Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina AT-X PRO 24-70 mm f/2.8 SD (IF) FX

Tokina AT-X PRO 24-70 mm f/2.8 SD (IF) FX
15 lutego
2014 09:37

Tokina zaprezentowała pełnoklatkowy obiektyw AT-X PRO 24–70 mm f/2.8 SD (IF) FX. Na stronie producenta na próżno szukać informacji na jego temat, jednak został on pokazany na firmowym stoisku Kenko Tokina podczas targów CP+ 2014 w Jokohamie.

Udało nam się dowiedzieć tylko, że nowy model powinien mieć oficjalną premierę w okolicach tegorocznej Photokiny i na chwilę obecną nie znamy jego specyfikacji, ani ceny i planowanej daty wprowadzenia do sprzedaży.

Tokina AT-X PRO 24-70 mm f/2.8 SD (IF) FX

Oznaczenia przy obiektywie wskazują, że zostaną w nim zastosowane elementy niskodyspersyjne i soczewki asferyczne oraz, że będzie się on wyróżniał wewnętrznym ogniskowaniem. Użytkownik będzie też miał możliwość szybkiego przełączania się między trybami AF i MF poprzez przesunięcie pierścienia na obiektywie. Niestety nie jesteśmy w stanie zdobyć więcej informacji na temat nowej Tokiny, ponieważ w dniu dzisiejszym targi CP+ zostały zamknięte z powodu złych warunków pogodowych. Wczorajsza, kilkunastogodzinna śnieżyca sparaliżowała na tyle transport publiczny, że organizatorzy zdecydowali, iż hala wystawowa zostanie otwarta dopiero w niedzielę.


Komentarze czytelników (25)
  1. this
    this 15 lutego 2014, 09:41

    Ciekawe jak Tokina sobie poradzi z takimi parametrami, chociaż nie spodziewam się zbyt wiele.

  2. arek-wroc
    arek-wroc 15 lutego 2014, 10:08

    Tokina zatrudnijcie w końcu projektanta! Design Wasz zostaje daleko w tyle... lata świetlne za pozostałymi producentami... Sigma, Tamron zupełnie nowe szkła wypuszczają tak konstrukcyjnie jak i wyglądem, jakością wykonania. Jeśli Tamron w następcy 90mm odszedł od pierścienia zmiany AF >MF to znaczy że to się nie sprawdza!

  3. sektoid
    sektoid 15 lutego 2014, 10:58

    W ciemno zakładam, że Tokina idzie na rekord w kategorii aberracje :)

  4. goornik
    goornik 15 lutego 2014, 11:45

    Nie koniecznie - jesli Tokina wróci do protoplasty tego szkła czyli legendarnego (w tym dobrym znaczeniu) Angenieux 28-70/2,6, ale "rozszerzy" zakres ogniskowych z 28 na 24, to może być ciekawy obiektyw.
    Wczesne wersje Tokiny 28-70/2,8 wzorowane na Angenieux były bardzo dobre!

  5. mcgyver
    mcgyver 15 lutego 2014, 12:44

    Ciekawe czy firma na P wypuści klona tego szkiełka.. ;)

  6. x4rd
    x4rd 15 lutego 2014, 12:45

    Ciekawe jakie mocowania przewidział producent :)

  7. Sin
    Sin 15 lutego 2014, 13:43

    Firma na P ma tylko korpusy APS-C, a do takowych zakres będzie kiepski.

  8. cube
    cube 15 lutego 2014, 14:01

    jesli optyka będzie na miarę ATX Pro 16-28 to można brać w ciemno! aberracje niektórzy mają umysłowe...

  9. iberica
    iberica 15 lutego 2014, 14:33

    cube | 2014-02-15 14:01:14: Potwierdzam.

  10. marcinek
    marcinek 15 lutego 2014, 14:55

    W cenie do 4k pln to może być nawet nie zły kąsek. Łudzę sie ?

  11. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 15 lutego 2014, 16:19

    Wydaje mi się, że taki 16-28/2,8 jest bardziej wymagającym instrumentem i jeżeli wycenili go na 2,6 tys. to zapowiada się cenowy hicior. Ale nie zapeszam.

  12. this
    this 15 lutego 2014, 16:40

    Oby na sprzedaż i test nie trzeba było czekać zbyt długo. Co do wyglądu, to Tokiny mi się podobają w przeciwieństwie do szkieł nie-L Canona i trochę starszych nikkorów.

  13. 15 lutego 2014, 17:03

    @ arek-wroc

    Kogo obchodzi design w obiektywie?

    Dla fotografa liczy się jakość obrazu, jakość wykonania i wytrzymałość szkła. Reszta jest bez znaczenia. Co mi po ładnym z wyglądu szkle, które jest beznadziejnie wykonane i psuje notorycznie?

  14. 15 lutego 2014, 17:08

    @ marcinek

    Żadna obecnie sprzedawana Tokina nie kosztuje więcej niż 3 tyś zł.

  15. TomSte
    TomSte 15 lutego 2014, 19:06

    Zapowiedź w lutym, premiera we wrześniu, do sprzedaży trafi nie wcześniej jak pod koniec 2015, a może nawet dopiero w 2016. Do tego czasu świat im ucieknie tak bardzo, że będą go mogli sprzedawać chyba tylko w Afryce :-)

  16. Juzer
    Juzer 16 lutego 2014, 09:46

    Posiadam od 2 m-cy Tokinę 16-28 - potwierdzam BARDZO DOBRY stosunek jakości do ceny

  17. this
    this 16 lutego 2014, 10:02

    @TomSte oby Pan(i) nie miał(a) racji.

