Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Pentax K-S1 - test aparatu

10 grudnia 2014
Maciej Latałło Komentarze: 62
Komentarze czytelników (62)
  1. ncc23marek
    ncc23marek 10 grudnia 2014, 21:42

    Mamy tu okazję zobaczyć jak działa Pentax K-S1 z obiektywem Sigma A 35 mm f/1.4 DG HSM
    Jest bardzo OK tak samo jak jakość obrazka ( znikome szumy aż do ISO 25 000 )
    Cena bardzo dobra a to znaczy że to jest idealny aparat dla każdego

  2. krissss
    krissss 10 grudnia 2014, 22:01

    śmiechowata puszka dająca ładny obrazek:)

  3. druid
    druid 10 grudnia 2014, 22:36

    Co tu dużo mówić, każde APS-C daje teraz zbliżony obrazek a różnice widza tylko Ci którzy RAWA z ISO 1600 rozjaśniają o 3EV i liczą gdzie pojawiło się więcej kolorowych ciapek :D

  4. johndoe
    johndoe 10 grudnia 2014, 22:39

    @druid
    Ręka Ci się omsknęła?
    To nie mialo być
    "Co tu dużo mówić, każde APS-C poza Sony daje teraz zbliżony...."?

  5. Szabla
    Szabla 10 grudnia 2014, 22:51

    Ale wpadka... :P

  6. Wacław Świntuch
    Wacław Świntuch 10 grudnia 2014, 23:02

    Nie no, szumi jeszcze bardziej niż 7D Mk II ;p

  7. jausmas
    jausmas 10 grudnia 2014, 23:06

    Brawo Pentax :) Bardzo fajnie oprogramowany korpusik dla ludków

  8. abes
    abes 10 grudnia 2014, 23:31

    Pierwsze zdjęcia tej puszki (body chyba w czarno-szarym kolorze) wyglądały okropnie. Teraz, gdy patrzę na ten całkowicie czarny korpus, powiem, że nawet mi się podoba - nieźle! Do tego świetne wyniki (w obrębie segmentu) i okazuje się, że może jednak zamiast zaawansowanego kompaktu APS-C warto pomyśleć nad małym, lekkim i fajnym K-S1?

  9. joteem
    joteem 10 grudnia 2014, 23:33

    Ciekawy jest ten tryb symulacji filtra AA. Już w pierwszym trybie znacznie poprawił morę w pierwszym przykładzie. Szkoda że tryb drugi jej w pełni nie usunął ale tak czy inaczej za symulację filtra duży plus dla Pentaxa.

    A co do designu, to ta czarna wersja nie jest chyba aż tak kontrowersyjna, a z ascetycznym obiektywem Sigmy całość wygląda dobrze.

  10. qbassa
    qbassa 10 grudnia 2014, 23:58

    w sekcji poświęconej dynamice tonalnej, w omówieniu rozjaśniania obrazu przy iso 1600 nagle pojawia się D7100 podczas gdy zdjęcia są z D7000. pozdr

  11. Raflus
    Raflus 10 grudnia 2014, 23:59

    trochę w żółcie poszli jak stary soft z nikona to wygląda... aps-c sony np. z nex 3n chyba daje ładniejszy obraz od tego w jpg :D

  12. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 01:07

    W JPG? :P

  13. 11 grudnia 2014, 06:56


    Dzwony palce lizać.

    Bardzo niewygodne jest używanie pokrętła trybów i przycisków wewnątrz jego na tylnej ściance.
    Szczególnie z okiem przy wizjerze.

    Przy tej masie i słabym chwycie na gripie o pewmej obsłudze jedną ręką można zapomnieć.

    Dyskoteka lampek i podświetleń przyciągnęła uwagę nastoletniej siostrzenicy.
    Szybko jednak straciła zainteresowanie jak zobaczyła że pukanie w wyświetlacz nie wywołuje interakcji aparatu. (o braku WiFi nawet nie wspomniałem ;)

    Zastanawiam się do kogo K-S1 jest adresowany. :S

    -mnogość kolorów korpusów, dyskoteka podświetleń, diody, srylion filtrów "artystycznych" ...
    wskazywała by na współczesnego nastolatka,
    ale on ma w nosie 100%-owy pryzmat, 1/6000s i lustrzankowość

    Zresztą jak usłyszy dźwięk AF to ucieknie

    Jak dla mnie druga, nieudana próba Pentaksa zgarnięcia klientów systemów bezlusterkowych.


