Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax K-70

Pentax K-70
9 czerwca
2016 11:37

Firma Ricoh zaprezentowała dzisiaj Pentaksa K-70, zaawansowaną lustrzankę amatorską wyposażoną w matrycę APS-C o rozdzielczości 24 Mpix. Jest to pierwsza lustrzanka tej marki, oferująca hybrydowy system autofokusa w trybie podglądu na żywo.

Pentax K-70 charakteryzuje się wytrzymałą obudową, która została uszczelniona przed niekorzystnym wpływem warunków zewnętrznych takich jak pył czy wilgoć. Według zapewnień producenta aparat jest również odporny na mróz i może pracować w temperaturze sięgającej -10 stopni Celsjusza. Nowy Pentax jest niewielką lustrzanką o rozmiarach korpusu 126 × 93 × 74 mm i waży około 688 gramów (wliczając akumulator).

Pozbawiona filtra antyaliasingowego matryca K-70 może pracować w zakresie czułości od ISO 100 do 102400. Za przetwarzanie obrazu odpowiada natomiast procesor PRIME MIII, który umożliwia 14-bitowy zapis danych w surowym formacie i fotografowanie z prędkością maksymalną 6 kl/s. Sama matryca została oczywiście wyposażona w system stabilizacji, którego efektywność według producenta dochodzi do 4.5 EV. System ten może być również wykorzystywany do symulowania działania filtra AA, a także odpowiada za działanie znanej z modeli K-1 i K-3 II funkcji Pixel Shift Resolution.

Pentax K-70

Pentax K-70

Pentax K-70

Pentax K-70

Za ustawianie ostrości w K-70 odpowiada autofokus wyposażony w 11 punktów, z czego aż 9 to punkty krzyżowe. W trybie podglądu na żywo i podczas filmowania do dyspozycji mamy natomiast hybrydowy system ustawiania ostrości działający jednocześnie w oparciu detekcję kontrastu i fazy. Jeżeli chodzi o filmowanie, najlepszy z trybów oferuje jakości Full HD 1920×1080 pix (60i/30p). Ponadto w trybie filmów poklatkowych możemy zapisać wynikowy materiał w jakości 4K.

W K-70 zastosowano 3-calowy wyświetlacz LCD o rozdzielczości 921 tysięcy punktów. Jego zamontowanie na podwójnym przegubie pozawala na odchylanie w bok i obracanie, ułatwiając tym samym fotografowanie z nietypowej perspektywy. Ekran jednak nie oferuje interfejsu dotykowego. Wizjer natomiast pokrywa niemal 100% fotografowanego kadru i charakteryzuje się powiększeniem wynoszącym 0.95x. Warto również dodać, że K-70 wyposażono w moduł Wi-Fi.

Pentax K-70 powinien pojawić się na rynku w lipcu tego roku i będzie dostępny w srebrnej oraz czarnej wersji kolorystycznej. Sugerowana cena aparatu to 650 dolarów.

Pełna specyfikacja aparatu Pentax K-70 dostępna jest w naszej bazie.

Pentax K-70

Pentax K-70

Pentax K-70

Pentax K-70


Komentarze czytelników (69)
  1. Youkin
    Youkin 9 czerwca 2016, 11:52

    Bardzo mały ten korpusik, ale możliwości niezłe ;-)
    Nie większy od bezlustra, tylko troszkę pękaty..
    Dobry wizjer i ciekawe funkcje, stabilizacja w korpusie.
    Niezła konkutencja dla N i C w segmencie entry level DSLR (lepszy)
    Pentax (Ricoh) nie umarł...

  2. fotoamator2
    fotoamator2 9 czerwca 2016, 12:02

    Strasznie mi się podoba m. in. to, że w tej klasie Pentax/Ricoh produkuje korpusy uszczelniane i odporne na mróz... Brawo!