  18. ktojack
    ktojack 16 lutego 2014, 13:28

    Witam szanowne Towarzystwo.

    Trzymam kciuki za Tokinę, od kiedy przez kilka godzin pobawiłem się ich 11-16.
    Owszem, słyszałem/czytałem o kłopotach Tokiny z aberracjami, ale w praktyce mi to nie przeszkadzało. Po prostu nie mam zwyczaju robić zdjęć pod światło. Wolę mieć je zza pleców. Zdjęcia we wnętrzach (impreza w gronie znajomych - nie wesele), wyszły mi nadspodziewanie dobrze. Tam aberracje, ciężko było znaleźć na jakimkolwiek zdjęciu.
    Jeśli ten 24-70 będzie podobnej lub wyższej jakości, to tego z ceną nie przesadzą, to będzie to świetny obiektyw dla robiących zdjęcia, ale nie dla oglądaczy sampli w powiększeniu 100%. Zawodowcy pewnie wybiorą szkła systemowe, ale dla amatora jakość Tokiny jest zwykle wystarczająca, a cena przystępna.

  19. JANKOŚ
    JANKOŚ 16 lutego 2014, 21:42

    @ arek-wroc - całkowicie błędna opinia . idąc tym tokiem rozumowania można powiedzieć , że np samochód może być brzydki bo jego przeznaczenie jest zupełnie inne i prawdziwy kierowca kupi tylko taki który się nie psuje , mało pali itp.itd. . jak błędne jest to podejście do znaczenia designu przekonali się już boleśnie producenci np.samochodów i innych dóbr . Żyjemy w takich czasach , że design produktu ma znaczenie kapitalne dla jego sprzedaży i ceny produktu .Po co Tokina produkuje obiektywy? - odpowiedź jest tylko jedna : żeby je sprzedawać i jeszcze na tym zarobić ! Wyjątkiem może być tylko założenie , że nie zależy mi na sprzedaży tego co wyprodukuję - co jest założeniem bezsensownym z punktu widzenia ekonomii . Niestety ale podaż kreują ci co mają pieniądze i niekoniecznie w przypadku obiektywów i aparatów uważają się za "fotografów" dla nich aparat i obiektyw mają robić zdjęcia - mieć odpowiedni design - a tabelki,aberacje ... - nawet nie wiedzą że coś takiego istnieje .
    pozdrawiam serdecznie

  20. JANKOŚ
    JANKOŚ 16 lutego 2014, 21:48

    oczywiście komentarz skierowałem błędnie do @arek-wroc
    powinno być do @Borat
    pozdrawiam jeszcze raz

  21. baron13
    baron13 17 lutego 2014, 09:58

    @JANKOŚ: Ale to nie jest portal dla producentów. To portal dla konsumentów. Owszem wiele razy pisałem, że obecnie aparat, to zwis męski ozdobny, aliści to aberracja. To jak aparat wygląda z punktu widzenia interesu konsumenta powinno lądować na piątym miejscu w kategorii oceny. Na pierwszy powinny być parametry gdzieś na drugim tak zwana ergonomia, a wygląd daleko i to nie koniecznie chodzi o to, aby był atrakcyjny. Stare doświadczenia strych fotografów: zakrywanie logo, obwiązywanie sznurkiem, obklejanie gęsią skórką, aby wyglądało na uszkodzone i nieatrakcyjne, bo sprzęt kradną.

  22. 17 lutego 2014, 11:02

    @ JANKOŚ

    W przypadku Tokiny znaczenie ma raczej niewielkie bo jak ktoś chce poszpanować sprzętem to kupuje sobie Canona z Leczką żeby z daleka było widać a nie szkła producentów niezależnych. Z resztą Tokina nie ma problemów ze sprzedażą swojego sprzętu bo np. na 16-28/2.8 trzeba polować i jak się pojawi kolejna dostawa to znika bardzo szybko ze sklepów. Żeby kupić ten obiektyw czekałem pół roku bo była niedostępna nawet u oficjalnych dystrybutorów.

    A tak w ogóle to jest złego w wyglądzie tego obiektywu?

  23. mgkiler
    mgkiler 17 lutego 2014, 12:53

    No właśnie w przypadku obiektywów to ciężko mówić czy design jest ładny czy nie, bo są różne gusta.
    Jedno wolą nowoczesny wygląd, a inni wolą obiektywy wyglądające trochę jak stare manualne.

    Ja posiadam Tokine 12-24. I dla mnie wygląd tego obiektywy jest OK. Wygląda solidnie.

    To powyższe zdjęcie nie jest najlepsze, bo przez szybę i w niekorzystnym świetle.

    Tu prezentuje się lepiej (trochę inna Tokina, ale designe ten sam):
    link
    link

  24. F100
    F100 3 marca 2014, 19:36

    Nic nowego. Nie jest lepszy niż Angenieux 28-70/2,6 a nawet Tokina 28-70/2,6-2.8. Ot tyle.

  25. F100
    F100 3 marca 2014, 19:50

    Jeszcze do tych, którzy piszą tu o wyglądzie. Obiektyw ma mieć porządne soczewki bo służy do robienia zdjęć, powinien też mieć porządną mechanikę najlepiej metalową i się nie psuć; potem długo długo nic i dopiero na końcu ma '"wyglądać".

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.