  14. baron13
    baron13 11 grudnia 2014, 07:56

    @dcs Mówqiąc krótko, jako zabawka się nie sprawdza. Ale może się przyda jako aparat fotograficzny? :-)

  15. WojciechW
    WojciechW 11 grudnia 2014, 10:14

    Bardzo dobrze, że Redakcja opublikowała test K-S1 i bardzo dobrze, że rozdzielczość wypadła większa niż dla K-50. Nadmienię przy okazji, że K-S1 oferowane jest już po znacznie rozsądniejszej cenie niż w pierwszym momencie pojawienia się na naszym rynku. Mam również nadzieję na pojawienie się innych nowych modeli Pentaxa.

  16. 11 grudnia 2014, 10:59


    Rynkowym konkurentem Pentax K-S1 jest CANON 100D. link

    link

  17. 11 grudnia 2014, 11:03


    tu jak to kółko skacze link

  18. sektoid
    sektoid 11 grudnia 2014, 11:15

    Czy to jest taki sam model matrycy, jak zastosowany w SONY A3000 ?

  19. WojciechW
    WojciechW 11 grudnia 2014, 11:16

    W przeciwieństwie do fotodiod, zasłanianych w 99,9 % przypadków ręką fotografującego, podświetlanie przycisków sterujących jest dobrym i praktycznym pomysłem.

    Zupełnie nie widzę w K-S1 próby zamachu na rynek bezlusterkowców. Ważną i trudną do pobicia zaletą tych ostatnich jest to, że potrafią być bardzo małe, natomiast zmniejszone rozmiary i ciężar K-S1 na pewno będą mu pomagać na rynku lustrzanek entry-level.

    Wyobrażam sobie, że wielu posiadaczy k10d lub k20d może sobie kupić K-S1 jako dodatkową puszkę i zadumać się nad świecącymi diodami.

  20. sektoid
    sektoid 11 grudnia 2014, 11:22

    Jeśli Pentax wypuści następcę K-50 z tą matrycą i gibanym wyświetlaczem, to do niego wrócę :)

  21. soyer76
    soyer76 11 grudnia 2014, 12:03

    Fajny test. Fajna puszeczka.
    A swoją drogą to fajnie by było gdyby to Fotozakupy były oficjalnym przedstawicielem Pentaksa na nasz kraj :)
    Moim zdaniem oczywiście.

  22. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 13:07

    sektoid, "wrócisz"?:D
    Ta matryca jest słabsza niż ta z K-50, a Pentax nadal nie ma szkieł...:P I raczej nikt na Ciebie nie czeka - Canon zdecydowanie bardziej do Ciebie pasuje...:D

  23. sektoid
    sektoid 11 grudnia 2014, 13:11

    Ooo. Troll nadworny zabrał głos :D

  24. WueN
    WueN 11 grudnia 2014, 13:12

    @Soyer76 - ja nie. Nie odpowiedzieli na żadne pismo w sprawie reklamacji.

  25. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 13:13

    I kto to mówi...:D

  26. Adameck
    Adameck 11 grudnia 2014, 14:16

    Brak ciągłego AF w czasie filmowania? Jak tu wytłumaczyć amatorowi, że jego kamera VHS z lat 80-tych to miała a sprzęt z 2014 tegoż nie potrafi? Nawet komórki mają ciągły AF podczas filmowania! Pod tym względem Sony jest mocno do przodu, gdyż w NEXach ta funkcja działa całkiem sensownie. W tym miejscu firma może stracić dość dużą grupę klientów. Takiego Pentaxa nie dałbym już żonie, żeby filmowała uroczystość w przedszkolu, bo z manualną ostrością by sobie nie poradziła...szkoda! W końcu to produkt amatorski a nie jakiś sprzęt typu RED :)

  27. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 14:30

    To sprzęt amatorski, w którym filmowanie jest co najmniej drugorzędną funkcją. Pomijając już, że AF przy filmowaniu to też funkcja co najmniej drugorzędna.

  28. Rafiki
    Rafiki 11 grudnia 2014, 14:49

    "Pomijając już, że AF przy filmowaniu to też funkcja co najmniej drugorzędna."
    ...szczególnie dla fotoamatora który filmuje dziecko biegające za piłka na wakacjach...
    :):):)

  29. soyer76
    soyer76 11 grudnia 2014, 14:58

    @WueN. Rozumiem. Ale patrząc ile sprzętu do testów dostarczyli oni a ile Apollo można odnieść wrażenie, że tak jest.

  30. mate
    mate 11 grudnia 2014, 15:12

    @jaad75
    No tak, bo migające diody to funkcja pierwszorzędna.
    Obecnie filmowanie jest również istotną funkcjonalnością sprzętu foto, na którą klienci zwracają uwagę (właśnie w sprzęcie amatorskim, bo zawodowcy biorą bardziej dedykowane rozwiązania). AF w trakcie filmowania jest również pożądany, zwłaszcza przez amatorów (bo zawodowcy pracują nieco inaczej), więc pisanie, że to tylko kwiatki do kożucha jest co najmniej nierozumieniem rynku, a olewanie tego jeszcze bardziej spycha producenta do bycia marginalnym.

  31. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 17:49

    Trzeba było czytać, co mają do powiedzenia na ten temat ludzie z Pentaksa - dla nich filmowanie nie jest rzeczą istotną w aparatach. Kropka. Chcesz czegoś innego, kupujesz co innego - stwierdzili to wystarczająco jasno w którymś z wywiadów.
    Zresztą ciągły AF w trakcie filmowania jest jeszcze mniej sensownym w przypadku systemu, w którym większość obiektywów jest napędzanych śrubokrętem - dużo bardziej pożądanym byłby focus peaking, który nie wyłączałby się po rozpoczęciu nagrywania, czy mechaniczna stabilizacja, jak w starszych korpusach, zamiast kiepskiej elektronicznej.
    A migające diody, to bzdura, ale jak widać z testu, niektórzy nawet znaleźli w tym pomyśle sens.

  32. mate
    mate 11 grudnia 2014, 17:57

    @jaad75
    A to ludzie z Pentaksa są jakąś wyrocznią rynku i głoszą prawdy objawione? Widać po funkcjonalności ich puszek, że dla nich filmowanie nie jest rzeczą istotną, widać to też po popularności i pozycji na rynku, gdzie Pentax ciągnie ogony sprzedażowe za wszystkimi systemami lustrzankowymi i bezlustrowymi. Nie bez przyczyny marka kilka razy zmieniała właściciela, a producenci niezależni zaczynają się wypinać na bagnet K.

  33. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 18:15

    Ludzie z Pentaksa decydują co chcą rozwijać lub nie w swoich aparatach, to chyba oczywiste? Jak Ci się nie podoba ich wizja, to kupujesz inny sprzęt - nad czym tu dyskutować? Rozumiem, że kompletnie nie pojmujesz takiego podejścia do tematu, ale nie musisz się z tym obnosić...:P
    BTW, jak widać bardzo interesuje Cię jednak sprzęte tej "marginalnej", ciągnącej się w "ogony sprzedażowych" firmy, skoro odczuwasz nieodpartą chęć popisania swoich wywodów pod każdą wzmianką na jej temat...:D

  34. SKkamil
    SKkamil 11 grudnia 2014, 19:14

    Witam ( tu wyrocznia optycznych ) ;
    Af przy filmowaniu jest bardziej zbędny niż przy fotografowaniu chodzi głównie oto ze na filmie zobaczymy wszystkie pomyłki AF bo przecież af nie trafia tak od razu tylko lubi przejechać a potem wrócić i to wszystko będzie widoczne ,więc można się zgodzić że Af może być przydatny jak ktoś pisał ale nie zwłaszcza dla amatów ale TYLKO dla amatorów i to raczej takich którzy mieli aparat kompaktowy i są przyzwyczajeni do naciśnięcia przycisku i nic nie robiena ...
    Jeśli ktoś chce nakręcić w miarę dobry film to najlepiej dobry manualny obiektyw + stabilizacja obrazu w korpusie

  35. Szabla
    Szabla 11 grudnia 2014, 19:29

    Właśnie tak mówią ci, których aparaty mają słaby AF przy filmowaniu. :)

  36. Szabla
    Szabla 11 grudnia 2014, 19:31

    Lepiej mieć i wyłączać, gdy nie jest potrzebny niż nie mieć wcale.

  37. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 19:35

    Akurat Pentax ma istotniejsze rzeczy do poprawy w kwestii filmowania, niż AF.

