|
|
|
|
|
|
|
Producent |
Nikon | Nikon | Sony | Sony | Olympus | Fujifilm |
Model |
D7100 | D5500 | A6300 | A7 | OM-D E-M10 Mark II | X-T20 |
Data premiery |
2013-02-21 |
2015-01-06 |
2016-02-03 |
2013-10-16 |
2015-08-25 |
2017-01-19 |
Liczba pikseli |
24 Mpix |
24 Mpix |
24.2 Mpix |
24 Mpix |
16 Mpix |
24.3 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 6000 x 4000 (NEF, JPEG)
• 4494 x 3000 (JPEG)
• 2992 x 2000 (JPEG)
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4800 x 3200,
• 3600 x 2400,
• 2400 x 1600.
Zdjęcia DX wykonane w LV:
• 6000 x 3368,
• 4494 x 2528,
• 2992 x 1860.
Zdjęcia o obszarze 1.3x wykonane w LV:
• 4800 x 2696,
• 3600 x 2024,
• 2400 x 1344. |
• 6000 x 4000 (NEF, JPEG)
• 4496 x 3000 (JPEG)
• 2992 x 2000 (JPEG) |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9) |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 3200 x 2400 (JPEG)
• 1280 x 960 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 6000 x 4000 px
• 4240 x 2832 px
• 3008 x 2000 px
• 6000 x 3376 px (16:9)
• 4000 x 4000 px (1:1) |
Matryca |
23.5 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.71 Mpix,
Matryca bez optycznego filtra dolnoprzepustowego (OLPF)
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków,
zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2) |
23.5 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.78 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków,
zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
• Aparat bez optycznego filtra dolnoprzepustowego. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej ostrości, jednocześnie jednak obarczony jest większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 25 Mpix
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
|
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS III, 3:2 z filtrem barw podstawowych, bez filtra AA
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu |
EXPEED 3 |
EXPEED 4 |
BIONZ X |
BIONZ X |
TruePic VII |
X-Processor PRO |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12 lub 14-bitowy, z kompresją), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC / H.264), audio Linear PCM |
Zakres ISO |
Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV,
Tryby rozszerzone powyżej ISO 6400: 1/3, 1/2, 2/3, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25 600).
|
Auto, 100–25600 w krokach co 1/3 EV, dostępny automatyczny dobór czułości ISO |
Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 51200 |
Auto (100-6400 - regulowany dolny i górny zakres),
ręcznie: 100-25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
tryb rozszerzony ISO 50
|
Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto, 200-12800 ISO
100, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone) |
Migawka |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb |
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s–1/4000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV,
Bulb (z opcjonalnym bezprzewodowym pilotem zdalnego sterowania ML-L3)
tryb T (wymaga pilota zdalnego sterowania ML-L3)
• funkcja cichego wyzwalania migawki |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/16000 - 60 s
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.) |
30 s - 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
1 s - 1/32000 s - migawka elektroniczna
|
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
obiektywy NIKKOR AF-S i AF-I: obsługa wszystkich funkcji,
inne obiektywy NIKKOR: z ograniczeniami |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5 |
Z bagnetem Sony E |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
|
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
4x |
4x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Tak |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920x1080 (Full HD 1080i) 60i (59.94 kl./s) NTSC lub 50i (50 kl./s) PAL,
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 (29.97) kl./s, 25 kl./s, 24 (23.976) kl./s
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94) kl./s. lub 50 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalny mikrofon stereo; możliwość regulowania czułości |
• 1920x1080 (Full HD 60p (progresywnie)/50p/30p/25p/24p) z szybkością 59.94, 50, 29.97, 25, 23,976 kl./s,
• 1280x720 (HD 60p/50p) z szybkością 59,94 lub 50 kl./s,
• 640x424 z szybkością 29,97, 25 kl./s,
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny (np. Nikon ME-1), możliwość regulowania czułości |
• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 24p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps |
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-CG50/ XLR-K1M
|
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
AVI:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
• Film poklatkowy: 4k, 1080p, 720p (AVI Motion JPEG®)
• Szybki zapis obrazu: VGA / 120 klatek na sekundę
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania. |
• 4K 3840 x 2160p, 30, 25, 24 kl./s, 100 Mbps., do ok. 10 minut
• Full HD 1920 x 1080p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 36 Mbps., do około 15
minut
• HD 1280 x 720p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 18 Mbps., do około 30 minut |
Ogniskowanie |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500DX z dokładną korektą,
• 51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych), pole na środku kadru jest dostępne przy otworze względnym od f/5.6 do f/8 włącznie
• Punkty AF: Jednopolowy AF, 9-, 21- lub 51-polowy AF z dynamicznym wyborem pola, śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF, Możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), automatyczny dobór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu, Tryb Manualny (M), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100, +20°C),
• Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby pół AF w LV i w trybie rejestracji filmów: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
• Tryby AF w LV i w trybie rejestracji filmów: pojedynczy (AF-S) lub ciągły (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M) |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 4800DX,
39 punktowy AF (w tym 9 czujników krzyżowych),
• Wybór pola AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 39 pól), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF,
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Automatyczny dobór AF-S/AF-C (AF-A), Ręczne ustawianie ostrości (MF),
• Zakres detekcji: od −1 do +19 EV (ISO 100),
• Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3 m,
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby AF w Live-view: AF z priorytetem ostrości twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu |
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 169 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu
• Dioda LED wspomagająca AF |
AF hybrydowy z wykrywaniem kontrastu i detekcją fazową (Fast Hybrid AF)
• Obszary AF w trybie detekcji kontrastu: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Obszary AF w trybie detekcji fazowej: 117 punktowy
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED o zasięgu do 3 m |
AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedyncze pole (normalne/małe)
• Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Funkcja peaking
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda |
• Detekcja fazy i kontrastu (Intelligent Hybrid AF)
• 91-punktowy AF (3x3 / 5x5 / 7x7)
• Detekcja twarzy
• Live View |
Pomiar światła |
2016-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II (2016 punktowy)- obiektywy Nikkor typu D/G
• matrycowy Color Matrix II- pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
Braketing ADL: 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć |
System pomiaru ekspozycji TTL korzystający z 2016-pikselowego czujnika RGB
Tryby pomiaru:
• Matrycowy: 3D Color Matrix II (obiektywy typu G/D),
• Matrycowy: Color Matrix II (pozostałe obiektywy z procesorem),
• Centralny (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 8 mm w centrum kadru),
• Punktowy (2,5% kadru, obszarze o średnicy 3.5 mm) na środku wybranego punktu AF,
Zakres pomiaru: Pomiar matrycowy lub centralny: od 0 do 20 EV, Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV (dla F1.4, ISO 100)
Funkcja D-Lighting (Automatyczna, Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Umiarkowana i Wyłączona) |
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
TTL, 256-strefowy
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy. |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Zależnie od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Zależne od obiektywu
|
Balans bieli |
Auto (2 rodzaje), Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• 6 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli (od 2 do 5 klatek w krokach co 1, 2 lub 3) |
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
• bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Korekcja (+/- 7 kroków)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, własne, ustawienia temperatury barwowej, dzień, cień, światło fluorescencyjne (3 ustawienia), światło żarowe, podwodne |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV w tym w trybie ustawienia ekspozycji M
• Bracketing: od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV
• Funkcja Active D-Lighting: auto, 5 poziomów ręcznych, bracketing
• Tryb HDR (High Dynamic Range) |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Braketing funkcji D-Lighting: 2 klatki
• Tryb HDR (szeroki zakres dynamiki)
|
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (1, 2 i 3 EV tylko dla 3 klatek) |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamiki (DRO), bracketing DRO |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Funkcja Bracketing dla HDR 3, 5 klatek (+/- 2 / 3 kroki EV), 7 klatek (+/- 2 kroki EV)
|
• Zdjęcia: +/-5EV
• Wideo: +/-2EV |
Programy |
Automatyczny (automatyczny, automatyczny — bez błysku), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2)
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, szkic kolorowy, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie.
• System Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz, możliwość zmiany wybranych ustawień, własne ustawienia |
Auto, Auto bez błysku, automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją przysłony (A), automatyka z preselekcją czasu (S), Manualny (M),
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność,
• Efekty specjalne: noktowizor, szkic kolorowy, efekt aparatu zabawkowego, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie, malowanie HDR.
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret, Krajobraz; możliwość zmiany wybranych ustawień; przechowywanie osobistych ustawień. |
Automatyka, P, A, S, M, film, panorama |
iAuto, iAuto+ (Superior Auto), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama, Film, Własne (1,2) |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Czas, Programy tematyczne, Filtr Artystyczny, Fotostory, Film, HDR, Mój tryb
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Portret na tle krajobrazu, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Portret na tle sceny nocnej, Dzieci, Tryb jasnej tonacji, Tryb ciemnej tonacji, Cyfrowa stabilizacja obrazu, Makrofotografia - przyroda, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter "Rybie oko", Konwerter makro, 3D, Konwerter szerokokątny, Tryb fotografowania z ręki przy świetle gwiazd
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie. Akwarela, Kolorowe elementy, Vintage
|
Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki |
Zdjęcia seryjne |
• Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Szybkość 7 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia x1.3
• Szybkość 5 kl./s (tryb szybki CH), 1-5 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w 14-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Fotografowanie z interwalometrem |
• Zdjęcia seryjne wolne z szybkością 3 kl./s lub
• Zdjęcia seryjne szybkie z szybkością 5 kl./s (JPEG i 12-bitowe NEF/RAW) lub 4 kl./s (14-bitowe NEF/RAW).
• Fotografowanie z interwalometrem |
• Szybkość do 11 kl./s (do 21 RAW, 44 JPEG) |
• Szybkość w trybie ciągłym do 2.5 kl./s |
• Tryb H: z szybkością do 8.5 kl./s w serii do 22 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością 4 kl./s w serii do 22 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF) |
Do 14 kl./s (z elektroniczną migawką) - 42 klatki JPEG, 23 klatki RAW |
Lampa błyskowa |
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing błysku od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
• Tryby pracy lampy: Auto, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, błysk wypełniający, synchronizacja na tylną kurtynę migawki, wyłączony, obsługiwana automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki. |
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100), w trybie manualnym liczba przewodnia 12 (ISO 100) .
• Synchronizacja do 1/200s,
• Korekcja siły błysku od –3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV,
• Tryby pracy: Automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu oraz synchronizacja na tylną kurtynkę migawki i synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS) |
Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
Brak wbudowanej lampy
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Czas synchronizacji: 1/250 s
• Tryby pracy: AUTO, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu |
Wbudowana lampa błyskowa TTL o liczbie przewodniej 8.2 (dla ISO 200).
• Tryby sterowania dla wbudowanej lampy błyskowej: TTL Auto, Manualny,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, Super FP (FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL)
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa wbudowana). Wyzwalane i kontrolowane z wbudowanej lampy błyskowej.
• Synchronizacja do 1/250 s dla lampy wbudowanej lub od 1/250 s do 1/4000 s (Tryb Super FP) dla lampy zewnętrznej
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Tryby pracy: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami, naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku) |
• Liczba przewodnia GN7 (ISO 200)
• TTL (Auto, Standard, Synchronizacja z długimi czasami), ręczny, zdalny, 1 kurtyna, 2 kurtyna
• Czas synchronizacji 1/180 s |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s |
2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 zdjęć |
10, 5 lub 2 s |
2s lub 10s |
2 s / 12 s / Definiowalne |
10 lub 2 s |
Karta pamięci |
2 gniazda Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku przepełnienia karty w pierwszym gnieździe, w celu tworzenia kopii zapasowych lub w celu oddzielnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami. |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne ze standardem UHS-I |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I |
SD (SDHC, SDXC, UHS-I/II) |
Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
LCD |
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.228.800 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
Regulowana jasność LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
uchylany, dotykowy i obrotowy, 3.2 calowy, kolorowy LCD TFT, 1 036 800 punktów, 100% pokrycia kadru, regulacja jasności, kąt widzenia do 170 stopni
• Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Odchylany, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Uchylny. 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
3.0-calowy, odchylany, proporcje obrazu 3:2, około 1.040 tys. punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru |
Wizjer |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 19.5 mm (od centralnego punktu soczewki okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania) |
Lustrzany, powiększenie: x0.82, pokrycie: ok. 95% w pionie i w poziomie, korekcja dioptrii: od -1.7 do +0.7, punkt oczny: 18 mm, matówka BriteView Clear Matte Mark VII typu B
|
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0 |
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1,23 x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii (zależnie od wybranego stylu wizjera), punkt oczny 19.2 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności |
Elektroniczny, kolorowy, OLED, 0.39-calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 17.5 mm, powiększenie x0.62, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 30 stopni (diagonalnie), 25 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza |
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota na podczerwień ML-L3 lub pilotów WR-1 i WR-R10
• opcjonalnie moduł GPS GP-1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie moduł sieci bezprzewodowej WU-1a |
USB 2.0 Hi-Speed / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI (typu C), wejście mikrofonu (stereo, minijack 3.5 mm)
• wbudowany moduł sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g
• opcjonalnie zdalne sterowanie poprzez przewód MC-DC2 lub za pomocą pilota WR-1 lub WR-R10,
• opcjonalnie odbiorniki GPS: GP-1/GP-1A
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście microHDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście mikrofonowe 3.5 mm
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication) |
USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI, wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-VPR1
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Obsługa PIM III |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu D,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
• Złącze USB 2.0
• microHDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n
• Gniazdo 2.5 mm (mikrofon) |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D15 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15 lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, niklowo-wodorkowymi, lub litowymi typu R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b, wymagane złącze zasilacza EP-5B (dostępne oddzielnie) |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14a (7.4 V, pojemność 1030 mAh)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b, wymaga złącza zasilania EP-5A
|
• Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 270 zdjęć).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe |
Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 320 zdjęć
|
Akumulator NP-W126S (1260 mAh), możliwość wykonania do 350 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal |
Akcesoria |
Akumulator jonowo-litowy EN-EL15 (z pokrywką styków), ładowarka MH-25, pokrywka okularu, pasek do aparatu, kabel USB, pokrywka sanek mocujących, gumowa muszla oczna, pokrywka bagnetu korpusu, płyta CD z oprogramowaniem ViewNX 2, instrukcja obsługi |
Gumowa muszla oczna DK-25, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL14a (z pokrywką styków), ładowarka MH-24 (adapter wtyczki dostarczany tylko w krajach lub regionach, w których jest wymagany; typ zależy od kraju, w którym produkt jest sprzedawany), pasek AN-DC3, kabel USB UC-E23, kabel audio-wideo EG-CP16 |
Brak danych |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
Korpus, bateria BLS‑50, ładowarka BCS-5, zakrywka mocowania obiektywu w korpusie Mikro Cztery Trzecie (BC-2), pasek na ramię, kabel USB CB-USB6, oprogramowanie Olympus Viewer, instrukcje obsługi, karta gwarancyjna |
Bateria litowo-jonowa NP-W126S, ładowarka baterii BC-W126, pasek na ramię, zakrywka otworu mocowania obiektywu w korpusie, metalowy zaczep paska, pokrywa ochronna, narzędzie mocowania zaczepu, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna |
Waga |
675 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
• 420 g (bez akumulatora),
• ok. 470 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
404 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
416 g (sam korpus)
474 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
342 g (bez akumulatora)
ok. 390 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
• Około 383 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 333 g (bez baterii i karty pamięci)) |
Wymiary |
135.5 x 106.5 x 76 mm |
124 x 97 x 70 mm |
120.0 x 66.9 x 48.8 mm |
126.9 x 94.4 x 48.2 mm |
119.5 x 83.1 x 46.7 mm (bez elementów wystających) |
118.4 mm x 82.8 x 41.4 mm |
Dodatkowe informacje |
Polskie menu.
Korpus z pokrywami ze stopu magnezu został zabezpieczony przed działaniem pyłu, czynników pogodowych i uderzeniami. |
Polskie menu
|
Obudowa magnezowa (magnesium alloy)
Obsługa PlayMemories Camera Apps
Funkcja Dynamic Range Optimizer (DRO) |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu o wydajności wg producenta 4 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Magnezowy korpus.
Dostępne wersje kolorystyczne: czarny, srebrny |
• Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (15 ustawień)
• Opcjonalny uchwyt MHG-XT10 |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|
|