Optyczne.pl

Partnerzy




proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED

Nikon Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
28 lipca 2008

1. Wstęp

Z jedną z największych ofensyw Nikona w ostatnich latach mieliśmy do czynienia w sierpniu 2007 roku, kiedy to jednocześnie światło dzienne ujrzały oparte o nowe CMOS-y lustrzanki D300 i D3, a także cała armada profesjonalnych szkieł. Pośród nich znalazły się dwa reporterskie obiektywy zmiennoogniskowe: testowany już przez nas Nikkor AF-S 14–24 mm f/2.8 oraz Nikkor AF-S 24–70 mm f/2.8G ED, który dość długo uciekał naszym procedurom testowym.

Wraz z pojawieniem się pełnoklatkowego formatu FX, który zawitał do nas wraz z lustrzanką D3, a potem poszerzony został o tańszy model oznaczony symbolem D700, pojawiła się potrzeba zaoferowania fotografom klasycznego obiektywu 24–70 mm o świetle f/2.8. To instrument bardzo uniwersalny, który daje nam jednocześnie szeroki kąt (na pełnej klatce aż 84 stopnie), zakres nadający się do reporterki w tłumie i tzw. street photo oraz ogniskowe pozwalające na uzyskanie luźnych portretów, wciąż przy całkiem przyjemnej głębi ostrości otrzymywanej przy świetle f/2.8. Nic więc dziwnego, że wraz z pojawieniem się pełnej klatki, Nikon zaoferował swoim użytkownikom „szkło” o takich parametrach.

Teraz możemy uważnie przyjrzeć się temu, co zaproponował swoim użytkownikom Nikon.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zapraszamy do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z  działem FAQ.

Nikon Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED - Wstęp



Poprzedni rozdział