  38. SKkamil
    SKkamil 11 grudnia 2014, 20:08

    Szabla
    tak mowia nie tylko ci co mają lub nie mają ale ci co widzieli kilka filmów w sieci ;
    link
    wyżej film Sony alfa 77 , jakiejś rewelacji to tu nie ma ( głownie Af w obiektywie może powodować lepsze lub gorsze efekty skakania) a stabilizacja w korpusie ewidentnie podnosi jakość filmów i to powiedziałbym ze bardziej filmow niż zwykłych klatek foto bo na filmie każde drgnięcie reki jest widoczne ,bo przecież operatór musi coś niecoś oddychać a robiąc zdjęcia wyzwalasz migawkę na wdechu ;

  39. mate
    mate 11 grudnia 2014, 20:22

    @jaad75
    Nie, ten sprzęt mnie nie ciekawi, natomiast zdumiewa mnie racjonalizowanie przez użytkowników nawet najgłupszych decyzji producenta.

  40. johndoe
    johndoe 11 grudnia 2014, 20:39

    @jaad75
    >>>>
    Trzeba było czytać, co mają do powiedzenia na ten temat ludzie z Pentaksa - dla nich filmowanie nie jest rzeczą istotną w aparatach.
    -----
    To niezle jest!!!! Ludzie z Pentaksa (znaczy się pracownicy, tak?) produkuja aparaty sami dla siebie.
    Z jednej strony genialne, można z dokładnością do jednej sztuki określić wielkość produkcji.
    Z drugiej, ile może tych pracowników być?
    No i Pentax jest tam, gdzie jest.
    I jeszcze dodatkowo nurtuje mnie pytanie, skoro produkuja sami dla siebie, to co tam te diody robią?

  41. Szabla
    Szabla 11 grudnia 2014, 21:11

    Pamiętam, gdy o autofokusie w fotografii mówiono to samo, co niektórzy teraz mówią o autofokusie w filmowaniu. :P

  42. SKkamil
    SKkamil 11 grudnia 2014, 21:12

    johndoe
    NIe uważacie ze troszkę śmieszni jesteście z wieszczeniem upadku Pentaxa ? po pierwsze firma Ricoh produkuje sprzet nie tylko z branży foto tak samo jak i firma Sony ,róznica jest wąłsciwie taka ze Sony nie chciało zachować logo Minolty a wszyscy nabywcy Pentaxa poprzedni i obecni chcieli ...
    Zauważcie ze fotografia staje się coraz to bardziej produktem dla wybranych wiec rynek aparatów foto się i tak skurczy wiec może się okazac ze za 10 lat sprzedaż na poziomie Pentaxa będzie dobrym wynikiem
    a wtedy na rynku pozostaną firmy którym nadal się chce w to bawić ..
    A co do trybu filmowania to nawet jeśli jest on gorszy to można poprawić ;

  43. johndoe
    johndoe 11 grudnia 2014, 21:29

    @SKkamil
    Ale ja nie wieszcze końca pentaksa. Ja nawet chciałbym, żeby Pentax był konkurencyjny dla mojego systemu, bo to wymusi rozwój mojego i konkurencyjne ceny. W innym przypadku będę golony jak wyznawcy Jobsa.
    Ale jak czytam Jaada (skądinąd mającego niezla wiedzę) broniącego pentaksa w stylu Rocha Kowalskiego to sorry....

  44. baron13
    baron13 11 grudnia 2014, 23:06

    Jak czytam te spory... Wydawać by się mogło, że jednym da się fotografować, a czymś innym wcale. Jedno tylko do sportu drugie do krajobrazu albo ślubów. Dość przypadkowo zrobione zdjęcie:
    link
    Do d... bo moje. Na beleczym. Współczesny sprzęt pozwala, jak trochę po przyglądać, focić w każdych warunkach w których jeszcze coś widać. Łatwo focić. Bez statywu, bez mecyi ze zgadywaniem ekspozycji. Zwyczajnie pstryk i już. Dowolnym aparatem. Dowolna lustrzanka którą weźmiemy dziś ze sklepowej pułki pozwoli nam na takie ekscesy. Wypadało by dostrzec, że to doskonały sprzęt, który się NIECO różni. A poza tym BARDZO brakuje pomysłów co z tym sprzętem robić. I to jest tak naprawdę dziś jedyny problem pstrykaczy. A nie czym, bo beleczym.

  45. jaad75
    jaad75 11 grudnia 2014, 23:31

    Ale ja po prostu stwierdzam fakt, że ludzie odpowiedzialni za rozwój aparatów Pentaksa oświadczyli w wywiadzie, że filmowanie to nie jest coś, na co kładą szczególny nacisk w swoich lustrzankach. Taką mają wizję aparatów tej marki i jak widać niewiele sobie robią z opinii użytkowników/sprzedawców Sony w komentarzach na Optycznych...:P
    Generalnie rozumiem i akceptuję ich podejście do świata, czyli poruszanie się nieco w poprzek trendów i oczekiwań, nawet jeśli nie zawsze to co robią mi się podoba (np. wypuszczanie K-01, czy choćby diody i plastikowość w K-S1).

  46. 12 grudnia 2014, 00:36


    @jaad57

    a ty w ogóle trzymałeś K-S1 w rękach?

    Jak ci się podoba zmiana kółkiem trybów?
    Ile trzeba zrobić ruchów palcem żeby go przekręcić do skrajnego położenia?

    Przyciski wewnątrz jego też Ci się podobają?
    zmieniałeś pole AF?

  47. 12 grudnia 2014, 00:42

    No i najważniejsze:

    Nowe sterowanie jest lepsze od K500, czy gorsze?
    To krok do przodu, czy do tylu?

  48. cygnus
    cygnus 12 grudnia 2014, 00:43

    Panie Arku!
    Dziękuję za test.
    A oprócz tego powtarzam (jak Katon): należy przetestować Nikkor AF-S 80-400. :)

  49. jaad75
    jaad75 12 grudnia 2014, 01:04

    @dcs, oczywiście, że do tyłu - to półka niżej. Od początku zresztą pisałem, że zakup K-S1 jest kompletnie bezsensownym skoro jest do wyboru K-50, a nawet (początkowo) K-5II w podobnej cenie. Skąd w ogóle pomysł, że uważam K-S1 za warty uwagi model?

  50. 12 grudnia 2014, 01:48


    Miałeś go w rękach?

    Pentax K-S1 ma skopaną ergonomię.
    Chcieli zrobić coś nowego i zrobili. .. chrzaniąc to co akurat w Pentaksach było dobre.

    W przeciwieństwie do wielu bezluster które daje się w dużej mierze sterować jedną ręką
    tu wskazane jest podtrzymanie lewą ręką żeby przy zmianie ustawień nie wyślizgnął się z ręki.

    No ale dzięki małemu gripowi jest bardziej nowoczesny i jeden z najmniejszych w klasie. ;)

  51. SKkamil
    SKkamil 12 grudnia 2014, 09:59

    Prawdopodobnie ten aparat mocno stanieje ( fakt ze ma ciekawą matrycę i chyba poprawili jakość filmów przynajmniej optyczni nie mówią o złej jakości ) ale jest mało funkcjonalny widocznie ma t o być taka seria sprzętu dla pstrykaczy , którym wielokrotna ekspozycja itp. jest nie potrzebna ...taki aparat do rejestrowania uciekającego czasu dla osób o mniejszym zacięciu artystycznym ...

  52. Bormental
    Bormental 12 grudnia 2014, 12:19

    Podziwiam tę młóckę słowną, że nie jedną ręką, że bez WiFi..., że ekran nie dotykowy.
    Panowie praktycy - a ilu to procentach zdarzeń fotograficznych jesteście zmuszeni obsługiwać aparat jedną ręką ?
    Bajerowi przypisuje się większą wagę jak podstawowym parametrom aparatu fotograficznego.
    Kupiłbym go, gdyż wygląda inaczej, jest inny od tej całej sieczki wypuszczanej co 2 miesiące jako nowy model.
    Nie kupiłem go, bo nie ma uszczelnień. Poza tym wszystkie cechy aż nadto pokrywają moje potrzeby - amatora.
    Kupiłem przed kilkoma dniami K-30 jako drugi korpus. Też dlatego, że wygląda inaczej od Zenito-podobnych wyrobów (jak na reklamie migającej poniżej).

  53. pierpapier
    pierpapier 12 grudnia 2014, 15:04

    Sciagnalem te przykladowe filmiki z ciekawosci,
    moira, aliasing i galareta po calosci
    design ustrojstwa, star trek z lat 70
    apart troche lepszy niz od ortodonty

  54. Szabla
    Szabla 12 grudnia 2014, 18:11

    Mojra??? :P

  55. SKkamil
    SKkamil 12 grudnia 2014, 18:24

    Mnie zastanawia dlaczego film ze stabilizacją jest tak dziwnie nie stabilny , niby układ stabilizacji ten sam co w K3 ...dla porównania ( to miałem na myśli mówiąc ze stabilizacja jest pomocna przy filmowaniu )
    link

  56. baron13
    baron13 12 grudnia 2014, 18:43

    Dintojra, czyli godzenie przez rabina.

  57. Szabla
    Szabla 12 grudnia 2014, 21:12

    Znam też inne znaczenie tego słowa. :)

  58. bogdanek
    bogdanek 12 grudnia 2014, 21:40

    Mojra , to mi się kojarzy z .....potworem z Godzilli .:-)

  59. SKkamil
    SKkamil 12 grudnia 2014, 22:13

    Jak to mówią ...per papier i internet przyjmie wszystko ;

  60. jausmas
    jausmas 21 grudnia 2014, 03:03

    To nie jest korpus, który powinni oceniać użytkownicy tradycyjnych lustrzanek. Dziwi, że tak doświadczone osoby jak jaad75 nie potrafią zrozumieć do jakich użytkowników targetowany jest ten produkt. Jeśli ktoś sądzi, że K-S1 jest nawiązaniem do linii K-50 czy K-5 i jest tym rozczarowany to gratuluję. Przecież to ma być sympatycznie mała lustrzanka z bardzo dobrą jakością obrazka i przyciągająca uwagę do użytkownika nietuzinkowym choinkowo-magicznym wyglądem trochę w klimacie sf. Ma się podobać młodym i niekoniecznie rozumiejącym tajniki fotografii albo panią, które znudzone są wyglądem klonów nikonów czy canonów, które są dla nich zapewne nudniejsze niż nieco odpustowa oryginalność tych małych pentaxów. Powalczy też pewnie z małymi bezlusterkowcami i jest jakąś alternatywą dla tych które od pseudoretro wolą technodisco, a wierzcie mi że jest tu potencjał, a już na pewno w naszym narodzie ;) jeśli przy okazji będą im z tego wychodzić fajne fotki to tylko się cieszyć, bo popularność Pentaxa wzrośnie, a za tym również zainteresowanie jego ciekawszymi produktami. Po mojemu to dobry ruch tego lubianego przez wielu producenta :)

  61. Jano55
    Jano55 7 czerwca 2016, 00:43

    Odnoszę wrażenie, że komentarze na temat tego aparatu piszą osoby, które nie miały tego aparatu nawet w ręku. Mam ten aparat i co do podświetlenia to można to wyłączyć i po problemie. Jak komuś się podoba to może zostawić sygnalizacje świetlną odliczania samowyzwalacza czy uruchomienia aparatu przez pilot. Największą wadą w moim egzemplarzu jest działanie AF zarówno w celowniku optycznym jak i w ekranie LCD. Mam też bezlusterkowca K-01 i AF w porównaniu z K-S1 działa prawie bezbłędnie. Kompakt Canona, który też posiadam również daję pięknie trafione AF zdjęcia. W tym aparacie K-S1 tylko przy manualnym ustawieniu ostrości korzystając z ekranu LCD można uzyskać poprawnie wyostrzone zdjęcia.

  62. WojciechW
    WojciechW 26 sierpnia 2016, 09:32

    Jano55 - być może twój aparat powinien być sprawdzony w serwisie, bo mnie akurat trafił się egzemplarz z bardzo dobrze działającym AF, co sprawdzałem zarówno z obiektywami Pentaxa (tymi tańszymi), jak i kundelkami, m.in. Tamronem 17-50 i Sigmą 10-20. Chyba jest lepiej niż w przypadku mojego K20d, gdzie na tym samym Tamronie od czasu do zdarzały mi się niedokładne ustawienia.

    A ogólnie po praktycznie roku użytkowania jestem bardzo zadowolony, w tym z przejrzystości menu i prostoty obsługi, i z uzyskiwanych zdjęć. Sporo dobrego aparatu za dość tanie pieniądze

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział