Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2318 aparatów i 10218 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Olympus E-PL3 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Olympus
Model E-PL3
Data premiery 2011-06-30
Liczba pikseli 12.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
Procesor obrazu TruePic VI
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
Zakres ISO Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
Zdjęcia seryjne Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu)
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
LCD Odchylany, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh).
Akcesoria Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi.
Waga 265 g (bez akumulatora)
ok. 313 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 109.5 x 63.7 x 37.3 mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: czarnej, białej, srebrnej oraz czerwonej.
Średnia ocen z 5 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.44 Dobra
Oceny czytelników (5)
  1. xakar
    xakar 15 stycznia 2014, 12:23
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 31.183.x.x
    Użytkuje od: 2 lat
    Cena zakupu: 2000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Size, performance, photo quality, portable, szybki autofokus

    Zalety: iso performance will be better.

    Podsumowanie: value / performance very good

  2. Max
    Max 7 sierpnia 2013, 16:18
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 79.186.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 1800
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: brak wizjera

    Zalety: same plusy, duza dostepnosc szkielek

    Podsumowanie: Mały poręczny z dużą dostępnością obiektywów i akcesoriów

  3. Martinez
    Martinez 24 marca 2013, 17:01
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 31.182.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: ok 2000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: brak gripu

    Zalety: możliwość podpięcia dowolnego obiektywu, największa ilość szkiełek dedykowanych z pośród bezlusterkowców, wymiary,

    Podsumowanie: Polecam na wakacyjne wyjazdy i początek przygody z fotografią

  4. Radziu
    Radziu 19 października 2012, 01:20
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 90.205.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: £74
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Kwestia indywidualnego postrzegania tego tematu, ale dla mnie max ISO, ktore jest w pelni uzyteczne, to 1600. Brak kola do zmian parametrow rodem z lustrzanek, to na tylnej sciance jest dla mnie trudne w uzytkowaniu, poniewaz mam duze dlonie, a co za tym idzie grube palce.

    Zalety: Lekki, prawie kieszonkowy (z panasem 20/f1.7) przyzwoita cena. Pomiar swiatla dzialajacy z kazdym obiektywem (systemowe, i te uzywane z roznej masci przejsciowkami) Uchylny ekran.

    Podsumowanie: Kupilem go, w rozliczeniu dajac stara lustrzanke, i E-PL2. Trafil mi sie bialy, bo tylko takie mieli w sklepie. Okleilem go czarna tasma klejaca, i dorobilem mu grip z kawalka dlugopisu, wyglada okropnie, i bardzo nieestetycznie, ale wlasnie o to mi chodzilo- ma byc nieatrakcyjny dla zlodziei. W porownaniu z E-PL2, ktorego mialem wczesniej dla mnie zaletami "trojki" sa : wyzsze uzyteczne iso, uchylny ekran, mniejsza waga. Uzywam go z panasem 20mm/f1.7, i z wizjerem VF2 (jakos nie potrafie focic "na zombiaka"), i traktuje go jako aparat kieszonkowy, dla mnie najwieksza wada jest plaski front korpusu bez jakiejkolwiek wypuklosci polepszajacej chwyt, i to niezyteczne dla mnie kolo na tylnej sciance. Ogolnie oceniam ten model, jako lepszy, niz E-PL2. Kazda osoba chcaca wejsc w bezlusterkowce powinna "pomacac" E-PL3, jest to taki sredniak o przyzwoitej proporcji ceny do tego, co uzytkownik dostaje, a wady... kazdy sprzet jakies ma , kwestia tego, kogo jakie wady najbardziej uwieraja.

  5. mario
    mario 10 września 2011, 11:21
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 89.171.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu:
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: brak wizjera, na + jest dodatkowy

    Zalety: szybki autofokus

    Podsumowanie: dla amatora ok.

Dodaj swoją ocenę

Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość/cena