  3. druid
    druid 9 czerwca 2016, 12:02

    Całkiem fajny, no i plus że dwie wersja kolorystyczne.

  4. zdebik
    zdebik 9 czerwca 2016, 12:31

    Fajny, ale pisanie "az 9 punktow krzyzowych"... z drugiej strony 6d ma 1 hehehe.

  5. smog
    smog 9 czerwca 2016, 12:45

    Ciężki tylko trochę, ale stabilizacja, uszczelnienia dorzucają gramów.

  6. jaad75
    jaad75 9 czerwca 2016, 12:49

    "aż" 9 z 11, bo taki D3300 z 11 ma 1 krzyżowy, a D5500 ma też 9, ale z 39-ciu, więc trudno mówić o "aż". :)

  7. Jaromir
    Jaromir 9 czerwca 2016, 12:53

    Fajne, czytelne info na wyświetlaczu.

  8. MX-1
    MX-1 9 czerwca 2016, 13:11

    K-30 nie ma funkcji Pixel Shift Resolution - ma ją K-3

  9. robii
    robii 9 czerwca 2016, 13:12

    Coraz bardziej okrojone te nowe modele aparatów ,Pentax K70 wygląda jak podstawowy model amatorski , brak wyświetlacza na górze do ułatwiających życie fotografującemu nie należy . Pamiętać tez trzeba ze następca Nikona 7200 będzie równie okrojony szczególnie z AF.
    Canon 80 d kosztuje niewiele mniej jak teraz pełna klatka 6d , wszystkie nowe modele maja jedno ,wysoka cenę i zmiana modelu na nowszy nie jest opłacalna ale i nie wiele prezentują od starszych poprzedników nowe modele .Jeśli chodzi o średnią półkę to teraz nie ma co wybrać , wszystkie modele są to odświeżane kotlety zarówno Canon , Nikon jak i Pentax

  10. mate
    mate 9 czerwca 2016, 13:19

    @fotoamator2
    "Strasznie mi się podoba m. in. to, że w tej klasie Pentax/Ricoh produkuje korpusy uszczelniane i odporne na mróz... Brawo!"

    IMO dużo fajniejsze jest to, że w tej klasie aparatu Pentax daje pentapryzmat i 2 kółka sterujące.

  11. MX-1
    MX-1 9 czerwca 2016, 13:21

    @robii nie chciało ci się poczytać. Popatrz na specyfikację poprzednika K-50 i na nowego K-70. W tym przypadku mówienie o odgrzewanym kotlecie nie jest uprawnione

  12. mate
    mate 9 czerwca 2016, 13:25

    @robii
    "Coraz bardziej okrojone te nowe modele aparatów ,Pentax K70 wygląda jak podstawowy model amatorski"

    No przecież to jest podstawowy model amatorski.
    A czasy górnych wyświetlaczy w entry level to się skończyły na etapie Pentaksa K200D czy Nikona D50. Inna sprawa, że od tamtego momentu nastąpiło jednak przetasowanie pozycjonowania poszczególnych linii aparatów.

  13. jaad75
    jaad75 9 czerwca 2016, 13:33

    K-70 wygląda jak podstawowy model aparatu, bo właśnie takim modelem jest - to następca K-50 (i chyba też K-S2), czyli pentaksowe EL (no, może ciut wyżej). Z aktualnych modeli niżej jest tylko K-S1, choć w tym wypadku chyba trzeba mówić o linii bocznej "specjalnej" (K-Sx). Ta seria (K-xx) nigdy nie miała górnego wyświetlacza, chyba, że cofniemy się do czasów K200D i starszych i potraktujemy te korpusy jako jej poprzedników. W stosunku do K-50 zmian jest ogrom, w stosunku do K-S2, oprócz nowej matrycy, pixelshifta i 14-bitowych RAW-ów oraz hybrydowego AF działającego również w trybie video, mamy jeszcze choćby powrót do sterowania lampami wbudowaną, z którego w K-S2 zrezygnowano.

  14. kojut
    kojut 9 czerwca 2016, 13:39

    robii, widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz
    "Jeśli chodzi o średnią półkę to teraz nie ma co wybrać , wszystkie modele są to odświeżane kotlety zarówno Canon , Nikon jak i Pentax"
    Nie mam pojęcia jak to jest jeśli chodzi o N lub C, ale w tym przypadku różnic na plus jest całkiem sporo:
    14 bitowe RAW-y, pixel shift, wi-fi, sterowanie lampami z poziomu aparatu, 24Mpix matryca, to tylko niektóre z ulepszeń w porównaniu do poprzednika, czyli k-50.

  15. kojut
    kojut 9 czerwca 2016, 13:42

    jaad75, w sumie linie k-r, k-500 i K-S(1,2) można by traktować jako tą najniższą. No ale kto ich wie...

  16. jaad75
    jaad75 9 czerwca 2016, 14:11

    Jak dla mnie, K-S2 jest pozycjonowany ~półkę wyżej od K-S1, ale cała ta linia miała być takim bardziej "gadżeciarskim" eksperymentem - przynajmniej tak mówiono jak wychodziła. W sumie, to K-70 jest takim połączeniem K-S2 i K-50, więc być może eksperyment pod kryptonimem K-Sx, nie będzie kontynuowany...

  17. Wojmistrz
    Wojmistrz 9 czerwca 2016, 15:01

    Zobaczymy jak się sprawdzi. Ciekami mnie, dlaczego znowu brak pełnoklatkowych 50/60fps przy FullHD.

  18. jaad75
    jaad75 9 czerwca 2016, 15:12

    Milbeaut 7, którego wariantem jest ten procesor, ma w oryginalnej specyfikacji 60i max. Nikon używa jakiejś mocno customowej opcji.

  19. sektoid
    sektoid 9 czerwca 2016, 16:13

    Ciekawe, czy rozleci się po 20k klapnięć migawki, tak jak K-30/K-50 ?

  20. Michel
    Michel 9 czerwca 2016, 16:18

    No fajne, małe cacko :-)

    Gdybym miał kiedykolwiek wracać do lustrzanek, to na 99% zdecydowałbym się na Pentaksa. Podobają mi się te aparaty, widać że producent myśli o potrzebach fotografujących.

  21. Oxygenum
    Oxygenum 9 czerwca 2016, 16:26

    Małe a cieszy...
    Prawie idealny następca K-50 ;-)
    Jedyne czego brak to filmy 4K.
    Poza tym ma chyba wszystko co powinien mieć ?
    Dobrze jednak być wiernym użytkownikiem tego systemu... tym bardziej jak się już nieco zainwestowało w optykę.

  22. grzegorzg
    grzegorzg 9 czerwca 2016, 18:15

    Fajny, To taka sama matryca jak w k-3 ?

    Dobrze, ze dołozyli tę wykładzine pod kciuk z tyłu, bo wielokrotnie zastanawiałem się trzymając k-50, jak mozna było dać porzadny pryzmat, a zaoszczędzić czegos takiego...

    Relacja cenowa znakomita. Ciekawy jestem funkcjonalnosci wi-fi.

  23. jaad75
    jaad75 9 czerwca 2016, 18:23

    Na pewno nie ta sama (IMX193), bo ma punkty fazowe na matrycy, być może, że wariant IMX210 z A6000, ale równie dobrze może być jakas inna, nieznana jeszcze z nazwy.

  24. janwege
    janwege 9 czerwca 2016, 18:58

    HELOŁ EWRYBADY! ;-)

    To ja mam pytanie: jaki obiektyw do tego byłby najlepszy?

    Przyszła mi na myśl uszczelniana Sigma 150-600. Na cropie dałoby to 900 mm i obiektyw i lustrzanka byłaby uszczelniana...

    Ale chodził mi też po głowie tamrom 16-300. Czy ktoś może już robił nim zdjęcia?

    Może jakieś inne obiektywy?

    Będę wdzięczny za wskazówki.

  25. jaad75
    jaad75 9 czerwca 2016, 19:06

    Wymienionych szkieł nie ma w wersji na bagnet K.

  26. janwege
    janwege 9 czerwca 2016, 19:19

    do JAAD75

    Dzięki za info. Aparat mi się podoba. Mam nadzieję, że w końcu wersje z bagnetem K się pojawią. Ich brak to przecież poważna niedoróbka...
    Ukłony

  27. fides
    fides 9 czerwca 2016, 19:33

    Ile jest tych punktów fazowych ma matrycy?

  28. seboc
    seboc 9 czerwca 2016, 19:37

    Bardzo mi sie podoba. Juz K-50 (moj trzeci Pentax) jest niczego sobie. Tu wyrazny postep.

  29. jaad75
    jaad75 9 czerwca 2016, 21:57

    dcs, z tego co widziałem, to jest 15 hybrydowych stref - nie wiem jak te strefy przekładają się na ilość punktów fazowych.

  30. wzrokowiec
    wzrokowiec 9 czerwca 2016, 23:01

    A kiedy Nikon pokaże aparat z tą matrycą?
    Chodzi mi o fazowy AF na matrycy.

  31. robii
    robii 9 czerwca 2016, 23:45

    @MX-1,@mate,@jaad75,@kojut
    Dzięki za informacje :) w Pentaxie nie siedzę ale zmylił mnie początkowy fragment artykułu gdzie mowa jest o zaawansowanej lustrzance amatorskiej , bo jak dla mnie to zaawansowany model to np Canon 80d czy Nikon 7200 .
    Z odgrzewanymi kotletami bardziej chodziło mi o Canona 80d i Nikona 7200 ale również o Pentaxie min model K-3II gdzie nawet na optycznych pisali o modelu odświeżonym .
    Ciekawą funkcja jest Pixel Shift Resolution tylko jak to się sprawdza w rzeczywistości ???
    Za mój wpis przepraszam wszystkich :)

  32. handlowiecupc
    handlowiecupc 10 czerwca 2016, 08:12

    Dlaczego chwalicie aparaty foto firmy, która słynie z kserokopiarek a hejtujecie te od producenta telewizorów? Poza tym jeśli sprzęt Canona jest tak trwały jak ich atramentówki to wolę focić komórką.

  33. jaad75
    jaad75 10 czerwca 2016, 10:04

    A nie sądzisz, że to kwestia produktu raczej, niż firmy?
    BTW, "firma, która słynie z kserokopiarek" od kilkudziesięciu lat robiła też aparaty i obiektywy, w tym takie na bagnet K...

  34. Pogromca
    Pogromca 10 czerwca 2016, 11:14

    Wreszcie jako fan pentaxa doczekałem czasów gdy pentax robi lepsze puchy niż konkurencja. K5, k3, teraz k-70 tylko utwierdzają mnie w tym przekonaniu. jak do k-70 wsadzili symulator filtra i pixel shift, to boję się myśleć co wsadzą do następcy k3II. tylko ten brak górnego wyświetlacza mnie hamuje przed kupnem, tak przydatny w moim dziadku k200d.

  35. mate
    mate 10 czerwca 2016, 12:16

    @Pogromca
    Ale w odpowiadających sobie konstrukcjach Pentax już od dawna daje więcej niż konkurencja. To raczej szklarnia dla niektórych jest powodem, aby rozważać C czy N.

  36. Chris62
    Chris62 10 czerwca 2016, 16:27

    Ekranu dotykowego pożalowali.
    -10 to jeszcze nie mróz.
    Wyświetlacz byłby wskazany jakoś Canon do 760D dał radę upchnąć.

    Na plus pryzmat, gibany ekranik ,24 MP z PD no i cena-jak na początek może być.
    Niemniej i tak nie kupię.
    Uwielbiam bezluisterkowce.

  37. mate
    mate 10 czerwca 2016, 17:22

    @Chris62
    "Wyświetlacz byłby wskazany jakoś Canon do 760D dał radę upchnąć."

    A w 750D już nie dał. Poza tym ten Pentax jest nieco mniejszy. A po trzecie to jest podstawowy w tej chwili model Pentaxa, który na starcie jest 200$ tańszy niż wspomniany 760D, poza tym Canon ma jeszcze 3 linie lustrzanek niżej pozycjonowanych od 760D (750D, 100D i 1300D).

  38. Tomek1984
    Tomek1984 11 czerwca 2016, 01:22

    Szkoda mi, że nie ma GPS'a, nie kupię go w takim razie.
    Mówi się o tym aparacie jako o podróżniczym, że taki odporny.
    Ale podróżniczy powinien też mieć GPS'a, bo w podróży jest ważne gdzie się to zdjęcie zrobiło.
    Więc jest taki pół-podróżniczy.
    Może wypuszczą za jakiś czas ulepszoną wersję, z jakimś dodatkiem w nazwie, mającą GPS. Firma Pentax chyba lubi takie numery.

  39. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2016, 02:24

    K-3II i K-1 mają wbudowany GPS, a co za tym idzie Astrotracer, bo nie mają lampy. I nie, o tym aparacie nie mówi się, że "taki odporny" - ma normalną odporność, jak na wspołczesną lustrzankę Pentaksa, a biorąc pod uwagę plastikową obudowę, to pewnie nawet mniejszą niż modele zaawansowane.

  40. sokarsg-1
    sokarsg-1 11 czerwca 2016, 09:03

    Ciekawe co stoi na przeszkodzie w uzyskiwaniu lokalizacji ze smartfona po Wi-Fi?
    Chyba tylko to, że mają takie dedykowane akcesorium, które chcą sprzedawać, chyba, że ten GPS unit O-GPS1 robi coś więcej niż tylko znajduje naszą pozycje (poziomica w aparacie też jest)?

    Aparat byłby dla mnie w sam raz gdyby nie rezygnacja Pentax z możliwości zasilania bateriami AA. To była cech, która właśnie decydowała o tym, że były to aparaty podróżnicze (takie prawdziwe podróże a nie wycieczki). Baterie można wyszarpać z przenośnego radia, latarki czegokolwiek jakiegoś napotkanego turysty, myśliwego, tragarza natomiast znalezienia gniazdka i czasu do podładowania naszych trzech dedykowanych baterii najczęściej jest niemożliwe.

  41. espresso
    espresso 11 czerwca 2016, 09:38

    @ sokarsg-1,

    Czy Ty przypadkiem nie cierpisz na syndrom nadprodukcji? Przecież 3 akumulatorki aż nadto maja energii na zrobienie zdjęć z podróży dookoła świata.
    Może trzeba iść w jakość a nie jakoś i ilość?

  42. sokarsg-1
    sokarsg-1 11 czerwca 2016, 11:09

    Nie nie cierpię na syndrom nadprodukcji. Prawie każde zdjęcie, zwłaszcza te ,,dokumentacyjne" na które mam mało czasu, cykam z autobracketing. Zdjęcia później lubię oglądać przed zasunięciem śpiwora, a na zewnątrz może być mróz którego baterie bardzo nie lubią. Wkładanie baterii wyjętej z pod polaru do aparatu w grubych rękawiczkach raczej odpada, a plecak mam nieogrzewany. Już nie mówiąc o długich czasach naświetlania pożerających baterię, w górach niebo jest dużo dożo ciemniejsze niż na nizinach. Ostatnio komplet w pełni naładowanych eneloopów starczył mi na dwa dni fotografowania, w przyjemnych +10 - +15 stopniach. Niektórzy noszą ,,panele słoneczne'' na plecakach i tym podładowują baterie.

  43. fides
    fides 11 czerwca 2016, 11:28


    Poszukałem i nigdzie nie znalazłem liczby hybrydowych stref na matrycy K-70.

  44. septemberlicht
    septemberlicht 11 czerwca 2016, 11:31

    "-10 to jeszcze nie mróz".
    Nie. To upał.

  45. fides
    fides 11 czerwca 2016, 11:37

    Znalazłem za to:

    Movie recording
    * The lenses compatible with the AF-C mode are;
    HD PENTAX-DA 16-85mmF3.5-5.6ED DC WR
    smc PENTAX-DA L 18-50mm F4-5.6 DC WR RE
    HD PENTAX-DA 18-50mmF4-5.6 DC WR RE
    smc PENTAX-DA 18-135mmF3.5-5.6ED AL[IF] DC WR
    HD PENTAX-DA 20-40mmF2.8-4ED Limited DC WR
    HD PENTAX-D FA 28-105mmF3.5-5.6ED DC WR
    HD PENTAX-DA 55-300mm F4.5-6.3ED PLM WR RE
    HD PENTAX-D FA★70-200mmF2.8ED DC AW
    HD PENTAX-D FA 150-450mmF4.5-5.6ED DC AW
    HD PENTAX-DA 560mmF5.6ED AW
    ** The aperture control function is available only in combination with the HD PENTAX-DA 55-300mm F4.5-6.3ED PLM WR RE lens.
    link

  46. fides
    fides 11 czerwca 2016, 11:38

    smc PENTAX-DA L 18-50mm F4-5.6 DC WR RE ?

  47. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2016, 12:09

    Tak, są dwie wersje SMC DAL i HD DA. Jedna tylko w zestawach, drugą, droższą można kupić osobno.
    Strefy widać np. tu:
    link

  48. fides
    fides 11 czerwca 2016, 12:17

    jaad75
    Tylko 15?

  49. fides
    fides 11 czerwca 2016, 12:19

    To znaczy, że w zestawach nie ma powłok HD?

  50. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2016, 12:26

    Przecież napisałem wyżej - 15 stref hybrydowych, nie wiem jak przekłada się to na ilość punktów fazowych na matrycy i czy można wybrać obszary mniejsze od tych 15 stref.
    DA L ma powłoki SMC, jak widać. Nie widziałem wersji HD w zestawach.

  51. Tomek1984
    Tomek1984 12 czerwca 2016, 02:09

    Miałem na myśli tylko odporność klimatyczną.

    Też mi szkoda że nie będzie się dało zasilać aparatu bateriami AA.
    Fajnie też by było móc uzupełnić energię w akumulatorze przez USB.
    Na przykład można by ładować z jakiegoś pojemnego powerbanku, gniazdek USB w samochodzie, albo z panelu słonecznego, z tego co widziałem, one też ładują przez USB.
    Mały kompakt, który obecnie posiadam, ładuje sobie akumulator przez USB i niezmiernie to sobie cenię.
    Nie mówię, że sam taki lusterkowy aparat miałby ładować akumulator, ale zewnętrzną ładowarkę na USB mogliby zrobić.
    Możliwość zasilania aparatu bateriami AA mogłaby pomóc w tej sprawie, bo akumulatorki AA można by ładować przez USB.
    A tak to kiszka.

  52. Chris62
    Chris62 13 czerwca 2016, 10:35

    septemberlicht
    11 czerwca 2016, 11:31 

    "-10 to jeszcze nie mróz".
    Nie. To upał.
    ---
    Upał też nie ale na pewno nie coś co może upoważniać marketing do przechwałek jakoby aparat byl odporny na mróz bo przy -10 to I te nieodporne pracują.

    Mróz to jest wtedy kiedy eskimosom psy na zakrętach pękają.
    Jeżeli w takich warunkach aparat pracuje to mozna by twierdzić że jest mrozoodporny:)

  53. kojut
    kojut 13 czerwca 2016, 14:09

    @Chris62
    link I przestań pieprzyć, bo równie dobrze możesz twierdzić, że białe jest czarne i tak samo idiotycznie tego bronić.

  54. 13 czerwca 2016, 22:39

    Ciekawe czy posiada obudowę ze stopu magnezu, i jaka będzie cena w PL. Jeśli K-50 sensownie stanieje to się skuszę, jak nie to zacznę zbierać na K-70.

  55. jaad75
    jaad75 13 czerwca 2016, 22:47

    Nie, obudowa jest oczywiście plastikowa.

  56. 14 czerwca 2016, 16:22

    @jaad75 a K-50 nie miał czasem magnezowej ?

  57. kojut
    kojut 14 czerwca 2016, 21:39

    Ralf177, według specyfikacji nie.

  58. adi24-78
    adi24-78 14 czerwca 2016, 22:06

    Wielka szkoda ze ten aparat nie będzie oficjalnie dostępny na naszym rynku :-(
    Chciałem kupić a tu kicha :-(

  59. kojut
    kojut 15 czerwca 2016, 08:36

    adi24-78, a co stoi na przeszkodzie aby kupić ten aparat np. w Wielkiej Brytanii?

  60. kojut
    kojut 15 czerwca 2016, 08:38
  61. fides
    fides 15 czerwca 2016, 16:54

    A skąd wiadomo, że nie będzie dostępny w Kartoflandii?

  62. kojut
    kojut 15 czerwca 2016, 17:05

    To tylko plotka...

  63. fides
    fides 15 czerwca 2016, 17:53

    Plotkom bym nie wierzył.
    Słyszałem ze "źródła handlowego", że polski dystrybutor ma jeszcze spory "zapasik" ;) starych modeli do opylenia.

  64. adi24-78
    adi24-78 15 czerwca 2016, 19:12

    Więc tak wiadomość jest oficjalna od Pentax Polska bo do nich pisałem w tej sprawie bo sam myślałem ze to plotka.
    Co do kupna za granica to wiem ze to nie problem ale taki aparat ma tylko rok gwarancji i jak się nie mylę to serwisują je we Francji.
    jak dla mnie to nie jest na rękę.

  65. WojciechW
    WojciechW 17 czerwca 2016, 10:33

    Krok we właściwą stronę. Ja tylko mogę żałować, że aparat o podobnych założeniach nie pojawił się ze cztery lata wcześniej.

  66. hansklops
    hansklops 18 czerwca 2016, 23:14

    Fajnie sie czyta te wszystkie komentarze. Przypominaja mi sie wtedy slowa mojego kolegi " nie wazne kto i jaki wspanialy samochod wyprodokuje , Golf i tak jest lepszy " . Tu jest tak samo ,obojetne kto i co wypusci na rynek, C i N sa lepsze .Amen @ adi24-78 cena w Niemczech okolo 700 korpus a 1000 z 18-135 link
    Co do gwarancji kupujac za granica , masz dwa lata poza tym Pentax daje Ci w ciagu tych dwoch lat Basis-Check ( czyszczenie matrycy i wpisanie nowego Firmware) za darmo , poza tym serwis jest w Hamburgu i w Berlinie link Pozdrawiam

  67. adi24-78
    adi24-78 19 czerwca 2016, 21:39

    W Polskim serwisie Pentaxa jest napisane ze 12 miesięcy zresztą przesyłam link do strony serwisu.
    link

  68. 5 grudnia 2016, 19:56

    Kiedy zrobicie test tego aparatu ?

  69. Smart42
    Smart42 23 grudnia 2016, 18:14

    O tak, test by się przydał.
    Skonfrontowałbym swoje własne odczucia na temat aparatu, z oceną fachowców.
    Może przyniesie go Święty Mikołaj?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.