Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S 14-24 mm f/2.8G ED - test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S 14-24 mm f/2.8G ED
25 listopada 2007

1. Wstęp

Sierpniowa premiera nowości Nikona była niewątpliwie dobrze przemyślana i niejednego zadziwiła swoją obfitością. Światło dzienne ujrzała bowiem pierwsza pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa tej firmy. A ponieważ jak dotychczas Nikon promował swój format DX i jego właśnie dotyczyła większość premier obiektywów ostatnich lat, wraz z wprowadzeniem pełnej klatki (oznaczonej symbolem FX), trzeba było nadrobić zaległości w instrumentach pełnoklatkowych.

Wraz z D3 ujrzeliśmy więc prawdziwą armadę klasycznych szkieł fotoreporterskich: 14-24 mm f/2.8, 24-70 mm f/2.8 oraz trzy światłosilne i stabilizowane teleobiektywy o ogniskowych 400, 500 i 600 mm. Każdy zawodowiec, który zaopatrzy się w D3 ma więc teraz do dyspozycji trzy Nikkory, którymi może pokryć zakres od 14 mm do 200 mm wszędzie mając do dyspozycji światło f/2.8. To coś czego nie oferuje żaden inny system. Warto tutaj zauważyć, że Nikon przebił tym samym Canona, którego ostatnie nowości w przypadku obiektywów polegały między innymi na odświeżeniu L-ki 16-35 f/2.8 i stałoogniskowej 14 mm f/2.8.

Rzut okiem na obecną sytuację rynkową pokazuje, że Nikon postawił poprzeczkę bardzo wysoko. Jego D3 wraz z obiektywami 14-24, 24-70 i 70-200 VR daje zakres pól widzenia od ponad 114 do 12 stopni przy dużej szybkostrzelności samego aparatu - coś czym nie pogardzi żaden zawodowiec. Chcąc ten sam efekt uzyskać na pełnoklatkowym Canonie 1Ds MkIII, dwa obiektywy są od ręki dostępne - to L-ki 24-70 i 70-200 IS. Problem jest z szerokim kątem, bo tutaj Canon oferuje wspomniany 16-35 f/2.8, który daje na najkrótszej ogniskowej 107 stopni, a więc wyraźnie mniej niż Nikkor 14-24. Gdy chcemy mieć szybkostrzelność, musimy zdecydować się na Canona 1D MkIII wyposażonego w matrycę rozmiaru APS-H, na której 16-35 mm daje już "tylko" 94 stopnie. Chcąc uzyskać tak duże pola jak w zestawie D3 plus 14-24 mm, canonierzy muszą więc spojrzeć na Sigmę 12-24 mm, lecz tam nie dostaną tak dobrego światła.

----- R E K L A M A -----

Z dużą radością przyjęliśmy więc telefon z firmy Nikon Polska, która zaproponowała nam wypożyczenie do testów Nikkora 14-24 mm. Zbudowanie obiektywu zmiennoogniskowego dającego pole widzenia aż 114 stopni i jeszcze na dodatek posiadającego stałe i świetne światło f/2.8, to bardzo trudne zadanie. Byliśmy niezmiernie ciekawi jak konstruktorzy tej firmy wywiązali się z niego i nie omieszkaliśmy tego sprawdzić.

Nikon Nikkor AF-S 14-24 mm f/2.8G ED - Wstęp

----- R E K L A M A -----

OFERTA NA BEZLUSTERKOWCE CANON

Canon EOS RP

3498 zł 3068 zł

Canon R6 Mark II

8998 zł 8098 zł

Canon R5 Mark II

20498 zł 18298 zł
SPRAWDŹ PEŁNĄ OFERTĘ SKLEPU!


Poprzedni rozdział