1584 (16:9)
• 2992×2992 (1:1)
• 2816 × 2112
• 2816 × 1864 (3:2)
• 2816×1584 (16:9)
• 2112×2112 (1:1)
• 2048× 1536 
• 2048 × 1360 (3:2)
• 1920×1080 (16:9)
• 1536×1536 (1:1)
• Tryby panoramy
• 3968x2976 (RAW, JPEG)
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 640x480
• Proporcje obrazu: 4:3(domyślnie), 3:2, 16:9, 1:1
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3648 x 2736
• 3776 x 2520 (3:2)
• 3072 x 2304
• 2736 x 2736 (1:1)
• 2560 x 1920
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• Dostępne także inne tryby dla : 3:2, 16:9, 1:1
Matryca 13.2 x 8.8 mm (CX) BSI Exmor R CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 20.9 Mpix 18.7 x 14.0 mm, CMOS, 4:3 2/3 cala, X-Trans CMOS II, 4:3 1/1.7 cala, CMOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 12.76 Mpix 1/1.7 cala, MOS, całkowita liczba pikseli: ok. 12.7 Mpix
Procesor obrazu BIONZ DIGIC 5 z technologią iSAPS EXR Processor (dwurdzeniowy) TruePic VI Venus Engine VII FHD
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF)
RAW (ARW2.3), RAW+JPEG
• Filmy: AVCHD / AVI MPEG4
• Dźwięk: stereo
• Zdjęcia: JPEG (Exif 2.3, DCF, DPOF 1.1),
RAW 14 bit (.CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV [H.264 + Linear PCM (stereo)], iFrame
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
RAW, RAW+JPEG,
• Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: stereo
Zakres ISO Automatyczna (ISO 160 – 12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy),
Możliwość wyboru ISO 160, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12 800 (z rozszerzeniem do ISO 100, 125)
Wieloklatkowa redukcja szumów: automatyczna (ISO 125 – 25 600), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12 800, 25 600
Uwaga: czułość ISO 25 600 jest uzyskiwana przez nałożenie serii obrazów
AUTO, 100, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800 ISO Auto (100-3200 ISO), 100, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000*, 5000, 6400, 12800 ISO
• Bracketing ISO : +/- 1/3, 2/3, 1 EV
Auto (100-12800 ISO, możliwość dostosowania zakresu),
Ręcznie: 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing ISO: 3 klatki co 1/3 lub 2/3 EV
Auto, i.ISO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800* ISO z możliwością zmiany w krokach co 1/3 EV
* - z funkcją Pixel Mixed Readout
Migawka 30 s - 1/2000 s
• Funkcja wyzwalania migawki po rozpoznaniu uśmiechu na twarzy
Auto: 1 s - 1/4000 s
60 s - 1/4000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania)
30 s – 1/4000* s
w trybie auto 1/4 s – 1/4000* s
* 1/400 przy małej przysłonie, 1/1000 s dla pełnej przysłony
Migawka centralna
60 s – 1/2000 s, Bulb do 16 min.
250 - 1/4000 s (ISO80-ISO1600)
30 - 1/4000 s (ISO2000 - ISO3200)
8 - 1/4000 s (ISO4000 - ISO12800)
• Wbudowany filtr szary ND
Konstrukcja obiektywu Carl Zeiss Vario-Sonnar T*
7 elementów w 6 grupach w tym 4 elementy asferyczne (w tym soczewki AA - Advanced Aspherical)
Canon,
11 elementów w 10 grupach w tym
2 elementy dwustronnie asferyczny UA
1 element dwustronnie asferyczny
Fujinon Aspherical Super EBC
11 elementów w 9 grupach w tym:
(3 elementy asferyczne ze szkła odlewanego, 2 elementy ze szkła ED),
powłoki Super EBC, przysłona o 7 listkach
i.ZUIKO DIGITAL
11 elementów w 8 grupach
w tym 6 powierzchni asferycznych
LEICA DC VARIO-SUMMILUX,
11 elementów w 10 grupach,
(5 soczewek asferycznych /9 powierzchni asferycznych)
2 elementy ED (w tym 1 asferyczny)
1 soczewka z powłokami Nano Surface
Ogniskowa obiektywu 10.4 – 37.1 mm
(ekwiwalent: 28 – 100 mm dla filmu 35 mm)
15.1 - 60.4 mm (ekwiwalent małoobrazkowy 28-112 mm) 7.1 – 28.4 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm)
6.0 – 24.0 mm
(ekwiwalent: 28 – 112 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter TCON17 (1.7 x)
4.7 - 17.7 mm
(ekwiwalent: 24-90 mm dla filmu 35 mm)
Światłosiła: f/1.8 - 4.9 f/2.8 - 5.8 f/2.0 - 2.8 f/1.8 – 2.5 f/1.4-2.3
Zoom optyczny 3.6x 4x 4x 4x 3.8x
Zoom cyfrowy 7.2x 4x 2x 4x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Tak Tak Tak
Zapis wideo • 1920 × 1080 (Full HD 60p/50p, AVCHD), 28 Mb/s
• 1920 × 1080 (Full HD 60i/50i lub 25p/24p , AVCHD), 24 lub 17 Mb/s
• 1440 × 1080 (HD MP4/AVI), z szybkością 30 lub 25 kl/s
• 1280 × 720 (HD MP4/AVI), z szybkością 30 lub 25 kl/s
• 640 × 480 (VGA MP4/AVI) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 1920 x 1080 pix (Full HD), z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s
• Efekt miniatury z jakością HD lub VGA z szybkością 6, 3 lub 1.5 kl./s
• Filmy iFrame z jakością HD.
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (Full HD i HD) lub 1 godz. (VGA)
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 60 kl./s,
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 60 kl./s
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s
Tryby super szybkich filmów:
• z szybkością 80 kl./s,
• z szybkością 150 kl./s,
• z szybkością 250 kl./s.
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 18 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 9 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
czas zapisu do 29 min.
maks. rozmiar pliku 4 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Redukcja szumu wiatru,
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4) z jakością 20 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4) z jakością 10 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4), na wyjściu z matrycy z szybkością 100 kl./s
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4) z jakością 4 Mbit/s
Ogniskowanie AF TTL, MF
• Obszar AF: Wielostrefowy 25 stref, Centralnie ważony, Punktowy z wyborem czujnika, Punktowy z wyborem czujnika z funkcją śledzenia, Punktowy z wyborem czujnika z funkcją śledzenia twarzy,
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C, MF, DMF (Direct Manual Focus)
• Funkcja rozpoznawania twarzy i wykrywania uśmiechu
• Powiększanie fragmentu obrazu przy ręcznym nastawianiu ostrości (MF Assist)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• Tryby AF: AiAF (wykrywanie twarzy/9-punktowy), 1-punktowy AF (dostępna każda pozycja, stały centralny lub wybór i śledzenie twarzy)
• Tryby napędu AF:pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, śledzenie AF
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
AF hybrydowy na bazie detekcji kontrastu i detekcji fazowej, MF
• Tryby pól AF: Wielopunktowy, Jedno strefowy, Śledzenie AF
• Tryby AF: Normalny, Makro, Super Makro
• Tryb napędu AF: Pojedynczy - AF/S, Ciągły - AF/C, Ręczny MF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Dioda wspomagająca AF
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 35 lub 25 punktów AF
• Wybór punktu AF: 35-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole
25-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Pojedyncze pole
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy AF (AF) / Ciągły AF (C-AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb Super Makro / Śledzący AF (C-AF + TR),
• Wykrywanie twarzy (do 8 twarzy)
• Wykrycie oka AF (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF lub MF,
• Tryby AF: Normalny, Makro.
• Tryby pól AF: wykrywanie twarzy, śledzenie AF, wielostrefowy (23 punkty), 1 strefowy (o zmiennej wielkości strefy),
• Szybki AF (wł./wył.),
• Ciągły AF (tylko w trybie filmowania),
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Centralnie ważony
• Punktowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (w centrum / w ramce wykrywania twarzy / w ramce FlexiZone)
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy.
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony
• punktowy
• punktowy z kontrolą świateł
• punktowy z kontrolą cieni
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy,
• Centralnie ważony,
• Punktowy.
Ostrość od • AF Makro: od 5 cm • AF w trybie makro (szeroki kąt): od 20 cm • AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 10 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 50 cm do 3 m.
• AF Super Macro: od 1 cm do 1 m.
• AF Normalny, szeroki kąt: od 5 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele: od 20 cm do nieskończoności,
• AF Super Makro, szeroki kąt: od 1 cm do 60 cm.
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności,
• AF Makro, MF, iA (szeroki kąt): od 1 cm do nieskończoności,
• AF Makro, MF, iA (tele): od 30 cm do nieskończoności,
Balans bieli 9 trybów Auto (z balansem bieli dla twarzy), Słoneczny dzień, Pochmurny dzień, Żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą,
• 2 ustawienia własne według wzorca
• korekcja balansu bieli w trybie Smart Auto
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• korekta balansu bieli w 2 osiach czerwień-błękit (cyan) / niebieski-żółty w +/- 9 krokach
• ustawienia własne wg wzorca.
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Pod wodą
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Chmury, Zacienienie, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• korekcja balansu bieli w 2 osiach.
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3 lub 2/3 EV
• Kompensacja: +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
i-Contrast dla automatycznej, dynamicznej korekcji zakresu
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Filtr ND (3 stopnie)
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 2 lub 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV,
Bracketing: 3 klatki, w krokach co 1/3 EV, zakres +/- 3 EV
Programy iAuto, iAuto+, Program (P), Preselekcja przysłony (A), Preselekcja czasu migawki (S), Ręczny (M), Ustawienia użytkownika (MR), Filmy, Inteligentny tryb panoramy,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Cyfrowa stabilizacja, Zwierzęta, Krajobraz, Makro, Sport / Akcja, Zachód słońca, Nocny widok, Portret nocny, Z ręki o zmierzchu, Sztuczne ognie, Wysoka czułość, Smakosz
• Filtry cyfrowe: Zabawkowy aparat, kolor pop, posteryzacja, zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor, obraz czarno-biały o dużym kontraście, miękka ostrość, malowidło HDR, obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura, akwarela, ilustracja.
Smart Auto (32 wykrywane sceny), Programowa AE, Priorytet migawki AE, Priorytet przysłony AE, Ręczny, Niestandardowy (2 tryby), SCN (Movie Digest, Portret, Krajobrazy, Dzieci i zwierzęta, Inteligentna migawka (Uśmiech, Wyzwalanie mrugnięciem, Samowyzwalacz dla twarzy), Szybka seria zdjęć w wysokiej jakości, Nocne ujęcie z ręki, Plaża, Zdjęcia podwodne, Liście, Śnieg, Fajerwerki, Panorama), Filtr kreatywny (Wysoki zakres dynamiczny, Nostalgia, Efekt rybiego oka, Efekt miniatury, Efekt aparatu zabawki, Monochromatyczny, Super żywe kolory, Efekt plakatu, Tylko jeden kolor, Zamiana koloru), Film
• Efekty fotograficzne: Moje kolory (moje kolory wyłączone, żywe, neutralne, sepia, czarno-biały, film pozytywowy, jaśniejszy odcień skóry, ciemniejszy odcień skóry, żywy niebieski, żywy zielony, żywy czerwony, kolor niestandardowy)
Auto, Zaawansowany SR Auto, Zaawansowany (Adv), Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), SP, Film, Własny (C1, C2).
• Programy tematyczne: Portret, Wzbogacony portret, Krajobraz, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne (Statyw), Sztuczne ognie, Zachód słońca, Śnieg, Plaża, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst, Zdjęcia podwodne.
• Tryb zaawansowany (Motion panorama360, Profesjonalne ustawianie ostrości, Profesjonalne zdjęcia przy słabym oświetleniu, Wielokrotna ekspozycja)
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Filtry artystyczne (ART), Własne (C1, C2)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portert, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Wielokrotna ekspozycja, Pod wodą - szerokokątny, Pod wodą - makro, HDR.
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line.
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba.
Tryb Inteligentny Auto (iA), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Ręczna Ekspozycja (M), 2 Tryby użytkownika (C1,C2), Tryb kreatywnej kontroli (filtry cyfrowe), Tryb kreatywnego filmowania,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Panorama, Sport, Nocny portret, Nocny krajobraz, Nocne zdjęcia z ręki, HDR, Jedzenie, Dzieci (2 tryby), Zwierzęta, Zachód słońca, Przez szybę, Zdjęcia 3D
• Filtry cyfrowe: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Duża dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Rozmycie stonowane, Rozmycie radialne.
Zdjęcia seryjne Z szybkością 10 kl./s, w trybie priorytetu szybkości
W trybie ciągłym (AF-S) do 2.5 kl./s
• W trybie szybkie zdjęcia seryjne:
z szybkością do 4.5 kl./s, do 6 zdjęć
• Normalne zdjęcia seryjne:
z szybkością 1.9 kl./s
z AF lub Lv: ok. 0.7 kl./s.
• Tryb TOP SH z szybkością 12 kl./s do 11 zdjęć JPEG w serii
• Tryb TOP H z szybkością 9 kl./s do 14 zdjęć JPEG w serii
• Tryb TOP M z szybkością 6 kl./s do 20 zdjęć JPEG w serii
• Tryb TOP L z szybkością 3 kl./s do 39 zdjęć JPEG w serii
Z szybkością 5 kl./s do 200 zdjęć
Tryby zdjęcia seryjne i szybkie zdjęcia seryjne
• Tryb Normalny: szybkość 11 kl./s, maks. 12 zdjęć lub z szybkością 5 kl./s z AF z funkcją śledzenia
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne: szybkość 40 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix lub 60 kl./s z rozdzielczością ograniczoną do 2.5 Mpix
Lampa błyskowa Typu Pop-up
Tryby: Automatyczny, Lampa włączona, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Lampa wyłączona, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
Tryby: Auto, Ręczne wł./wył., Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami, Synchronizacja na 2-gą kurtynę,
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Ręczne nastawy błysku (3 poziomy z lampą wbudowaną, do 19 z zewnętrznymi lampami Speedlite 270EX i 430EX II, do 22 z zewnętrzną lampą Speedlite 580EX II)
• Najkrótsze czasy: 1/2000 s (dla lampy wbudowanej) 1/250 s (dla lampy zewnętrznej), 1/4000 s (dla lampy zewnętrznej wspierającej tryb HSS)
• Zasięg błysku: od 50 cm do 7 m (szeroki kąt), od 1.0 m do 3.1 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: Automatyka E-TTL dla lamp Speedlite EX, Macro Twin Lite MT-14EX, Macro Ring Lite MR-24EX.
Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem migawki, Błysk wyłączony
• Zakres (czułość ISO Auto): 0.3-7 m (szeroki kąt), 0.5-5.0 m (tele).
Wbudowana
• Funkcje: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow, Synchronizacja Slow, Full,1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64, 1/128.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-14, FL-300R, FL-600R
• Tryb pracy lamp zewnętrznych: TTL Auto, Auto, Manual
• Bezprzewodowe sterowanie błyskiem (4 kanały, 4 grupy)
Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem, Synchronizacja na 1 i 2 kurtynę.
• Zasięg (Auto ISO): 0.8-8.5 m (szeroki kąt), 0.3-5.2 m (tele).
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 lub 10 s 2 lub 10 s, Nastawy użytkownika, 10 lub 2s, 2 s lub 12 s 2, 10 s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci:
• Memory Stick (Duo, PRO Duo, PRO Duo HS, PRO-HG Duo (szybkość PRO Duo))
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) Wbudowana pamięć 39 MB,
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I, Flash Air i Eye-Fi.
Pamięć wewnętrzna ok 70MB,
• Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD odchylany (o kąt 84° w górę lub 45° w dół), 3.0 calowy, kolorowy XtraFine TFT LCD, 1.229.000 punktów uchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy, PureColor LCD II VA (TFT), ok. 920.000 punktów, pole obrazu 100%, jasność regulowana w 5 poziomach stały, 2.8 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru
odchylany (do 80 stopni w górę lub 50 stopni w dół), dotykowy, 3.0 calowy, kolorowy Hypercrystal LCD, 920.000 punktów, proporcje 3:2, jasność regulowana w 5 poziomach, kolorystyka regulowana w 7 poziomach Stały, 3.0-calowy, kolorowy TFT LCD, 920.000 punktów, pole widzenia ok. 100%, powłoki przeciwodblaskowe AR,
Wizjer Opcjonalnie wizjer elektroniczny podłączany przez stopkę Multi Interface (hot-shoe) Tak, optyczny z korekcją dioptrii Optyczny typu zoom (Wyposażony w Przezroczysty Panel Cyfrowy). Pokrycie 85% kadru, Wbudowany sensor oka Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe i przez złącze akcesoriów.
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Opcjonalne: zewnętrzny elektroniczny EVF DMW-LVF2 montowane w złączu hot-shoe
Komunikacja i złącza Złącze uniwersalne USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, złącze Multi Terminal, wyjście HDMI Mini typu C
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, MTP, PTP) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście mini-HDMI
• Opcjonalnie wężyk spustowy RS-60E3
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi-speed, Wejście mikrofonowe (tylko z przystawką mikrofonową MIC/ST1 sprzedawaną oddzielnie), wyjście Mini HDMI
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI (typ D), złącze akcesoriów (wizjera VF-2, VF-3, mikrofonu lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Uniwersalne złącze USB 2.0 High-speed / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), wyjście mini HDMI, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowy NP-BX1 (3.6V, pojemność 1240 mAh, wydajność ok 350 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy NB-10L (7.4V, pojemność 920 mAh, wydajność ok 250 zdjęć),
Opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC80
Akumulator litowo-jonowy NP-50 (3.7V, pojemność 1000 mAh, wydajność ok 270 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy CP-50 poprzez adapter AC-5VX
Akumulator litowo-jonowy Li-90B (wydajność ok 310 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy F-3AC
Akumulator litowo-jonowy (3.6V, pojemność 1250 mAh, wydajność ok 330 zdjęć),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy .
Akcesoria Akumulator (NP-BX1), adapter AC-UD10, przewód USB, pasek, instrukcja Akumulator NB-10L, ładowarka CB-2LCE, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowaniem:
• ZoomBrowser EX / ImageBrowser - przeglądanie, drukowanie
• PhotoStitch - łączenie zdjęć w panoramy,
• CameraWindow
• Movie Uploader dla YouTube
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa do zdjęć podwodnych WP-DC44 przeznaczona do zdjęć na głębokości do 40 m.
Akumulator litowo-jonowy NP-50, ładowarka BC-50B, pasek na ramię, kabel USB, zakrywka obiektywu, CD-ROM, instrukcja Akumulator litowo-jonowy Li-90B, F-2AC , kabel USB cable, pasek na ramię, zakrywka obiektywu, CD-ROM (OLYMPUS Viewer2), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna Akumulator litowo-jonowy , ładowarka, zaślepka obiektywu, kabel USB, pasek, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO - 8.3 PE
• SilkyPix Developer Studio,
• sterowniki
Waga 254 g (sama obudowa)
281 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick Duo)
534 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 333 g (bez akumulatora i karty pamięci)
353 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
346 g (z akumulatorem i kartą pamięci) 269 g (bez akumulatora i karty pamięci),
ok. 298 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 101.6 x 58.1 x 38.3 mm 116.7 x 80.5 x 64.7 mm 117.0 x 69.6 x 56.8 mm 113 x 65.4 x 48 mm 110.5 x 67.1 x 46.6 mm
Dodatkowe informacje Aluminiowy korpus.
Dostępne przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Funkcja poziomicy cyfrowej.
Polskie menu.
Wydajność stabilizacji wg producenta do 4 EV
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia o Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów i bracketing tej funkcji.
Magnezowy korpus.
Stabilizacja OIS (optyczna w obiektywie).
Panorama 120, 180, 240, 300 i 360 stopni (do 11520 x 1624 pix w pionie lub 11520 x 1080 pix w poziomie).
3 tryby stabilizacji (IS1: dwuwymiarowa aktywacja, IS2: jednowymiarowe aktywacja pionowego poruszenia dla kadru poziomego, IS3: jednowymiarowe aktywacja poziomego poruszenia dla kadru pionowego)
Zdjęcie z dźwiękiem.
Wielokrotna ekspozycja (2 klatki).
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB i Adobe RGB.
Metalowy korpus w kolorze czarnym lub białym.
Wymienny grip dostępny w trzech kolorach: czerwonym, beżowym i purpurowym.
Polskie menu.
Stabilizacja Power O.I.S.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.72 (5)
4.67 (3)
4.87 (3)
4.62 (10)
4.56 (5)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu